Преминаване на ГТП(Годишен технически преглед) с хибриден автомобил

Публикувай отговор
Аватар
BOz
Мнения: 4570
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 217 пъти

Преминаване на ГТП(Годишен технически преглед) с хибриден автомобил

Мнение от BOz » 27 Май 2025 16:43

АА, винаги си ми миерят газовете чинно. И тази година. Би трябвало и на плъг-ин хибридите да им ги мерят. Голяма работа, че можели да си пълнят батерията от АЕЦ-а.
Разход на електричарка -> Изображение
Разход на хибрид -> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Аватар
biro
Мнения: 2812
Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
Местоположение: Русе
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 123 пъти

Преминаване на ГТП(Годишен технически преглед) с хибриден автомобил

Мнение от biro » 28 Май 2025 00:19

pavlan написа: 27 Май 2025 14:51 Батерията не се зарежда като е на N, колега.
6 часа да стои на N нищо и няма.
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED

Аватар
Митхат
Мнения: 3854
Регистриран на: 20 Апр 2015 21:00
Местоположение: Кричим
Автомобил: E38
Благодарил/а: 47 пъти
Получена  благодарност: 138 пъти

Преминаване на ГТП(Годишен технически преглед) с хибриден автомобил

Мнение от Митхат » 28 Май 2025 07:32

Ами...не точно,имах такъв случай на една граница.
След дълъг престой на N,колата изписа...
Дай на D ..тъпанар .

Аватар
BOz
Мнения: 4570
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 217 пъти

Преминаване на ГТП(Годишен технически преглед) с хибриден автомобил

Мнение от BOz » 28 Май 2025 07:58

biro написа: 28 Май 2025 00:19
pavlan написа: 27 Май 2025 14:51 Батерията не се зарежда като е на N, колега.
6 часа да стои на N нищо и няма.
Не е така.
Ако падне батерията под определено ниво, което не е описано в сервизното ръководство точно колко волта е, не може да се завърти ДВГ-то.
Тогава минаваш по официалната процедура battery rescue charge, за да може да запалиш колата.
Разход на електричарка -> Изображение
Разход на хибрид -> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

pavlan
Мнения: 12
Регистриран на: 17 Май 2024 16:12
Местоположение: Plovdiv
Автомобил: Auris
Благодарил/а: 4 пъти
Получена  благодарност: 2 пъти

Преминаване на ГТП(Годишен технически преглед) с хибриден автомобил

Мнение от pavlan » 28 Май 2025 12:25

Няма да коментирам на кой колко ч му седяла колата така.
Предполагам ще се съгласите че зависи от състоянието на батерията, моментен заряд, консуматори.
Факт е че ако уцелиш джакпота ще посетиш дилъра и има много такива случаи на автомивки в щатите.
Аз не бих си оставил колата на N на фарове и с включен климатик/парно , който иска може да пробва tooth.gif
Случвало се е , когато още не бях запознат с колата на подемник при гумаджиите седя около 20мин на N ,
като я свалиха беше на 0 черти батерия :)

Hursa
Мнения: 5723
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 27 пъти
Получена  благодарност: 175 пъти

Преминаване на ГТП(Годишен технически преглед) с хибриден автомобил

Мнение от Hursa » 28 Май 2025 12:52

От миналата година пролетта не измервали "газовете" на хибридите. Поне така казаха при нас, когато забелязаха, че ауриса в талона не е записан като хибрид. А и всички автоматици си включват на "парк", както и отдавна хибридите не са новост.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
max-2
Мнения: 2097
Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
Местоположение: Пловдив
Благодарил/а: 42 пъти
Получена  благодарност: 111 пъти

Преминаване на ГТП(Годишен технически преглед) с хибриден автомобил

Мнение от max-2 » 28 Май 2025 16:15

На N се хаби малкия акумулатор само май. :cheers:
Carina E 4AFE LB 1992

Аватар
ico1
Мнения: 407
Регистриран на: 22 Окт 2014 18:09
Местоположение: Асеновград
Автомобил: LEXUS RX 450hl
Благодарил/а: 54 пъти
Получена  благодарност: 66 пъти

Преминаване на ГТП(Годишен технически преглед) с хибриден автомобил

Мнение от ico1 » 28 Май 2025 17:43

На N не зарежда хибридната батерия.На сръбско унгарската граница и аз я бях оставил на N с работещо радио и климатик и по някое време ми изписа да мина на P или D за да не разредя хибридната батерия.Преместих я на P и нямаше драми.На N минавам някога на големи спускания като започчне да пали мотора и да държи 3000-4000 обората за да разрежда батерията. :thumbsup:
LEXUS RX450hl

Hursa
Мнения: 5723
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 27 пъти
Получена  благодарност: 175 пъти

Преминаване на ГТП(Годишен технически преглед) с хибриден автомобил

Мнение от Hursa » 28 Май 2025 17:58

За съжаление - на един "блюстител на реда" му хрумна да заключи тема, уж временно, с абсурден аргумент - в която бяха повдигнати подобни въпроси. Защо да минавате на неутрал, когато спуска наклон, при който двигателя се развърта до 3 4000 оборота? Още повече - защо да "пали" за да "разрежда батерията"? Още при някои двигатели с карбуратор е било предвидено прекъсване подаването на гориво при по-значителен спуск, как мислите е при съвременни бензинови или дизелови двигатели. Как работи трансмисията на хибрида (тойотовския), как работи - когато автомобила е на място, а двг се е включил, как зарежда батерията при такъв режим, как работи при спуск с относително голяма скорост. Как работи двг на автомобил с автоматична скоростна кутия - когато автомобила е на място. Нима мислите, че по пунктовете за технически прегледи не знаят всичко това.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
zorbata
Мнения: 395
Регистриран на: 11 Юни 2024 19:15
Местоположение: София
Автомобил: RAV4 GR PHEV
Благодарил/а: 59 пъти
Получена  благодарност: 83 пъти

