Страница 13 от 14

Новите Corolla Hybrid MC23 - впечатления и особености

Публикувано на: 03 Юли 2025 14:57
от TheRealDacho
Да не греши почти никога. Смея да го твърдя че като човек който позлва различните екизови модели почти ежедневно за работа и лични нужди. При тест от моя страна ми даде подобен отговор като при колегата но никъде не се говори за "belt and pulleys".

Новите Corolla Hybrid MC23 - впечатления и особености

Публикувано на: 03 Юли 2025 15:10
от Hursa
Е при въпрос от мен - даде съвсем друг отговор:
No Theoretical Limit:
There isn't a fundamental, theoretical limit to the acceleration an e-CVT can achieve. The actual acceleration performance depends on the engine's power output, the hybrid system (if present), and the car's overall design.
също не споменава "belt and pulleys" и пише конкретно за хибридите. smile.gif Та кой отговор е по меродавен? smile.gif

Новите Corolla Hybrid MC23 - впечатления и особености

Публикувано на: 03 Юли 2025 15:21
от TheRealDacho
Зависи от това как е зададен въпроса! Също така има значение и кой модел изпозлвате.
Същото е като с това дали ще позлвате Yahoo, Google, Bing,.etc. има значение къде търсите и как си задавате въпроса.

Ако зададете не добре формолиран въпрос на Gemini, Copilot, ChatGPT, DeepSeek ще ви отговорят по различен начин, като някой от тях ще отворорят вярно на върпоса, други не. Изцяло трябва да знаете как да работите с тях и кои да ползвате.

Новите Corolla Hybrid MC23 - впечатления и особености

Публикувано на: 16 Юли 2025 11:11
от TheRealDacho
Здравейте,

Миналта седмица на 09.07 си взех моята Corolla Touring Sports GR изпълнението.

Първата вечер падна игра да си настроя диспеля пред шофьора, head-up дисплея и да се вържа към MyT приложението. Процеса беше доста лесен и от тогава всичко работи безпроблемно. Оказа се че МУ25 имат и безжично Android Auto което много приятно ме изненада и съм много доволен от този факт, то също работи без проблеми с изключение на факта че не ми изкарва никакви нотификации от Messenger or any other message app. Опитвам се да намеря в интернет решение на този проблем и дали изобщо е проблем.

От към държание на пътя съм доста впечатлен, стои стабилна на пътя дори и при по остри завой и вози изненадващо комфортно въпреки че е на 225/40/18, гумите също не са прекалено шумни на пътя. В дъждовни условия също се държи много прилично минавайки през локвите които се задържат по пътя. Шумо изолацията също е по-добра от тази на базовата corolla Sedan/TS, както и от тази на Execuitive Plus. Правихме директно сравнение между Sedan EP и моята и се наблюдават по-ниски нива на шум в кабината(не е на нивото на някой по-лускозни автомобли, но не го и очаквам да е такова, но съм доволен).

Адаптивният cruise control + lane tracking and steering assist работят много добре в комбинация, както при нормлано каране, така и в задръстване. Вече имах шанс да го позлзвам няколко пъти в тежък трафик и мога да кажа че в по-приятни задръствания не съм бил, да си тръгва и спира сама колата е много удобно, аз само да следя движението около мен и да коригирам леко ако се налага.

eCVT трансмисията изисква малко свикване и корекции в начина на шофиране, още се свиква с нея, но е приятна с плавно ускорение. За момента карам доста плавно и не влиза често в Power режима, само моментно при нужда от изпреварване, не ми пречи рученето което се чува когато е в този режим, тъй като не е постоянно. За контескт карам по магистрала всеки ден и през по-голямата част от времето седи в горната част на ECO разделението на оборотомера. Вече имам около 800км от които 244 според приложението са EV Distance като градско каране имам само около 15км. Тоталният среден разход за тези километри ми е 5.2л/100км, като при отделните трипове в посока към работа се движи около 5,2/5,3 л/100км а на връщане е около 4,5/4,7 л/100км. Като разход съм много доволен, а според информация от колеги и близки които имат новa Toyota/Skoda след 1000/2000 км каране разхода щял да падне още една идея.

