Страница 2 от 2

Питане отностно разход на Toyota Corolla 2.0 D4D 90hp - 2002

Публикувано на: 30 Дек 2016 14:58
от mirott
BOz написа:Това въобще не е така. За справка всички 2.0 дизелови двигатели на Опел между 2008 и 20013 година. Лампата не свети, пък умират масово заради недостатъчно налягане.
Аз говоря за нормални автомобили.

Питане отностно разход на Toyota Corolla 2.0 D4D 90hp - 2002

Публикувано на: 30 Дек 2016 16:27
от BOz
Аха. Разбира се. Какво да кажеш в този случай! tooth.gif

Питане отностно разход на Toyota Corolla 2.0 D4D 90hp - 2002

Публикувано на: 30 Дек 2016 17:22
от zi_zi_top
Миро, имам предвид случаите, когато се кара с несъобразено ниски обороти на висока предавка и по-голямо натоварване на автомобила (наклон, товар). Има хора, които са убедени, че така пестят гориво и целенасочено държат ДВГ под 2000 оборота.
При натоварен ДВГ и ниски обороти масления филм в лагерите не е достатъчен за да осигури добро смазване, което води до повишеното им износване. Това имах предвид в предишния си пост. Иначе съм напълно съгласен, че налягането е съобразено с оборотите и при нормални натоварвания няма проблем

Питане отностно разход на Toyota Corolla 2.0 D4D 90hp - 2002

Публикувано на: 30 Дек 2016 21:55
от Hursa
Сигурно ли е, че е по ниско налягането на маслото при ниски обороти? То освен от помпата се определя и от регулатора, който притваря "хвърлянето" на излишния разход към всмукателя на помпата или в картера. Но има и помпи с регулируем разход, при поддържане на почти постоянен напор.
BOz написа: Това въобще не е така. За справка всички 2.0 дизелови двигатели на Опел между 2008 и 20013 година. Лампата не свети, пък умират масово заради недостатъчно налягане.
Може би помпата не е проектирана с достатъчен запас, за да даде необходимия разход при ниски обороти. Тогава при затворил регулатор налягането пада.
zi_zi_top написа: От ниските обороти пък се амортизира по-бързо ДВГ и турбината (особенно ако е с променлива геометрия).
Ако се натоварва много двигателя при много ниски обороти вероятно е вярно. Но не мисля, че причината е ниско налягане на маслото.

Питане отностно разход на Toyota Corolla 2.0 D4D 90hp - 2002

Публикувано на: 30 Дек 2016 22:54
от BOz
zi_zi_top написа: Миро, имам предвид случаите, когато се кара с несъобразено ниски обороти на висока предавка и по-голямо натоварване на автомобила (наклон, товар). Има хора, които са убедени, че така пестят гориво и целенасочено държат ДВГ под 2000 оборота.
При натоварен ДВГ и ниски обороти масления филм в лагерите не е достатъчен за да осигури добро смазване, което води до повишеното им износване. Това имах предвид в предишния си пост. Иначе съм напълно съгласен, че налягането е съобразено с оборотите и при нормални натоварвания няма проблем
В общи линии нещата не са така, както си ги представяш. При 2000 оборота имаш почти цялото налягане на маслото в един дизелов двигател. Сега ако говориш за 1000 оборота на 100% отворен педал на газта, пак няма да има значение, защото пък нямаш толкова въртящ момент, че да ти "разкъсат" масления филм. Не знам сега при последния двигател на ФВ, който прави 900Nm на 1000 оборота още, ама няма да го мислим толкова, защото всичко се смята предварително.
И общо взето да кажем моята кола, която е с автоматични скорости, ми държи оборотите под 2к, ако го карам "нормално". И винаги е в диапазона 1250-1950. Да кажем средно 1500.
Hursa написа: Може би помпата не е проектирана с достатъчен запас, за да даде необходимия разход при ниски обороти.
Има си всичко. Просто понякога излизат неща, които не са предвидени при конструирането на двигателя. :thumbsup:

Питане отностно разход на Toyota Corolla 2.0 D4D 90hp - 2002

Публикувано на: 30 Дек 2016 23:12
от Hursa
Офтопик
BOz написа: Не знам сега при последния двигател на ФВ, който прави 900Nm на 1000 оборота още
Може ли повече инфо за този двигател
BOz написа: И общо взето да кажем моята кола, която е с автоматични скорости, ми държи оборотите под 2к, ако го карам "нормално". И винаги е в диапазона 1250-1950. Да кажем средно 1500.
И според мен това са нормални работни обороти за дизеловия двигател и не би трябвало да водят до повишен износ на двигателя, ако не се "форсира" често в тези ниски обороти. (При "кик" въпреки ниските обороти, едва ли може да се очаква много нисък разход)

Питане отностно разход на Toyota Corolla 2.0 D4D 90hp - 2002

Публикувано на: 03 Яну 2017 10:20
от mirott
zi_zi_top написа: Миро, имам предвид случаите, когато се кара с несъобразено ниски обороти на висока предавка и по-голямо натоварване на автомобила (наклон, товар).
Сега се съгласих. Но по принцип повечето мотори не случайно имат лампа или манометър който да показва ако има проблем. А ако нямат или пък не показват просто не са измислени/конструирани добре.