Страница 2 от 3
Публикувано на: 17 Яну 2009 18:52
от mike
Да, ама точно в ТМ в София на Цариградско шосе ми казаха, че са за смяна и ме посъвтваха ако не искам да ги сменям "някой" стругар да им пусне по една стружка! И сега как да им вярвам?
Публикувано на: 17 Яну 2009 19:33
от ninormal
Колега ,ако нямат ръб изщобщо неги пипай

Ръждата идва от препаратите с които се мие колата или от зимната луга

Щом не ти тресе и си спира колата няма нужда да ги пипаш

Публикувано на: 17 Яну 2009 19:34
от Bass_Man
И аз чувам за първи път да се сменяват дискове щото са ръждясали ?!?!?
И четирите ли са ръждясали ? Би трябвало , като спреш 100-тина пъти да падне всичко .
Публикувано на: 18 Яну 2009 22:28
от mike
само задните! и не тересе, ама тези от ТМ твърдят, че колата сигурно спира не с пълния си капацитет (как ли го определиха като само я вдигнаха на стенд, не сваляха гумите а само светеха с някакво фенерче отдолу?)
Публикувано на: 18 Яну 2009 22:30
от mike
ами ръждата не пада и каточе ли май се увеличава
Публикувано на: 18 Яну 2009 22:36
от b_d
Ако са ти ръждясали задните дискове значи, че спирачните апарати НЕ РАБОТЯТ!
Най-добре започни от тях! Лекувай причината, а не симптомите.
Ако апаратите работят и ръждата не е много дълбока след няколко спирания сама ще падне.
Публикувано на: 18 Яну 2009 23:18
от slowtraveler
bad_dog написа:Ако са ти ръждясали задните дискове значи, че спирачните апарати НЕ РАБОТЯТ!
Най-добре започни от тях! Лекувай причината, а не симптомите.
Ако апаратите работят и ръждата не е много дълбока след няколко спирания сама ще падне.
bad_dog е прав - виж си апаратите.

Публикувано на: 18 Яну 2009 23:31
от Uncle Dido
Нищо чудно да са блокирали водачите, особено при скъсано маншонче. Ако ръждата е само от външната страна на диска - водачи. Ако е ръждясал целия диск - възможно е запушване на спирачен маркуч или тръбичка. Ако и двата диска са ръждиви двустранно - по всяка вероятност е разпределителя на налягането на задния мост.
Публикувано на: 19 Яну 2009 00:50
от mitoko
можеш ли да ги снимаш дисковете

Публикувано на: 19 Яну 2009 01:50
от Bass_Man
Да и моите апаратчета бяха блокирали и на дисковете не им падаше ръждата пък и не спираше кой знае колко . Най-вероятно проблема ти е някъде по спирачната система , а не по-дисковете !
За пореден път в ТМ Ауто се показват колко много разбират .
Публикувано на: 19 Яну 2009 11:18
от mike
Няма как да ги снимам сега дисковете. Нямам условия за работа в това лошо време. Благодаря за съветите!!!!! Не забелязвам обаче колата да не спира (откакто съм я взел не намирам разлика, пък и преглед минавах). Има ли някакво значение, че не я карам много често (по около 10-12000 на година)?
Публикувано на: 19 Яну 2009 15:24
от Scott
Bass_Man написа:...За пореден път в ТМ Ауто се показват колко много разбират .
'Директивата' от Тойота е при ръждясали дискове - смяна.
И не е задължително да има проблем, просто към края на живота на накладките (обикновено се получава една смяна на задни на всеки две предни), спирачното усилие към задните не е толкова изразено при градско каране.
Публикувано на: 19 Яну 2009 16:43
от Bass_Man
Scott написа:'Директивата' от Тойота е при ръждясали дискове - смяна.
Нали и те точно тази директива решиха да я спазят на 100% biggrin.gif .
И също така доста добре знаеш , че всички вентилирани дискове разждясват зверски между двете плочи ( в междините ) освен разбира се ако не са карбонови biggrin.gif .
Абсолютно е безмислено за един микрон ръжда да смениш 20 мм диск .
Разбира се съвсем друго е ако дисковете са седели на дъжда 5 години и вече ръждата не е един микрон трябва да се сменят

.
Но все пак трябва да има някой който да ги преценява тези неща , а не за две точици ръжда да те карат да си купуваш 4 нови диска .
Също така много зависи как ги караш тези 10 - 15 000 км. Ако е на два пъти може и да са си разждясали през по-голямата част от времето . Ама ако караш всеки ден по 5км да кажем не би трябвало да има ръжди .
Супрата беше седяла сигурно половин година без да мърда ( а може и повече да беше ) . И бяха блокирали всички цилиндърчета , и бяха ръждясали дисковете . Оправих цилиндърчетата и дисковете лъснаха за нула време а колата е на малко повече от 1000 км .
Наистина може да е от накладките . За това е най-добре да се прегледа спирачната система ( накладки, цилиндърчета, кантар, маркучи и тн.) и чак тогава ако е необходимо да се барат дисковете .
Публикувано на: 19 Яну 2009 17:29
от ninormal
Най-добре отиди където правят ГТП и на стенда ще се види какво е спирачното усилие изобщо ,ако го има

Публикувано на: 19 Яну 2009 19:15
от Kiki
А ръчна имаш ли? И имай впредвид, че колата спира предимно с предните спирачки. Те понасят по-голямото усилие при спиране. За това имаш чувството, че колата си спира, но да знаеш, че спирането не е ефективно 100%!
