Страница 2 от 3

Мнения за Corolla E17 /2013- /

Публикувано на: 18 Авг 2016 18:26
от BOz
slowtraveler написа: BOz, при мен на D си стои на първа или на втора предавка в зависимост от режима... И няма пост-фактум зацепване...
Само ще ти кажа, че така си мислиш. В твоя конкретен случай (ZF 8HP), спирачка "B" отваря на място и кутията преминава в режим на празен ход.
Чистия N се различава от N по време на D.
При чист N се намалява и налягането в системата, както и не се въртят огромна част от компонентите в кутията.
Автоматичния N по време на D представлява отпускане на една спирачка (която споменах), но въпреки това остават голяма част от компонентите да се въртят. Въртят се и отворените дискове и съединители, които създават триещ момент в отворения пакет. За това усещаш разлика между чист N (от скоростния лост) и автоматичния такъв. Този ефект конкретно е почти елиминиран при второ поколение на 8HP-то, като съпротивлението от съединителите е почти елиминирано, а кутията минава на автоматичен N още по време на спиране. И за това при 2-ро поколение на тази кутия вече почти не се усеща онова типично "борене" при спиране срещу движението на колата, а спираш почти без усилие, все едно си служил ръчно кутията на "N" и започваш да спираш. Демек липсва тотално обратната тяга от двигателя. Така е постигнато още намаляване на изразходваното гориво, износването на спирачната система и т.н.
Но мисля, да не навлизаме в допълнителни детайли в тази тема. :thumbsup:
slowtraveler написа: Иначе относно НАС - при мен не ми се е случвало колата да тръгне назад, но може и да съм нервак - да не чакам достатъчно
Това е нормално. В автомата е заложена функцията НАС, като при този автомат дори налягането варира, ако колата успее да тръгне назад (при голям наклон). Тогава налягането се повишава и така се създава допълнителна повличаща сила торк-а и колата се запазва в равновесно положение.

Мнения за Corolla E17 /2013- /

Публикувано на: 18 Авг 2016 19:39
от slowtraveler
BOz написа: Само ще ти кажа, че така си мислиш. В твоя конкретен случай (ZF 8HP), спирачка "B" отваря на място и кутията преминава в режим на празен ход.
Би ли обяснил тогава защо колата започва да тръгва преди да си отпуснал спирачката? Как/кога разбира, че трябва да зацепи спирачка 'В', при условие, че педала на спирачката още е натиснат, и защо не се усеща никакъв тласък при зацепването на спирачката?
И защо при N двигателя видимо се разтоварва (макар и да стабилизира отново оборотите до същите стойности въпреки моментния им скок), като едновременно с това автомобила леко си променя положението (породено от усилието към блокираните от спирачките колела)....
А кутията изключва от скорост понякога - да, това го прави особено ако усети, че искам да поддържам равномерна скорост, но по инерция - усеща се директно развързване на предавките и спадане на оборотите до idle, но съм го усещал само на 3, 4 и май 5 предавка(за 5-та не съм съвсем сигурен) ...

Мнения за Corolla E17 /2013- /

Публикувано на: 18 Авг 2016 23:37
от zi_zi_top
Тази вечер пробвах HAC на новата ми Корола. Фантастично!!!
Цял живот съм мечтал автомобилът ми да има такова поведение при потегляне по наклон. worthy.gif

