Страница 2 от 2

Искам да си сложа преден амортисьор на предният капак !

Публикувано на: 29 Апр 2020 08:50
от Veni1
Възможно ли е някой да замени навсякъде терминът "амортисьор" с правилното - "газова пружина"?
Това са две различни неща, все пак.

Благодаря.

Искам да си сложа преден амортисьор на предният капак !

Публикувано на: 29 Апр 2020 08:51
от pavel_boychov
Всъщност пробвах амортисьора и в двете положения, както е на руснака и както е на снимката. Няма разлика монтажно погледнато. Все пак в сгънато положение все си е един и същи цилиндър :) Когато е в положение като на руснака отваря плавно капака, когато е като на моята снимка го изстрелва направо. Щеката с нищо не пречи, че не е демонтирана. Без дясната кора се затваря капака, но пак опира и надига с 2мм нагоре капака. Сложа ли кората става по-зле. Това с нагряването го бях пропуснал и мисля, че знам какво ще рече, ама да стигна до него :)
Отосно ъглите 30о и 60о - най-просто казано в ухото на стержена ябълковидния болт стои почти фиксиран т.е. измества се само с 30о, докато в ухото на цилиндъра се движи доста по-свободно заради различната форма на ябълката, което е важно за да не изскача болта, когато капака в отворено положение стои по ъгъл спрямо когато е в затворено, затова са тези 60о ъгъл на преместване.

EDIT:
Газови амортисьори
За да поясним по-просто какво е газов амортисьор, можем да кажем, че понякога се наричат газови демпфери. Натискът им е като на обикновена компресионна пружина, но имат демпферен ефект. Общата област на приложение на газовите амортисьори е когато се налага контролирано отваряне и затваряне на основните страни на ремаркето, люкове и гюруци на коли, лодки, ремаркета, каравани, машини и селскостопански машини. Това помага на тези различни устройства да работят, докато превозното средство става с по-гладко движение и по-ефикасно.

Широка област на приложение
Газовите амортисьори имат широка област на приложение. Освен за гореспоменатите употреби се използват също в оборудване в здравеопазването, мебелната промишленост, вентилационни регулатори и различни видове уреди, електрическо оборудване и машинни части. Списъкът може да е много голям и да покрива различни видове промишлености. Доказали са се като особено полезни и могат да спестят много физически труд.

Допълнителни предназначения
Допълнителна област на приложение е да се повдигат много тежки части на ръка, заедно с помощта на газов амортисьор или газов демпфер, както още е известен.

Техническа информация
Газовият амортисьор е изграден от корпус на буталото, бутален прът, бутало и уплътнения. Пълен е с азот под високо налягане, за да се създаде контра сила от 2500 N. Азотът е инертен газ, което означава, че няма да гори, да експлодира или да е токсичен. Освен азота, газовият амортисьор съдържа също малко количество масло. Това масло осигурява оптимално смазване и също така осигурява на газовия амортисьор демпфериране в края на хода.
Газовите амортисьори не се нуждаят от поддръжка. Не трябва да смазвате буталния прът с грес или масло. Буталният прът не трябва да се боядисва и трябва да се пази от удар.
.........................................
Та в този ред на мисли Газовият амортисьор е изграден от корпус на буталото, бутален прът, бутало и уплътнения - конструктивно няма пружина и ЛИЧНО мнение - амортисьор е по-точна дефиниция :)

Искам да си сложа преден амортисьор на предният капак !

Публикувано на: 29 Апр 2020 10:39
от memorex
Има един стар метод за да разберете в коя точка имат два детайла допир в подобни случаи.Просто намажете единия с подходящо за целта в-во ,и търсете отпечатъка върху другия детайл. tooth.gif

Искам да си сложа преден амортисьор на предният капак !

Публикувано на: 29 Апр 2020 12:36
от Veni1
Ако трябва да сме прецизни в изказа, коментираните устройства са точно газови пружини.

Макар че, газовия амортисьор и газовата пружина имат доста общи неща в конструкцията си, основната разлика между двете устройства е в предназначение им. И докато амортисьора е създаден и се прилага за обиране на резки ударни натоварвания, получени при движението на превозното средство – ( откъдето идва и името му, прочее), то газовата пружина е приложима като асистент за отваряне или затваряне на автомобилни капаци, матраци, в мебели и други.

Една газова пружина не може да работи като амортисьор, или поне ще поработи твърде ограничено време, и с компромисен резултат.

Един амортисьор - независимо газов или маслен, не е приложим там, където се използва газовата пружина.

Инженерно погледнато, прецизния изказ води до еднозначно определяне на това, което човек има предвид.

Искам да си сложа преден амортисьор на предният капак !

Публикувано на: 29 Апр 2020 13:43
от petkata
При мен се получи
IMG-5f877d159682de279d2a8882da113c48-V.jpg
IMG-5f877d159682de279d2a8882da113c48-V.jpg (223.5 KiB) Преглеждано 5018 пъти
IMG-c371a0221b712f2802506851977d95be-V.jpg
IMG-c371a0221b712f2802506851977d95be-V.jpg (199.65 KiB) Преглеждано 5018 пъти

Искам да си сложа преден амортисьор на предният капак !

