Scott написа:BOz написа:Не, това е за показанието за гориво.
Показанието за горивото може да се калибрира само ако сложиш предварително измерено количество гориво в резервоара. Поставяйки автомобила на равна повърхност калибрираш нивото при това положение с нула корекция от накланянето на автомобила.
Ако ти е за спора, ок, лошо няма.
Ти говориш за най-общия пример нивомер и калибрация спрямо обема, за което съм напълно съгласен.
Ама какво става когато:
1. Резервоара и поплавъка, който мери горивото не са в един общ съд?
2. Когато резервоара, който държи горивото е с променлив обем?
3. Когато се прилага допълнителен вакуум в обкръжението на резервоара?
4. Когато се допуска вентилиране на междинния обем към атмосферата, за да се тестват датчиците, които се намират вътре?
Хайде само с тези променливи горе се опитай да "познаеш" колко количество гориво имаш в резервоара.
Защото Приуса буквално отгатва за количеството гориво в резервоара на база данни от различните режими на двигателя (дори и това се използва), когато влезне в режим на проверка на системата в резервоара за изтекло гориво, аномалии от по-големи изпарения на горивото и т.н.
Още много има за обяснение, но не мисля да навлизам в подробности, защото очевидно не искаш да разбереш, че резервоара на Приуса няма нищо общо с този на другите автомобили. Като той се управлява наистина активно, за да му се правят разни проверки. Точно и за това системата е толкова сложна и за това ако нещо се обърка в цялата система, то има начин за ресет на параметрите до заводските такива и да започне "обучението" на показанието на уреда отначало.
Този ресет главно калибрира датчиците за надлъжен и напречен наклон на автомобила, които се използват за показване на горивото. Това е основната цел.
Vesko написа:Балонният резервоар не е ли само за американските приуси?
Има такива мнения от тези в САЩ, но няма (аз не съм успял да намеря) нито едно мнение на колеги от Европа, които да го потвърдят това.
Така, че аз лично не знам този отговор.
Но предвид парт номера на резервоара:
Europe - 77001-47050
US - 77001-47080
То наистина може резервоара да е различен и европейския да няма такава глупотевина вътре.
А бе може да се познае лесно като се замисля - ако резервоара е пластмасов отвън, то няма такъв мехур. Ако е железен, то има.