Мнения за Corolla E17 /2013- /

Публикувано на: 19 Авг 2016 09:07
от BOz
slowtraveler написа: Би ли обяснил тогава защо колата започва да тръгва преди да си отпуснал спирачката? Как/кога разбира, че трябва да зацепи спирачка 'В', при условие, че педала на спирачката още е натиснат, и защо не се усеща никакъв тласък при зацепването на спирачката?
Спад на налягането в спирачната система -> КАН -> ЕКУ скоростна кутия. Не се усеща такъв тласък, защото при режим Н (вече го обясних) кутията излиза от режим на готовност, не се въртят целите валове в нея, налягането в цялата система пада и от там се получава възможно най-голямо облекчение на двигателя.
Както споменах, вътрешното съпротивление на принудителния празен ход на кутията е по-голямо от това на истинския Н. И както споменах при втора генерация на тази кутия има конструктивни изменения да намалят именно това вътрешно съпротивление при принудителния празен ход.
Най-елементарното, което може да направиш, за да се убедиш сам в това нещо, е да вдигнеш ръчната и да пуснеш спирачката. Наблюдавай моментния разход на автомобила и дано имаш такъв в литри на час с десетична запетая. При БМВ (давам го за референция, защото там съм го наблюдавал и през диагностика) разхода при отделен съединител е от рода на 0.6л/ч, в момента когато отпуснеш педала и съединителя затвори, разхода се покачва на около 0.8л/ч.
При моята кола, с тъпия Аисин, се усеща много отчетливо кога въпросния съединител отделя и зацепва, та дори и на оборотите на двигателя влияе. И съответно разхода при мен варира от 0.7л/ч към 0.9л/ч. И понеже съм си играл да видя кога зацепва и отделя съединителя при много бавно отпускане на спирачката, то това се случва около 10-на бара в спирачната система.

п.п. Твоята кутия не е с 2-ро поколение кутия и говорим за съвсем различни неща за зацепването. Да кажем на 2-рото поколение караш с 30км/ч и започваш съвсем леко да спираш и тогава чувстваш колата като на Н и въобще не се бориш с нея до пълното ѝ спиране. А при теб си се усеща тази съпротивя, която е като отпуснеш педала на спирачката и колата започва да "бута".

Мнения за Corolla E17 /2013- /

Публикувано на: 19 Авг 2016 10:44
от Airfan
А при CVT-то има ли реализирано превключване на N, когато си на D със спирачка?

Мнения за Corolla E17 /2013- /

Публикувано на: 19 Авг 2016 11:18
от BOz
Airfan написа: А при CVT-то има ли реализирано превключване на N, когато си на D със спирачка?
Нямам идея. Не съм гледал никакви технически схеми и обяснения за теб. А и не съм правил диагностика на такъв автомобил до сега, за да мога да погледна това-онова. Но силно се съмнявам да не са направили някакво решение, за да облекчат двигателя, съответно да намалят разхода.

Мнения за Corolla E17 /2013- /

Публикувано на: 19 Авг 2016 15:26
от slowtraveler
BOz написа: Най-елементарното, което може да направиш, за да се убедиш сам в това нещо, е да вдигнеш ръчната и да пуснеш спирачката. Наблюдавай моментния разход на автомобила и дано имаш такъв в литри на час с десетична запетая.
Ами ето резултата...
Долу - ниското - P и N (няма разлика)... След това - включване с натисната крачна спирачка (иначе не позволява включване)... За репер между натисната и отпусната спирачка ползвах включването на климатика (високите стойности)...
В интерес на истината - май в момента DPF регенерира, защото стойностите са доста високи, но това не променя нещата (за определен момент от отчетите разхода рязко спадна на около 2.2л/ч при предавка на N)...
screenshot.jpg
screenshot.jpg (147.18 KiB) Преглеждано 2180 пъти

Разсъждения върху системите подпомагане тръгване под наклон и скоростни кутии

Публикувано на: 19 Авг 2016 15:40
от BOz
Често казано не мога да се ориентирам от това нещо. Или поне цифрите са тотално нереални, ако ординатата показва литри. Отделно има значение колко е загряла кутията. Да речем в стратегия на загряване тази функция обикновено се изключва и т.н. Отделно, че разликата между П и Д не може да е 2 литра. Обикновено е от порядъка на 0.2+-
Иначе ако не вярваш в това нещо, което написах, то нямам намерение да те убеждавам в противното. :thumbsup:

п.п. Ако си в регенерация, тогава нормалното количество гориво е от рода на 2.5л/ч.

Разсъждения върху системите подпомагане тръгване под наклон и скоростни кутии

Публикувано на: 19 Авг 2016 16:19
от slowtraveler
Съгласен съм, че са доста високи стойностите - и мен ме учуди (да, Х е литри/ч)... Но това са стойностите, смъкнати от Torque.... Също ме учуди рязкото импулсно спадане на стойностите за момент (при включен климатик слязоха на около 2.2л/ч в няколко периодични импулса - горе/долу), след което отново заковаха на горните стойности, което ме наведе на мисълта на DPF...
При всички случаи това не е определящо, защото явно се вижда отсъствие на каквато и да е разлика в разхода, независимо от това дали абсолютната стойност е правилно оразмерена.

