Страница 122 от 160

Икономичен автомобил ли е Prius?

Публикувано на: 07 Дек 2016 14:21
от slowtraveler
Наливай Зипо в резервоара - аз моята джобна печка с такова я пълня - не ми гори много :)

Икономичен автомобил ли е Prius?

Публикувано на: 07 Дек 2016 17:15
от BOz
Ще взема да си бутна в колата една туристическа газова бутилка с печица. Нали е модерно колата ти да е газифицирана, за да пестиш.
Ще я тура пред духалките и тогава ще пиша в другата тема, че като пусна да ми духа в лицето, такова парно имам, че директно веждите ми сваля от лицето. punk.gif

Икономичен автомобил ли е Prius?

Публикувано на: 07 Дек 2016 17:50
от slowtraveler
То майтап майтап, ама може да е по-ефективно от въртенето на ДВГ... Пък и май имаше печици за електричките...
В края на краищата - слагаш едно Вебасто и си ти (то гори май някъде 300-400мл/час - т.е. няма да ти качи много разхода)...

Икономичен автомобил ли е Prius?

Публикувано на: 07 Дек 2016 22:24
от Hursa
Ако някой все пак реши, да купи от електрическите печки за купе - първо ги пробвайте. Че аз за предишната кола бях взел - 200 ватова, с вентилатор - от тия 200 вата чувствах само вентилатора, а не е приятно да пускаш да ти духа вентилатор когато е студено smile.gif . А иначе печките за автомобил са значително по икономични от двигателя работещ на празен ход по отношение на топленето на купето smile.gif - има сравнения. А ако си я пуснеш директно в купето, както предлага BOz ефективността и е 100% smile.gif - и аз си го мислех за такава газова печка в купето с дизела, и то не за туристическа, но тогава нямах гараж.

Икономичен автомобил ли е Prius?

Публикувано на: 08 Дек 2016 08:15
от slowtraveler
Ооо, за печките, ползващи електричество в автомобила работата е мнооооооооооого относителна...
Колата ми има такава вградена - 1кВт.. За обдухване на предното стъкло.. Да, ускорява размразяването на стъклото, но докато не подгрее самия двигател - топлото е някаква химера (ако се изключат и другите подгреви - волан, седалка и т.н.) :) Все пак парното на лек автомобил обикновено е с мощност 7-10кВт, че може и да е нагоре....
Иначе за допълнителните горивни печки - да, това нещо топли като змей (мисля са около 5кВт).. При едно пътуване зимата бях наел микробус (абе много багаж мъкнахме :) ), а студа началото на февруари бе як... Парното на микробуса (нов) не се справяше много добре.. Обаче пусна ли допълнителната печка, и вътре стана баня... Дори когато чакахме на границата в Малко Търново с неработещ двигател...
Така, че може би има смисъл да се обмисли идеята за подгрев на охладителната течност с допълнителна бензинова печка ('мокра' печка)...
Хем ще имаш топло, хем като разход няма да имаш разлика... Само връзването ще е тегаво - малкото акумулаторче не е предвидено за такъв разход - трябва да се търси някъде другаде 'яки' 12 волта...

Икономичен автомобил ли е Prius?

Публикувано на: 08 Дек 2016 10:19
от BOz
slowtraveler написа: Все пак парното на лек автомобил обикновено е с мощност 7-10кВт, че може и да е нагоре....
Само за протокола, че топлоотдаването се върти около 5кВ.

Иначе ето едно предложение за хората с гараж и хибрид.

Икономичен автомобил ли е Prius?

Публикувано на: 08 Дек 2016 12:25
от Hursa
За ел печката - беше такава за включване в запалката - не нещо за монтаж smile.gif . Надявах се да ми "духа" топло докато дойде топлото от двигателя когато пътувам за работа. Сега с ауриса започва да духа топлото още като затворя гаража - така че не търся нищо допълнително smile.gif

Икономичен автомобил ли е Prius?

Публикувано на: 09 Дек 2016 21:49
от AlexPP
Има ли някой тук дето е минал от Prius Gen 2 на Prius Gen 3 да каже какви по-точно са преимуществата на по-новия модел? Аз от една година карам Prius 2007-ма година и за 15,000км (карам го малко, защото имам и други коли) съм сменил само една ламбда сонда. Гореше ми доста масло (1 литър на 2000км), но при последната смяна на маслото сипах в цилиндрите газ за осветление и след тази процедура за последните 5000км е изгорила под 1 литър масло. Gen 3 също горят масло и май чак през 2012-та година е оправен проблема. Та струва ли си двойната и тронйа цена на Gen 3 спрямо Gen 2?

Икономичен автомобил ли е Prius?

Публикувано на: 09 Дек 2016 23:39
от Hursa
Каква е процедурата с газта? Преди смяната на маслото наливате газ в цилиндрите и стой известно време така? Да не би предишното масло да е било некачествено?
При ауриса хибрид (той е със хибридната система и двигателя на "приус 3"), по стария , масло не ми се е налагало да доливам - но е на 70к км.

Икономичен автомобил ли е Prius?

Публикувано на: 10 Дек 2016 01:58
от WoLF
Колко точно е сериозен проблема с горене на масло? Някой има ли кола над 200к км.?

