Страница 2 от 2

Re: Corolla E12 1.4 VVTi 4ZZ-FE - при първи студен старт заг

Публикувано на: 10 Сеп 2015 22:53
от Akima
Akima написа:Проблемът е решен./засега/
Мнителното копеле* в мен надделя - ето го "резултатът" от следобедните ми занимания с истинския виновник:

Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение

Изводите си ги правете сами.

П.С.Награда за познал участник - wscientist - една виртуална бира - :cheers: .

*В интернет имаше виц за "еб@си" мнителното копеле"... tongue.gif

Re: Corolla E12 1.4 VVTi 4ZZ-FE - при първи студен старт заг

Публикувано на: 11 Сеп 2015 08:02
от slowtraveler
На снимките не се вижда много добре - четките ли са заминали?
Ако четките са били заминали, защо гасне цялото табло?
Иначе 'чаткане', отказ да върти, или просто тишина когато се опитваш да въртиш си е нормално явление при свършили четки...

Re: Corolla E12 1.4 VVTi 4ZZ-FE - при първи студен старт заг

Публикувано на: 11 Сеп 2015 08:21
от wscientist
Благодаря за бирата! biggrin.gif
Надявам се си почистил колектора и по-точно между пластинките? Доста гняс се е натрупала.
Относно гасненето на таблото... не искам да гадая, а и не познавам ел. схемата на колата. Предполагам, че се получава висок пад на напрежението, ако стартерът не се развърти и затова се получава така. Все пак роторът е изграден от намотки и ако четките останат върху една или няколко за дълго време, те се превръщат в голям консуматор.
Това е на прима виста по спомен от лекциите за ел. машини и апарати.

Re: Corolla E12 1.4 VVTi 4ZZ-FE - при първи студен старт заг

Публикувано на: 11 Сеп 2015 08:30
от slowtraveler
wscientist написа:...
Относно гасненето на таблото... не искам да гадая, а и не познавам ел. схемата на колата. Предполагам, че се получава висок пад на напрежението, ако стартерът не се развърти и затова се получава така....
Да де, ама когато четките дават контакт стартера ще се завърти. А ако не дават контакт, все едно няма товар и няма да гаснат лампите... Затова ме учуди ефекта...
Или пък ефекта е смесен - износен стартер, а сега при демонтаж/монтаж щеш не щеш ще развиваш и почистваш и затягаш силовите кабели...

Re: Corolla E12 1.4 VVTi 4ZZ-FE - при първи студен старт заг

Публикувано на: 11 Сеп 2015 19:44
от Akima
И мен ме учуди - станало е от леко крива ламела според мен.

Ето снимки от ремонта днес:

Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение

Като го събрах - пак прещракваше.
Не исках да сменям и колектора просто и го шкурих внимателно на ръка - иди търси стругар в петък след обед във Варна. :whistle:
Та за 30-40 старта си направиха легло - все пак преди да го монтираме го захранихме директно с 12V,за да се разработи.

Цена на четки с държач - ~30 лева.
Цена на втулка - 1-2 лева.
Общо - 50 лева/с напитките/. wink.gif

Петък = Ден на майстора. :cheers:

Благодаря отново на всички,които се включиха. :thumbsup:

Re: Corolla E12 1.4 VVTi 4ZZ-FE - при първи студен старт заг

Публикувано на: 29 Дек 2015 00:29
от The.Engineer
То се вижда от снимките, че едната ламела не контактува с четките. Вижда се, че няма следи от четките по въпросната ламела.
Това е напълно достатъчно за да не се създаде нужния магнитен поток във възбудителната намотка на стартера. В котвената намотка обаче протича ток и стартера заработва на късо, от там и таблото гасне защото пада напрежението.