Страница 12 от 13
Новите Corolla Hybrid MC23 - впечатления и особености
Публикувано на: 03 Юли 2025 10:30
от TheRealDacho
Забелязвам тенденциозно че в която и да е тема, ако се изложи мнение с което Hursa не е съгалсен, не може да се обори по никакъв начин. Дори и 10 човека да са съгласни с даде но твърдение то пак е грешно.
Не коментирам конкретното твърдение по-горе заради което се води този спор, а казвам като цяло наблюдения в последните 5 месеца от както съм в този форум.
И всеки път като се стигне до спорене и темата се отклонява много бързо от това за което е предназначена.
МОЛЯ придържайте се към смисъла на темата, а не в безсмислени спорове.
Новите Corolla Hybrid MC23 - впечатления и особености
Публикувано на: 03 Юли 2025 10:34
от Hursa
Ами как да го оборите? С общи сентенции? Пак да напиша - вие го твърдите - "не сте си го измислили, а е от дългогодишни специалисти в бранша", имате възможност, дайте линк и ми натрийте носа.

► Виж съдържание
В случая - вие се опитвате да се отклоните от явно "преувеличеното" си твърдение, което си е съвсем по темата, колкото и да е неудобно. Няма проблем, но не го прехвърляйте върху опонента, той не ви е виновен.
Новите Corolla Hybrid MC23 - впечатления и особености
Публикувано на: 03 Юли 2025 11:01
от WoLF
Офтопик
В спора се ражда истината, а тя е че човека си има мнение и си държи на него. В някои случаи съм съгласен, в други не. Да бъде!
Новите Corolla Hybrid MC23 - впечатления и особености
Публикувано на: 03 Юли 2025 11:04
от flammen
Мен дискусия само с Hursa ми е скучна. Липсва ми Крачунов, те двамата в тандем бяха сила. Ама админите му сервираха банани за съжаление

Новите Corolla Hybrid MC23 - впечатления и особености
Публикувано на: 03 Юли 2025 11:06
от Hursa
Нека човека да си държи на мнението, нека и експлоатира автомобила, както счита, че е най-добре (прав е). Но то в случая противоречи на общата линия, която се опитвахме да защитим срещу недоволния колега.

Новите Corolla Hybrid MC23 - впечатления и особености
Публикувано на: 03 Юли 2025 11:30
от planetarydrive
Никъде в споменатите сайтове не съм чул съвет да не се ускорява рязко хибрид. Щях да забележа, защото съм ги гледал по няколко пъти. Категорично проф.Джон Кели от Вебер Ауто е първи източник на качествена информация и изключително детайлна, не само за Тойота. След това Ахмед от Car care nut. Други не съм срещал. Не помня да са казвали нещо за динамично каране освен в контекст на повишен разход. Конструкцията на Тойота хибрид е такава, че няма какво да се натовари механично. Единствено свирят гумите, но това разтоварва трансмисията при ускорение. При продължително спортно каране, особено в горещини, батерията загрява и намалява, а според моите предположения и напълно изключва подаване на ток към силовия елмотор. Каквото въздействие би имало рязкото ускорение при всички задвижвания, такова би било и при Тойота хибрид, даже по-малко поради липса на триещи се механизми, превключватели, лентови спирачки и тн износващи се части. Има един ограничител на въртящ момент, но той кога приплъзва, не е съвсем ясно.
Новите Corolla Hybrid MC23 - впечатления и особености
Публикувано на: 03 Юли 2025 12:05
от FearSoft
Малко информация от интернет
https://www.google.com/search?sca_esv=0 ... 69&dpr=1.3:
► Виж съдържание
While it's generally not recommended to abruptly accelerate any vehicle, including those with an eCVT (electronic Continuously Variable Transmission), it's especially important to avoid it with eCVTs due to their specific design and potential for issues. Hard acceleration can lead to: increased stress on the engine and transmission, reduced fuel efficiency, and potential damage to the transmission system, especially in cold temperatures or with prolonged hard acceleration.
Here's why abrupt acceleration is not ideal for eCVTs:
Stress on the Transmission:
eCVTs, like other transmissions, experience increased stress when subjected to sudden acceleration, potentially leading to premature wear and tear on components like the belt and pulleys.
Fuel Efficiency:
Rapid acceleration burns more fuel than gradual acceleration. Since eCVTs are often found in hybrid or fuel-efficient vehicles, this negates one of their key benefits.
Potential for Damage:
Sudden temperature changes in the engine and transmission due to rapid acceleration can be problematic, especially when the engine is cold. This can cause uneven expansion and potential damage to engine parts.
CVT Specific Issues:
CVTs, including eCVTs, can sometimes exhibit delayed responses or hesitation during acceleration if there are issues with the belt or pulley system.
Recommendations:
Gradual Acceleration:
For optimal performance and longevity of the eCVT, it's best to accelerate gradually and smoothly, rather than aggressively.
Consider Eco Mode:
If your vehicle has an eco mode, using it can help promote smoother acceleration and better fuel efficiency.
Regular Maintenance:
Ensure your eCVT receives proper maintenance and checkups to help identify and address any potential issues early on.
In essence, while an eCVT might seem capable of handling sudden acceleration, it's generally advisable to avoid it to maximize the transmission's lifespan and maintain fuel efficiency
Да, генерирано от AI, който аз лично много не харесвам, но за да стигне до това заключение явно е изкопал информацията от по-дълбоко.
Както и да е, всеки да си кара колата както му е кеф (без да пречи на другите, естествено). И всеки има глава на раменете си, за да обработва това, което види, прочете или му кажат.

