El Camino написа:2. Oil cooler
Тя Миатата си има сток един oil cooler (oil/water), но той е средна работа, щото е вързан с антифриза - за да се ползва и за загряване на маслото като е студено. Едно време група N рали колите (323 GTR) са го сменяли пак с по-голям на Мазда, но не знам дали са му слагали отделна водна система.
Az съм сложил съм и втори (oil/air), през термостат, и един Spal вентилатор не него и грижи с маслото нямам. Според мен добър oil cooler си е задължително да се сложи на всяка кола която ще се ръчка - инак температурите на маслото отиват в космоса много бързо.
Ако ще слагаш - да ползваш хубави маркучи (стоманена оплетка или там Ultra Flex 650 na Earl's с кевларена оплетка щото е по-лека) и AN конектори задължително. Разни обикновени маркучи и скоби не слагай, защото става хазартно изпълнение ...
El Camino написа:
5. Капачка за налягането от 1,1bar нагоре
Да си провериш маркучите преди това, че ако има застаряла гума, да не се сцепи след като смениш капачката и вдигнеш налягането. Най-добре ако ще вдигаш налягането, смени маркучите с нови да си сигурен. Виждал съм го да се случва това не на една кола - без значение Миата или не.
El Camino написа:6. Термостат Jackson Racing 71°
Не виждам смисъл от тоя термостат и не знам колко ще е добре да караш двигателя на по-ниска температура от колкото препоръчват.
Когато колата ти прегрява, термостата не играе никаква роля, защото е отворен докрай ...
El Camino написа:7. Радиатор със 55mm например Koyo
Аз съм с това Koyo, но да знаеш, че е голям и тежък. Едно време нямаше много избор. Сега има и по-малки май. Чувам, че доста хора напоследък ползват Mishimoto - по-евтитни са от Koyo и малко по-тънки
El Camino написа:8. Оптимиране на въздухоподаването, квото и да значи това.
Ами запушват се дупките около радиатора за да не го заобикаля въздуха - така всичкият въздух, който влиза в устата минава през радиатора. Има огромен ефект като караш на писта или ръчкаш някъде другаде с висока скорост.
За автокрос обаче, пускай и вентилаторите
El Camino написа:9. Лятото макс. 5% антифриз във водата.
Аз слагам на моите коли към 10% пролетта/лятото и минавам на 50/50 като почнат да падат под нулата температурите.
El Camino написа:10. Повдигане на капака на двигателя или рязане или т.н.
Повдигане на капака не. Рязане отгоре и т.н. става, но трябва после да се занимаваш с бояджии и т.н.