Страница 10 от 11

Новите Corolla Hybrid MC23 - впечатления и особености

Публикувано на: 30 Юни 2025 08:20
от slowtraveler
Малко офтопик, но навярно колегата не си е направил труда да прочете многото мнения за измамното усещане че 'колата със CVT / e-CVT не върви' ...
И за пореден път се убеждавам, колко сложна е човешката психика.... Ако те 'лашка' докато превключваш скорост - 'много върви, ама е некомфортно' - за зправка темите защо колата придърпва при превключване' :) А ако превключва неусетно (или въобще не превключва както е е-CVT) - 'колата не върви' :)
Като това може да е на автомобил с абсолютно едни и същи параметри :)
Угодия няма :)

Новите Corolla Hybrid MC23 - впечатления и особености

Публикувано на: 30 Юни 2025 08:56
от mirott
А е и от значение с какво сравнява. Защото може наистина да не върви.

Новите Corolla Hybrid MC23 - впечатления и особености

Публикувано на: 30 Юни 2025 09:39
от FearSoft
А бе, продали са му дефектна бройка. Да връща и да си вземе БеЕнВе, тия бягат много tooth.gif

Новите Corolla Hybrid MC23 - впечатления и особености

Публикувано на: 30 Юни 2025 09:45
от slowtraveler
mirott написа: 30 Юни 2025 08:56 А е и от значение с какво сравнява. Защото може наистина да не върви.
Разбира се, но предполагам всеки разумен човек би сравнявал сравними неща - например ако на двата автомобила ти дават ускорение 0-100 за 8 секунди, очакваш динамиката в този диапазон да е еднаква (макар и усещането може да е различно :) ) ...

Новите Corolla Hybrid MC23 - впечатления и особености

Публикувано на: 30 Юни 2025 10:09
от BOz
Не знам другите, ама явно аз съм от малкото, които им харесва това виене. Защото знам, че ДВГ-то стои точно там, където трябва да стои. А не да си го натоварил на 100%, а той да няма душа да вдигне нужната мощност, или обратното - да вие, без да има нужда.
Та затова ми харесва, защото е направено така, както трябва да бъде. Да прави толкова мощност, колкото ти трябва, в максимално оптимизиран работен режим. :whistle:
Това с усещането за превключване едно на ръка. Ама и другото е самото константно "виене". Хората си мислят, че като това виене е статично е много натрапчиво, защото са свикнали колата да вдига, вдига обороти, звука се променя, сменя скорост, двигателя пак си променя звука и т.н. И това създава усещане за допълнително "вървене", което отново е доста субективно.
Затова, както каза Слоу, сравняваш 8 сек. ускорение на една кола с друга и това е. Не може да си купиш кола ускоряваща за 10 секунди, да я натовариш да изкачва Вакарел, да я настъпиш да се включиш в изпреварващата колона и да очакваш ускорение от 100 до 140 за 5 секунди. А тя през това време вие на умряло. Както би вила и другата аналогична кола ако решиш да ѝ изкараш и на нея буталата, за това доускорение (съвсем примерно).

Новите Corolla Hybrid MC23 - впечатления и особености

Публикувано на: 30 Юни 2025 11:32
от Hursa
И на мен ми допада - защото системата е вкарала двг в режим и обороти - при който дава около максималната си мощност. Но дали в случая може да се говори за "максимално оптимизиран работен режим". При този двигател (според мен) действително най-добре оптимизираните режими са при ниска мощност и не високи обороти - като вероятно са използвани маса оптимизации, касаещи и газорвпуск, завихряне, форма на впускателен и изпускателен колектор, мястото на дюзите, налягане на впръскване и посоката му спрямо потока, да спомогне за възможно най-добро смесообразуване, мястото на свещта и момента на подаване на искрата. Тогава двигателя да работи възможно най-ефективно, но това според мен - върви в известен ущърб в работата му в други режими, особено при висока мощност, "видимо" е дефорсиран и не особено високооборотен.

