Страница 2 от 37

Re: Тойота Приус - мнения, коментари и съвети.

Публикувано на: 12 Май 2014 21:30
от Hursa
Ясно, не бях се замислял замазането на компресора. И за всички ли климатици е така? Да не би все пак маслото да се отделя? И затова компресора да го слагат ниско, за да се събира в картера му маслото, отделено частично от циркулиращия фреон?

Re: Тойота Приус - мнения, коментари и съвети.

Публикувано на: 13 Май 2014 00:09
от BOz
Маслото се разнася из цялата система.
Конкретно в сервизното ръководство е дадена смятана на масло:
(Oil capacity inside new electric inverter compressor 100 (+ 15 mL)) — (Remaining oil amount in the removed compressor assy with the motor (w/ motor compressor assy)) = (Oil amount to be removed before installation)
и едно уточнение:
Because compressor oil remains in the pipes of the vehicle, if a new cooler compressor assy is installed without removing the oil inside, the amount of oil becomes too great, preventing heat exchange in the refrigerant cycles and causing refrigerant failure and/or abnormal vibration.
А ето така е схемата на пълнене на фреона:
Изображение

Re: Тойота Приус - мнения, коментари и съвети.

Публикувано на: 14 Май 2014 16:20
от BOz
Ако имате проблем с невярно показание на горивото в резервоара, то направете следното нещо, за да го калибрирате:

1. Паркирайте колата на абсолютно равно място
2. Включете я в IgnOn (не в "Ready" режим) и бъдете сигурни, че "Trip A" е показан на дисплея.
3. Изключете колата.
4. Не слагайте крак на спирачката.
5. Натискате и задържате "Odo/Trip" бутона.
6. Натиснете бутона за старт два пъти - до IgOn режим (да не е в "Ready").
7. Отпускате Odo/Trip бутона и отново го натискате 3 пъти в рамките на 5 секунди (просто го натискате 3 пъти в рамките на 5-те секунди и задръжте).
8. На последното натискане на Odo/Trip бутона от горната стъпка, то го задържате докато излезе 6 цифрен код.
9. Отпуснете и отново натиснете Odo/Trip бутона. След около 5 секунди този 6 цифрен код от 8-ма стъпка трябва да стане на 5 цифри. Демек имате средна цифра, две цифри преди нея и две цифри след нея.
10. След като средната цифра от 5 цифрения код от 9-та стъпка стане "1", пуснете Odo/Trip бутона. Километража ще се върне в нормалното положение.

От сега нататък, барчетата за горивото трябва да отговарят до реалността. Защото без тази калибрация, то може да ви свърши горивото, а според уреда да имате още 2 чертички да речем, или пък обратното - уж нямате гориво, а половината ви резервоар реално да бъде пълен.

п.п. Има още доста хакове, но ще помествам само тези, които са важни за всекидневната употреба.

Поздрави.

Re: Тойота Приус - мнения, коментари и съвети.

Публикувано на: 14 Май 2014 16:42
от Scott
BOz написа:Ако имате проблем с невярно показание на горивото в резервоара, то направете следното нещо, за да го калибрирате:
1. Паркирайте колата на абсолютно равно място....
Не разбирам от Приуси, но като общоприето правило, за да се калибрира нещо трябва да имаш еталон. В случая - да се знае какво е количеството гориво в резервоара, иначе не виждам какво се калибрира. wacko.gif
Това, което си описал е калибрация на нивомера на автомобила, а не на показателя на горивото.

Re: Тойота Приус - мнения, коментари и съвети.

Публикувано на: 14 Май 2014 17:24
от BOz
Scott написа:
BOz написа:Ако имате проблем с невярно показание на горивото в резервоара, то направете следното нещо, за да го калибрирате:
1. Паркирайте колата на абсолютно равно място....
Не разбирам от Приуси, но като общоприето правило, за да се калибрира нещо трябва да имаш еталон. В случая - да се знае какво е количеството гориво в резервоара, иначе не виждам какво се калибрира. wacko.gif
Това, което си описал е калибрация на нивомера на автомобила, а не на показателя на горивото.
Не, това е за показанието за гориво.
Защото показанието не се показва като чист сигнал спрямо изхода от нивомера, а се използват и още малко допълнителни сензори.
Ама е дълго за обяснение и не ми се пише защото ме мързи.
Просто казвам, че ако системата се обърка, то да знаете как да я калибрирате. drunk.gif

п.п. Ако се замислиш малко ще видиш защо грешиш - отговори си как се изчислява обема на горивото, когато резервоара не ти е константен а се променя постоянно като обем. tooth.gif

Re: Тойота Приус - мнения, коментари и съвети.

