Страница 2 от 2
Впечатления тест драйв Toyota Corolla TS (комби) 1.8 Hybrid - 2021
Публикувано на: 09 Сеп 2021 08:09
от GringoBG
Ако говориш за някоя стара част от магистрала, като тази с мега грубата настилка по Тракия, която май беше още от соц-а, там всичко става по-шумно. Хубавото на хибрида със CVT е линейното ускорение. Относно малките турбо бензини, мое мнение, силата им е в ниските обороти, във високите умират и пак са шумни. Печелиш едно на сметка на друго.
Впечатления тест драйв Toyota Corolla TS (комби) 1.8 Hybrid - 2021
Публикувано на: 09 Сеп 2021 08:33
от slowtraveler
Според мен причината за това усещане е друга - при автомобилите самото ускорение зависи от въртящият момент върху колелата.
Въртящият момент при турбо двигателите има 'хоризонтална част' в средни обороти, което при ускоряване с механична кутия позволява равномерно усещане (равномерен въртящ момент, подаван към колелата) от средни обороти без разлика при увеличаването на оборотите, като при много по-високите обороти въртящият момент започва да спада. Което променя усещането за автомобила - става ти удобно (и тихо) да го караш в средни обороти...
При хибрида не те интересува конкретният въртящ момент от ДВГ, а отдадената мощност - МГ1 и 2 се грижат за разпределението на мощността. Затова и ДВГ директно се докарва до желаната мощност/по-високи обороти, които логично са по-големи при изпреварване и ускорение..