Страница 2 от 3

Публикувано на: 27 Яну 2011 09:04
от martod
saho написа: А докато дойде ред да сменяме изгорели клапани ще минат години и цели мотори ще има за по 300лв. biggrin.gif
Ей това никой не може да го каже със сигурност ..Понякога минават само месеци и още не си изплатил самата уредба ..
За това и в ТМ отказват .. По добре да не си прави експерименти, на кола с доказано кекави клапани и гнезда .. smile.gif

Публикувано на: 27 Яну 2011 13:50
от Zero`Cool
Да взема и аз да си кажа мнението ... много питах много четох и вече имам авенсис ввти мотор с газов инжекцион това е мое решение не искам да влияя на никого но предимствата са:
Разходът е еднакъв, вървенето също клапаните ми най-вероятно няма да изгорят защото 1-во са сменени 2-ро сложих система за мазане на клапаните срещу 150 лв. която осигурява смазването на клапаните което го няма при газта ... и с една инвестиция от 1150 лв .. си свалих разхода за гориво наполовина според мен има смисъл.
Относно "опасността" на газовите уредби и за там разпитвах много и ме убедиха(а и сам се убедих), че новите газови уредби и по специално нивомерите са с клапани които при проблем изпускат газта извън колата а както знаете газта е летлива ... (това го видях и в един епизод на ловците на митове те хвърлиха бутилка с газ направо в огъня и не гръмна а изпусна газта) а бензина се пал Това за мен е една инвестиция която давам както и за покупката на автомобила а и обслужването му. Това е инвестиция която в дългосрочен план пести от ежедневните ми разходи.и от най-малкото ...
Самата инвестиция за газовата уредба аз не гледам за колко време ще се изплати ...

Публикувано на: 06 Фев 2011 17:59
от stan86
Zero`Cool написа:Да взема и аз да си кажа мнението ... много питах много четох и вече имам авенсис ввти мотор с газов инжекцион това е мое решение не искам да влияя на никого но предимствата са:
Разходът е еднакъв, вървенето също клапаните ми най-вероятно няма да изгорят защото 1-во са сменени 2-ро сложих система за мазане на клапаните срещу 150 лв. която осигурява смазването на клапаните което го няма при газта ... и с една инвестиция от 1150 лв .. си свалих разхода за гориво наполовина според мен има смисъл.
Относно "опасността" на газовите уредби и за там разпитвах много и ме убедиха(а и сам се убедих), че новите газови уредби и по специално нивомерите са с клапани които при проблем изпускат газта извън колата а както знаете газта е летлива ... (това го видях и в един епизод на ловците на митове те хвърлиха бутилка с газ направо в огъня и не гръмна а изпусна газта) а бензина се пал Това за мен е една инвестиция която давам както и за покупката на автомобила а и обслужването му. Това е инвестиция която в дългосрочен план пести от ежедневните ми разходи.и от най-малкото ...
Самата инвестиция за газовата уредба аз не гледам за колко време ще се изплати ...
А ще дадеш ли малко инфо къде изврърши монтажа на газовата и смяната на клапаните? Благодаря!

Публикувано на: 07 Фев 2011 03:30
от Bass_Man
Zero`Cool - пълна бутилка с газ гърми много трудно много по-опасно е когато бутилката е празна ! А и с времето ще разбереш , че това смазване на клапаните е пълна тъпотия . На всички дизели с директно впръскване също не им се мажат пък не се редят на опашки за смяна на клапаните .

stan86 - слагай газ без да му мислиш много само си намемри читаво сервизче да ти настроят колата , като хората . Може да кажеш от къде си да ти препоръчат хората сервиз ако знаят .

Публикувано на: 07 Фев 2011 14:51
от stan86
От Пловдив. Твърдо съм решил, че ще слагам газ, ще съм благодарен ако някой може да препоръча читави маистори!

Публикувано на: 07 Фев 2011 21:33
от cokata
stan86 написа:От Пловдив. Твърдо съм решил, че ще слагам газ, ще съм благодарен ако някой може да препоръча читави маистори!
Ако ти се разкарва 50-тина км на север - село Ведраре(Карловско)!
ето и сайта: http://www.stargasvedrare.com/
Разходът е еднакъв, вървенето също
+1 :thumbsup:

Преди около 2г сложих ГИ точно там и съм повече от довеолен :thumbsup: Имам и доста познати които са им ползвали ослугите и също са много доволни :thumbsup: Няма да згрешиш ако и ти ги посетиш biggrin.gif

Поздрави и успех!