Публикувано на: 14 Май 2014 23:53
от Scott
BOz написа:Не, това е за показанието за гориво.
Показанието за горивото може да се калибрира само ако сложиш предварително измерено количество гориво в резервоара. Поставяйки автомобила на равна повърхност калибрираш нивото при това положение с нула корекция от накланянето на автомобила.

Re: Тойота Приус - мнения, коментари и съвети.

Публикувано на: 15 Май 2014 07:59
от slowtraveler
В случая явно става въпрос за друго.
Знаете, че автомобилания 'поплавък' (или както там е намерено решението за измерване на количеството на гориво) се лъже от наклона на автомобила.
Приуса тъй-като е прекалено технологична машина, явно прави опит да внесе корекции и да изчисли по прекалено сложен начин количеството гориво, имайки предвид показанията на нивомера (навярно при 'балонния' резервоар датчика съвсем не е поплавък tongue.gif ), но и показанията на датчиците за наклон (напред/назад и ляво/дясно)...
Та в случая явно става въпрос точно за нулиране на тези датчици за положение на автомобила - да му се каже на компа точното хоризонтално положение на автомобила ...
В противен случай компа ще внася корекции, защото ще си мисли, че си спрял автомобила под наклон...

Re: Тойота Приус - мнения, коментари и съвети.

Публикувано на: 15 Май 2014 09:50
от Vesko
Балонният резервоар не е ли само за американските приуси?

Re: Тойота Приус - мнения, коментари и съвети.

Публикувано на: 15 Май 2014 09:57
от BOz
Scott написа:
BOz написа:Не, това е за показанието за гориво.
Показанието за горивото може да се калибрира само ако сложиш предварително измерено количество гориво в резервоара. Поставяйки автомобила на равна повърхност калибрираш нивото при това положение с нула корекция от накланянето на автомобила.
Ако ти е за спора, ок, лошо няма.
Ти говориш за най-общия пример нивомер и калибрация спрямо обема, за което съм напълно съгласен.

Ама какво става когато:
1. Резервоара и поплавъка, който мери горивото не са в един общ съд?
2. Когато резервоара, който държи горивото е с променлив обем?
3. Когато се прилага допълнителен вакуум в обкръжението на резервоара?
4. Когато се допуска вентилиране на междинния обем към атмосферата, за да се тестват датчиците, които се намират вътре?

Хайде само с тези променливи горе се опитай да "познаеш" колко количество гориво имаш в резервоара.
Защото Приуса буквално отгатва за количеството гориво в резервоара на база данни от различните режими на двигателя (дори и това се използва), когато влезне в режим на проверка на системата в резервоара за изтекло гориво, аномалии от по-големи изпарения на горивото и т.н.
Още много има за обяснение, но не мисля да навлизам в подробности, защото очевидно не искаш да разбереш, че резервоара на Приуса няма нищо общо с този на другите автомобили. Като той се управлява наистина активно, за да му се правят разни проверки. Точно и за това системата е толкова сложна и за това ако нещо се обърка в цялата система, то има начин за ресет на параметрите до заводските такива и да започне "обучението" на показанието на уреда отначало.
Този ресет главно калибрира датчиците за надлъжен и напречен наклон на автомобила, които се използват за показване на горивото. Това е основната цел.
Vesko написа:Балонният резервоар не е ли само за американските приуси?
Има такива мнения от тези в САЩ, но няма (аз не съм успял да намеря) нито едно мнение на колеги от Европа, които да го потвърдят това.
Така, че аз лично не знам този отговор.
Но предвид парт номера на резервоара:
Europe - 77001-47050
US - 77001-47080
То наистина може резервоара да е различен и европейския да няма такава глупотевина вътре.
А бе може да се познае лесно като се замисля - ако резервоара е пластмасов отвън, то няма такъв мехур. Ако е железен, то има.

Re: Тойота Приус - мнения, коментари и съвети.

Публикувано на: 15 Май 2014 12:00
от Scott
BOz написа:...Този ресет главно калибрира датчиците за надлъжен и напречен наклон на автомобила, които се използват за показване на горивото. Това е основната цел...
И в крайна сметка се съгласи, че се калибрира не показателя за измерване на гориво, а датчиците, които подават информация за положението на автомобила спрямо хоризонтална равнина. Щото еталона, за който говоря е 'Паркирайте колата на абсолютно равно място'. Освен това, дори и в Щатите Приус 3 е с нормален резервоар, а споменатата процедура с еотнася за предния модел.

Re: Тойота Приус - мнения, коментари и съвети.

