Страница 2 от 3

Проблем с "изрязването" на Toyota RAV-4 II, 2.0 ДИЗЕЛ

Публикувано на: 03 Юни 2025 07:33
от dimo_dimov71@abv.bg
Здравейте, колеги! Наскоро се сдоцих с RAV4 II 2.0D. Проблемът е следния: каглто е студена върви гладко. Като стопли светва жълта check светлина масльонка с вълнички отдолу и се появява задържане в ускорението в ниските. Около 3000 оборота ( предполагам като включи турбината) върви добре. Знае ли някой какво означава този check? Предварително благодаря!

Проблем с "изрязването" на Toyota RAV-4 II, 2.0 ДИЗЕЛ

Публикувано на: 03 Юни 2025 08:11
от slowtraveler
колега, предполагам в книжката е описано изчерпателно кога светва и каква е причината да светне - например нивото на маслото да ти е ниско :whistle:

Проблем с "изрязването" на Toyota RAV-4 II, 2.0 ДИЗЕЛ

Публикувано на: 03 Юни 2025 08:57
от CyberTod
И не само там. Точно тази, а и някой други индикации, са напълно стандартни във всички автомобили и дори присъстват в листовките за вземане на право за управление на МПС.

Проблем с "изрязването" на Toyota RAV-4 II, 2.0 ДИЗЕЛ

Публикувано на: 03 Юни 2025 09:38
от WoLF
Може и проблем с налягането да е. Щеката за проверка добре ли работи?

Проблем с "изрязването" на Toyota RAV-4 II, 2.0 ДИЗЕЛ

Публикувано на: 03 Юни 2025 10:03
от dimo_dimov71@abv.bg
Колата е стара и разбира се няма книжка. :D Търсих доста из интертет и никъде не намерих описание какво означава тази иконка. Благодаря Ви за съвета.
---
Ако е проблем с налягането ще светне червената маслъонка, която е стандартна за всички марки и модели.
---
Взел съм книжка за правоуправление на МПС през 1989 г., когато колите нямаха такива лампи, нито имаше такива въпроси в листовките. :D Освен това, тази не е стапдартния чек за нарягане на маслото. Той е червен и няма вълничките отдолу. Колата е стара и няма книжка. Рових доста иэ интернет и не открих нищо за тази иконка. Ако знаете за какво е, бихте ри ми казали колегиално и беэ надменност, ще Ви бъда благодарен.

Проблем с "изрязването" на Toyota RAV-4 II, 2.0 ДИЗЕЛ

Публикувано на: 03 Юни 2025 10:18
от Hursa
След като на "студено" не свети - вероятно е ниско налягане. Масления филтър сменян ли е скоро.

Проблем с "изрязването" на Toyota RAV-4 II, 2.0 ДИЗЕЛ

Публикувано на: 03 Юни 2025 12:44
от slowtraveler
Ниското налягане е критичен проблем и ВИНАГИ свети червено... И го има от създаването на ДВГ :) (да, на някои автомобили си имаше и манометър)...
'На студено' вероятно маслото се е стекло в картера, а като поработи мАтора - маслото го качва навсякъде из него... При мен ми излизаше надпис за ниско ниво при по-големи наклони, или рязко завиване - напълно логично е тогава нивото около датчика да е доста променено спрямо положението 'в покой' и на равно...
А за книжката - все ми се струва, че я имаше в списъка с инструкции във форума, ама кой да провери :whistle:
dimo_dimov71@abv.bg, бихте ли проверили и споделили тук?

Проблем с "изрязването" на Toyota RAV-4 II, 2.0 ДИЗЕЛ

Публикувано на: 03 Юни 2025 14:06
от FearSoft
Залагам на ниско ниво. Едно кратко търсене в интернет ми даде следното: https://www.google.com/search?client=fi ... ht+meaning

