Проблем с "изрязването" на Toyota RAV-4 II, 2.0 ДИЗЕЛ

dimo_dimov71@abv.bg
Мнения: 2
Регистриран на: 03 Юни 2025 07:21
Местоположение: София
Автомобил: Tonyota RAV4 II 2.0 D
Благодарил/а: 4 пъти

Проблем с "изрязването" на Toyota RAV-4 II, 2.0 ДИЗЕЛ

Мнение от dimo_dimov71@abv.bg » 03 Юни 2025 07:33

Здравейте, колеги! Наскоро се сдоцих с RAV4 II 2.0D. Проблемът е следния: каглто е студена върви гладко. Като стопли светва жълта check светлина масльонка с вълнички отдолу и се появява задържане в ускорението в ниските. Около 3000 оборота ( предполагам като включи турбината) върви добре. Знае ли някой какво означава този check? Предварително благодаря!
Прикачени файлове
Това е check-a.
Това е check-a.
20250602_202646.jpg (1.73 MiB) Преглеждано 481 пъти

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6284
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 359 пъти
Получена  благодарност: 394 пъти

Проблем с "изрязването" на Toyota RAV-4 II, 2.0 ДИЗЕЛ

Мнение от slowtraveler » 03 Юни 2025 08:11

колега, предполагам в книжката е описано изчерпателно кога светва и каква е причината да светне - например нивото на маслото да ти е ниско :whistle:
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
CyberTod
Мнения: 19
Регистриран на: 07 Апр 2025 09:30
Местоположение: Велико Търново
Автомобил: Toyota C-HR
Благодарил/а: 7 пъти
Получена  благодарност: 2 пъти

Проблем с "изрязването" на Toyota RAV-4 II, 2.0 ДИЗЕЛ

Мнение от CyberTod » 03 Юни 2025 08:57

И не само там. Точно тази, а и някой други индикации, са напълно стандартни във всички автомобили и дори присъстват в листовките за вземане на право за управление на МПС.

Аватар
WoLF
Мнения: 3522
Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
Местоположение: Стара Загора
Автомобил: Приус '07
Благодарил/а: 744 пъти
Получена  благодарност: 284 пъти

Проблем с "изрязването" на Toyota RAV-4 II, 2.0 ДИЗЕЛ

Мнение от WoLF » 03 Юни 2025 09:38

Може и проблем с налягането да е. Щеката за проверка добре ли работи?
ИзображениеИзображениеИзображение

dimo_dimov71@abv.bg
Мнения: 2
Регистриран на: 03 Юни 2025 07:21
Местоположение: София
Автомобил: Tonyota RAV4 II 2.0 D
Благодарил/а: 4 пъти

Проблем с "изрязването" на Toyota RAV-4 II, 2.0 ДИЗЕЛ

Мнение от dimo_dimov71@abv.bg » 03 Юни 2025 10:03

Колата е стара и разбира се няма книжка. :D Търсих доста из интертет и никъде не намерих описание какво означава тази иконка. Благодаря Ви за съвета.
---
Ако е проблем с налягането ще светне червената маслъонка, която е стандартна за всички марки и модели.
---
Взел съм книжка за правоуправление на МПС през 1989 г., когато колите нямаха такива лампи, нито имаше такива въпроси в листовките. :D Освен това, тази не е стапдартния чек за нарягане на маслото. Той е червен и няма вълничките отдолу. Колата е стара и няма книжка. Рових доста иэ интернет и не открих нищо за тази иконка. Ако знаете за какво е, бихте ри ми казали колегиално и беэ надменност, ще Ви бъда благодарен.
Последно промяна от Akima на 03 Юни 2025 10:43, променено общо 1 път.
Причина: Слети мнения.Има бутон за редакция.

Hursa
Мнения: 5723
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 27 пъти
Получена  благодарност: 175 пъти

Проблем с "изрязването" на Toyota RAV-4 II, 2.0 ДИЗЕЛ

Мнение от Hursa » 03 Юни 2025 10:18

След като на "студено" не свети - вероятно е ниско налягане. Масления филтър сменян ли е скоро.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6284
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 359 пъти
Получена  благодарност: 394 пъти

Проблем с "изрязването" на Toyota RAV-4 II, 2.0 ДИЗЕЛ

Мнение от slowtraveler » 03 Юни 2025 12:44

Ниското налягане е критичен проблем и ВИНАГИ свети червено... И го има от създаването на ДВГ :) (да, на някои автомобили си имаше и манометър)...
'На студено' вероятно маслото се е стекло в картера, а като поработи мАтора - маслото го качва навсякъде из него... При мен ми излизаше надпис за ниско ниво при по-големи наклони, или рязко завиване - напълно логично е тогава нивото около датчика да е доста променено спрямо положението 'в покой' и на равно...
А за книжката - все ми се струва, че я имаше в списъка с инструкции във форума, ама кой да провери :whistle:
dimo_dimov71@abv.bg, бихте ли проверили и споделили тук?
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
FearSoft
Мнения: 595
Регистриран на: 20 Май 2022 09:51
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Corolla Hybrid 1.8. Tук е!
Благодарил/а: 64 пъти
Получена  благодарност: 110 пъти

Проблем с "изрязването" на Toyota RAV-4 II, 2.0 ДИЗЕЛ

Мнение от FearSoft » 03 Юни 2025 14:06

Залагам на ниско ниво. Едно кратко търсене в интернет ми даде следното: https://www.google.com/search?client=fi ... ht+meaning
Toyota Corolla 1.8L (HEV Special), Ex+, MC23

Hursa
Мнения: 5723
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 27 пъти
Получена  благодарност: 175 пъти

