Преминаване на ГТП(Годишен технически преглед) с хибриден автомобил
- BOz
- Мнения: 4570
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 217 пъти
Преминаване на ГТП(Годишен технически преглед) с хибриден автомобил
АА, винаги си ми миерят газовете чинно. И тази година. Би трябвало и на плъг-ин хибридите да им ги мерят. Голяма работа, че можели да си пълнят батерията от АЕЦ-а.
Разход на електричарка -> 
Разход на хибрид ->
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на хибрид ->

Разход на дизелов автоматик ->

- biro
- Мнения: 2812
- Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
- Местоположение: Русе
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 123 пъти
Преминаване на ГТП(Годишен технически преглед) с хибриден автомобил
6 часа да стои на N нищо и няма.
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED
- Митхат
- Мнения: 3854
- Регистриран на: 20 Апр 2015 21:00
- Местоположение: Кричим
- Автомобил: E38
- Благодарил/а: 47 пъти
- Получена благодарност: 138 пъти
Преминаване на ГТП(Годишен технически преглед) с хибриден автомобил
Ами...не точно,имах такъв случай на една граница.
След дълъг престой на N,колата изписа...
Дай на D ..тъпанар .
След дълъг престой на N,колата изписа...
Дай на D ..тъпанар .
- BOz
- Мнения: 4570
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 217 пъти
Преминаване на ГТП(Годишен технически преглед) с хибриден автомобил
Не е така.
Ако падне батерията под определено ниво, което не е описано в сервизното ръководство точно колко волта е, не може да се завърти ДВГ-то.
Тогава минаваш по официалната процедура battery rescue charge, за да може да запалиш колата.
Разход на електричарка -> 
Разход на хибрид ->
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на хибрид ->

Разход на дизелов автоматик ->

-
- Мнения: 12
- Регистриран на: 17 Май 2024 16:12
- Местоположение: Plovdiv
- Автомобил: Auris
- Благодарил/а: 4 пъти
- Получена благодарност: 2 пъти
Преминаване на ГТП(Годишен технически преглед) с хибриден автомобил
Няма да коментирам на кой колко ч му седяла колата така.
Предполагам ще се съгласите че зависи от състоянието на батерията, моментен заряд, консуматори.
Факт е че ако уцелиш джакпота ще посетиш дилъра и има много такива случаи на автомивки в щатите.
Аз не бих си оставил колата на N на фарове и с включен климатик/парно , който иска може да пробва
Случвало се е , когато още не бях запознат с колата на подемник при гумаджиите седя около 20мин на N ,
като я свалиха беше на 0 черти батерия
Предполагам ще се съгласите че зависи от състоянието на батерията, моментен заряд, консуматори.
Факт е че ако уцелиш джакпота ще посетиш дилъра и има много такива случаи на автомивки в щатите.
Аз не бих си оставил колата на N на фарове и с включен климатик/парно , който иска може да пробва

Случвало се е , когато още не бях запознат с колата на подемник при гумаджиите седя около 20мин на N ,
като я свалиха беше на 0 черти батерия

-
- Мнения: 5723
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 27 пъти
- Получена благодарност: 175 пъти
Преминаване на ГТП(Годишен технически преглед) с хибриден автомобил
От миналата година пролетта не измервали "газовете" на хибридите. Поне така казаха при нас, когато забелязаха, че ауриса в талона не е записан като хибрид. А и всички автоматици си включват на "парк", както и отдавна хибридите не са новост.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- max-2
- Мнения: 2097
- Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
- Местоположение: Пловдив
- Благодарил/а: 42 пъти
- Получена благодарност: 111 пъти
Преминаване на ГТП(Годишен технически преглед) с хибриден автомобил
На N се хаби малкия акумулатор само май. 

Carina E 4AFE LB 1992
- ico1
- Мнения: 407
- Регистриран на: 22 Окт 2014 18:09
- Местоположение: Асеновград
- Автомобил: LEXUS RX 450hl
- Благодарил/а: 54 пъти
- Получена благодарност: 66 пъти
Преминаване на ГТП(Годишен технически преглед) с хибриден автомобил
На N не зарежда хибридната батерия.На сръбско унгарската граница и аз я бях оставил на N с работещо радио и климатик и по някое време ми изписа да мина на P или D за да не разредя хибридната батерия.Преместих я на P и нямаше драми.На N минавам някога на големи спускания като започчне да пали мотора и да държи 3000-4000 обората за да разрежда батерията. 