Икономичен автомобил ли е Prius?

Публикувано на: 10 Дек 2016 20:25
от AlexPP
Hursa написа: Каква е процедурата с газта? Преди смяната на маслото наливате газ в цилиндрите и стой известно време така? Да не би предишното масло да е било некачествено?
При ауриса хибрид (той е със хибридната система и двигателя на "приус 3"), по стария , масло не ми се е налагало да доливам - но е на 70к км.
Това с газта е много разпространен метод за отпускане на запекли сегменти. В тази тема е описан добре: http://www.opelclub.bg/index.php?showtopic=92301

Ако някой реши да направи тази процедура, да си приготви един пожарогасител да има под ръка, защото има вероятност при изхвърлянето на газта от цилиндрите (при свалени свещи) газта да се запали. При мен така се получи, но го загасих веднага и се размина само с едно опушено казанче и решетката под чистачките беше леко опърлена. Бях свалил свещите, но бубините не бях им разкачил кабелите и май това ми беше грешката. Може и да се е получило дизелиране (самозапалване като при дизелите). Аз смесих газ за осветление с кореселин.

А иначе проблема с горенето на масло при Gen 2 и Gen 3 e много сериозен. Справка: http://www.carcomplaints.com/Toyota/Prius/

Интересно, че първите Приуси (Gen 1) го нямат този проблем

По моя въпрос, все повече се убеждавам, че е безсмислен ъпгрейда от Gen 2 до Gen 3. Направили са багажника по-голям за сметка на вътрешното пространство (между предните и задните седалки има по-малко място). При Gen 3 предната броня е много издадена напред и е много ниска. В чуждите форуми много се оплакват, че им опирали колите отдолу. Махнали са дисплея и само малка част (тези с навигация) имат дисплей. За дълъг път Gen 3 ще е по-добре, но аз моят Приус го карам предимно в града. За дълъг път имам S класа.

Икономичен автомобил ли е Prius?

Публикувано на: 10 Дек 2016 21:25
от Hursa
Благодаря. Макар, че аз не бих го направил (не бих посмял) smile.gif . Вероятно така се цели да се почистят смолистите отложения и нагара по сегментите и каналите на сегментите. Но защо сте го смесили с кореселин. Той е летлив - не знам дали разтваря нагара. Керосина не е, може би може да се използва "технически" керосин. Авиационния не е чист, има мажещи присадки и дори почистващи. След процедурата може би тогава трябва да се налее нещо летливо за да промие керосина, който може да се задържи по двигателя - може би спирт, може би може да се използва и кореселин, а може би и бензин - но трябва да се изчака да се стече и изпари от стените след това и тогава да се налее по малко масло да се стече и то smile.gif. Любопитна процедура, но сигурно трябва да продължи доста, един ден да престой с доливане и още един с раздвижване "на ръка" на двигателя, дали ще има ефект, ако сегмента е блокирал.

Икономичен автомобил ли е Prius?

Публикувано на: 10 Дек 2016 22:21
от WoLF
AlexPP написа: А иначе проблема с горенето на масло при Gen 2 и Gen 3 e много сериозен.
И аз така четох, че след 200к почва да гори масло и то добре! Точно по тази причина питах тук дали някой има кола надхвърлила въпросният Рубикон... Интересно е защото къде да намериш втора генерация под тези километри в нашата страна? Едно е да преглътнеш проблеми с батерии, които още ще са в гаранция и съвсем друго на всеки резервоар да слагаш и масло - тогава дали излиза икономичността?

Икономичен автомобил ли е Prius?

Публикувано на: 11 Дек 2016 09:49
от AlexPP
Смесих газта с кореселин щото бях чел, че така ще има по-голям ефект. Източих маслото и под картера сложих един леген. Наливам смес от газ + кореселин в цилиндрите и от време на време (през няколко часа) въртя двигателя с един ключ на болта на шайбата на коляновия вал. Не бързах много. Оставих го към 2 дена и накрая явно се отпуснаха сегментите и газта буквално спря да изтича в легена и беше останала доста газ в цилиндрите. Трябваше да взема един маркуч и с една спринцовка през отворите на свещите да извадя колкото мога, но ме домързя. Сложих старото масло и с извадени свещи влизам в колата и натискам "Power". След няколко секунди двигателя се завъртя и се чу слаб гърмеж и всичко под капака стана в пламъци и вече се виждах как купувам още един Приус. Веднага взех пожарогасителя от багажника и го загасих. В първите секунди гори само газта и затова нямаше големи последствия. С един компресор издухах праха от пожарогасителя. Сложих свещите и я оставих да поработи малко на място и смених маслото ио филтъра с нови. При другата или по-другата смяна на маслото пак ще я направя процедурата, но ще внимавам повече.

Икономичен автомобил ли е Prius?

Публикувано на: 11 Дек 2016 10:39
от BOz
Има оплаквания тук-там, че на някои хора им гори масло Приуса, но това не е валидно за всички.
Да кажем при американците има Приуси на по 300-400к мили и още не горят масло.
Първото нещо, което трябва да се направи е да се смени ПЦВ клапана и да се види дали ще има разлика.
Моя е на ~176k и маслото не го пипа грам. От смяна до смяна (~10k) нивото не мърда по пръчката въобще.