Публикувано на: 15 Май 2014 13:33
от BOz
Scott написа:
BOz написа:...Този ресет главно калибрира датчиците за надлъжен и напречен наклон на автомобила, които се използват за показване на горивото. Това е основната цел...
И в крайна сметка се съгласи, че се калибрира не показателя за измерване на гориво, а датчиците, които подават информация за положението на автомобила спрямо хоризонтална равнина. Щото еталона, за който говоря е 'Паркирайте колата на абсолютно равно място'. Освен това, дори и в Щатите Приус 3 е с нормален резервоар, а споменатата процедура с еотнася за предния модел.
Да, може би съм пропуснал да спомена, че говоря само за Приус-2, а не за Приус-3. Това е важно да се знае.

Но в крайна сметка калибрираш показанието на дисплея, нали? Теб, като потребител какво те интересува дали калибрираш сензори, гориво и т.н?
За теб е важно да ти показва правилно, нали?
За това еталона е да паркираш на равно място и в калибрацията не участва количеството гориво, както каза в предишните ти мнения, че:
Показанието за горивото може да се калибрира само ако сложиш предварително измерено количество гориво в резервоара.
За това ти казвам, че не е правилна логиката ти.

И както каза:
Това, което си описал е калибрация на нивомера на автомобила, а не на показателя на горивото.
То ти казвам, че грешиш - точно само и единствено показателя на гориво калибрираш, а не нивомера. Нивомера е прост сензор, в който не участват входящи данни и там няма какво да бараш.

Калибрация се прави на базата на входящи данни. Като някой от входящите данни не ти е наред, то не показваш коректно в крайна сметка. За да калибрираш самия нивомер, то трябва да знаеш при каква височина, какъв изходен сигнал да подава навън. Тогава би правил калибрация на нивомера. Но в случая дисплея събира разни входящи данни и прави изчисление какво трябва да покаже като гориво в резервоара. И за това корекциите са на това ниво, а не на ниво нивомер.

Както и да е. Ако си ме разбрал, ок, ако не - здраве да е. Не мисля да продължавам обяснения в тази посока. drunk.gif

Re: Тойота Приус - мнения, коментари и съвети.

Публикувано на: 15 Май 2014 15:40
от Airfan
Аз малко да се включа, но за моя Авенсис - прави ми впечатление, че примерно, ми отчита, че съм на резерва, т.е. светка оранжева лампа. Обаче борд компютъра калкулира оставащо гориво до край на горивото, примерно 5 км. Реално обаче, като заредя до горе по мои сметки има още 10 л. Това нормално ли е или иска пак някаква калибрация?

Re: Тойота Приус - мнения, коментари и съвети.

Публикувано на: 15 Май 2014 16:03
от kickata
Airfan написа:Аз малко да се включа, но за моя Авенсис - прави ми впечатление, че примерно, ми отчита, че съм на резерва, т.е. светка оранжева лампа. Обаче борд компютъра калкулира оставащо гориво до край на горивото, примерно 5 км. Реално обаче, като заредя до горе по мои сметки има още 10 л. Това нормално ли е или иска пак някаква калибрация?
Карам служебно версо 2012г. със същия двигател като твоя авенсис и при него показва оставащите км. до светването на резервата, а не до свършването на бензина. Поне това са моите наблюдения.

Re: Тойота Приус - мнения, коментари и съвети.

Публикувано на: 15 Май 2014 16:50
от Airfan
kickata написа:
Airfan написа:Аз малко да се включа, но за моя Авенсис - прави ми впечатление, че примерно, ми отчита, че съм на резерва, т.е. светка оранжева лампа. Обаче борд компютъра калкулира оставащо гориво до край на горивото, примерно 5 км. Реално обаче, като заредя до горе по мои сметки има още 10 л. Това нормално ли е или иска пак някаква калибрация?
Карам служебно версо 2012г. със същия двигател като твоя авенсис и при него показва оставащите км. до светването на резервата, а не до свършването на бензина. Поне това са моите наблюдения.
Горе-долу нещо такова е и при мен.

Re: Тойота Приус - мнения, коментари и съвети.

Публикувано на: 15 Май 2014 18:05
от slowtraveler
Airfan написа:Аз малко да се включа, но за моя Авенсис - прави ми впечатление, че примерно, ми отчита, че съм на резерва, т.е. светка оранжева лампа. Обаче борд компютъра калкулира оставащо гориво до край на горивото, примерно 5 км. Реално обаче, като заредя до горе по мои сметки има още 10 л. Това нормално ли е или иска пак някаква калибрация?
Нормално е... Това е 'проектен пробег', а не някаква точна референция.
Дори винаги е с малък резерв...
На маздата ми показваше 0, след което обикновено зареждах, но се оказваше, че има известен резерв...
На Кашкая като се намали количеството под 'остатък 50км' показанието изчезва и остава една стрелка да ходиш да зареждаш...