Ako imash svobodno vreme si vzemi knijakata s instrukciite na kolata koqto ti sedi v jabkata az poneje edin den nqmashe kakvo da pravq fanah ta se za4etoh.Ta horata suvet dvigatelq da ne raboti na svoboden hod pove4e ot 20 min kolata e jelatelno vinagi da zagravq v dvijenie i predi da zagree da ne i davash mn gaz.Te tezi pravila po4ti vseki gi znae ama....Green LIght написа:когато сме принудени да чакаме на място дълго време (например 5-10 минути), как е по добре- да изключим двигателя или да го оставим да работи на празен ход.
Аз всяка сутрин оставям лапешора на детска градина, която е на 500метра от нас и изчаквам жена ми. Та чудя се, кое е по- добре за двигателя - да го загася и да стартирам пак или да го оставя да си работи? Колата ми е D4D Авенсис 2007ма година, макар че аз питам принципно, от любопитство.
Въпрос: При студен двигател,
- juri_galev
- Мнения: 739
- Регистриран на: 24 Дек 2004 23:45
Re: Въпрос: При студен двигател,
- slowtraveler
- Мнения: 6638
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 401 пъти
- Получена благодарност: 433 пъти
Ами за 500м тъкмо е започнал да работи устойчиво двигателя....ceko26 написа:Да беше прочел заглавието на темата нямаше да обясняваш как е при установен режим на двигателя и ,ако си подгрявал д4д зимата на ниски обороти нямаше да да ми препоръчваш нов термостат.
За работа на място прочети в сервизното упътването.
Вярно, че не може да достигне нормална температура, но все пак е започнал да загрява цилиндрите и процеса на горенето е станал устойчив (двигателя започва да притихва).
Въпроса не е за подгряване на място, а за гасене на студен двигател.
За забраната на работата на място въобще не ми препоръчвай да прочета сервизното упътване, защото него са го писали еколози, а не техници
Чел съм доста упътвания, в които например пише - 'за целия свят - да се остави двигателя да работи 30сек на място след което да се тръгне без натоварване. Изключение прави Германия, където трябва да се тръгне веднага след запалване на двигателя'.
Явно немския въздух спомага за по-бързото загряване на двигателя?!
Общо взето в тея упътвания не съм намерил нищо смислено, което да не може да се досети сам средностатистически шофьор.
Може би единственото полезно там е, че дават препоръчителните размери гуми/джанти/налягане.
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Напълно вярно, на моята Корола в упътването го пише същото, както и предния ми автомобил Астра. Това за Германия, според мен е заради екологични норми.slowtraveler написа: Чел съм доста упътвания, в които например пише - 'за целия свят - да се остави двигателя да работи 30сек на място след което да се тръгне без натоварване. Изключение прави Германия, където трябва да се тръгне веднага след запалване на двигателя'.
Явно немския въздух спомага за по-бързото загряване на двигателя?!
Общо взето в тея упътвания не съм намерил нищо смислено, което да не може да се досети сам средностатистически шофьор.
Колега slowtraveler .Двигателя трябва колкото се може по-малко да работи извън работния си режим.Изглежда си технически грамотен.Има си допуски за хлабини в двигателя.
Този двигател д4д отдава толкова малко топлина на ниски обороти, че в студено време неможе да загрее до работна температура, особенно при пуснато парно.
Всички модерни серийни двигатели загряват по-бързо в движение.Това не са старите карбураторни коли със смукач, които гаснат при пипане на педала на газта и чакаш да загрее на място да не се задави.
Затова завода препоръчва 30 сек. на място и тръгваш което е напълно достатъчно дори с резерви.Като я запалиш заработва с над 1500-16000 об.м дори в първите критични секунди на сухо. Какъв е смисъла да чакаш да паднат на например на 1 100об. за да караш пак на 1500об.?
"Безмислените еколози" са хората които мислят как детето или внучето ти да излизат на улицата само с една шепа лекарства, докато някой като теб уж спестява 5 000 км. ресурс на двигател.