Проблем с "изрязването" на Toyota RAV-4 II, 2.0 ДИЗЕЛ

Публикувано на: 03 Юни 2025 15:01
от Hursa
Когато обаче се позачетем повече smile.gif -
"The yellow oil light in a car looks like a tiny oil can or teapot symbol, and it’s typically located somewhere on your dashboard, often near the speedometer or fuel gauge.
When it comes on, it’s a clear signal that your car’s oil system needs attention. But why yellow and not red like many other warnings? Well, in car lingo, yellow usually means “caution.” It’s a reminder that something’s not right, but you still have some time to act. This is probably why some drivers ignore the light for too long.
When it illuminates, it’s usually about oil levels or oil pressure. Low oil level means there isn’t enough oil in the engine, while low oil pressure means that oil isn’t moving through the engine as it should." Обикновено датчика за ниско ниво сработва при много ниско ниво. А налягането, ако не е много ниско - при по-високи обороти се възстановява до голяма степен. Но действително - ниското налягане си е много по-голям проблем и е свързано обикновено с ремонти (освен, ако не е от "позамърсен" филтър - но не трябва да се отлага, че може да се "отвори" байпаса му). Така, че дано сте прави.

Проблем с "изрязването" на Toyota RAV-4 II, 2.0 ДИЗЕЛ

Публикувано на: 03 Юни 2025 15:17
от TATI
Много четете!
Колегата с "изрязването" - вдигни щеката и после си долей нужното количество масло.
И най-вече - запознай се с книжката си за експлоатация, както са те посъветвали!
Че като светне и онази ламБа горе в ляво, пак ще питаш за какво е

Проблем с "изрязването" на Toyota RAV-4 II, 2.0 ДИЗЕЛ

Публикувано на: 03 Юни 2025 15:23
от Hursa
Явно не всички четат много. smile.gif Дали не се е сетил да си погледне нивото на маслото?

Проблем с "изрязването" на Toyota RAV-4 II, 2.0 ДИЗЕЛ

Публикувано на: 03 Юни 2025 15:27
от TATI
Не е

Проблем с "изрязването" на Toyota RAV-4 II, 2.0 ДИЗЕЛ

Публикувано на: 03 Юни 2025 23:12
от slowtraveler
Hursa написа: 03 Юни 2025 15:01 it’s usually about oil levels or oil pressure.
Не съм срещал жълта лампа за ниско налягане на маслото - ниското налягане е критична повреда, водеща до почти незабавен отказ, та затова е и червена лампа ... Да не го е писал AI :)

Проблем с "изрязването" на Toyota RAV-4 II, 2.0 ДИЗЕЛ

Публикувано на: 04 Юни 2025 10:25
от Hursa
Вие сте по "изкуствения", аз за сега не му вярвам. smile.gif Ползвам най-вече - това което подава другата страна - щом са го дали, значи му се доверяват.
Както има градация на опасността от ниско ниво на маслото, така има градация и по ниско налягане. Със стареенето - омеква пружината на регулатора, износва се зъбната помпа, увеличават се хлабините в лагери - и вече регулатора поддържа малко по-ниско налягане. Докато не се е прогрял двигателя - маслото е хладно, в по-висок вискозитет - съответно протечките поради горните, дори през самия регулатор са по-малки - и налягането е по-високо. Когато се прогрее - утечките се увеличават и при ниски обороти - регулатора не може да го компенсира. Но при по-високи обороти - се увеличава разхода на помпата и налягането е в нормите. Същото при замърсен филтър - увеличават се вътрешните протечки в помпата и застарелия регулатор не може да компенсира при ниски обороти и работен вискозитет. Та както при масло дори на минимума на щеката - "жълтата" не светва, а при много ниско ниво светва "червената" (маслото се разпределя по механизмите, ако въобще се е стекло, задържано от "обратните клапани" - още при развъртането от стартера, нали не мислите, че част от двигателя работи без мазане докато не се прогрее). Така и при ниско налягане - ако отклонението е твърде малко, не светва ни едната ни другата лампа, но въпреки това препоръчват да не се шофира при много ниски обороти - като една от основните причини е по-ниското налягане на маслото. При по-значително отклонение, но не критично - светва "жълта", все пак основната причина за неголямо понижаване на налягането - е износването и стареенето, а те се увеличават сравнително бавно.

Проблем с "изрязването" на Toyota RAV-4 II, 2.0 ДИЗЕЛ

Публикувано на: 04 Юни 2025 11:40
от zorbata
Колега би ли дал пример на табло с индикация за градация на налягането на маслото. За тези символи говоря не за аналогови уреди.