Страница 2 от 7
					
				Avensis T25 D-CAT 2.2  177ph (2007)  изхвърля антифриз.
				Публикувано на: 15 Апр 2016 10:06
				от Iliyа Damyanov
				Здравейте. Няколко дни не ми остава време да се занимавам с колата. Днес пак ми е натоварено но и хвърлих едно око и установих следното.
   При даване на контакт не светват следните индикатори на таблото:  ABS , акумулатор , чек енжин (картинка на двигател) , подгревни свещи , горивен филтър ,  ниво на моторното масло , индикатора за налягането на маслото си свети.  Освен това си спомням , че когато колата угасна стрелката на температурата падна като отсечена. На другите коли които съм имал и на нисана който имам ако двигателя е топъл още на контакт ми отчита температурата.
   Та дайте насока за откриване и отстраняване на проблема с паленето.  
    Бушоните визуално са добре. Из багажа си имам няколко мултиметъра и пробна лампа. Явно ще трябва да ги изровя но по полезно ще е да разуча елекртическата инсталация.     
   Спорен ден на всички.
			 
			
					
				Avensis T25 D-CAT 2.2  177ph (2007)  изхвърля антифриз.
				Публикувано на: 15 Апр 2016 11:35
				от slowtraveler
				Провери все пак бушоните като начало...
			 
			
					
				Avensis T25 D-CAT 2.2  177ph (2007)  изхвърля антифриз.
				Публикувано на: 15 Апр 2016 11:42
				от TATI
				В купето имаш още един отсек с предпазители. Намира се над спирачния педал.
			 
			
					
				Avensis T25 D-CAT 2.2  177ph (2007)  изхвърля антифриз.
				Публикувано на: 15 Апр 2016 21:05
				от Iliyа Damyanov
				Благодаря ти TATI за включването , на slowtraveler също.
  Намерих табълцето над спирачния педал. 15 гнезда , двете празни , бушоните здрави.  От дясно на мястото на пасаджера свалих капака под жабката и намерих някакъв компютър или поне така пише на него. Та пакета с кабели около него е пристегнат на няколко места с шведска лента кафява и си личи , че са правени някакви проверки или интервенции. Това ме поотчая защото явно има някакъв наследствен проблем с инсталацията плюс прецакан мотор. Единственото позитивно което видях е , че кабелните пакети са бандажирани доста професионално. biggrin.gif   
  Та за сега всичко е проверено е ОК , ама пациента е мъртъв.
  Ако някой знае колко компюръра има нека да пише. А ако има и някоя схема около тях ще е чудесно.
  
   Днеска на едно кръстовище на едно BMV X6 му беше истекло маслото. Имаше пожарна ,  някакви чистачи , полиция и паяк.  Заключението е  , че BMV  може да те остави на пътя но TOYOTA никога.   TOYOTA просто няма та тръгне , и ще си стоиш в къщи. 

 
			 
			
					