Пък глупавите германци като палят и тръгват, си карат колите по 600 000 км. и ги продават щото са навършили 10г. и тогава някой почва да ги подгрява.
Този двигател д4д отдава толкова малко топлина на ниски обороти, че в студено време неможе да загрее до работна температура, особенно при пуснато парно.
Всички модерни серийни двигатели загряват по-бързо в движение.Това не са старите карбураторни коли със смукач, които гаснат при пипане на педала на газта и чакаш да загрее на място да не се задави.
Затова завода препоръчва 30 сек. на място и тръгваш което е напълно достатъчно дори с резерви.Като я запалиш заработва с над 1500-16000 об.м дори в първите критични секунди на сухо. Какъв е смисъла да чакаш да паднат на например на 1 100об. за да караш пак на 1500об.?
"Безмислените еколози" са хората които мислят как детето или внучето ти да излизат на улицата само с една шепа лекарства, докато някой като теб уж спестява 5 000 км. ресурс на двигател.
Пък глупавите германци като палят и тръгват, си карат колите по 600 000 км. и ги продават щото са навършили 10г. и тогава някой почва да ги подгрява.
Последно промяна от ceko26 на 06 Фев 2008 09:16, променено общо 1 път.
Авенсис 3S-FE
- slowtraveler
- Мнения: 6638
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 401 пъти
- Получена благодарност: 433 пъти
2 секо26
Колега, общо взето сме на едно мнение, ама гледаме проблема от различен ъгъл biggrin.gif
Ставаше въпрос за конкретен случай и аз си изразих мнението какво бих направил (и го правя в подобен случай).
1. При пуснато 'на мах' парно повечето коли не загряват до нормална температура при студено време (дори и старите), но все пак вдигат температурата поне дотолкова, че да излязат на границата на 'синия' сектор - т.е. температура вече е в оптимални граници.
2. Всички автомобили (не само модерните) си загряват по-бързо в движение, което си е логично, защото тогава натоварваш повече двигателя и изгаря повече гориво. На времето първата кола, която карах самостоятелно, бе Шкода 1000МБ. Та и тя най-добре и безпроблемно си загряваше, когато тръгнеш веднага, след като почне да работи устойчиво (около 30 сек).
3. Под това, че инструкциите са писани от еколози имах впредвид да не се вмъква технически контекст и да се дават като пример, че инструкциите са породени от 'техническа' потребност.
4. Аз тръгвам веднага, щом обстоятелствата позволят(ако няма нужда да размразявам стъклата). Понякога тръгвам дори преди да е изгаснала лампата за маслото (колкото и това да е вредно)- със стартиране на двигателя, още преди да е вдигнал обороти
И го правя не заради екологията, ами просто защото така ми е по-удобно.
А тези спорове според мен са полезни, щото позволяват да видиш проблема от всички страни
Колега, общо взето сме на едно мнение, ама гледаме проблема от различен ъгъл biggrin.gif
Ставаше въпрос за конкретен случай и аз си изразих мнението какво бих направил (и го правя в подобен случай).
1. При пуснато 'на мах' парно повечето коли не загряват до нормална температура при студено време (дори и старите), но все пак вдигат температурата поне дотолкова, че да излязат на границата на 'синия' сектор - т.е. температура вече е в оптимални граници.
2. Всички автомобили (не само модерните) си загряват по-бързо в движение, което си е логично, защото тогава натоварваш повече двигателя и изгаря повече гориво. На времето първата кола, която карах самостоятелно, бе Шкода 1000МБ. Та и тя най-добре и безпроблемно си загряваше, когато тръгнеш веднага, след като почне да работи устойчиво (около 30 сек).
3. Под това, че инструкциите са писани от еколози имах впредвид да не се вмъква технически контекст и да се дават като пример, че инструкциите са породени от 'техническа' потребност.
4. Аз тръгвам веднага, щом обстоятелствата позволят(ако няма нужда да размразявам стъклата). Понякога тръгвам дори преди да е изгаснала лампата за маслото (колкото и това да е вредно)- със стартиране на двигателя, още преди да е вдигнал обороти
И го правя не заради екологията, ами просто защото така ми е по-удобно.