I pray for Toyota reliability and many kilometers on the odometer.

Новите Corolla Hybrid MC23 - впечатления и особености

Публикувано на: 16 Юли 2025 16:42
от Hursa
На таблото - няма ли настройка, да показва и оборотите на двг? Какви режими могат да се задават с лоста и на системата?

Новите Corolla Hybrid MC23 - впечатления и особености

Публикувано на: 16 Юли 2025 17:01
от TheRealDacho
от Hursa » 16 Юли 2025 16:42 написа:
На таблото - няма ли настройка, да показва и оборотите на двг? Какви режими могат да се задават с лоста и на системата?
  • На таблото може да се изкара оборотомер вмезсто индикатора за хибридната система.
  • От "скоростният" лост може да се избира - P / R / N / D / S
    • GR модификацията няма режим B за намаляне при наклон, а е заместена с S който е ръчен режим. Въпреки че eCVT-то е безстепенна трансмисия, на волана има пера и от лоста може да се симулира сменямне на предавки. Пробвах го веднъж, просто да видя как работи. Реално се оптива да симулира все едно колата има предавки, но не съм го тествал до степен да проверя до колко добре се справя. Карам си я основно на D.
  • Пред лоста мога да избирам режими на каране Sport / Normal / Eco и до него има бутон EV. Него, основно карам на Normal, но в града ползвам Eco + EV и успявам да се придвижвам из моя град почти изцяло на ток, а с Eco режима е по-лесно да не включвам двигателя толкова често.

Новите Corolla Hybrid MC23 - впечатления и особености

Публикувано на: 16 Юли 2025 17:13
от Hursa
А не може ли да се показва и оборотомер и индикатор - като лента?
Добре, че са запазили S режима, колко степени са? (При по-старата са 6, когато се включи - включва обикновено на 4-та - S4. Опасявах се, че ще го махнат, при други модели със същата хибридна система го няма.) В книжката освен Sport / Normal / Eco - бяха показани още три режима, но в България не се предлагаха такива, явно все още не се предлагат модификации с тези режими (с активно окачване). Превключвателя на тези режими, какво представлява . При по-старата - е малко "лостче", плоско, пред "скоростния лост", с пръст се издърпва или натиска - напред назад. Има ли следене на "мъртвата точка" и следене за трафик зад автомобила? Каква мощност и дават по документи? (При старата корола - head-up предлагаха само за комбито "гр оборудване" или "лукс +" (не помня) и то със стъклен покрив. А следене на мъртва точка у нас не предлагаха.)

Новите Corolla Hybrid MC23 - впечатления и особености

Публикувано на: 16 Юли 2025 17:42
от TheRealDacho
от Hursa » 16 Юли 2025 17:13 написа:
А не може ли да се показва и оборотомер и индикатор - като лента?
  • Има го и това като опция, може кръглият dial от ляво да се направи на оборотомер а в средата да се изведе индикатор за Eco driving, който е като лента. Но лично на мен ми допада повече кръглият индикатор от ляво да е за Eco driving и вече в него да си сложа Avg. consumption примерно.
https://www.youtube.com/watch?v=P-uw5Gz ... ianRuperti
Тук има доста детайлно видео което показва какво може да се прави с 12,3 инчовият дисплей пред шофьора. Аз лично бях изгледал целият YouTube докато чаках колата да пристигне и знаех всяко меню, опция, настойка още преди да седна в нея.
Добре, че са запазили S режима, колко степени са? (При по-старата са 6, когато се включи - включва обикновено на 4-та - 4S.) В книжката освен Sport / Normal / Eco - бяха показани още два режима, но в България не се предлагаха, явно все още не се предлагат модификации с тези два режима. Превключвателя на тези режими, какво представлява . При по-старата - е малко "лостче", плоско, пред "скоростния лост", с пръст се издърпва или натиска - напред назад.
  • В моята книжка също са иброени и други режими но реално фигурират само тези 3-те. А лоста за превключване е същият който описвате.
Има ли следене на "мъртвата точка" и следене за трафик зад автомобила?
  • Да, разполага с индикатор за следене на мъртвата точка както и следене на трафика зад автомобила, плюс че има система за безопасно слизане от автомобила (Още не е тествана, но според книжката ако си спрял и колата засече приближаващ автомобил, не ти дава да отвориш вратата докато не премине автомобила).
Каква мощност и дават по документи?
  • По талон секция P.2 дава 98 kW което трябва да е ~133 к.с на мотора, а по спецификация го дават:
    • Макс. мощност на хибр.
      система (к.с.) 178
    Произведените модели с 2.0 двигател през 2024 бяха оценени на 196 коня и от тази година са 178.
(При старата корола - head-up предлагаха само за комбито "гр оборудване" или "лукс +" (не помня) и то със стъклен покрив. А следене на мъртва точка у нас не предлагаха.)
  • И сега се предлага само за GR/Luxury, но няма стъклен таван.