А защо не можеш да се ориентираш по графиката - не знам...
Графиката започва с ниска стойност на разхода - кутията е на N (абсолютно еднакви показания има и на P).
Натискам спирачката и включвам Д - това е първия скок на разхода... Задържам спирачката натисната.... Това е втората равна част на графиката
Включвам климатика, за да се види къде на графиката правя дадено действие (иначе при отпускане на спирачката няма никаква разлика на графиката)....
Отпускам спирачката и изключвам климатика... Това е третата равна част...
В края на графиката отново съм включил климатика, за следваща серия тестове...
Уф... Ще допълня текст на графиката за недоразбралите :)

Двигателя бе на около 90С... Кутията не я погледнах, но обикновено при такова шофиране и температура на двигателя е около 70С...
Не е въпроса вярвам или не на нещо... Смятам, че просто няма как да не усетя изключването на кутията при idle - изключването на предавка се чувства достатъчно явно при нормално каране... Въпреки това направих експеримента...

П.С.
screenshot.jpg
screenshot.jpg (155.82 KiB) Преглеждано 2166 пъти

Разсъждения върху системите подпомагане тръгване под наклон и скоростни кутии

Публикувано на: 19 Авг 2016 17:30
от BOz
А бе аз графиката много добре я разбрах от обяснението ти преди това.
Ама да показваш 6 литра на час на място и да стъпваш върху това нещо за достоверна информация, хайде няма нужда.
Ако не вярваш в твърдението ми, то няма какво да направя освен да те помоля да закачиш колата на диагностика и да наблюдаваш активирането на съединителите.
Както и да е. Живи и здрави.

Разсъждения върху системите подпомагане тръгване под наклон и скоростни кутии

Публикувано на: 19 Авг 2016 17:34
от memorex
BOz написа: Често казано не мога да се ориентирам от това нещо. Или поне цифрите са тотално нереални, ако ординатата показва литри. Отделно има значение колко е загряла кутията. Да речем в стратегия на загряване тази функция обикновено се изключва и т.н. Отделно, че разликата между П и Д не може да е 2 литра. Обикновено е от порядъка на 0.2+-
Иначе ако не вярваш в това нещо, което написах, то нямам намерение да те убеждавам в противното. :thumbsup:

п.п. Ако си в регенерация, тогава нормалното количество гориво е от рода на 2.5л/ч.
Да,и аз така мисля.Завишените стойности и нетипичната промяна при натоварване говорят за състоянието на дюзите.

Разсъждения върху системите подпомагане тръгване под наклон и скоростни кутии

Публикувано на: 19 Авг 2016 17:58
от BOz
memorex написа: Да,и аз така мисля.Завишените стойности и нетипичната промяна при натоварване говорят за състоянието на дюзите.
Това няма нищо общо с дюзите, а просто се използва някакъв косвен алгоритъм за смятане на разхода.

Разсъждения върху системите подпомагане тръгване под наклон и скоростни кутии

Публикувано на: 19 Авг 2016 19:06
от memorex
:thumbsup: Аз си въобразявах че алгоритъма е свързан с броя дюзи по брой впръсквания по милиграмите гориво за единица време ,та затова.Също при дизели съм забелязвал дюзите които не са съвсем наред при натоварване се пооправят.

Разсъждения върху системите подпомагане тръгване под наклон и скоростни кутии

Публикувано на: 19 Авг 2016 19:09
от penywise
Пробвах днес, колата бавно, но сигурно се движи назад по голям наклон :) За няколко секунди пробвах, но нямаше тенденция да спре без да и натисна спирачката

Разсъждения върху системите подпомагане тръгване под наклон и скоростни кутии

Публикувано на: 19 Авг 2016 20:33
от memorex
penywise написа: Пробвах днес, колата бавно, но сигурно се движи назад по голям наклон :) За няколко секунди пробвах, но нямаше тенденция да спре без да и натисна спирачката
А в книжката пише ли до какъви градуси на наклона би трябвало/ще държи?