Страница 11 от 11
Новите Corolla Hybrid MC23 - впечатления и особености
Публикувано на: 01 Юли 2025 09:02
от Hursa
BOz написа: ↑30 Юни 2025 13:18
То всеки двигател има оптимизиран и не оптимизиран режим. Няма двигател, който в цялата си крива на мощност да е оптимизиран на 100% еднакво. И под пълен товар винаги се прави компромис за мощност за сметка на специфичен разход на гориво.
Да, разбира се. И без оптимизация всеки двигател си има оптимален режим. Но при двг на хибридите са взети много повече и по-значими мерки за оптимизиране режимите при не високи обороти - защото основната експлоатация, около и над 90% от "пробега" на автомобила е при такива ниски режими, а тясната специализация дава много по-добри резултати в тази ограничена област. И при хибрида - допълнителната ел мощност, която може да се получи - може да компенсира почти винаги известната по-лоша отзивчивост на така тясно оптимизирания двг.
FearSoft написа: ↑30 Юни 2025 12:38
даже рязкото подаване на газ не е особено добре за тях.
Според мен - няма такова нещо (и никога не е имало - всъщност, дори е обратното). А усещането за по-голяма тромавост се компенсира от допълнителната ел мощност и много по отзивчивите ел машини, по сравнение с двг. Двг е така да се каже "демпфиран" при резките ускорения. Разбира се, поради силно ограничената ел мощност - това не може да се получи в достатъчна степен. Но сравнете - по старата модификация с този двг бе с допълнителна ел мощност от около 24 кс, сега е с около 42 кс - пак не са много, но прираста е осезаем. Та това е ел мощността (дори малко повече), която е "отпуснал" производителя на значително по-тежките и с по-лоша аеродинамика - хибридни камри и рав.
Надявам се тази тенденция да продължи, но тойота "умеят" да разочароват по отношение на динамиката. Както се видя - суперлативите, които се изписаха за новите им двг се отказаха "халостни гърмежи" и май няма нищо ново, поне не и нещо не разочароващо. Само да не орежат още повече мощността при новите модели.
Новите Corolla Hybrid MC23 - впечатления и особености
Публикувано на: 01 Юли 2025 10:25
от FearSoft
Hursa написа: ↑01 Юли 2025 09:02
Според мен - няма такова нещо
Не съм си го измислил аз, а дългогодишни специалисти в бранша (справка CarCareNut и WeberAuto в тубата). Поради спецификите на eCVT. Аз не съм толкова навътре в материята и се доверявам на мненията на по-знаещи от мен. Може и да не е така, но предпочитам да си подавам газ плавно. Освен в ситуации, които изискват бърза реакция. Със сигурност не вреди
А за колегата с "турската бракма" - съдейки по изказа му си правя изводи от кой тип шофьори е. Дано не го гледаме по новините... Надявам се да бъркам.
Новите Corolla Hybrid MC23 - впечатления и особености
Публикувано на: 01 Юли 2025 10:37
от Hursa
Истинските специалисти не населяват "тубата", а конструират автомобили. (Жалко, че вече почти не се срещат разяснителни или популяризиращи материали от производителите и в частност от тойота материалите са особена рядкост, може би се срамуват от това, което творят.) Кой по-добре от конструктора му - познава автомобила? Да сте намирали някъде в конструкторската, в документацията предоставена на сервизите или ползвателя - за подобни ограничения?
(Има подобни ограничения при вариаторни трансмисии, особено при ниска скорост - описани са в документацията към трансмисията и дори има обяснения, защо се налагат. За е-cvt аз не съм намирал такива, но не съм и търсил особено.)
Новите Corolla Hybrid MC23 - впечатления и особености
Публикувано на: 01 Юли 2025 13:56
от FearSoft
А Вие погледнахте ли канала на WeberAuto? Информация има доста, не само за Тойота.
ПП. Едва ли някой от конструкторите ще се споделя информация онлайн...
Новите Corolla Hybrid MC23 - впечатления и особености
Публикувано на: 01 Юли 2025 20:50
от Hursa
А са споделяли, при това в общодостъпна форма - новите технологии, които са използвали. Всъщност и сега го правят, макар и оскъдно, но не и тойота.
Добре, канала е уважаван. Къде казват, че
FearSoft написа: ↑30 Юни 2025 12:38
рязкото подаване на газ не е особено добре за
хибридните тойоти? Може би дори обясняват защо? (Може би, ще намерите нещо за първото им поколение хибриди, но за второ и по старшите - едва ли ще кажат нещо подобно.)