LEXUS RX450hl
-
- Мнения: 5723
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 27 пъти
- Получена благодарност: 175 пъти
Преминаване на ГТП(Годишен технически преглед) с хибриден автомобил
За съжаление - на един "блюстител на реда" му хрумна да заключи тема, уж временно, с абсурден аргумент - в която бяха повдигнати подобни въпроси. Защо да минавате на неутрал, когато спуска наклон, при който двигателя се развърта до 3 4000 оборота? Още повече - защо да "пали" за да "разрежда батерията"? Още при някои двигатели с карбуратор е било предвидено прекъсване подаването на гориво при по-значителен спуск, как мислите е при съвременни бензинови или дизелови двигатели. Как работи трансмисията на хибрида (тойотовския), как работи - когато автомобила е на място, а двг се е включил, как зарежда батерията при такъв режим, как работи при спуск с относително голяма скорост. Как работи двг на автомобил с автоматична скоростна кутия - когато автомобила е на място. Нима мислите, че по пунктовете за технически прегледи не знаят всичко това.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- zorbata
- Мнения: 395
- Регистриран на: 11 Юни 2024 19:15
- Местоположение: София
- Автомобил: RAV4 GR PHEV
- Благодарил/а: 59 пъти
- Получена благодарност: 83 пъти
Преминаване на ГТП(Годишен технически преглед) с хибриден автомобил
Понеже вчера бях м ТМ та питах и за прегледа на моята(PHEV'23) и за сега само годишното обслужване ми е достатъчно. Иначе ГТП има в ТМ Запад само. За другите места за ГТП служителя не можа да ми каже нищо.
А на талончето ми от КАТ има само една дупка - на месеца, обаче ръкописно е написано - не се чете до 2025.
Относно N - аз посещавам една автомивка която "дърпа" колата и като се позамота малко обслужващия към края на миенето ми изписва на таблото, че трябва да мина на D или на P.
А на талончето ми от КАТ има само една дупка - на месеца, обаче ръкописно е написано - не се чете до 2025.
Относно N - аз посещавам една автомивка която "дърпа" колата и като се позамота малко обслужващия към края на миенето ми изписва на таблото, че трябва да мина на D или на P.
caryЦар
- slowtraveler
- Мнения: 6284
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 359 пъти
- Получена благодарност: 394 пъти
Преминаване на ГТП(Годишен технически преглед) с хибриден автомобил
Да, не знаят... Те не знаят и как работят различните 4х4 системи... (разбира се може да има изключения, но като цяло - профилът им не е да знаят детайли по конкретните задвижвания)..
И да - при N отсъства зареждането, затова не е за препоръчване този режим, макар и краткотрайно да е напълно безопасен за хибридният автомобил..
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 5723
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 27 пъти
- Получена благодарност: 175 пъти
Преминаване на ГТП(Годишен технически преглед) с хибриден автомобил
Тук щото много знаем?
Все пак болшинството работещи там са учили дисциплини, свързани с автотранспорта. Евентуално болшинството са и работили, и работят в сервизи, съответно имат и практически опит. Всеки работен ден са в тази сфера. А колко от хората във форума са свързани с тази област. Това, че имаме тойота - не ни прави автоматично познавачи на марката и познавачи на хибридите. Както и това, че шофираме (всеки до колкото може) - не ни прави специалисти по автомобилите, също както и това - че се шофира автомобил "4х4", не създава специалист по "различните пълноприводни системи".
Но е хубаво, поне според мен, когато се проявява интерес към същността, принципа на работа на конкретните системи. Защото, ако човек си изясни и разбере принципните основи - тогава ще може да си направи сам изводите - няма нужда да помни, какво е прочел в упътването или нещо, което му е казал истински специалист. Затова (според мен) не трябва да се заключват дискусионни теми, като например за маслата, а наскоро и за трансмисиите. Ето например - колко човека тук пишат - че не се зарежда батерията на неутрал, но защо е така (вярно, че е писано във форума, но до колко е вярно изписаното - все още не е ясно).


Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- slowtraveler
- Мнения: 6284
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 359 пъти
- Получена благодарност: 394 пъти
Преминаване на ГТП(Годишен технически преглед) с хибриден автомобил
Разбира се, че едното не води автоматично до другото... Но комбинацията от двете може да промени баланса на резултата... При преминаване на ГТП съм се нагледал и наслушал на въпроси и 'странни предположения' за 4х4 (направо глупости) ... Като системите са доста по-прости, стари и известни отколкото хибрида...
Защото служителя там е свикнал да изпълнява проста процедура - от рода 'видиш 4х4 - натискаш бутона на стенда да си избрал 4х4', 'стартираш двигателя на 2000-2500об/мин и измерваш'... И когато има някой 'ситен шрифт' в инструкцията, спокойно в рутината може да бъде пропуснат...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 5723
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 27 пъти
- Получена благодарност: 175 пъти
Преминаване на ГТП(Годишен технически преглед) с хибриден автомобил
Може, но и също така - може и често създава илюзия за познание.
Затова - в дискусионната тема, евентуално може да се разбие тази илюзия - може, но може и да не може. 


Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 гост