				Avensis T25 D-CAT 2.2  177ph (2007)  изхвърля антифриз.
				Публикувано на: 16 Апр 2016 14:39
				от Iliyа Damyanov
				Отново здравейте. Днеска разолагам с време за колата. Изнамерих няколко мултиметъра ама точно този който търсих не намерих , както и пробната лама се е изпарила.  Реших да замервам с мултиметър кое как е и установих , че бушона който бях сменил не дава верига. Извадих го и ......пак е изгорял. На капака на таблото пише EFI  20A.  Благодарение на колегата Akima  който е остнал разни неща в отдела за ел.инсталации    разбрах , че EFI означава   Eletronik Fuel Injection.
   Предположих , че стававъпрос за дюзите и помпата. Разкачих четирите дюзи и двата конектора на помпата , сложих нов бушон и той пак изгоря но на таблото светнаха всички индикации за секунда.  Наложи се да отида до близката бензиностанция за бушони. Едно пакетче с 6 различни бушона е 4,99 евро  ....... нали съм от страната на булката взех две пакетчета и ги благослових по български. 
    Пак заваля но сварих да установя , че долния конектор на помпата ми окъсява. Единственото което ми идва на акъла е да разбандажирам инсталацията и да проследя този чифт къде прави бела.  По добрия начин е да знам къде е другия край на чифта и така да го измеря без да разбандажирам , защото има вероятност проблема да не е в кабелите а да е в управлението. Например някой транзистор , симистор , денистор , триак или каквото там са сложили да се е опукал и директно да си окъсява. 
   Някой ако има други идеи моля да подскаже!  Също ако някой ми изцопа наготово схема на това EFI  ще се зарадвам много.
   Поздрави и весели почивни дни.
        Малко допънение след няколко часа инспектиране на инсталацията. В двигателното отделение всичко е наред. Кабелите са механично и електрически здрави. Въпросният пакет влиза в купето под жабката. И влизат в големия компютър , на него има четири многопинови букси разположени вертикално. На долните две са закачени кабели които идват от към двигателя. А на горните две кабелите отиват към таблото на шофьора или поне така се вижда. Когато разкача долните две букси с кабелите от двигателния отсег въросният бушон на EFI пак гори. Когато откача Най -горната клема чийто кабели идват от шофьорското място бушона НЕ гори. 
     Така сега  въпросът е какво да правя?  Да демонтирам въпросния компютър и да го отворя за оглед или да разпундя цялото табло?
			 
			
					
				Avensis T25 D-CAT 2.2  177ph (2007)  изхвърля антифриз.
				Публикувано на: 16 Апр 2016 23:34
				от мехаННика
				Търси някакво чуждо тяло, чип-тунинг, powerbox и прочее "подобрения". Откачи педала на газта и виж дали ще гори бушона без него.
			 
			
					
				Avensis T25 D-CAT 2.2  177ph (2007)  изхвърля антифриз.
				Публикувано на: 16 Апр 2016 23:48
				от Akima
				Ще ти кача всичко като схеми утре,че сега се прибирам.
Наистина търси някакъв емулатор или друго неоригинално "подобрение".
Лека нощ. 

 
			 
			
					
				Avensis T25 D-CAT 2.2  177ph (2007)  изхвърля антифриз.
				Публикувано на: 17 Апр 2016 02:47
				от Iliyа Damyanov
				Благодарско за включването.  Между другото идваха двама немски разбирача с идеята да вземат от хубавичките ми парички но на финала казаха , че трява да се закара в сервиза на Toyota за да и сменят кабелите и компютрите. biggrin.gif   Ослушваха се да им платя пътя и времето но аз им предложих да ги черпя голямо размито немско кафе. biggrin.gif   Не че нещо ама на мене като гледам умно никой нищо не ми дава и им казах  , че няма да остана задължен и ако имат някакъв проблем да ми се обадят и аз да погледам. 
 
  
  Това за чуждо тяло не ми мина през акъла. Аз между другото смъкнах тоя комютър. Оказа се , че е ECU .Платката е изработена прилично макар и да не е японска. Няма никакви визуални следи от увреждания или от термични шокове. До колкото открих някаква прозрачност платката е четири пластова и силовите елементи са разположени много добре така  , че да не генерират топлина в една зона. Забележка може да се нарави за кутията която не е херметична. В това отношение преди 20 години изработката беше по-на ниво.    Тука  
http://steldiesel.ru/files/avensis2.0cr-servmanual.pdf  има много полезна информация за този модел. Когато е разкачен конектора Р31 с пинове от 105 до 135  бушонът EFI който се намира на талото което е разположено надлъжно на левия подкалник не гори. Единственото което е свързано с горивната система на тези пинове е EDU модула и    EDU  релето.  Като поразгледах горе посочения документ се сетих , че докато изгаря бушона се чува църкане на реле.  Сега се надявам оперативната на въпросното реле да се е прецакала по някакъв начин и да мина тънко. Другия вариянт е да замеря по някакъв начин консумацията на EDU модула но се моля да не е там проблема. 
    Сега погледнах и педала на газта. Представлява някакъв двоен потенциометър ама дали е логаритмичен или някакъв друг , някакви стойности или максимален ток нищо не пише. Не виждам каква е връзката му с проблема защото там само се взима стойност според положението на педала и е само базов сигнал за алгоритмите които управляват мотора , там няма как да протекат 20А. , но ще го разкача още повече , че е на проблемния Р31 конектор. Ако е от значение пиновете му са 124 , 125 , 132 , 133 , 134 и 135.  
   Къде да търся чуждо тяло?  Инасталацията е ровена от поне двама ел.техника , като единия е пълна пародия.Сега като се замисля се чудя пиян ли съм бил да купя кола в 11 вечерта. (Добре дошъл в Германия  

