За мен сервизното ръководство е с по-голям приоритет и по-достоверно от книжката за експлоатация. В едното имаш текст, който е минал през най-различни ръце и може лесно да попаднеш в изгубени в превода. В другото технически е обяснено как е изпълнена системата, което се потвърждава и от реалните измервания.
Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота
- BOz
- Мнения: 4577
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 217 пъти
Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота
Мнение от BOz » 08 Сеп 2024 22:06
Разход на електричарка -> 
Разход на хибрид ->
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на хибрид ->

Разход на дизелов автоматик ->

BOz
-
- Мнения: 5723
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 27 пъти
- Получена благодарност: 175 пъти
Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота
Мнение от Hursa » 08 Сеп 2024 22:10
Покажете текста в сервизното ръководство, който оборва препоръките в ръководството за експлоатация.
Може при втора генерация да е била по-добра поддръжката на акумулатора, но от трета вече да са решили да изстискват и него. Все пак при тази малка батерия, която вграждат, допълнителното използване на акумулираното и в акумулатора не е за пренебрегване.

Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
Hursa
- BOz
- Мнения: 4577
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 217 пъти
Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота
Мнение от BOz » 08 Сеп 2024 22:24
Показвал съм ти го. Няма нужда отново и отново, и отново... Като безкрайна плоча си в тези тема...
Разход на електричарка -> 
Разход на хибрид ->
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на хибрид ->

Разход на дизелов автоматик ->

BOz
Hursa
- slowtraveler
- Мнения: 6304
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 360 пъти
- Получена благодарност: 395 пъти
Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота
Мнение от slowtraveler » 09 Сеп 2024 10:01
За мен основният проблем е 'ниската техническа култура' на използващият автомобила... Прави ми впечатление, че доста хора се радват на ненужни но ефектни екстри, и ги използват активно, без да осъзнават техническите последствия...
На времето всеки шофьор знаеше поредността на включване на консуматорите... И да оставиш включени фарове при изгасен двигател бе немислимо
Сега наскоро в едно хотелче ми преместваха колата, но на нисана има чалъм за пълното връщане на 'ключа' (въртока за безключово палене), който не са го знаели (натиска се бутон до въртока за да може да заключи волана и изключи всички консуматори)... Та са я оставили на фарове, ама добре, че е изключила фаровете след няколко минути (не знаех, че го прави
) ..
Та се заприказвахме със собственика на хотела по темата, и той ми разказва, че не му било направило впечатление, защото 'всички нови коли са така'?! Ами така са ако ги настроиш да са така...
В такъв режим съм убеден, че акумулаторът ми не би издържал повече от година (при начина/маршрутите, по който се експлоатира автомобила
)
Колега караше доста години хибриден лексъс - веднъж не му е направил проблем. На съпругата му Лексъса (два различни модела RX през годините) вече два -три пъти се налага 'аварийно спасяване', като единият път - на платформа, щото объркали кабелите докато подават ток
На времето всеки шофьор знаеше поредността на включване на консуматорите... И да оставиш включени фарове при изгасен двигател бе немислимо

Сега наскоро в едно хотелче ми преместваха колата, но на нисана има чалъм за пълното връщане на 'ключа' (въртока за безключово палене), който не са го знаели (натиска се бутон до въртока за да може да заключи волана и изключи всички консуматори)... Та са я оставили на фарове, ама добре, че е изключила фаровете след няколко минути (не знаех, че го прави

Та се заприказвахме със собственика на хотела по темата, и той ми разказва, че не му било направило впечатление, защото 'всички нови коли са така'?! Ами така са ако ги настроиш да са така...
В такъв режим съм убеден, че акумулаторът ми не би издържал повече от година (при начина/маршрутите, по който се експлоатира автомобила

Колега караше доста години хибриден лексъс - веднъж не му е направил проблем. На съпругата му Лексъса (два различни модела RX през годините) вече два -три пъти се налага 'аварийно спасяване', като единият път - на платформа, щото объркали кабелите докато подават ток

Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
itzoa
- slowtraveler
- Мнения: 6304
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 360 пъти
- Получена благодарност: 395 пъти
Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота
Мнение от slowtraveler » 09 Сеп 2024 12:30
Да, точно за екстри от такъв тип говоря ... И за начина на използването на други функции...
Например някой си оставил багажника отворен 'за да чува музиката' в палатката, ама не е изключил осветлението в багажника и в купето - ами тя музиката вярно че харчи доста ток, ама ламБите съвсем не са по-малко харчещи
На времето съм имал случай - в 'електронния' ни сервиз идва една мутра - 'ши гу №$ и мерцедеса - акумулатора му пада за няколко часа....
Оглеждаме консуматорите - ами той сложил радиотелефон, дето смуче около 1кВт (и със 100А бушон) и като го включи - акумулатора падал
Е да - мутрата се хвалеше, че от баира на Шумен телефона работи до базовата си станция във Варна
За електромагнитното облъчването не бе чувал - ама то нямаше и смисъл да му казвам де - то ефектът на Дарвин си работи успешно в еволюцията
Единственият съвет, който можах да му дам е да не гаси колата докато говори
Та и с хибридите - ако искате да не ви пада акумлаторчето - винаги когато сте в автомобила или искате да включите консуматор - включвайте и инверторната система...
Например някой си оставил багажника отворен 'за да чува музиката' в палатката, ама не е изключил осветлението в багажника и в купето - ами тя музиката вярно че харчи доста ток, ама ламБите съвсем не са по-малко харчещи

