Страница 13 от 14
Преминаване на ГТП(Годишен технически преглед) с хибриден автомобил
Публикувано на: 27 Май 2025 16:43
от BOz
АА, винаги си ми миерят газовете чинно. И тази година. Би трябвало и на плъг-ин хибридите да им ги мерят. Голяма работа, че можели да си пълнят батерията от АЕЦ-а.
Преминаване на ГТП(Годишен технически преглед) с хибриден автомобил
Публикувано на: 28 Май 2025 00:19
от biro
pavlan написа: ↑27 Май 2025 14:51
Батерията не се зарежда като е на N, колега.
6 часа да стои на N нищо и няма.
Преминаване на ГТП(Годишен технически преглед) с хибриден автомобил
Публикувано на: 28 Май 2025 07:32
от Митхат
Ами...не точно,имах такъв случай на една граница.
След дълъг престой на N,колата изписа...
Дай на D ..тъпанар .
Преминаване на ГТП(Годишен технически преглед) с хибриден автомобил
Публикувано на: 28 Май 2025 07:58
от BOz
biro написа: ↑28 Май 2025 00:19
pavlan написа: ↑27 Май 2025 14:51
Батерията не се зарежда като е на N, колега.
6 часа да стои на N нищо и няма.
Не е така.
Ако падне батерията под определено ниво, което не е описано в сервизното ръководство точно колко волта е, не може да се завърти ДВГ-то.
Тогава минаваш по официалната процедура battery rescue charge, за да може да запалиш колата.
Преминаване на ГТП(Годишен технически преглед) с хибриден автомобил
Публикувано на: 28 Май 2025 12:25
от pavlan
Няма да коментирам на кой колко ч му седяла колата така.
Предполагам ще се съгласите че зависи от състоянието на батерията, моментен заряд, консуматори.
Факт е че ако уцелиш джакпота ще посетиш дилъра и има много такива случаи на автомивки в щатите.
Аз не бих си оставил колата на N на фарове и с включен климатик/парно , който иска може да пробва
Случвало се е , когато още не бях запознат с колата на подемник при гумаджиите седя около 20мин на N ,
като я свалиха беше на 0 черти батерия

Преминаване на ГТП(Годишен технически преглед) с хибриден автомобил
Публикувано на: 28 Май 2025 12:52
от Hursa
От миналата година пролетта не измервали "газовете" на хибридите. Поне така казаха при нас, когато забелязаха, че ауриса в талона не е записан като хибрид. А и всички автоматици си включват на "парк", както и отдавна хибридите не са новост.
Преминаване на ГТП(Годишен технически преглед) с хибриден автомобил
Публикувано на: 28 Май 2025 16:15
от max-2
На N се хаби малкия акумулатор само май.

Преминаване на ГТП(Годишен технически преглед) с хибриден автомобил
Публикувано на: 28 Май 2025 17:43
от ico1
На N не зарежда хибридната батерия.На сръбско унгарската граница и аз я бях оставил на N с работещо радио и климатик и по някое време ми изписа да мина на P или D за да не разредя хибридната батерия.Преместих я на P и нямаше драми.На N минавам някога на големи спускания като започчне да пали мотора и да държи 3000-4000 обората за да разрежда батерията.