 ) 
     В момента ме интересува схема на предпазителите за да разбера какво точно пази този EFI бушон. Защото иначе трябва да демонтирам таблото да цепя бандажа и да проследявам сантиметър по сантиметър а сякаш няма да ми издържи нерва. Ммммм  да и ако уживее ще трябва и мотор да правя.  По мотора имам разни въпроси ама като му дойде времето.  За сега  питам само като цяло този  2AD-FHV   някакъв недомислен мотор ли е или си е читав но съм го взел осакатен.  Питам защото толкова ядове не съм брал нито с кола нито с микробус а бях с впечатлението , че Toyota и Honda единствено позапази качеството. 
   Очаквам включване а ако темата стане много дълга може би ще е добре да и се смени името , като например какво да правим с дрънгел от Германия. biggrin.gif  
     ПС.     Днеска пак роси но гледам да напредвам.  Откачих педала на газта но бушона пак си гори.  Не открих и добавени устройства.  След това реших да пия още едно кафе , че съм недоспал и да обмисля ситуацията.  Стигнах до заключение , че поради оскъдния опит и информация търся в грешна посока.  Върнах се да поогледам отново и направо щях да падна. През цялото време се мъдри насреща ми и релето EFI MAIN. След замерване установих , че релето си е здраво а бушона пази работната верига.  Естествено след вадене на релето бушона не гори.  Сега остава да разбера какво храни  това EFI MAIN ???  Проверих и EDU модула и    EDU релето.  Според мене са си наред.  Това EFI на 20 ампера остава да е някоя помпа за гориво  в резервоара или да друго място. Ама EFI - Electronic Fuel Injection   е  много подвеждащо за една тъпа помпа.   
    Поздрави и чакам да пуснете някакъв жокер.
 
			 
			
					
				Avensis T25 D-CAT 2.2  177ph (2007)  изхвърля антифриз.
				Публикувано на: 17 Апр 2016 14:24
				от G.Panayotov
				Iliyа Damyanov написа: За сега  питам само като цяло този  2AD-FHV   някакъв недомислен мотор ли е или си е читав но съм го взел осакатен.  Питам защото толкова ядове не съм брал нито с кола нито с микробус а бях с впечатлението , че Toyota и Honda единствено позапази качеството. 
   Очаквам включване а ако темата стане много дълга може би ще е добре да и се смени името , като например какво да правим с дрънгел от Германия. biggrin.gif  
  
За съжаление не мога да ти помогна с проблема който имаш, не е в моята компетенция.
 Но като собственик на Avensis с 2AD-FHV от вече 7ма година и близо 80000км. мога да ти кажа че съм повече от доволен (само ме дразнят фаровете че не светят добре). Колата е на 240000км. DPF-а още е жив :-D 
 По родните пътища и горива нещата които съм правил са смяна на два тампона на носач един шарнир,  чистене на ЕГР и консумативи като 3 комплекта дискове и накладки, масло и филтри.
Колата не се кара спокойно, от две години предимно градско, даже имаше средна телесна повреда след като баща ми я вкара в една канавка (там вече застрахователите оправяха щетите). 
Личното мое мнение е, че модела и двигателя са сполучливи, но си случил на изтромозен и не поддържан егземпляр.
 