Преминаване на ГТП(Годишен технически преглед) с хибриден автомобил

Мнение от zorbata » 28 Май 2025 20:53

Понеже вчера бях м ТМ та питах и за прегледа на моята(PHEV'23) и за сега само годишното обслужване ми е достатъчно. Иначе ГТП има в ТМ Запад само. За другите места за ГТП служителя не можа да ми каже нищо.
А на талончето ми от КАТ има само една дупка - на месеца, обаче ръкописно е написано - не се чете до 2025.

Относно N - аз посещавам една автомивка която "дърпа" колата и като се позамота малко обслужващия към края на миенето ми изписва на таблото, че трябва да мина на D или на P.
caryЦар

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6284
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 359 пъти
Получена  благодарност: 394 пъти

Преминаване на ГТП(Годишен технически преглед) с хибриден автомобил

Мнение от slowtraveler » 28 Май 2025 21:14

Hursa написа: 28 Май 2025 17:58 Нима мислите, че по пунктовете за технически прегледи не знаят всичко това.
Да, не знаят... Те не знаят и как работят различните 4х4 системи... (разбира се може да има изключения, но като цяло - профилът им не е да знаят детайли по конкретните задвижвания)..
И да - при N отсъства зареждането, затова не е за препоръчване този режим, макар и краткотрайно да е напълно безопасен за хибридният автомобил..
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
WoLF
Мнения: 3522
Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
Местоположение: Стара Загора
Автомобил: Приус '07
Благодарил/а: 744 пъти
Получена  благодарност: 284 пъти

Преминаване на ГТП(Годишен технически преглед) с хибриден автомобил

Мнение от WoLF » 28 Май 2025 21:33

Hursa написа: 28 Май 2025 17:58 Нима мислите, че по пунктовете за технически прегледи не знаят
Ще се учудиш tooth.gif
ИзображениеИзображениеИзображение

Hursa
Мнения: 5723
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 27 пъти
Получена  благодарност: 175 пъти

Преминаване на ГТП(Годишен технически преглед) с хибриден автомобил

Мнение от Hursa » 29 Май 2025 09:29

Тук щото много знаем? smile.gif Все пак болшинството работещи там са учили дисциплини, свързани с автотранспорта. Евентуално болшинството са и работили, и работят в сервизи, съответно имат и практически опит. Всеки работен ден са в тази сфера. А колко от хората във форума са свързани с тази област. Това, че имаме тойота - не ни прави автоматично познавачи на марката и познавачи на хибридите. Както и това, че шофираме (всеки до колкото може) - не ни прави специалисти по автомобилите, също както и това - че се шофира автомобил "4х4", не създава специалист по "различните пълноприводни системи". smile.gif Но е хубаво, поне според мен, когато се проявява интерес към същността, принципа на работа на конкретните системи. Защото, ако човек си изясни и разбере принципните основи - тогава ще може да си направи сам изводите - няма нужда да помни, какво е прочел в упътването или нещо, което му е казал истински специалист. Затова (според мен) не трябва да се заключват дискусионни теми, като например за маслата, а наскоро и за трансмисиите. Ето например - колко човека тук пишат - че не се зарежда батерията на неутрал, но защо е така (вярно, че е писано във форума, но до колко е вярно изписаното - все още не е ясно).
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6284
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 359 пъти
Получена  благодарност: 394 пъти

Преминаване на ГТП(Годишен технически преглед) с хибриден автомобил

Мнение от slowtraveler » 29 Май 2025 09:40

Hursa написа: 29 Май 2025 09:29 това, че е се шофира автомобил "4х4", не създава специалист по "различните пълноприводни системи". Но е хубаво, поне според мен, когато се проявява интерес към същността, принципа на работа на конкретните системи.
Разбира се, че едното не води автоматично до другото... Но комбинацията от двете може да промени баланса на резултата... При преминаване на ГТП съм се нагледал и наслушал на въпроси и 'странни предположения' за 4х4 (направо глупости) ... Като системите са доста по-прости, стари и известни отколкото хибрида...
Защото служителя там е свикнал да изпълнява проста процедура - от рода 'видиш 4х4 - натискаш бутона на стенда да си избрал 4х4', 'стартираш двигателя на 2000-2500об/мин и измерваш'... И когато има някой 'ситен шрифт' в инструкцията, спокойно в рутината може да бъде пропуснат...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Hursa
Мнения: 5723
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 27 пъти
Получена  благодарност: 175 пъти

Преминаване на ГТП(Годишен технически преглед) с хибриден автомобил

Мнение от Hursa » 29 Май 2025 09:56

Може, но и също така - може и често създава илюзия за познание. smile.gif Затова - в дискусионната тема, евентуално може да се разбие тази илюзия - може, но може и да не може. smile.gif
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 гост