Преминаване на ГТП(Годишен технически преглед) с хибриден автомобил
Публикувано на: 28 Май 2025 17:58
от Hursa
За съжаление - на един "блюстител на реда" му хрумна да заключи тема, уж временно, с абсурден аргумент - в която бяха повдигнати подобни въпроси. Защо да минавате на неутрал, когато спуска наклон, при който двигателя се развърта до 3 4000 оборота? Още повече - защо да "пали" за да "разрежда батерията"? Още при някои двигатели с карбуратор е било предвидено прекъсване подаването на гориво при по-значителен спуск, как мислите е при съвременни бензинови или дизелови двигатели. Как работи трансмисията на хибрида (тойотовския), как работи - когато автомобила е на място, а двг се е включил, как зарежда батерията при такъв режим, как работи при спуск с относително голяма скорост. Как работи двг на автомобил с автоматична скоростна кутия - когато автомобила е на място. Нима мислите, че по пунктовете за технически прегледи не знаят всичко това.
Преминаване на ГТП(Годишен технически преглед) с хибриден автомобил
Публикувано на: 28 Май 2025 20:53
от zorbata
Понеже вчера бях м ТМ та питах и за прегледа на моята(PHEV'23) и за сега само годишното обслужване ми е достатъчно. Иначе ГТП има в ТМ Запад само. За другите места за ГТП служителя не можа да ми каже нищо.
А на талончето ми от КАТ има само една дупка - на месеца, обаче ръкописно е написано - не се чете до 2025.
Относно N - аз посещавам една автомивка която "дърпа" колата и като се позамота малко обслужващия към края на миенето ми изписва на таблото, че трябва да мина на D или на P.
Преминаване на ГТП(Годишен технически преглед) с хибриден автомобил
Публикувано на: 28 Май 2025 21:14
от slowtraveler
Hursa написа: ↑28 Май 2025 17:58
Нима мислите, че по пунктовете за технически прегледи не знаят всичко това.
Да, не знаят... Те не знаят и как работят различните 4х4 системи... (разбира се може да има изключения, но като цяло - профилът им не е да знаят детайли по конкретните задвижвания)..
И да - при N отсъства зареждането, затова не е за препоръчване този режим, макар и краткотрайно да е напълно безопасен за хибридният автомобил..
Преминаване на ГТП(Годишен технически преглед) с хибриден автомобил
Публикувано на: 28 Май 2025 21:33
от WoLF
Hursa написа: ↑28 Май 2025 17:58
Нима мислите, че по пунктовете за технически прегледи не знаят
Ще се учудиш

Преминаване на ГТП(Годишен технически преглед) с хибриден автомобил
Публикувано на: 29 Май 2025 09:29
от Hursa
Тук щото много знаем?

Все пак болшинството работещи там са учили дисциплини, свързани с автотранспорта. Евентуално болшинството са и работили, и работят в сервизи, съответно имат и практически опит. Всеки работен ден са в тази сфера. А колко от хората във форума са свързани с тази област. Това, че имаме тойота - не ни прави автоматично познавачи на марката и познавачи на хибридите. Както и това, че шофираме (всеки до колкото може) - не ни прави специалисти по автомобилите, също както и това - че се шофира автомобил "4х4", не създава специалист по "различните пълноприводни системи".

Но е хубаво, поне според мен, когато се проявява интерес към същността, принципа на работа на конкретните системи. Защото, ако човек си изясни и разбере принципните основи - тогава ще може да си направи сам изводите - няма нужда да помни, какво е прочел в упътването или нещо, което му е казал истински специалист. Затова (според мен) не трябва да се заключват дискусионни теми, като например за маслата, а наскоро и за трансмисиите. Ето например - колко човека тук пишат - че не се зарежда батерията на неутрал, но защо е така (вярно, че е писано във форума, но до колко е вярно изписаното - все още не е ясно).
Преминаване на ГТП(Годишен технически преглед) с хибриден автомобил
Публикувано на: 29 Май 2025 09:40
от slowtraveler
Hursa написа: ↑29 Май 2025 09:29
това, че е се шофира автомобил "4х4", не създава специалист по "различните пълноприводни системи". Но е хубаво, поне според мен, когато се проявява интерес към същността, принципа на работа на конкретните системи.
Разбира се, че едното не води автоматично до другото... Но комбинацията от двете може да промени баланса на резултата... При преминаване на ГТП съм се нагледал и наслушал на въпроси и 'странни предположения' за 4х4 (направо глупости) ... Като системите са доста по-прости, стари и известни отколкото хибрида...
Защото служителя там е свикнал да изпълнява проста процедура - от рода 'видиш 4х4 - натискаш бутона на стенда да си избрал 4х4', 'стартираш двигателя на 2000-2500об/мин и измерваш'... И когато има някой 'ситен шрифт' в инструкцията, спокойно в рутината може да бъде пропуснат...
Преминаване на ГТП(Годишен технически преглед) с хибриден автомобил
Публикувано на: 29 Май 2025 09:56
от Hursa
Може, но и също така - може и често създава илюзия за познание.

Затова - в дискусионната тема, евентуално може да се разбие тази илюзия - може, но може и да не може.