			 
			
					
				Avensis T25 D-CAT 2.2  177ph (2007)  изхвърля антифриз.
				Публикувано на: 17 Апр 2016 15:03
				от Iliyа Damyanov
				Това горното ми дава лек кураж като и отстраня всички мизерии да я задържа поне година и половина до следващия ТЮВ.  В момента много съм и набрал , не можа и седмица да изкара.  
    Така сега инсталацията.  Мисля , че намерих проблема но не знам как да го отстраня. Има си помпа в резервоара  и това EFI е за нея. Разкачих буксата  и при замерване и двата кабела дават късо към маса и помежду си. Бъпросните влизат под мокета в посока дясната колонка но не мога да го проследя. Изкарах праговете набързо но не си личи да се включва в пакета който минава там. Вънка вали и не става да се работи. Дебна като само роси да свърша нещо. 
      Та в момента ако някой знае от къде минава този кабел да си признава докато спре да вали. biggrin.gif    По-важно ми е дали има нещо друго включено на тази верига , защото е вариянт да пусна нов кабел от релето вместо да осакатя мокета. Приемам всякакви идеи.  Като спре да вали мисля най напред да захраня някак помпата директно и да видя дали ще оживее.
    Пак поздрави.
			 
			
					
				Avensis T25 D-CAT 2.2  177ph (2007)  изхвърля антифриз.
				Публикувано на: 17 Апр 2016 15:15
				от Akima
				Не пипай мокета.
Помпата е това:
Да не говориш за пакета да студено време:
87260	PUMP ASSY, HEATER
87260-05020	COLD AREA SPEC.-EUROPE&W/STOVE HEATER	1	€ 415.38
87378A	PIPE, EXHAUST
87378-05030	COLD AREA SPEC.-EUROPE&W/STOVE HEATER	1	€ 42.32
87378B	PIPE, EXHAUST, NO.2
87378-05040	COLD AREA SPEC.-EUROPE&W/STOVE HEATER	1	€ 42.32
87408A	PUMP SUB-ASSY, FUEL
87408-0D011	COLD AREA SPEC.-EUROPE&W/STOVE HEATER	1	€ 333.06
87441C	MUFFLER
Ето и всички "помпи" в твоята кола:
► Виж съдържание
Diagram 45-02: VANE PUMP & RESERVOIR (POWER STEERING)
  part 44310 : PUMP ASSY, VANE
  part 44305 : CAP SUB-ASSY, VANE PUMP OIL RESERVOIR
  part 04446 : GASKET KIT, POWER STEERING PUMP
Diagram 15-01: ENGINE OIL PUMP
  part 15131 : VALVE, OIL PUMP RELIEF
  part 15132 : SPRING, OIL PUMP RELIEF VALVE
  part 15133 : PLUG, OIL PUMP RELIEF VALVE
Diagram 22-02: INJECTION PUMP ASSEMBLY
  part 13614A : COUPLING, SUPPLY PUMP DRIVE, NO.1
  part 22100 : PUMP ASSY, INJECTION OR SUPPLY
  part 22100V : RING, O(FOR INJECTION PUMP)
Diagram 16-01: WATER PUMP
  part 16100 : PUMP ASSY, ENGINE WATER
  part 16271 : GASKET, WATER PUMP
Diagram 51-02: SUSPENSION CROSSMEMBER & UNDER COVER
  part 48971C : BRACKET, HEIGHT CONTROL PUMP, NO.2
  part 48971B : BRACKET, HEIGHT CONTROL PUMP, NO.1
Diagram 87-16: HEATING & AIR CONDITIONING - WATER PIPING
  part 87408A : PUMP SUB-ASSY, FUEL
  part 87260 : PUMP ASSY, HEATER
Diagram 19-05: VACUUM PUMP
  part 29300 : PUMP ASSY, VACUUM
Diagram 85-03: WINDSHIELD WASHER
  part 85310 : MOTOR AND PUMP ASSY, WINDSHIELD WASHER
Diagram 85-05: HEADLAMP CLEANER
  part 85280A : MOTOR AND PUMP ASSY, HEADLAMP CLEANER
Diagram 13-01: CRANKSHAFT & PISTON
  part 13519 : GEAR, OIL PUMP DRIVE
Diagram 16-05: V-BELT
  part 44310A : BELT, V(FOR VANE PUMP)
Diagram 11-06: TIMING GEAR COVER & REAR END PLATE
  part 16272A : GASKET, WATER PUMP NO.2
Diagram 77-01: FUEL TANK & TUBE
  part 77144 : RETAINER, FUEL PUMP GAUGE
Очаквай включване от мен скоро. 
 