Публикувано на: 07 Фев 2011 22:25
от Bass_Man
stan86 написа:От Пловдив. Твърдо съм решил, че ще слагам газ, ще съм благодарен ако някой може да препоръча читави маистори!
За пловдив питай мечокух трябва да знае .

Публикувано на: 07 Фев 2011 22:54
от zi_zi_top
Единствената кола с LPG АГУ, която съм карал беше Москвич 21412. Когато бях узрял за идеята "газификация" доста разбирачи ме отказаваха с мотивите, че на ДВГ 331.10 (412) клапаните не били пригодени за газ и нямало какво да ги маже и много бързо щели да изгорят. Тогава "теорията" беше, че тетраетилоловото от етилирания бензин "смазва" клапаните, а понеже газта няма такава добавка "ставали поразии".

Не се вързах на тази тъпотия, защото в техническата документация пишеше, че се препоръчва неетилиран (безоловен) бензин 95 октана. Сложих АГУ и се видях с кола - много бързо и навъртях още 100 000 км, а след мен и вторият собственик я покара известно време и без да е разбрал, че има клапани в този ДВГ я продаде на трети.

Според мен теорията за смазването на клапаните от бензина е пълна щуротия и ако някой е имал проблем с клапаните е било в резултат на други причини, а не на газта.

Ако един ДВГ може да работи с безоловен бензин, няма никакъв проблем да работи също толкова дълго и добре и с пропан-бутан или метан. Дори смятам, че поради по-ниската детонационна способност на газта ДВГ работи по-добре и по-щадящо! :thumbsup:

Публикувано на: 07 Фев 2011 23:07
от Bass_Man
Нормално е да мислисш така док защото бая време си учил и си успял да си изградиш аналитично мислене . Докато хората на , които им духа вятър в главата няма как да анализират каквото и да било просто защото не знаят как . На човек му трябва средна химия, физика, биология и математика на ниво максимум 8-ми клас и почти няма да има неща , които да не може да анализира или да си ги обясни . А дори и да има нещо или такова да го е забравил ще знае за съществуването на справочници, библиотеки, вече и интернет и ще съумее да си намери необходимата информация ако не за минути то за няколко часа максимум . Но със знания от 3-ти и 4-ти клас ще е доста трудно да се случи това нещо :whistle: .

Публикувано на: 08 Фев 2011 00:50
от zi_zi_top
Предполагам, че повечето от вас си представят ужасяващите условия, при които работят клапаните (висока температура, високо налягане и висока честота на възвратно-постъпателно движение).

Ако стъблата на клапаните имат специална мазителна система под налягане, то работната фаска и леглото не могат да бъдат ефективно смазвани по никакъв начин. Поради тази причина клапаните се правят от високоякостна огнеустойчива стомана, а леглата и водачите на клапаните на съвременните ДВГ се изработват от металокерамика. По този начин се преодолява проблема с невъзможното смазване.

Опитът да се смазва работната повърхност на газоразпределителния механизъм е смешен като замисъл и няма да доведе до нищо освен до повече пушек от изгорялото масло. А реално такава допълнителна мазителна система е ненужна!

Публикувано на: 08 Фев 2011 02:06
от Bass_Man
Пък може да доведе и до нагар и отлагания и да развали херметизацията на цилиндъра .

Публикувано на: 08 Фев 2011 14:21
от cokata
Bass_Man написа:
stan86 написа:От Пловдив. Твърдо съм решил, че ще слагам газ, ще съм благодарен ако някой може да препоръча читави маистори!
За пловдив питай мечокух трябва да знае .
Той харесва дизели.Не го вълнуват газаджии tongue.gif

Публикувано на: 08 Фев 2011 22:15
от stan86
Благодаря за отзивите! Вече намерих сервиз в Пловдив, ако всичко е "ок" в петък ще съм на газ вече! :thumbsup:

Публикувано на: 10 Фев 2011 20:01
от kikaha
да и аз така вече две седмици съм на газ 1.8 avensis 130 коня. МАЙНА-та му на бензина.ако ще горят клапани ще ги сменям.

Публикувано на: 10 Фев 2011 21:32
от zi_zi_top
kikaha написа:да и аз така вече две седмици съм на газ 1.8 avensis 130 коня. МАЙНА-та му на бензина.ако ще горят клапани ще ги сменям.
Споко, не се коси - няма да горят. :thumbsup: