Страница 11 от 14

Новите Corolla Hybrid MC23 - впечатления и особености

Публикувано на: 01 Юли 2025 09:02
от Hursa
BOz написа: 30 Юни 2025 13:18 То всеки двигател има оптимизиран и не оптимизиран режим. Няма двигател, който в цялата си крива на мощност да е оптимизиран на 100% еднакво. И под пълен товар винаги се прави компромис за мощност за сметка на специфичен разход на гориво.
Да, разбира се. И без оптимизация всеки двигател си има оптимален режим. Но при двг на хибридите са взети много повече и по-значими мерки за оптимизиране режимите при не високи обороти - защото основната експлоатация, около и над 90% от "пробега" на автомобила е при такива ниски режими, а тясната специализация дава много по-добри резултати в тази ограничена област. И при хибрида - допълнителната ел мощност, която може да се получи - може да компенсира почти винаги известната по-лоша отзивчивост на така тясно оптимизирания двг.
FearSoft написа: 30 Юни 2025 12:38 даже рязкото подаване на газ не е особено добре за тях.
Според мен - няма такова нещо (и никога не е имало - всъщност, дори е обратното). А усещането за по-голяма тромавост се компенсира от допълнителната ел мощност и много по отзивчивите ел машини, по сравнение с двг. Двг е така да се каже "демпфиран" при резките ускорения. Разбира се, поради силно ограничената ел мощност - това не може да се получи в достатъчна степен. Но сравнете - по старата модификация с този двг бе с допълнителна ел мощност от около 24 кс, сега е с около 42 кс - пак не са много, но прираста е осезаем. Та това е ел мощността (дори малко повече), която е "отпуснал" производителя на значително по-тежките и с по-лоша аеродинамика - хибридни камри и рав.
Надявам се тази тенденция да продължи, но тойота "умеят" да разочароват по отношение на динамиката. Както се видя - суперлативите, които се изписаха за новите им двг се отказаха "халостни гърмежи" и май няма нищо ново, поне не и нещо не разочароващо. Само да не орежат още повече мощността при новите модели.

Новите Corolla Hybrid MC23 - впечатления и особености

Публикувано на: 01 Юли 2025 10:25
от FearSoft
Hursa написа: 01 Юли 2025 09:02 Според мен - няма такова нещо
Не съм си го измислил аз, а дългогодишни специалисти в бранша (справка CarCareNut и WeberAuto в тубата). Поради спецификите на eCVT. Аз не съм толкова навътре в материята и се доверявам на мненията на по-знаещи от мен. Може и да не е така, но предпочитам да си подавам газ плавно. Освен в ситуации, които изискват бърза реакция. Със сигурност не вреди :D
А за колегата с "турската бракма" - съдейки по изказа му си правя изводи от кой тип шофьори е. Дано не го гледаме по новините... Надявам се да бъркам.

Новите Corolla Hybrid MC23 - впечатления и особености

Публикувано на: 01 Юли 2025 10:37
от Hursa
Истинските специалисти не населяват "тубата", а конструират автомобили. (Жалко, че вече почти не се срещат разяснителни или популяризиращи материали от производителите и в частност от тойота материалите са особена рядкост, може би се срамуват от това, което творят.) Кой по-добре от конструктора му - познава автомобила? Да сте намирали някъде в конструкторската, в документацията предоставена на сервизите или ползвателя - за подобни ограничения?
(Има подобни ограничения при вариаторни трансмисии, особено при ниска скорост - описани са в документацията към трансмисията и дори има обяснения, защо се налагат. За е-cvt аз не съм намирал такива, но не съм и търсил особено.)

Новите Corolla Hybrid MC23 - впечатления и особености

Публикувано на: 01 Юли 2025 13:56
от FearSoft
А Вие погледнахте ли канала на WeberAuto? Информация има доста, не само за Тойота.
ПП. Едва ли някой от конструкторите ще се споделя информация онлайн...

Новите Corolla Hybrid MC23 - впечатления и особености

Публикувано на: 01 Юли 2025 20:50
от Hursa
А са споделяли, при това в общодостъпна форма - новите технологии, които са използвали. Всъщност и сега го правят, макар и оскъдно, но не и тойота.
Добре, канала е уважаван. Къде казват, че
FearSoft написа: 30 Юни 2025 12:38 рязкото подаване на газ не е особено добре за
хибридните тойоти? Може би дори обясняват защо? (Може би, ще намерите нещо за първото им поколение хибриди, но за второ и по старшите - едва ли ще кажат нещо подобно.)

Новите Corolla Hybrid MC23 - впечатления и особености

Публикувано на: 02 Юли 2025 08:22
от slowtraveler
Не виждам какво е учудващото в такъв съвет... Разбира се, че рязкото ускорение не е най-предпочитаният режим поради няколко ОЧЕВИДНИ факта:
1. Нуждата от енергия рязко нараства, което при хибридите прави необходимо рязко повишаване на токовете до максимално допустимите за електрониката и акумулаторите... Нова никога не е бил 'идеалният режим' нито за едното, нито за другото.. Да, за разлика от акумулаторите, токовете през ел-двигателите и електрониката се повишават малко по-бавно заради ДВГ, но това не променя съществено нещата...
2. ДВГ при хибрида има нужда да стартира (в повечето случаи от по-ниска температура) и/или да се ускори до максималните обороти, които е предвидил конструктора за този режим, и да се натовари максимално... Преходните режими (промяната на режима) при ДВГ също никога не са били и близко до идеалните, защото обикновено с цел бързо ускоряване на двигателя, сместта съвсем не е 'най-икономичната'...
Така, че хибридът по нищо не се отличава от което и да е друго механично изделие - резките промени и екстремни режими обикновено му скъсяват живота и влошават икономията :thumbsup:

Новите Corolla Hybrid MC23 - впечатления и особености

Публикувано на: 02 Юли 2025 10:30
от Hursa
Все пак - покажете такъв съвет. От производителя или от уважаван инженер, като в случая. Да - ако вземем автомобил и го поставим в климатизирана музейна витрина - вероятно ще му удължим живота. Но не бих купил такъв - ако срещна в документите му подобни съвети. Всичко казано е предвидено, трябва да е предвидено от производителя и това да са нормални механизми на стареене (за сериен граждански автомобил, за общо ползване), а не конструктивни ограничения - като в случая с вариатора и съветите от производителите да се щади при потегляне и при резки ускорения. Т. е. допълнителните натоварвания при такива резки ускорения трябва да са много под конструктивните прагови допуски и затова не би трябвало да има в документите ограничения за ползувателя. Ако има такива, това е конструктивен недостатък на технологията и е сериозен аргумент срещу придобиване на подобен модел (трябва потребителя да е уведомен за такива - за да може да вземе "информирано решение") - както не бих взел автомобил с вариатор.

Новите Corolla Hybrid MC23 - впечатления и особености

Публикувано на: 02 Юли 2025 16:24
от slowtraveler
Когато липсва нормалната логика - и 'уважаван инженер' трудно ще те убеди (то и самото понятие 'уважаван инженер' е нещо относително - предполагам доста от писателите тук са сложили точката след инж. преди много години и са натрупали достатъчно уважение в сферата си)... Според мен просто бъркаш 'конструктивен недостатък' с 'особености на експлоатацията'...
Ти отказал ли си се да ползваш въобще автомобила, използвайки 'сериозният аргумент', че при по-интензивно използване на спирачките те биха могли да съкратят много живота си, а в някои случаи дори да откажат....???
И това пречи ли ти когато знаеш особеностите на експлоатация да се съобразяваш с тях според собствените си нужди в момента и търсеният компромис?
Предполагам всеки от нас понякога е бързал и не му е пукало за спирачки, акумулатори, вариатори и т.н... Което съвсем не му е пречило при други условия да си кара внимателно, щадящо и т.н...

Новите Corolla Hybrid MC23 - впечатления и особености

Публикувано на: 03 Юли 2025 07:45
от Hursa
Вие бъркате тезите, които защитавате. Намерете доказателства. Аз ще направя тема с тези доказателства с предупреждение за всички желаещи и ползващи тойота хибриди за тази слабост допусната от производителя и премълчаващ си за такава, за да направи продукта си по конкурентен. И ще трябва да закрепите подобна тема. smile.gif Това са серийни автомобили - всяка нормална експлоатация, за която не е съобщено специално ограничение е допустима и не трябва да води до прекомерно износване. Това е запас по износоустойчивост и той трябва да е включен в конструктивните решения. От този запас се възползват тунинг фирмите, от този запас се възползват - когато от сериен двигател правят спортен такъв, например. Ако производителя е допуснал съкращаване на тези запаси - това води до значително съкращаване на експлоатационния живот при такава експлоатация - за какъв дълъг експлоатационен живот можем да пишем при хибридите в такъв случай - имат, но само, ако ги шофирате, като "градски охлюви" или още по-добре - ако въобще не ги ползвате. И имайте предвид - че така засягате не само тойота хибридните модели, който лепят и шарят - и като "гр" (рали модификация - па макар само по шарката), а и лексус хибридни модели с мощност около 400 кс, с някакви по-динамични амбиции, но по същество с принципно същата хибридна система - дали ще им хареса на ползвателите и евентуалните бъдещи клиенти да прочетат подобни доказателства? Намерете такива.

Новите Corolla Hybrid MC23 - впечатления и особености

Публикувано на: 03 Юли 2025 08:06
от FearSoft
Мисля, че конкретната дискусия се изчерпа. Май си говорим със стената... wacko.gif

Новите Corolla Hybrid MC23 - впечатления и особености

Публикувано на: 03 Юли 2025 08:11
от Hursa
Ами вие я започнахте - покажете, къде сте видели такова ограничение. В желанието си за спор - си измисляте? И това в ущърб на автомобила, който сте избрали.

Новите Corolla Hybrid MC23 - впечатления и особености

Публикувано на: 03 Юли 2025 09:04
от slowtraveler
► Виж съдържание

Новите Corolla Hybrid MC23 - впечатления и особености

Публикувано на: 03 Юли 2025 09:11
от Hursa
Продължавате? Именно това твърдя - след като няма специално предупреждение, значи всяка нормална експлоатация е допустима. Ако има слабост, установена от тестващи или сервизни специалисти - и е съобщено за тях, покажете такива. А неадекватните коментари ги запазете за себе си. smile.gif

Новите Corolla Hybrid MC23 - впечатления и особености

Публикувано на: 03 Юли 2025 09:44
от FearSoft
Hursa написа: 03 Юли 2025 09:11 след като няма специално предупреждение
Искате да кажете, че всички автомобилни производители са на 100% честни с потребителите и казват цялата истина? Наистина ли ще се съгласите с това твърдение? По-добре недейте, защото в интернет е пълно с информация от гневни потребители за това как нещо не работи както трябва или никой не е предупредил за дадени особености. Тойота (например) казват, че маслото в eCVT не се сменя. Дилърът го казва, официалният! А дали е така? Бихте ли рискували да карате без замяната му? Аз - не! Между 60 и 90 хк ще бъде заменено!
Един световен производител от Мюнхен да не би да предупреждава, че двигателите им ще горят масло и ще пушат като комин на ТЕЦ на твърдо гориво, и то на под 100 хк? Примери много, няма смисъл да се задълбаваме повече. Просто се спестяват неща на потребителите, а след като изтече гаранцията - добре сте дошли! Ще Ви вземем парите за ремонта, няма проблем! И това важи за всички, не само за нашата марка.

Друг въпрос ми възникна вчера, след гледане на видео в интернет. Относно автомобилите със старт бутон. Как според вас е правилно да се стартира колата - спирачка и бутон старт или бутон старт, изчакване 2-3 секунди, спирачка и пак бутон старт? Айде да помислим върху този казус, защото наистина има резон във втория начин, сравнявайки го с палене с ключ.

Новите Corolla Hybrid MC23 - впечатления и особености

Публикувано на: 03 Юли 2025 10:12
от Hursa
В момента не пишем за "всички автомобилни производители". А конкретно за хибридните тойоти. На какво се основава твърдението ви в случая? По вашите думи "не сте си го измислили, а е от дългогодишни специалисти в бранша". Другото са общи приказки - от рода на написаното от друг член на форума пишещ подобни сентенции - не е необходимо да има "големи надписи 'не пипай - може да е горещо'", същевременно пишейки точно такива.