Вчера се беше влошило доста положението. Вече притрисането го имаше почти при всяка скорост и при относително плавно ускорение. Светна и чек енджина с код:
P0304 [0x0304]
Cylinder 4 - misfire detected
Cylinder 4 Misfire Detected
Поради тази причина сипах една добавка на бърдал 5 в 1. След около 50-тина километра работата се пооправи. Върна се положението горе долу както съм го описал в началото на темета
Притрисане при плавно ускорение
Публикувано на: 02 Май 2025 10:29
от WoLF
Нищо ново на хоризонта. Свещи, бобини, дюзи, EGR в този ред на вероятност, според мен Интересно защо трака само на 4ти, ако е свързано с въздуха(EGR)
Притрисане при плавно ускорение
Публикувано на: 02 Май 2025 10:36
от BOz
Защото като се запушат пътищата за ЕГР газовете към далечните цилиндри (1ви, 2ри) компютъра има за цел да вкара определено количество газове. И това количество го набутва към 3ти и най-често 4ти цилиндър, където галерията е по-широка и остава проходима. И следва мисфайър. Проблем, за който говорих в другата тема, ама там хората пращаха собственика да си отваря двигателя...
Притрисане при плавно ускорение
Публикувано на: 02 Май 2025 10:39
от mapamop
Свещи, бобини, ЕГР, дюзи. От всичките добавки които съм излял в двигателя на моята барака, единствено съм се натъкнал на отрицателен финансов резултат. Размени веднъж свещите на примерно 3 и 4 цилиндър и ако се измести грешката проблемът е в свещите. Ако не се измести - размени бобините. Другото е вече сложно. Никой няма да се усети че си пипал бобини и свещи, ако монтажа и демонтажа им е направен като свят.
За другото вече си е малко по-сложно упражнението мисля. Ако продължаваш да я караш така тази кола, може и да ти изтрака и някое бутало накрая.
Притрисане при плавно ускорение
Публикувано на: 02 Май 2025 10:51
от WoLF
Пак казвам, изчакай новите свещи и тогава се филмирай. Като ти ги сменят в Тойота покарват малко колата преди да ти я върнат. Може да им светне и на тях, ако не е от свещите Но таратор-а е прав - смяната е елементарна и лесно можеш да провериш дали е бобина, като я хвърлиш на 1ви цилиндър и чакаш да светне там грешката. Иначе ако ти се разглобява, а не пише по форуми, лесно можеш за няма час да провериш всичките хипотези практически
Притрисане при плавно ускорение
Публикувано на: 03 Май 2025 00:46
от BearSm
Мисля да пробвам това:
Но все още се чудя дали да изчакам смяната на свещите или да пробвам преди това. Все пак остана малко повече от седмица. Но за сега определено се повлия положително от добавката. Което ме навежда на мисълта, че може и да не е ЕГР (поради факта, че ми е трудно да си представя как добавка в горивото би почистило за 10-20 км ЕГР клапан)
Притрисане при плавно ускорение
Публикувано на: 03 Май 2025 00:49
от BearSm
WoLF написа: ↑02 Май 2025 10:51
Тойота покарват малко колата преди да ти я върнат. Може да им светне и на тях,
То в момента свети постоянно
Притрисане при плавно ускорение
Публикувано на: 04 Май 2025 10:08
от WoLF
Добавката би подобрила изгарянето и замаскирала проблем със всичките изброени направления.
Свети постоянно, но сигнализира историческа грешка. След като се изтрие може да не излезе веднага, поне докато не натрупа достатъчно проблемни запалвания за да я вдигне пак.
Аз бих изчакал смяната на свещи, за да може техниците от сервиза да я диагностицират "девствена".
Притрисане при плавно ускорение
Публикувано на: 14 Май 2025 11:11
от BearSm
Вчера смених свещите на колата изчистиха грешката. За краткото каране нова грешка не се появи, но проблема си остана.
Пробвах това което е показал майстора в клипчето качено от мен по горе и проблема изчезна.
Днес ако ми остане време след работа ще свалям ЕГР и всмукателните колектори да ги чиста.
Притрисане при плавно ускорение
Публикувано на: 14 Май 2025 22:26
от BearSm
Нямах време и възможност да сваля да изчистя EGR клапана и кулера (има един много гаден болд който няма стигане), но сравнително лесно свалих смукателните колектори 3 от 4-те въздуховоди идващи от EGR клапана бяха доста запушени. Изчистих ги с отвертка, домакинска четка за почистване на шишета и спрей за почистване на спирачни апарати (на който изрично пишеше, че може да се използва и върху гумени уплътнения и пластмаса).
В край на сметка, след цялата процедура покарах колата около 20 км и за сега мога да кажа, че не забелязвам проблема с притрисането повече.
Следващия път когато се появи ще трябва да се опитам да почистя целия път около EGR клапана (или да го подменя с нов)