Страница 2 от 2

Публикувано на: 28 Май 2011 08:26
от Vesko
Вероятността една крушка с жичка да изгори при включване е голяма. Когато е студена съпротивлението и е много по-малко от колкото в работното и състояние. Затова и при включване тока преминал през нея по време на включване е много по-голям. От там и вероятността да изгори точно тогава.


Повечето крушки в къщи изгарят при включване, а тези който изгарят както си светят са рядкост... поне у нас smile.gif

Публикувано на: 28 Май 2011 08:34
от slowtraveler
Веско е прав...
Това важи не само за крушките с нажежаема жичка но и за ксенона: там стартовия ток е около 5 пъти по-голям от нормалния...

Публикувано на: 28 Май 2011 09:10
от Владислав
Slow,интересно ми е каква е причината топ-моделите на елитни производители да са със светодиодни основни светлини?Не казвам, че не си прав за светоотдаването и консумацията-просто се чудя... unsure.gif Със сигурност биха могли да сложат ксенонови фарове, но все пак се спират на светодиодни.Цената в случая със сигурност не е определяща.По-скоро има връзка с качество/надеждност/параметри... wink.gif

Публикувано на: 28 Май 2011 09:31
от slowtraveler
Не знам защо....
Навярно изчисленията им сочат, че технологията ще бъде успешна и ще се развие към доста по-добри параметри...
Защото към момента нещата не са съвсем така:
LED се позиционират между халогенките и HID...
HID: около 3000 lumens / 90 mcd/m2, мощност 35W
халоген: 1400-2000 lumens / 30 mcd/m2, мощност 55W
LED (LS600h) -около 2000 лумена / 90-100mcd/m2 от 5 фара/излъчвателя, с обща мощност около 50W

Живота на LED е повече от HID и халогенки, но по прости сметки живота на един автомобил е около 5000 часа. HID държи около 2000-2500 часа. Това ще рече, че веднъж през живота на автомобила ще се наложи да смените крушки.

Публикувано на: 28 Май 2011 10:31
от Vesko
Рових се из мануалите на колата ми, но никъде не открих инфо колко ми светят светодиодните фарове... Но пък консумират 35.1Вт срещу 35Вт при ксеноновият вариянт. Така че поне не консумират повече, а живеят по-дълго все пак smile.gif

Публикувано на: 28 Май 2011 10:58
от Владислав
Според мен тези автомобили нямат компромис с осветеността.Специално на LS 600h фаровете са сложна комбинация от различни по цвят диоди,покрити с лещи и осветеността е отлична.

Публикувано на: 28 Май 2011 15:44
от PESHO OT MARS
Предимствата на LED са много.

Първото което е възможно да се правят далеч по сложни осветителни тела и от гледна точка на дизайна и от гледна точка на осветеноста. Просто се използват няколко диода, докато ще е по трудно с няколко HID крушки.

Липса на баласти, оттам и липса на модули работещи над обичайното напрежение в колата (няма необходимост от филтри за обиране на смущенията).

Възможност за димиране (някой ден и това може да измислят).

По-лесно могат да бъдат изпълнени фарове със завиващи и прочие глезотии.

Това което се сещам е че могат да се изпълнят така че и да светят в различен цвят.

Изобщо че са по-добри по-добри са но и че съотношенито цена към параметри на светлинния поток са все още много по-зле от HID-овете.

Публикувано на: 29 Май 2011 00:26
от Bass_Man
slowtraveler написа: ....................................
Та нещо не мога да разбера къде е 'перфектността' на LED технологията...
Бих избрал LED за места, където не е необходим голям светлинен поток и лампата работи в старт/стоп режим (габарити, стопове, мигачи)...
Но за фарове ксенона засега е незаменим...
Да беше само това дето не можеш да го разбереш да ти го обясним , но нека оставим тази не лека задача на феновете на други марки .
boqnkov_ написа: Аз не мисля, че е така при нажежаемата спирала. При луминисцентните в бита и производството съм напълно съгласен, че е така. Все пак живота на лампите със спирала се дава в часове, а не в комутационни цикли.