А тези спорове според мен са полезни, щото позволяват да видиш проблема от всички страни
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
трябваше да напишеш направо Шкода 1ГБ :РРРРslowtraveler написа:Шкода 1000МБ.
stay up and keep shining!!
slowtraveler каза: Срещу мен на около 150м имаше спрели фарове - един мерцедес с модните по него време (пък май и сега) борци, които на въпроса ми дали имат лопата отговориха, че имат само пистолети и бухалки
slowtraveler каза: Срещу мен на около 150м имаше спрели фарове - един мерцедес с модните по него време (пък май и сега) борци, които на въпроса ми дали имат лопата отговориха, че имат само пистолети и бухалки
- slowtraveler
- Мнения: 6638
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 401 пъти
- Получена благодарност: 433 пъти
Хе хе - по него време още компютъра не беше изобретен и МБ идваше от 'МАЛКИ БЕЛИ'.......newmiro написа:трябваше да напишеш направо Шкода 1ГБ :РРРРslowtraveler написа:Шкода 1000МБ.
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
В спора е истината!
Дизелите д4д хич не греят.Предполагам, че са предкамерни.
Не ти говоря парно на макс дори и с изключено на -5 за половин час работа не стига дори и 1/4 от скалата да речем около 45 гр. затова им слагат и печки.
Направих си експеримен един път от Бояна до Люлин бавничко около 12-15 км в не можа да стигне до 90гр. Не духне ли турбото мръзнеш.Загрява много бързо направо видимо на 6-та с 2000об.м. лек наклон и педала докрай.
Дизелите д4д хич не греят.Предполагам, че са предкамерни.
Не ти говоря парно на макс дори и с изключено на -5 за половин час работа не стига дори и 1/4 от скалата да речем около 45 гр. затова им слагат и печки.
Направих си експеримен един път от Бояна до Люлин бавничко около 12-15 км в не можа да стигне до 90гр. Не духне ли турбото мръзнеш.Загрява много бързо направо видимо на 6-та с 2000об.м. лек наклон и педала докрай.
Авенсис 3S-FE
- alex_varna
- Мнения: 295
- Регистриран на: 27 Юни 2006 01:22
- Местоположение: Варна
- Благодарил/а: 1 път
В книжката пише колко минути трябва да оставиш колата да работи преди да я изгасиш, в зависимост от това с каква скорост си карал преди това.Green LIght написа:Това от самосебе ли става, сори за тъпия въпрос? Изключвам двиателя, а таймера върти турбото малко време(да, де - не той го върти, а там, как се казва - отлага изключването за половин минута), или аз, самия трябва да остава колата да поработи известно време след като съм карал с да речем 180 км/ч.?slowtraveler написа:... Затова има и турботаймери - ако турбото е било развъртяно на високи обороти, колата се оставя да поработи 0.5-1 минута на празен ход за да се охлади турбото и да му спаднат оборотите..
TOYOTA AVENSIS 2012 г., 2.0 D4D 124 КС
TOYOTA YARIS, 2004 г. 1000 куб., vvti
PEUGEOT 407, 2006г., 2000 куб., HDI
Ex:
TOYOTA AVENSIS , 1999 г. 2000 куб. TD
TOYOTA YARIS, 2004 г. 1000 куб., vvti
PEUGEOT 407, 2006г., 2000 куб., HDI
Ex:
TOYOTA AVENSIS , 1999 г. 2000 куб. TD
-
Kiril Slabov
- Мнения: 5
- Регистриран на: 02 Фев 2008 21:49
- LEXUS
- Мнения: 3778
- Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 13 пъти
- Получена благодарност: 13 пъти
Kiril Slabov написа:Колеги,за дизела е препорачително да не се пали и гаси на къси интервали.
biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif Колегата Kiril Slabov тотално рестартира темата! biggrin.gifceko26 написа:Хайде пак се почва на ново.Прочети заглавието на темата , после и какво са писали участниците да не се повтаряме.
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 9 госта