Новите Corolla Hybrid MC23 - впечатления и особености

Публикувано на: 16 Юли 2025 17:59
от Hursa
Много държах на "индикатора за мъртва точка" - добре, че вече се предлага. Но лошо, че са намалили мощността и то толкова значимо, поне не е за сметка на намалена "ел мощност".

Новите Corolla Hybrid MC23 - впечатления и особености

Публикувано на: 17 Юли 2025 12:29
от TheRealDacho
В общи линии само 2 са ми оплакванията.
  • Че не мога да си подкарам Notifications да излизат на Android Auto.
  • Подложката за безжично зареждане не работи като хората.
    • Какво имам в предвид. При поставя телефона (Samsung S24 Ultra) на подложката, в първият момент започва да се зарежда, така работи за кратко и след това телефона спира да се зарежда. Започва да мига оранжевата лампа че има проблем, размествам телефона и отново започва да се зарежда за 1-2 минути и след това пак спира. Това е през цялото време в което шофирам и всеки път трябва да го разместя малко, за да възобнови зареждането.
    Не знам дали това е проблем от телефона за това споменах модела, или е проблем от вграденото безжично зарядно. Не съм го пробвал в друга кола дали се зарежда без проблем, не съм и пробвал друг телефон на тази подложка.
Ако някой има опит с тези 2 неща и решение или съвет, отворен съм за предложения.

Новите Corolla Hybrid MC23 - впечатления и особености

Публикувано на: 17 Юли 2025 12:40
от max-2
Ако има кейс телефона може да е заради него проблемът със зареждането.

Новите Corolla Hybrid MC23 - впечатления и особености

Публикувано на: 17 Юли 2025 13:20
от TheRealDacho
Има кейс телефона, чробвах и с него и без него. При поставяне на телефона без кейс стартира зареждането и след няколко секунди спира без да променям позицията на телефона.

Новите Corolla Hybrid MC23 - впечатления и особености

Публикувано на: 17 Юли 2025 13:33
от slowtraveler
Пробвай с друга позиция на телефона - да не би 'центъра' на бобината да е на различно местоположение на телефона и на подложката за зарядното

Новите Corolla Hybrid MC23 - впечатления и особености

Публикувано на: 17 Юли 2025 14:17
от biro
Телефона загрява ли много? От това може да се получи прекъсване на зареждането.

Новите Corolla Hybrid MC23 - впечатления и особености

Публикувано на: 17 Юли 2025 14:27
от TheRealDacho
от slowtraveler » 17 Юли 2025 13:33 написа:
Пробвай с друга позиция на телефона
  • Пробвах телефона във всяка възможна позиция.
от biro » 17 Юли 2025 14:17 написа: Телефона загрява ли много?
  • Не, той буквално се зарежда 20-30 секунди и спира
Чеотх по чужди форуми и в reddit до сега че това си я някакъв често срещан проблем, предлагат се някакви решения но в общия случай пише че и Corolla, RAV, CHR тия подложки не са много надеждни. Ще пробвам в една друга Crolla Sedan 24' дали и там е така, ако там е OK може да има някаква неизправност с конкретната подложка.