Новите Corolla Hybrid MC23 - впечатления и особености
Публикувано на: 03 Юли 2025 12:15
от Hursa
Вижте, как сте задали въпроса - типа отговори е предизвестен.
Вижте отговорите - когато се зададе по друг начин въпроса:
"Hybrid Integration:
In hybrid vehicles, e-CVTs are often paired with electric motors, which can provide instant torque and contribute to strong initial acceleration.
No Theoretical Limit:
There isn't a fundamental, theoretical limit to the acceleration an e-CVT can achieve. The actual acceleration performance depends on the engine's power output, the hybrid system (if present), and the car's overall design.
Driver Perception:
Some drivers may prefer the feel of a traditional geared transmission during acceleration, particularly when maximizing performance. This preference is subjective and doesn't reflect a limitation of the e-CVT's capabilities."
Синтезира типичните отговори на базата на въпроса, най-често срещаните - но истината не подлежи на демокрация. Трябва да се подбират източниците, най-квалитетните, които имат отношение по въпроса, а често информацията в тях не е публикувана или е ограничено представена в нета, тъй като е специализирана.
► Виж съдържание
Вижте ключови моменти в отговора, получен от вас:
"Stress on the Transmission:
eCVTs, like other transmissions, experience increased stress when subjected to sudden acceleration, potentially leading to premature wear and tear on components like the belt and pulleys."
Адекватен ли е? За каква трансмисия е?
Новите Corolla Hybrid MC23 - впечатления и особености
Публикувано на: 03 Юли 2025 12:50
от planetarydrive
Нали с наличния естествен интелект, точно това казахме, ама далеч по-детайлно. Всяка трансмисия, ако замени eCVT в питането, даже да е от 2 зъбни колела, ще получи същия отговор. Естествено, че всичко се износва повече и разходът се вдига при повишено натоварване.
Новите Corolla Hybrid MC23 - впечатления и особености
Публикувано на: 03 Юли 2025 12:55
от planetarydrive
Сега чета, че изкуственият интелект замесва ремък в ECVT, добър аргумент да се избягва ползването му засега, освен за забавление.
Новите Corolla Hybrid MC23 - впечатления и особености
Публикувано на: 03 Юли 2025 13:12
от Hursa
Просто отговора, получен от колегата е за cvt - затова пише за "belt and pulleys" - каквито няма в е-cvt.
Новите Corolla Hybrid MC23 - впечатления и особености
Публикувано на: 03 Юли 2025 14:13
от TheRealDacho
planetarydrive написа: ↑03 Юли 2025 12:55
Сега чета, че изкуственият интелект замесва ремък в ECVT, добър аргумент да се избягва ползването му засега, освен за забавление.
Тука малка поправка. Конвенционалното CVT е това което използва ремъци.
еCVT което е ползва в хибридните Тойоти използва планетарни зъбни колела и електормотори.
Основни компоненти на eCVT кътията
- Двигател с вътрешно горене (ДВГ) – свързан с планетарния редуктор.
- MG1 (Motor Generator 1) – действа като стартер и генератор, свързан със слънчевата шестерня.
- MG2 (Motor Generator 2) – основен задвижващ мотор, свързан с коронната шестерня и колелата.
- Планетарен редуктор – механично „сърце“ на eCVT, което балансира въртенето между трите източника.
Режим | Какво се случва |
Старт/зареждане | ДВГ върти MG1, който зарежда батерията. Колелата не се движат |
Електрическо движение | MG2 задвижва колелата. ДВГ е изключен |
Смесено движение | ДВГ и MG2 работят заедно. MG1 регулира баланса между тях |
Спиране/регенерация | MG2 действа като генератор и връща енергия в батерията |
Новите Corolla Hybrid MC23 - впечатления и особености
Публикувано на: 03 Юли 2025 14:29
от Hursa
Кажете го на "изкуствения интелект" - грешката е негова.

Та след като греши така елементарно в случая - трябва ли да се вземе под внимание другото изписано в цитирания отговор?
Новите Corolla Hybrid MC23 - впечатления и особености
Публикувано на: 03 Юли 2025 14:32
от TheRealDacho
Той изкуственият интелект не греши в случая(в повечето случаи). Изцяло зависи как се задава въпроса.
Новите Corolla Hybrid MC23 - впечатления и особености
Публикувано на: 03 Юли 2025 14:45
от Hursa
Не греши? Въпроса е за е-cvt, отговора за cvt. Как би изглеждала грешката според вас.