Ако фара позволява, ксенона наистина е най - рационален като решение, ако пък не - хубави и скъпи крушки!
Може да не мислиш така твое право е ! Но за да е вярно трябва да се запознаеш доста по-добре с технологиите .
Ще ти обясня нещо доста простичко , което би трябвало да те насочи . Значи живота на лампите не се дава , като абсолютна стойност !!!!!!!!! А като средна стойност при пресметнат и усреденен цикъл на работа ! Иначе казано лампата се пали обикновенно по 4 пъти на ден за по 2 часа умножено по дните и тн и се получава средно време за отказ при нормална експлоатация . При про мяна в тази формулка на , който и да е параметър живота на лампата както ти го давата 2000 часа така може да стане и 20 000 часа и така може да стане и 200 часа .
И този начин на пресмятане на средно време за отказ с усреднени параметри се ползва за всякакъв вид машини не само за лампи .

Принципно и Веско ти го е обяснил това и той , като собственик на кола с LED фарове няма информация за осветеността но Слоу има средни стойности за всички халогени , HID и LED лампи . Което е меко казано смешно .
Принципно от класа на газоразрядните лампи ксенона въобще не е най-силносветещата лампа ! Само леко ще ви подскажа нещо : най-силните такива лампи се ползват за улично осветление ..............,,,,,,,,,,,, обаче уличните лампи все по-често се правят с LED-ове . Значи явно хората са неграмотни и не знаят , че натриевата или метал халогенна лампа свети поне с 40% по-силно от , който и да е LED ........,,,,,,,,,,,,,,

Те ти Минке новина !

ПС2: двмата със Слоу може малко да почетете за насоченост на светлината пък евентулано може да ви стане ясно защо е по-добре да се ползва LED вместо HID и защо все повече ще се ползва .

Публикувано на: 29 Май 2011 00:54
от slowtraveler
Bassman-е...
продължавай да дерзаеш с отвлечени мнения за членовете на форума - от това съвсем не ставаш по-умен.....
И е добре преди да се изкажеш, да помислиш...
Защото един 50mW лазер ще ти направи по-голяма осветеност и насоченост на светлината от LED и HID взети заедно на конкретната площ, но едва ли ще ти е удобно да шофираш при такова осветление...
Ако имаш други доводи - давай ги, но не и да ни товариш с отвлечени изказвания кой какво имал и т.н....
Относно LED уличното осветление - остави компютъра и се разходи малко из нощна София... Дали няма да ти направи впечатление, че 'новите свръх-съвременни LED' градски осветителни тела светят, но не осветяват????
Предполагам, че по наблюдателните колеги са забелязали този ефект...
Убеден съм, че консумират доста по-малко енергия, но и никаква работа не вършат.
Съгласен съм с PESHO OT MARS за предимствата на LED, но все още недостатъците също не са малко, и явно затова не се налагат толкова масово...

Публикувано на: 29 Май 2011 10:26
от Scott
Bass_Man написа: ...обаче уличните лампи все по-често се правят с LED-ове . Значи явно хората са неграмотни и не знаят , че натриевата или метал халогенна лампа свети поне с 40% по-силно от , който и да е LED ....
Бас пак хвърчиш в небесата ... и се палиш без основание. По една случайност предната ми работа беше свързана с улично осветление, та ... Основното предимство на LED уличното осветление е евтината поддръжка, предполагам можеш да се досетиш колко струва да се смени една изгоряла лампа. Ако не, ще ти подскажа (във Великобритания е >5 стойността на целия стълб). Друго важно предимство е липсата на вредни материали в отпадъчните продукти - изгорелите лампи съдържат вещества, които трябва да се рециклират по специален начин (поне на Запад)
Умно момче си, прочети тези няколко пищофчета:
http://apps1.eere.energy.gov/buildings/ ... rfax09.pdf
http://www.ecofitlighting.com/hid-vs-led.html
http://www.philipslumileds.com/uploads/57/CS11-pdf

Публикувано на: 29 Май 2011 11:59
от nikolov22
boqnkov_ написа:
Bass_Man написа:Другото много важно нещо за живота на "крушките" е колко пъти ще се палят , а не колко време ще светят . "Крушката" има най-голям живот когато се пали само веднъж и не се гаси !

