Страница 2 от 2

Публикувано на: 16 Май 2011 17:32
от Dizzle
ами при мах. въртящ момент на около 1800 оборота сами си правете изводите на колко трябва да се превключва. за първи път чувам,че нещо се прецаква ако не го цедиш.. предполагам обаче, че механика има предвид това превключване за по-лесно диагностициране на проблема, а не за нормално каране. на дизела са му достатъчни 2300 оборота за да има достатъчно тяга на следващата предавка

Публикувано на: 16 Май 2011 18:11
от KiLLeR
аз разбрах, че ако превключвам рано ще се скапе маховика wacko.gif Не разбирам, мислих, че маховика обира вибрациите само при най-ниските обороти 1000 - 1200 примерно

Публикувано на: 16 Май 2011 21:48
от boqnkov_
Значи като превключвам на по - голям оборот музикалното оформление го няма :) не се чува металния звук ЧАТ като превключвам от 1ва на 2ра. Вибрацията в купето си я има като не съм смачкал газта ами си ускорявам плавно т.е. подавам газ колкото може да си ускорява колата. Ако съм на 2ра и карам примерно с 1500 оборота и като започна да ускорявам плавно колата тресе. Ако смачкам педала на газта няма такава вибрация или почти не се усеща. По принцип избягвам на първа да потеглям с форс заради съединителя. До сега съм имал 3 лични коли на бенз и знам как е. В момента карам 5 - 6 служебни и всички са дизели и знам че с плавно отпускане на съединителя дето се вика можеш спокойно да си потегляш и без подаване на газ. Моя авенсис обаче явно не иска, добре си се чувства като тръгва с повечко оборот. Знам, че това ускорява процеса на износване на съединителя, но не съм знаел, че може да е по-добре това да става и да не се чупят други по - скъпи части като т. нар. двумасов маховик който спомена колегата.

Публикувано на: 17 Май 2011 01:32
от Bass_Man
boqnkov_ написа:Сега на кого да вярвам на Бас Ман или на Джофи? На авенсис като моя колко горе долу му струва съединителя? Благодаря.
Ако модела принципно не е с двумасов маховик явно проблема не може да е в него . Но симптомите много приличат на него .

В другите размисли кога трябва да се превключват скоростите стана малко мазало .

Публикувано на: 17 Май 2011 01:53
от KiLLeR
Bass_Man написа:
В другите размисли кога трябва да се превключват скоростите стана малко мазало .
Малко?? biggrin.gif мен ме интересува как да превключвам, че маховика да изкара докато изкара и съединителя biggrin.gif т.е. още поне 40хил. км... до сега си мислех, че по-добре по-рано да превключвам, тук друго казва колегата....кво праим??? някой с опит и сериозни, логични доводи? rolleyes.gif

бтв часовника на форума не е верен :D

Публикувано на: 17 Май 2011 07:36
от мехаННика
Значи всеки път когато "хвърлиш" съединителя,когато ти угасне при потегляне ,когато гасиш автомобила се получава удар в маховика .Просто стреми се да натоварваш и разтоварваш плавно доколкото е възможно,все пак дизела не е правен за спортно каране.Пружините в маховика имат Х бр работни цикъла и се изморяват,омекват след това се чупят и така.

Публикувано на: 17 Май 2011 08:03
от boqnkov_
Точно това и правя. Разтоварвам и натоварвам супер плавно. Но въпреки това звуците си ги има. Казваш 1000 преди черевено да превключвам... 4200 оборота са това. Буталата при мен ще дойдат бе човек... Колата си има предостатъчно въртящ момент, че да се превключва на 2000 оборота. Тази сутрин забелязах, че вибрацията май е в повече като съм в лек завой. Значи звуците от превключването не са ми такъв проблем. Нека си чатка като иска, само да не ме оставя на пътя. Но тресенето направо ме влудява. Тия дни ще ида на доктор да видим и той какво ще каже.

Публикувано на: 17 Май 2011 11:23
от KiLLeR
http://www.youtube.com/watch?v=MfNjARZc5Wo

Аз попаднах на това. Предполагам, че и при Тойота е на същия принцип. до колкото разбирам колкото по-високи са оборотите, толкова по-голямо е усилието върху маховика. Т.е. колкото по- бавно и плавно се ускорява толкова по-добре biggrin.gif happy.gif

Публикувано на: 17 Май 2011 16:07
от boqnkov_
Чета стари теми и на няколко места срещам че 2.0 ТД (90к.с.) е с едномасов маховик. Това ако трябва да сме честни ме зарадва, но остава питанката от какво тогава са тези чаткания при превключване.

Публикувано на: 17 Май 2011 19:39
от мехаННика
Ами аз имам нещо предвид ,но първо е дълго за писане и второ без колата може да се окажат празни приказки .От София ли си?

Публикувано на: 17 Май 2011 20:14
от diesel_power
Може и да е вътрешно каре.
Вдигни я на крик от дясната страна отпред, като колата трябва да е на скорост.Върти гумата напред и назад и наблюдавай дали няма голям луфт във вътрешните карета и изместване на оста от центъра .

Публикувано на: 18 Май 2011 02:05
от Bass_Man
Мдааа тази вибрация може да е от каре . Но чаткането е озадачаващо .

Публикувано на: 19 Май 2011 06:33
от lubosh
За каре се замислих и аз, освен това на дясната полуоска има един лагер.... А пък защо да не е и съединител все пак.

Публикувано на: 19 Май 2011 20:39
от boqnkov_
Днес бях на майстор и огледа колата. Каретата са си наред. В съединителя е чукането и ми каза да си карам колата. Ако чукането се задълбочи тогава ще се гледа по - основно, но за сега ми каза че това чукане едва ли ще се увеличи и да не се набутвам с пари при положение, че колата върви и проблема не се задълбочава. За късмет пък като бях при майстора вибрацията в купето я нямаше.