Страница 2 от 3
Публикувано на: 14 Сеп 2008 15:25
от jim_beam
да 2AD-FTV е мотора ми.днес доста се застуди времето и сутринта като запалих колата никакво тракане,интересно.появява се чак при ускорение.
slowtraveler май си прав,да взема да го сменя.в книжката са дадени примерни масла с вискозитет 0w30,5w30 както и 10w30 според климата.та тия с 30 накрая май са всичките пълна синтетика,а тоя мотул е полу.нормално би трябвало 10w40 да е по-издръжливо на натоварване от 10w30,но дали си запазва вискозитета стабилен като пълната синтетика...
Публикувано на: 14 Сеп 2008 15:50
от Scott
jim_beam написа:...май са всичките пълна синтетика,а тоя мотул е полу.нормално би трябвало 10w40 да е по-издръжливо на натоварване от 10w30,но дали си запазва вискозитета стабилен като пълната синтетика...
Aз мисля че всички комънрейл/помпа-дюза 'карат' със синтетично xW40.
Публикувано на: 14 Сеп 2008 17:08
от Kiki
kofarata написа:Petar написа:Nima nihto dai stane ako ia karah s hlabavi klapani no e hubavo dati gi nastroiat taka hte ikonomisah gorivo ihte imah pove4e mohtnost .
Na kolko kilometra e kolata ?
на 150к. поне така пише

, а и така изглежда. притесняват ме само тракашите клапани.
Вискозитета на новота масло е 15w40 полусинтетика... но допускам, че в старото е имало добавчица. А иначе 7A-FE с хидравлични повдигачи ли е и ако да настройката им цялостно отваряне ли означава? Благодаря за мненията

Колега, махай това минерално масло докато е време и после пиши какво е станало. Ако пак тракат повдигачите, ще ги смениш! Аз съм правил това сам на един Голф. Не е кой знае какъв проблем. Моли се да е това, а не друго.
Публикувано на: 14 Сеп 2008 17:18
от kofarata
PESHO OT MARS написа:Понеже никой не си направи труда да отговори на момчето.
Двигатели 3S-FE/GE 4/7А-FE не са с хидравлични повдигачи на клапаните а с "пулове". Така че е маслото е оказало въздействие по някаква друга причина. На мойта наскоро преди 2000 км. и смених маслото със пълна синтетика напук на една камара "разбирачи" и колата си работи идеално. Други разни дреболии ме изнервят адски и не и се радвам пълноценно засега.
абсолютно е така. направих диагностика и проверки. оказа се, че маслото не е подходящо, а появилото се тракане не е болка за умиране ( ако не се изминат много км разбира се).
Извода, който си направих е, че за това двигателче трябва масло клонящо към синтетика. Ако имаме в предвид че времето беше топло, то като застудее чукането би трябвало да се засили...ма де да знам

?
Публикувано на: 14 Сеп 2008 17:20
от kofarata
Колега, махай това минерално масло докато е време и после пиши какво е станало. Ако пак тракат повдигачите, ще ги смениш! Аз съм правил това сам на един Голф. Не е кой знае какъв проблем. Моли се да е това, а не друго.[/quote]

Публикувано на: 15 Сеп 2008 10:06
от ceko26
15W 40 си е за соц. возила или за промивка след ремонт.
Маслата според пройзводителя са:
5w30 за 15k-предпочитан
5w40 за 15к-компромис
10w40 за 10к-голям компромис
Публикувано на: 15 Сеп 2008 10:25
от PESHO OT MARS
За моята ползвам KroonOil 5w50 мисля или 10w50 не помя но колата си работи като часовник. От тази серия масла мога да намеря с отстъпка през един агент и мога да кажа че маслото е екстра. Мога да предложа пълна синтетика 10w40 (с вискозитет на полусинтетика) 5л. тубата май беше около 35 лева (но може и цената да е вече друга).
Публикувано на: 15 Сеп 2008 11:19
от Petar
Kolega zakarai kolata dai regulirat klapanite smeni masloto ako si s mineralno slojii po-hubavo polusinteti4no maslo primernno Castrol 10w40 isi karai bez problem
Публикувано на: 15 Сеп 2008 14:25
от diver
PESHO OT MARS написа:За моята ползвам KroonOil 5w50 мисля или 10w50 не помя но колата си работи като часовник. От тази серия масла мога да намеря с отстъпка през един агент и мога да кажа че маслото е екстра. Мога да предложа пълна синтетика 10w40 (с вискозитет на полусинтетика) 5л. тубата май беше около 35 лева (но може и цената да е вече друга).
На 35лв тубата, ще да е от много хубавите....И преди ти казах нещо за тез масла, ма ти си знаеш....
Публикувано на: 20 Сеп 2008 02:39
от Bass_Man
ceko26 написа:15W 40 си е за соц. возила или за промивка след ремонт.
Маслата според пройзводителя са:
5w30 за 15k-предпочитан
5w40 за 15к-компромис
10w40 за 10к-голям компромис
Тва къде го прочете ?
Публикувано на: 20 Сеп 2008 09:37
от slowtraveler
Все си мисля, че производителя си е направил изчисленията, тестовете и т.н. и е посочил точното масло, което трябва да се налива.
Препоръчва дадена марка (което си е нормално от търговска гледна точка), но не те задължава да караш точно с тази марка масло.
Задължава те да караш с масло с конкретни параметри за конкретната географска зона и да го сменяш на препоръчаното време....
Тъй-като не се смятам за по-умен от производителя, пък и няма как да си направя експеримент и статистика - изпълнявам точно инструкциите му.

Публикувано на: 20 Сеп 2008 13:49
от LEXUS
diver написа:PESHO OT MARS написа:За моята ползвам KroonOil 5w50 мисля или 10w50 не помя но колата си работи като часовник. От тази серия масла мога да намеря с отстъпка през един агент и мога да кажа че маслото е екстра. Мога да предложа пълна синтетика 10w40 (с вискозитет на полусинтетика) 5л. тубата май беше около 35 лева (но може и цената да е вече друга).
На 35лв тубата, ще да е от много хубавите....И преди ти казах нещо за тез масла, ма ти си знаеш....
Да,подкрепям мнението на дайвър.
Публикувано на: 20 Сеп 2008 14:04
от LEXUS
slowtraveler написа:Все си мисля, че производителя си е направил изчисленията, тестовете и т.н. и е посочил точното масло, което трябва да се налива.
Препоръчва дадена марка (което си е нормално от търговска гледна точка), но не те задължава да караш точно с тази марка масло.
Задължава те да караш с масло с конкретни параметри за конкретната географска зона и да го сменяш на препоръчаното време....
Тъй-като не се смятам за по-умен от производителя, пък и няма как да си направя експеримент и статистика - изпълнявам точно инструкциите му.

И аз това се опитвах да му обясня на jim_beam преди няколко месеца,ама той не слуша.

Като че ли си е взел Лада и си прави експерименти на нея. Тойота препоръчва масло Toyota Genuine oil или негов еквивалент с необходимото качество и се цитира експлоатационния клас на маслото. Предпочитан тип 5W30,като изрично се посочва,ЧЕ маслото тип SAE 5W30 е НАЙ-ДОБРО за вашия автомобил-за най-голяма икономия на гориво и за лесно палене в студено време.Не виждам защо човек трябва да си прави експерименти с други масла на нова кола.Щом производителят е разработил и изпитал колата с това масло и е казал,че с това масло колата ще работи най-оптимално,не виждам смисъл от безсмислена смяна и проба на други масла.
Публикувано на: 20 Сеп 2008 16:13
от Nixter
Kiki написа:kofarata написа:Petar написа:Nima nihto dai stane ako ia karah s hlabavi klapani no e hubavo dati gi nastroiat taka hte ikonomisah gorivo ihte imah pove4e mohtnost .
Na kolko kilometra e kolata ?
на 150к. поне така пише

, а и така изглежда. притесняват ме само тракашите клапани.
Вискозитета на новота масло е 15w40 полусинтетика... но допускам, че в старото е имало добавчица. А иначе 7A-FE с хидравлични повдигачи ли е и ако да настройката им цялостно отваряне ли означава? Благодаря за мненията

Колега, 15w40 си е чисто минерално масло и няма нищо общо със синтетиката! Според мен по-добре ще е да се кара поне с полу синтетика-10w40-поне!
Не е вярно! Мотул предлага 15W40 и 15W50 като ПОЛУСИНТЕТИКА! Не съди от вискозитета за състава на маслото!
Публикувано на: 20 Сеп 2008 16:33
от Xeku
Съгласен! Виждал съм минерално масло 10W40, така че четете внимателно етикетите!