Аз не мисля, че е така при нажежаемата спирала. При луминисцентните в бита и производството съм напълно съгласен, че е така. Все пак живота на лампите със спирала се дава в часове, а не в комутационни цикли.

Ако фара позволява, ксенона наистина е най - рационален като решение, ако пък не - хубави и скъпи крушки!
колеги допълнително монтирания ксенон вече е забранен за употреба в бг също и преглед не можеш да минеш

Публикувано на: 29 Май 2011 12:08
от slowtraveler
nikolov22 написа:...колеги допълнително монтирания ксенон вече е забранен за употреба в бг също и преглед не можеш да минеш
Това ако ксенона не отговаря на конкретните изисквания:
1. Фара да е маркиран, че в него могат да се монтира HID лампи
2. Да има система за миене на фаровете
3. Да има система за автоматично нивелиране на светлинния поток

Но това по принцип важи и за LED - на всеки фар има означение каква крушка можеш да слагаш в него... Съответно всяко несъответствие е незаконно (изменение конструкцията и т.н.)..

Публикувано на: 29 Май 2011 12:30
от KiLLeR
slowtraveler написа:
nikolov22 написа:...колеги допълнително монтирания ксенон вече е забранен за употреба в бг също и преглед не можеш да минеш
Това ако ксенона не отговаря на конкретните изисквания:
1. Фара да е маркиран, че в него могат да се монтира HID лампи
2. Да има система за миене на фаровете
3. Да има система за автоматично нивелиране на светлинния поток

Но това по принцип важи и за LED - на всеки фар има означение каква крушка можеш да слагаш в него... Съответно всяко несъответствие е незаконно (изменение конструкцията и т.н.)..
А това обнародвано ли е или чух, че ми разказваха как са разказвали?? Има ли го като закон или наредба? !Черно на бяло официално изнесено....??

П.С. даже и да го има какво им пречи да си сменят крушките само за прегледа unsure.gif

Публикувано на: 29 Май 2011 12:55
от Me4oKyX
YYYYyeeeeeessssssssssssssssssssssssssssssssssssssssss ..................


Много ме радват такива теми, да не говорим колко глупости се изписват .... laugh.gif laugh.gif Те тия диоди дет ги имам верно са от Хогуортс баси.... 1Вт изкарва към 500 лумена, ама може и лумпена да са били laugh.gif .... като цяло от всичко изписано може се стигне лесно до едно заключение - слагат диоди, но слагат и умишлени паразити, за да има следващо поколение по-добри в колите вградени, после още малко по-добри и т.н.... като със смешните двигатели, които осакатяват по безобразни начини..... Ама иначе някой беше казал, че по-добро от заводското няма laugh.gif laugh.gif laugh.gif Като заводския ксенон - освен миещата система, другите "екстри" са тип "за кретени" ..... ХОРА, СЪБУДЕТЕ СЕ МАЛКО БЕ.... Може ли всяко нещо да ви показват бяло и да викат "ЧЕРНО Е!" и вие като алтави - ДАААА, ТАКА ЕЕЕ ......

Някой ако изкара жокера - "АКО беше така, те щяха да кажат по телевизията!" - ще се напикая от смях laugh.gif laugh.gif

Публикувано на: 29 Май 2011 23:23
от PESHO OT MARS
slowtraveler написа:Това ако ксенона не отговаря на конкретните изисквания:
1. Фара да е маркиран, че в него могат да се монтира HID лампи
2. Да има система за миене на фаровете
3. Да има система за автоматично нивелиране на светлинния поток

Но това по принцип важи и за LED - на всеки фар има означение каква крушка можеш да слагаш в него... Съответно всяко несъответствие е незаконно (изменение конструкцията и т.н.)..
Точно тези двете са градски фолклор. А иначе има слухова че били се заглеждали по фаровете на ГТП-то но също така има места и където никой не им обръща внимание.

В правилника или закона пише да не се използват нерегламентирани такива. И някъде има една бесна разпоредба в която са включени маркировките на фаровете типовете крушки за тях и т.н.