Проблем с "изрязването" на Toyota RAV-4 II, 2.0 ДИЗЕЛ

Мнение от Hursa » 03 Юни 2025 15:01

Когато обаче се позачетем повече smile.gif -
"The yellow oil light in a car looks like a tiny oil can or teapot symbol, and it’s typically located somewhere on your dashboard, often near the speedometer or fuel gauge.
When it comes on, it’s a clear signal that your car’s oil system needs attention. But why yellow and not red like many other warnings? Well, in car lingo, yellow usually means “caution.” It’s a reminder that something’s not right, but you still have some time to act. This is probably why some drivers ignore the light for too long.
When it illuminates, it’s usually about oil levels or oil pressure. Low oil level means there isn’t enough oil in the engine, while low oil pressure means that oil isn’t moving through the engine as it should." Обикновено датчика за ниско ниво сработва при много ниско ниво. А налягането, ако не е много ниско - при по-високи обороти се възстановява до голяма степен. Но действително - ниското налягане си е много по-голям проблем и е свързано обикновено с ремонти (освен, ако не е от "позамърсен" филтър - но не трябва да се отлага, че може да се "отвори" байпаса му). Така, че дано сте прави.
Последно промяна от Hursa на 03 Юни 2025 15:19, променено общо 1 път.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
TATI
Мнения: 3040
Регистриран на: 02 Авг 2005 11:54
Местоположение: София
Благодарил/а: 22 пъти
Получена  благодарност: 170 пъти
Обратна връзка:

Проблем с "изрязването" на Toyota RAV-4 II, 2.0 ДИЗЕЛ

Мнение от TATI » 03 Юни 2025 15:17

Много четете!
Колегата с "изрязването" - вдигни щеката и после си долей нужното количество масло.
И най-вече - запознай се с книжката си за експлоатация, както са те посъветвали!
Че като светне и онази ламБа горе в ляво, пак ще питаш за какво е
Прочетете правилата на форума!
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic

Hursa
Мнения: 5723
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 27 пъти
Получена  благодарност: 175 пъти

Проблем с "изрязването" на Toyota RAV-4 II, 2.0 ДИЗЕЛ

Мнение от Hursa » 03 Юни 2025 15:23

Явно не всички четат много. smile.gif Дали не се е сетил да си погледне нивото на маслото?
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
TATI
Мнения: 3040
Регистриран на: 02 Авг 2005 11:54
Местоположение: София
Благодарил/а: 22 пъти
Получена  благодарност: 170 пъти
Обратна връзка:

Проблем с "изрязването" на Toyota RAV-4 II, 2.0 ДИЗЕЛ

Мнение от TATI » 03 Юни 2025 15:27

Не е
Прочетете правилата на форума!
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6284
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 359 пъти
Получена  благодарност: 394 пъти

Проблем с "изрязването" на Toyota RAV-4 II, 2.0 ДИЗЕЛ

Мнение от slowtraveler » 03 Юни 2025 23:12

Hursa написа: 03 Юни 2025 15:01 it’s usually about oil levels or oil pressure.
Не съм срещал жълта лампа за ниско налягане на маслото - ниското налягане е критична повреда, водеща до почти незабавен отказ, та затова е и червена лампа ... Да не го е писал AI :)
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Hursa
Мнения: 5723
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 27 пъти
Получена  благодарност: 175 пъти

Проблем с "изрязването" на Toyota RAV-4 II, 2.0 ДИЗЕЛ

Мнение от Hursa » 04 Юни 2025 10:25

Вие сте по "изкуствения", аз за сега не му вярвам. smile.gif Ползвам най-вече - това което подава другата страна - щом са го дали, значи му се доверяват.
Както има градация на опасността от ниско ниво на маслото, така има градация и по ниско налягане. Със стареенето - омеква пружината на регулатора, износва се зъбната помпа, увеличават се хлабините в лагери - и вече регулатора поддържа малко по-ниско налягане. Докато не се е прогрял двигателя - маслото е хладно, в по-висок вискозитет - съответно протечките поради горните, дори през самия регулатор са по-малки - и налягането е по-високо. Когато се прогрее - утечките се увеличават и при ниски обороти - регулатора не може да го компенсира. Но при по-високи обороти - се увеличава разхода на помпата и налягането е в нормите. Същото при замърсен филтър - увеличават се вътрешните протечки в помпата и застарелия регулатор не може да компенсира при ниски обороти и работен вискозитет. Та както при масло дори на минимума на щеката - "жълтата" не светва, а при много ниско ниво светва "червената" (маслото се разпределя по механизмите, ако въобще се е стекло, задържано от "обратните клапани" - още при развъртането от стартера, нали не мислите, че част от двигателя работи без мазане докато не се прогрее). Така и при ниско налягане - ако отклонението е твърде малко, не светва ни едната ни другата лампа, но въпреки това препоръчват да не се шофира при много ниски обороти - като една от основните причини е по-ниското налягане на маслото. При по-значително отклонение, но не критично - светва "жълта", все пак основната причина за неголямо понижаване на налягането - е износването и стареенето, а те се увеличават сравнително бавно.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
zorbata
Мнения: 395
Регистриран на: 11 Юни 2024 19:15
Местоположение: София
Автомобил: RAV4 GR PHEV
Благодарил/а: 59 пъти
Получена  благодарност: 83 пъти

Проблем с "изрязването" на Toyota RAV-4 II, 2.0 ДИЗЕЛ

Мнение от zorbata » 04 Юни 2025 11:40

Колега би ли дал пример на табло с индикация за градация на налягането на маслото. За тези символи говоря не за аналогови уреди.
caryЦар

Заключено

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта