п.с. Не знам дали тоя бял дим е същият "син", за който колегите говорят, ама предполагам че е така. Просто аз не виждам никакъв син оттенък
Проблем с предимяване 7А FE
И аз ще следя темата с интерес, защото каринката ми започна да харчи бая масълце напоследък. За предишните 10 000 км и долях 2 литра и при смяната пак беше под минимума, а сега положението е май още по-сериозно - може и 3 литра да изгори като гледам. Относно изпушването, не повече от 3-4 пъти ми е правило впечатление да изпуска един гаден и задушлив бял дим и то предимно когато е студена колата, непосредствено след запалване. Веднъж обаче и при загрят двигател видях същото в огледалото, след като бях се спускал 5-6 км по инерция и при включването на скорост и подаването на газ ме обви голям бял облак. Иначе нямам оплакване от липса на мощност и повишен разход на гориво.
п.с. Не знам дали тоя бял дим е същият "син", за който колегите говорят, ама предполагам че е така. Просто аз не виждам никакъв син оттенък
п.с. Не знам дали тоя бял дим е същият "син", за който колегите говорят, ама предполагам че е така. Просто аз не виждам никакъв син оттенък
CARINA E 7A-FE
И при мен е същата ситуация, аз карам само с 5w40. Но след като я купих колата преди три години, сменях сегменти и гумички. По стара италианска традиция старите почти ги нямаше (сегментите)KingSteve написа:.... От 3 години го карам този мотор и грам масълце не ми пипва. На щеката мръдва 3 до 4 мм от смяна до смяна. Никога не съм доливал. Карах я 2 год. с Mobil 10W40. Сега съм с Total Quartz 5W40 и него не го бара даже.
Не е наред двигателя и синия дим е показателен за това. При мен отзаде не се вижда нищо на тихи обороти.
Наскоро ми протече семеринг, но за него пускам нова тема
COROLLA 7A-FE 4X4 combi
born to fish,forced to work!!!
born to fish,forced to work!!!
Така и не мога да си обясня как с по-тънко масло ще спадне доста разхода на масло, но не отричам (може и този мотор да е особен).
Днес си взех колата, отзад вече си мирише само на чист изгорял бензин, дано разхода на масло да спре, но излезе друг проблем - след почистване на нагара от клапаните се появи хлабина във водачите и сега претракват. Имате ли някакви идея дали може да се оправи по някакъв начин, понеже за сега не мога да си позволя отново пари за нова гранитура, водачи и труд...
Днес си взех колата, отзад вече си мирише само на чист изгорял бензин, дано разхода на масло да спре, но излезе друг проблем - след почистване на нагара от клапаните се появи хлабина във водачите и сега претракват. Имате ли някакви идея дали може да се оправи по някакъв начин, понеже за сега не мога да си позволя отново пари за нова гранитура, водачи и труд...
- zi_zi_top
- Мнения: 4235
- Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
- Местоположение: София
- Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 34 пъти
Този майстор по-добре да се научи как се регулират клапани, а не да говори глупости за да се оправдава.w201 написа:... Майстора твърди, че е от водачите - странична хлабина след почистването на клапаните?
Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
- Kiki
- Мнения: 8203
- Регистриран на: 05 Фев 2008 21:24
- Местоположение: София
- Автомобил: РАВ 4 ХА 30
- Благодарил/а: 3 пъти
- Получена благодарност: 16 пъти
Ако сложиш истински части, няма начин да ни си оправиш проблема.w201 написа:Оказа се, че колата за 3 000км. харчи около 500-600грама масло. Тези дни ще смянам сегменти, гумички и ще се препасват клапани. Надявам се, че там е проблема. По-нататък ще кажа какъв е ефекта от този ремонт.
За разлика от главата, коремът казва кога е празен!
Re: Проблем с предимяване 7А FE
Нека да добавя още малко опит по темата 
До 4-хилядния километър след смяната на гумичките и сегментите уж нямаше проблеми, но после до 10-хилягния километър пак глътна около 700 грама масло... Същевременно през този период си сложих накрайник на гърнето и само за 2-3 дена той почерня целия, нямаше останал лъскав участък laugh.gif
Изкарах си аз така до смяната на маслото и категорично исках да сложа след това масло 5/40. В деня на смяната (преди 2 месеца) си поиграх малко и с подръчни средтсва поизтърках тук-там накрайника, за да видя дали с новото масло пак ще се омасли.
Вчера, или около 1000км. и 2 месеца след смяната на маслото направих снимки, за да ви споделя резултата. В момента маслото си стои на макс както съм го налял, а почистените места на накрайника си стоят все така неомаслени. Прилагам и снимки. С червено е обелязан резултата от масло 10/40, а с зелено е резултата от масло 5/40.
Ще споделя мнение и на 10-хилядния километър, но моят съвет към тези които имат подобни проблеми е да си карат само с масло 5/40 или 5/30. И аз не варвах на много колеги, но наистина тези двигатели си искат своето...
Спокойно и весело лято на всички!
До 4-хилядния километър след смяната на гумичките и сегментите уж нямаше проблеми, но после до 10-хилягния километър пак глътна около 700 грама масло... Същевременно през този период си сложих накрайник на гърнето и само за 2-3 дена той почерня целия, нямаше останал лъскав участък laugh.gif
Изкарах си аз така до смяната на маслото и категорично исках да сложа след това масло 5/40. В деня на смяната (преди 2 месеца) си поиграх малко и с подръчни средтсва поизтърках тук-там накрайника, за да видя дали с новото масло пак ще се омасли.
Вчера, или около 1000км. и 2 месеца след смяната на маслото направих снимки, за да ви споделя резултата. В момента маслото си стои на макс както съм го налял, а почистените места на накрайника си стоят все така неомаслени. Прилагам и снимки. С червено е обелязан резултата от масло 10/40, а с зелено е резултата от масло 5/40.
Ще споделя мнение и на 10-хилядния километър, но моят съвет към тези които имат подобни проблеми е да си карат само с масло 5/40 или 5/30. И аз не варвах на много колеги, но наистина тези двигатели си искат своето...
Спокойно и весело лято на всички!
- Прикачени файлове
-
- DSC00162.jpg (649.96 KiB) Преглеждано 1715 пъти
-
- DSC00163.jpg (442.43 KiB) Преглеждано 1715 пъти
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта