Страница 2 от 2

Намотан пистов ремък в шайбата на климатика

Публикувано на: 11 Авг 2017 23:10
от NEUSPEED
Благодаря колега. Малко по успокоих, че се бях вкарал във филма. И въпреки това ще я понаблюдавам известно време, защото не можах да изчистя всички остатъци. Бърках с всички видове отвертки, пинсети, клещи, игли и какво ли не. Успях да извадя още, но остана.

Намотан пистов ремък в шайбата на климатика

Публикувано на: 14 Авг 2017 12:24
от NEUSPEED
Колеги да споделя как продължава историята. Ще се наложи да сваля компресора на климатика за основна профилактика. Има някакъв проблем с него. Най-вероятно от него е дошло разплитането на ремъка. Сега когато го пусна оборотите на колата почват да играят. Ту се пуска и работи. После сам се гаси. Определено има проблем с него.

Намотан пистов ремък в шайбата на климатика

Публикувано на: 14 Авг 2017 13:10
от slowtraveler
Че то климатроника така си работи - включва и изключва компресора...

Намотан пистов ремък в шайбата на климатика

Публикувано на: 14 Авг 2017 13:36
от iovkito
NEUSPEED написа: Колеги да споделя как продължава историята. Ще се наложи да сваля компресора на климатика за основна профилактика. Има някакъв проблем с него. Най-вероятно от него е дошло разплитането на ремъка. Сега когато го пусна оборотите на колата почват да играят. Ту се пуска и работи. После сам се гаси. Определено има проблем с него.
Най-добре направи един клип на оборотомера и ще ти кажем дали е нормално.

Намотан пистов ремък в шайбата на климатика

Публикувано на: 14 Авг 2017 22:09
от anatolias
Шайбата на компресора е на резба, мисля че е лява, не съм много сигурен. Не се вади със скоба. Това, че се въртят двете е добре. При подобен проблем превърта, къса и оста на компресора не се върти. Става такава шайба от мерцедес, че била по - евтина. Аз съм с такава шайба от мерцедес.

Намотан пистов ремък в шайбата на климатика

Публикувано на: 15 Авг 2017 08:53
от anatolias
Това представлява шайбата на компресора. Състои се от два елемента.Изображение

Намотан пистов ремък в шайбата на климатика

Публикувано на: 15 Авг 2017 19:06
от NEUSPEED
slowtraveler написа: Че то климатроника така си работи - включва и изключва компресора...
То сигурно е така, но не е нормално когато си го включил да се изгаси сам и да почне да духа топло.
anatolias написа: Шайбата на компресора е на резба, мисля че е лява, не съм много сигурен. Не се вади със скоба. Това, че се въртят двете е добре. При подобен проблем превърта, къса и оста на компресора не се върти. Става такава шайба от мерцедес, че била по - евтина. Аз съм с такава шайба от мерцедес.
Аз пробвах да развъртя болта в центъра на шайбата, но мислех че е с нормална резтба. Понапънах няколко пъти но нищо не се получи и оставих нещата така. Ако си 100% сигурен че е обратна резтба ще я пробвам на обратно.

Намотан пистов ремък в шайбата на климатика

Публикувано на: 16 Авг 2017 14:04
от NEUSPEED
Сега размишляшайки си ме огря нещо. Ако шайбата е на резтба както е показал колегата, то най вероятно "болта" в центъра е самата ос на компресора на която се държи контра, а шайбата се отвива. smile.gif

Намотан пистов ремък в шайбата на климатика

Публикувано на: 16 Авг 2017 15:15
от slowtraveler
Хм... Това което съм гледал бе шайбата да може да се върти свободно около оста на компресора... И само когато я зацепи електромагнитната плочка - тогава се куплира с оста...
Но бе отдавна и нямам ясни спомени..

Намотан пистов ремък в шайбата на климатика

Публикувано на: 16 Авг 2017 15:20
от BOz
slowtraveler написа: Хм... Това което съм гледал бе шайбата да може да се върти свободно около оста на компресора... И само когато я зацепи електромагнитната плочка - тогава се куплира с оста...
Но бе отдавна и нямам ясни спомени..
Това си е така и до сега,
Най-вероятно само външната плочка на съединителя се различава, че едната се измъква директно, а при другия вид се развърта.
Така като гледам тая шайба, която е дал на снимката колегата, то намотката за ел. магнита сигурно е вградена в нея, защото тези, които съм ги виждал намотката е отделна част от шайбата.

Намотан пистов ремък в шайбата на климатика

Публикувано на: 16 Авг 2017 17:00
от Оги
Компресорите като конструкция са 2 вида: с електромагнитен съединител-за които пишете Slow и BOz и с управляващ вентил, с твърд съединител, какъвто е на снимката. Във втория съединителя служи да се троши както гори бушон при пренатоварване.
Външно разликата е, че на първия компресора му се върти, когато е включен от електромагнитния съединител, иначе си е ролка- при включването се чува ясен звук "чат !", а при втория компресора се върти постоянно, съединителя е твърд, горе се виждат едни стърчащи зъби, които се пъхат в шайбата, това е, те се трошат- и не се чува нищо при включване, защото то няма общо с вала и вентила се управлява с много по-малък ток. Но счупи ли се съединителя, шайбата остава да се върти напразно като паразитна ролка, съответно компресора не се върти и климатика не може да тръгне. Като е здрав е постоянно зацепен и по въртенето на шайбата се разбира това. Но трябва да е чист от намотаните конци от ремъка за да се разбере за какво става въпрос.

п.с. -Тоз съединител особен, обаче- сменях на Дензо твърд- беше с преднамерено отслабени, срязани шлици. Друг като конструкция. Шайба, но различна от горната.

Намотан пистов ремък в шайбата на климатика

Публикувано на: 16 Авг 2017 17:16
от BOz
Благодаря за това доуточняване.

п.п. Предполагам има и 3-ти вид като на Приуса, без съединители и външно въртящи се елементи. :D

Намотан пистов ремък в шайбата на климатика

Публикувано на: 20 Авг 2017 17:49
от NEUSPEED
Днес свалих най-накрая ролката на компресора. Имаше доста намотани парчета пот ремъка. Оказа се че ролката има луфт в лагерчето и се получава биене при въртенето. Не знам дали биенето е вследствие на скъсания и намотан ремък или обратното, но определено ролката е за смяна. Сега ако може колегата anatolias да каже от къде е взел ролката и колко парички, ще стане добре :D

Намотан пистов ремък в шайбата на климатика

Публикувано на: 22 Авг 2017 15:00
от NEUSPEED
Колеги да кажа че вчера оправих колата. Избих лагерчето от ролката, и го подмених с ново. Сега е супер. Няма биене и луфтове.