Новите Corolla Hybrid MC23 - впечатления и особености

Публикувано на: 30 Юни 2025 11:41
от zorbata
Hursa написа: 30 Юни 2025 11:32 При този двигател (според мен) действително най-добре оптимизираните режими са при ниска мощност и не високи обороти - като вероятно са използвани маса оптимизации, касаещи и газорвпуск, завихряне, форма на впускателен и изпускателен колектор, мястото на дюзите, налягане на впръскване и посоката му спрямо потока, мястото на свещта и момента на подаване на искрата. Тогава двигателя да работи възможно най-ефективно, но това според мен - върви в известен ущърб в работата му в други режими, особено при висока мощност, "видимо" е дефорсиран и не особено високооборотен.
К'О каза?

Новите Corolla Hybrid MC23 - впечатления и особености

Публикувано на: 30 Юни 2025 11:46
от Hursa
Каквото съм написал - двигателя е сравнително силно оптимизиран за работа в не особено широк оборотен диапазон. При кратковременна нужда от по-висока мощност - подава я от батерията. При дълговременна - двигателя вече не работи в тази най-оптимизирана зона. И силната оптимизация за работа при определено натоварване прави двигателя не така "всережимен" - работата му извън най-ефективната му зона е относително по-малко ефективна в сравнение с "всережимен" двг при високо натоварване.

Новите Corolla Hybrid MC23 - впечатления и особености

Публикувано на: 30 Юни 2025 11:56
от max-2
Ако искате да ви хвърля на седалката като дадете газ го карайте на спорт. Макар че 1.8 не знам колко ще дърпа, при положение, че на 2.5 хибрид се усеща по-рязкото ускорение до 120 км/ч

Новите Corolla Hybrid MC23 - впечатления и особености

Публикувано на: 30 Юни 2025 12:05
от Hursa
Stan-74 написа: 29 Юни 2025 21:20 “Види” ли баир реве
Зависи от "баира". Например при изкачване на "Витиня" - наклона съвсем не е малък. На какви обороти държи 140 на равно - обръщали ли сте внимание?
Режима по скоро има значение в планината. При магистрала - не толкова. Да по-бързо ще влезе в "ревящия" режим, дори при натоварвания, които системата би преодоляла и при доста по-ниски обороти (особено забележимо при королата с двулитровия двг), но това май в случая се цели да се избегне.

Новите Corolla Hybrid MC23 - впечатления и особености

Публикувано на: 30 Юни 2025 12:38
от FearSoft
Хората май пропускат най-важната особеност на хибридните автомобили - те не са предвидени за спортно каране, даже рязкото подаване на газ не е особено добре за тях. Целта им е да предложат спокойно и икономично каране. За спортни цели има други марки и модели.

Новите Corolla Hybrid MC23 - впечатления и особености

Публикувано на: 30 Юни 2025 12:40
от slowtraveler
FearSoft написа: 30 Юни 2025 12:38 хибридните автомобили - те не са предвидени за спортно каране
Адаш, нали знаеш, че F1 са хибриди ppp.gif tooth.gif

Новите Corolla Hybrid MC23 - впечатления и особености

Публикувано на: 30 Юни 2025 13:04
от FearSoft
Да, ама тук говорим за Корола 1.8 :D Поне да беше GR...

Новите Corolla Hybrid MC23 - впечатления и особености

Публикувано на: 30 Юни 2025 13:18
от BOz
Hursa написа: 30 Юни 2025 11:46 Каквото съм написал - двигателя е сравнително силно оптимизиран за работа в не особено широк оборотен диапазон. При кратковременна нужда от по-висока мощност - подава я от батерията. При дълговременна - двигателя вече не работи в тази най-оптимизирана зона. И силната оптимизация за работа при определено натоварване прави двигателя не така "всережимен" - работата му извън най-ефективната му зона е относително по-малко ефективна в сравнение с "всережимен" двг при високо натоварване.
То всеки двигател има оптимизиран и не оптимизиран режим. Няма двигател, който в цялата си крива на мощност да е оптимизиран на 100% еднакво. И под пълен товар винаги се прави компромис за мощност за сметка на специфичен разход на гориво.
FearSoft написа: 30 Юни 2025 13:04 Да, ама тук говорим за Корола 1.8 Поне да беше GR...
То маркетолозите направиха и хибридна Корола GR. tooth.gif

Новите Corolla Hybrid MC23 - впечатления и особености

Публикувано на: 30 Юни 2025 23:36
от Stan-74
Може и дефектна да са ми продали но се отървах от тая турска бракма punk.gif punk.gif punk.gif ! Минавам на “Камри” само дето малко ще го чакам,но поне ще е истински “японец”