На времето съм имал случай - в 'електронния' ни сервиз идва една мутра - 'ши гу №$ и мерцедеса - акумулатора му пада за няколко часа....
Оглеждаме консуматорите - ами той сложил радиотелефон, дето смуче около 1кВт (и със 100А бушон) и като го включи - акумулатора падал




► Виж съдържание
Офтопик
(Follow me home е екстра, която я бях изключил веднага на Джипа, ама на Кашкая няма никакви настройки в тази сфера (то и в друга няма де - все пак е дърт автомобил и няма никакви менюта)...
То и реално няма такава функция, но вероятно някаква защита (например заспиване на компютрите) са успели да изключат фаровете...
Защото той няма и дневни светлини, но усетих, че ако включа фаровете не на АУТО, а на ON, те светват веднага след стартиране на автомобила (не при подаване на контакт), но гаснат при напълно връщане на ключа и заключването на волана (не с изгасването на ДВГ) ... Та в този режим ги ползвам като ДРЛ
А не се ли върне ключа в положение 'заключен волан', колата приписква/предупреждава при самото заключване. Така, че не е функция за изпращане с фаровете...
П.С. всъщност имаше и май и друга недокументирана функция - ако след заключване на волана включиш фаровете на ОН - те светваха - може това да е изпращането до вкъщи, но не съм го пробвал...
Акумулатора не харесва тези неща
То и реално няма такава функция, но вероятно някаква защита (например заспиване на компютрите) са успели да изключат фаровете...
Защото той няма и дневни светлини, но усетих, че ако включа фаровете не на АУТО, а на ON, те светват веднага след стартиране на автомобила (не при подаване на контакт), но гаснат при напълно връщане на ключа и заключването на волана (не с изгасването на ДВГ) ... Та в този режим ги ползвам като ДРЛ

А не се ли върне ключа в положение 'заключен волан', колата приписква/предупреждава при самото заключване. Така, че не е функция за изпращане с фаровете...
П.С. всъщност имаше и май и друга недокументирана функция - ако след заключване на волана включиш фаровете на ОН - те светваха - може това да е изпращането до вкъщи, но не съм го пробвал...
Акумулатора не харесва тези неща


Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
WoLF
max-2
- WoLF
- Мнения: 3526
- Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
- Местоположение: Стара Загора
- Автомобил: Приус '07
- Благодарил/а: 748 пъти
- Получена благодарност: 286 пъти
Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота
Мнение от WoLF » 09 Сеп 2024 21:28
При мен точно това повдигна темата. Смених с нов преди 3 години и мислех да засека колко ще издържи само с градско каране, но си вкарах автогол и хвърлих читав акумулатор. С това брояча е занулен 




WoLF
-
- Мнения: 5723
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 27 пъти
- Получена благодарност: 175 пъти
Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота
Мнение от Hursa » 09 Сеп 2024 22:53
Така нареченото "акумулаторче" в хибридите съвсем не е малко и много модели нехибридни автомобили (и това обикновено "градски" автомобили, които експлоатират акумулаторите си относително по-интензивно) изкарват и стартират с такива (подлагани на силен стрес
) повече години от колкото много от тойота хибридите.
Проблема, според мен, е в управлението на заряда/разряда на акумулатора от страна на системата в определени режими, черпи се и от акумулатора, за да се пести заряд на батерията, най-вече загуби при преобразуването. Намалявайки напрежението, намалява и консумацията ("квадратично" - не без някакъв ущърб за нисковолтовите консуматори), пести допълнителен разход от батерията за загубите от преобразуване, може би с ниско кпд поради малката мощност, дори се пести от загуби в относително зареден акумулатор - и вместо "паразитен" консуматор, играе роля на допълнителен източник в нисковолтовата верига и допълнителен "буферен" енергиен "обем".


Последно промяна от Hursa на 09 Сеп 2024 23:47, променено общо 1 път.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
Hursa
WoLF
Hursa
WoLF
- FearSoft
- Мнения: 595
- Регистриран на: 20 Май 2022 09:51
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: Corolla Hybrid 1.8. Tук е!
- Благодарил/а: 64 пъти
- Получена благодарност: 110 пъти
Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота
Мнение от FearSoft » 10 Сеп 2024 08:19
А пробвали ли сте да измерите акумулатора при изключен автомобил? И колко волта видяхте? Защото аз, на чисто нов автомобил, измерих 12.3V. След 2 месеца употреба. Затова и си взех интелигентно зарядно и карам по изпитания от мен през годините метод - заряд преди и след зимата. 

Toyota Corolla 1.8L (HEV Special), Ex+, MC23
FearSoft
Обратно към “Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)”
Иди на
- Всичко за TOYOTA
- ↳ Общи теми
- ↳ Клубни срещи
- ↳ Toyota Мания
- Технически въпроси
- ↳ Общи технически въпроси
- ↳ Двигатели
- ↳ Газови уредби
- ↳ Електрическа система, навигация, музика
- ↳ Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)
- ↳ Трансмисия
- ↳ Спирачна система
- ↳ Окачване
- ↳ Интериор/екстериор
- Електрически автомобили
- ↳ Общи разсъждения
- ↳ Електрически автомобили Тойота
- ↳ Зарядни станции
- LEXUS
- ↳ Общи теми
- ↳ Технически въпроси
- Отдел Subaru
- ↳ Subaru + MX5
- Пазар, магазини и услуги
- ↳ Купува части
- ↳ Продава части
- ↳ Купува / Продава автомобил
- ↳ Сервизи / Магазини / Услуги
- ↳ Черен списък на некоректни търговци и сервизи
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 0 госта