Страница 11 от 13
					
				Сервизни интервали и смяна на консумативи
				Публикувано на: 07 Фев 2025 21:13
				от borisfx
				Здравейте. На гаранционна кола, мога ли да сменя масла и филтри извън фирмения сервиз на Тойота. Задължително ли е смяната на масла и филтри да става във фирмения сервиз на Тойота, когато колата е още в гаранция.
			 
			
					
				Сервизни интервали и смяна на консумативи
				Публикувано на: 07 Фев 2025 21:18
				от WoLF
				Можеш, губиш гаранцията 

 
			
					
				Сервизни интервали и смяна на консумативи
				Публикувано на: 07 Фев 2025 21:26
				от memorex
				В наше време всичко се документира дори и да минеш метър т е разбираш/тенекийката отзад/
			 
			
					
				Сервизни интервали и смяна на консумативи
				Публикувано на: 07 Фев 2025 21:32
				от borisfx
				Ама аз пак ще си ходя веднъж годишно когато си трябва в официалния сервиз да ми правят там каквото се полага. Просто искам да сменям маслото по-често отколкото е по график. По стандартен сервизен интервал трябва да го сменя на 1 г. или 15 000 км. А аз искам да го сменя на 6 месеца в някой обикновен сервиз и на една година в официалния сервиз да върви гаранцията. Те в официалния сервиз как ще разберат че съм сменил маслото преди 6 м. в друг сервиз. Нали няма пломба на масления филтър по която да разберат че е бил сменян 

 
			
					
				Сервизни интервали и смяна на консумативи
				Публикувано на: 07 Фев 2025 21:36
				от memorex
				Пломба може и да няма ,но има маркировка с ултравиолетов маркер. 

 
			
					
				Сервизни интервали и смяна на консумативи
				Публикувано на: 07 Фев 2025 21:38
				от WoLF
				А попита ли тях дали предлагат предварителна смяна? Пари едва ли отказват 

 
			
					
				Сервизни интервали и смяна на консумативи
				Публикувано на: 07 Фев 2025 22:57
				от zorbata
				borisfx написа: ↑07 Фев 2025 21:32
А аз искам да го сменя на 6 месеца
 
Какви километри ще си изминал за тези 6 месеца та толкова те притеснява това масло?
 
			
					
				Сервизни интервали и смяна на консумативи
				Публикувано на: 08 Фев 2025 09:18
				от slowtraveler
				Предполагам няма да се усетят, но за мен не е правилен подходът...
Искате дилърите да са коректни с Вас, а Вие се опитвате всякакси 'да ги прекарате... И ще 'отидете да ревете' при първият проблем...
Например ако сте използвали неправилно масло или филтър... Или пък 'домашният майстор' реши да пренатегне пробката (защото едва ли ще смени дихтунг при смяната - 'тя колата е нова и дихтунга ще изкара още' 

 ) ... И т.н. и т.н...
 
			
					
				Сервизни интервали и смяна на консумативи
				Публикувано на: 11 Фев 2025 14:25
				от planetarydrive
				Разбира се, че можете да смените маслото по-рано и другаде и в къщи. Това може да е само добре за автомобила. Тук на DIY работата не се гледа с добро око, но често е много по-качествено извършена и с по-добри консумативи от офиц. сервиз. Формално там варелите с масло, вероятно отговарят на някакви изисквания. Имам и други наблюдения, които ме карат да предпочитам домашен вариант. 
 Бих ви посъветвал да изчакате до април, защото прясно масло в началото на топлия сезон е по-добре. При смяна сега, ще се поразреди с гориво и конденз. вода. През зимата изискванията към качествата на маслото не са такива като в топлия сезон. 
Много съветници, като Ахмед от Car Care nut, препоръчват смени на 6м или 7.5х.км/по-скоро второто/
			 
			
					
				Сервизни интервали и смяна на консумативи
				Публикувано на: 11 Фев 2025 17:23
				от zorbata
				planetarydrive написа: ↑11 Фев 2025 14:25
Много съветници, като Ахмед от Car Care nut, препоръчват смени на 6м или 7.5х.км/по-скоро второто/
 
Какви причини изтъкват за това?
 
			
					
				Сервизни интервали и смяна на консумативи
				Публикувано на: 11 Фев 2025 18:15
				от pminev
				Карането на къси разстояния - основно. Друг неблагоприятен фактор - каране в градски условия.
Има няколко епизода с коли - с един собственик и сервизирани в официално представителство на 10 000 мили, които горят масло.
Причината - спечени маслени сегменти, оттам надиране на стената на цилиндъра и неконтролируем разход на масло.
			 
			
					
				Сервизни интервали и смяна на консумативи
				Публикувано на: 11 Фев 2025 19:04
				от memorex
				Плюс фактора двигателно масло със съмнителни характеристики.
			 
			
					
				Сервизни интервали и смяна на консумативи
				Публикувано на: 11 Фев 2025 21:28
				от slowtraveler
				planetarydrive написа: ↑11 Фев 2025 14:25
При смяна сега, ще се поразреди с гориво и конденз. вода.
 
Но ще бъде сменено по-рано с ново хубаво масло 

 Относно конденза - зимата въздухът е доста по-сух.....
 
			
					
				Сервизни интервали и смяна на консумативи
				Публикувано на: 11 Фев 2025 21:31
				от TATI
				Тюх, прецакал съм се, че го смених преди две седмици мойто. 
Сега ще трябва април пак да ходя да сменям, че да не ми кондензира 

 
			
					
				Сервизни интервали и смяна на консумативи
				Публикувано на: 12 Фев 2025 06:37
				от planetarydrive
				Категорично през зимата кондензирането на вода и гориво е много повече, отколкото в топло време. Основна причина е много по-дългото загряване. Затова се  покачва и нивото на маслото. Често срещано при хибридите. А какъв "пушек" бълват от кондензирала вода в ауспуха при рязко ускорение, преди пълно загряване. Един приятел ми се обади, че Камри-то пуши при ускорение. Казвам му- спокойно това е конденз. Първия път като видях кълбата пара, се учудих, но и гугъл го дава нормално явление. Става естествено само през зимата.
Някой наистина се е минал, ако е сменил масло през зимата, но ще знае за по-нататък.