Моля спри да "замерваш" - ел. величини се измерват.
EDIT
Качих ти:
Скрито съдържание
Изисква се да бъдете регистрирани за да видите това съдържание.
Второто е ръководство за ремонт на 
Lexus IS220d - той е със същия мотор.
Маунтваш .iso файла и отваряш с IE 8,9 или 10:
Скрито съдържание
Изисква се да бъдете регистрирани за да видите това съдържание.
 
			 
			
					
				Avensis T25 D-CAT 2.2  177ph (2007)  изхвърля антифриз.
				Публикувано на: 17 Апр 2016 17:16
				от Iliyа Damyanov
				Здравей Akima!
  
    Не знам нищо за зимния пакет.  Колата я имам от десетина дни.    Просто предположих , че в резервоара има електрическа помпа която подкача до тая която си посочил.   В случая не знам какво точно захранва релето EFI MAIN и за сега не намирам точно описание на инсталацията.   Вероятно се поуморих и не внимавам какво правя отделно си вали два дена  и на открито не става да се върши работа ама не ме свърта.
    Интересно е какво има в резервоара защото при издъппан конектор  пак си отчита нивото на горивото. 
    Благодарности за помоща! Надявам се да се реванширам.
			 
			
					
				Avensis T25 D-CAT 2.2  177ph (2007)  изхвърля антифриз.
				Публикувано на: 17 Апр 2016 17:44
				от Akima
				Iliyа Damyanov написа: Интересно е какво има в резервоара защото при издъппан конектор пак си отчита нивото на горивото. 
 
Има датчик за отчитане на нивото естествено.
Търся ти точна диаграма - до 1-2 дни ще и намеря надявам се.
 
			 
			
					
				Avensis T25 D-CAT 2.2  177ph (2007)  изхвърля антифриз.
				Публикувано на: 22 Апр 2016 11:44
				от Iliyа Damyanov
				Пак здравейте. 
   При мене пациента още е мъртъв. ECU-то се води       ENGIN CONTROL   TOYOTA  89661-05821  модел  DENSO  MB 175800-8333.  Не можах да намеря диаграми за това управление и поразплетох инсталацията.  Оказа се , че проблемното EFI представлява нещо като захранваща шина която подава +12в  на ECU-то.  В моя случай е пин 111 на четръртия куплунг  и се води В+ .    На тази шина са закачени модули и датчици които от своя страна връщат сигнал към ECU.  При мене са закачени МАF сензор , EGR , температурен датчик който е навит на блока , датчик на турбото , пета дюза , още някаква джаджа която е към EGR системата но е от страната на турбото и има топлообменник за изгорелите газове , оперативната на EDU релето , със сигурност има и още нещо.  Всички тия нещица ги намирам да са в прекрасно здраве но може и да греша.  Когато  изкарам четвъртия куплунг и измеря въпросното В+ на 111 пин ми дава стабилна маса  и на контакт и без контакт , което от своя страна води до изпушването на бушона.  Този факт много ме притеснява защото може да се окаже прецакано ECU. А в предвид , че инсталацията е ровена може и да не е първото прецакано ECU.   Въпросът е следният има ли някой представа как да установя дали ECU-то е изправно?   И ако е дало фира каква е причината?   Често срещан проблем ли е да дефектира ECU-то?
      Някой знае ли какъв е този WIPER MOTOR и къде се намира? Видях на диаграми за Corola и RAV4 , че го има но нищо не ми говори. За съжаление техните инсталации и ECU са различни макар и със същия мотор.  Май ще трябва да спра застраховката и да търся някакъв алтернативен транспорт  защото се заформя дълъг застой на Авенсиса.
  Поздрави.
			 
			
					
				Avensis T25 D-CAT 2.2  177ph (2007)  изхвърля антифриз.
				Публикувано на: 22 Апр 2016 13:50
				от мехаННика
				Wiper motor  е моторчето на чистачките.