Публикувано на: 29 Апр 2020 20:05
от mapamop
Veni1 написа: 29 Апр 2020 08:50 замени навсякъде терминът "амортисьор" с правилното - "газова пружина"
И никой или почти никой, който не се занимава професионално с техника и не владее терминологията, няма да я намери тази тема. Уви занимавам се с друго и никога не бих се сетил да търся за "газова пружина", вместо за добре познатият "амортисьор" (и както слабо образованите младежи и девойки от разни крайни населени места още го наричат: амортисЮр, амортсесИОр, амУртисьор и т.н.).
Респективно, потребителят ще отвори нова тема, защото "търсачката не работи" и потенциално ще търпи терор от администрацията, защото не знае за "газовата пружина". Съгласен съм с коректният термин, но некоректния е доста по-популярен и "лесно достъпен".

Искам да си сложа преден амортисьор на предният капак !

Публикувано на: 29 Апр 2020 20:23
от Revenger
Veni1 написа: 29 Апр 2020 12:36 Ако трябва да сме прецизни в изказа, коментираните устройства са точно газови пружини.
Коментираните устройства са пневматични цилиндри. Такова чудо като "газова пружина" няма.

Искам да си сложа преден амортисьор на предният капак !

Публикувано на: 01 Май 2020 04:34
от skydiver
petkata написа: 29 Апр 2020 13:43 При мен се получи
IMG-5f877d159682de279d2a8882da113c48-V.jpgIMG-c371a0221b712f2802506851977d95be-V.jpg
Има ли напътствия за Рав4, или ти на принципа проба/грешка?

Искам да си сложа преден амортисьор на предният капак !

Публикувано на: 01 Май 2020 17:03
от pavel_boychov
Видях, че опира в ухото, което държи разширителния съд на антифриза и затова не се прибира капака. Когато демонтирам казанчето и огъна ухото навътре няма проблем. Затваря се като на пича от видеото. Ама оня руснак е спестил тази подробност да я упомене. Стана ми странно, че няма готов сет за тази кола, както има за много други, които стоково са с пръчка, ама то си имало причина. Няма сет, защото не става плъг енд плей. Сега ще го мисля как да сваля с 1см надолу казанчето, че място надолу има :)

Искам да си сложа преден амортисьор на предният капак !

Публикувано на: 01 Май 2020 17:48
от Veni1
skydiver написа: 01 Май 2020 04:34 Има ли напътствия за Рав4, или ти на принципа проба/грешка?
Небезизвестния Саня, познат като GTRacing, споделя опит https://www.drive2.ru/l/3817044/.

Обаче се оплака, че се налага подрязване на пластмасарията, която покрива механизма на чистачките - за да могат при затворено положение на капака да легнат добре газовите пружини - опират инак.
Мен това не ме кефи, и затова не съм си поставил.

Искам да си сложа преден амортисьор на предният капак !

Публикувано на: 01 Май 2020 22:15
от petkata
Има ли напътствия за Рав4, или ти на принципа проба/грешка?
[/quote]
Никъде не съм го видял по този начин сам си го измислих и нищо не пречи.
Имам и други преправяния който не съм ги виждал никъде, като вграждане на навигация без махане на оригиналното СД и монтаж на газова уредба без да има бутилка в багажника.

Искам да си сложа преден амортисьор на предният капак !

Публикувано на: 01 Май 2020 22:57
от vfr800
Offtopic:
Винаги съм си мислел , че тези неща ги слагат на европейските коли заводски, защото се налага често да се вдига предния капак :) .................. Шегувам се :)

Искам да си сложа преден амортисьор на предният капак !

Публикувано на: 04 Май 2020 12:43
от pavel_boychov
Леко развитие по темата.
След като разширителното казанче за антифриза слезе с около 10мм надолу от нормалното си положение всичко си дойде на мястото.
Поне когато кората отгоре я няма, капака се затваря без никакъв проблем - да опира или да се надига накъде. Руснака беше писал за кората, че я нагрява с горещ въздух и леко модифицира т.е. улея който си е в нея трябва да стане малко по-дълбок и всичко би трябвало да си дойде на мястото. Когато ми остане време ще се нагряваме :) А също и тръбичката за чистачките да мине през отвора на капака вътре в него, а не отвън както е фабрично, че и тя при мен не опира, но минава на косъм от амортисьора, когато капака е затворен, а при наличие на вибрации не е ОК така, да не се търка случайно в него. Онзи младеж не случайно я пъха вътре в капака да се движи.
Няколко снимки:
Изображение
Изображение
Още съм с щеката, но лека-полека ще го бъде :)

Искам да си сложа преден амортисьор на предният капак !

Публикувано на: 09 Май 2020 19:48
от pavel_boychov
Амортисьора вече е налице :)
Ако не беше момента с коронавируса не вярвам дали бих се навил да правя такива щуротии, но вече си е на мястото и работи :)
Между другото в първия вариант започнах с 1H6 827 550 A , но впоследствие го смених с 6Q6 827 550 , който според мен е доста по-удачен!
Изображение
Изображение
Изображение

ВИДЕО