Икономичен автомобил ли е Prius?
- iovkito
- Мнения: 2991
- Регистриран на: 24 Авг 2008 22:05
- Местоположение: Добрич
- Благодарил/а: 18 пъти
- Получена благодарност: 95 пъти
Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
Кики , пълниш догоре , изгаряш докато светне лампата. Това е най-точният метод.
Toyota Avensis T25 2.0 D4D 2007
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014
- Airfan
- Мнения: 1450
- Регистриран на: 28 Сеп 2013 01:31
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: 2013 Avensis T27 1.8 Vmatic
- Получена благодарност: 1 път
- Обратна връзка:
Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
Някъде по-назад в тази тема мисля, че ВОz беше обяснил къде и как кара жена му, ама пусто не помня къде беше.
- BOz
- Мнения: 4574
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 217 пъти
Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
През уикенда заредих колата и ресетнах борда.Airfan написа:Някъде по-назад в тази тема мисля, че ВОz беше обяснил къде и как кара жена му, ама пусто не помня къде беше.
С леко оптимизиране на маршрута за сметка на километрите, борда показва вече около 8/100. За сега добре. Поне слезе от омагьосаното число 10+. biggrin.gif
Ще изчакам да се стабилизира показанието на средния разход, защото километрите са още малко и борда се влияе в големи граници - между 7.5 и 8.5.
Разход на електричарка -> 
Разход на хибрид ->
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на хибрид ->

Разход на дизелов автоматик ->

-
- Мнения: 4507
- Регистриран на: 11 Фев 2009 16:17
- Местоположение: ЛИНЦ/АТ
- Получена благодарност: 2 пъти
Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
Ако се колебае между тези граници хич няма какво да изчакваш-направо я продавай и си карай дизела.От днес пак с БМВ 530 дизел на 589000 - Абтенау-центъра на Салцбург-Абтенау - 6,8 разход при максимум 100 на аутобана и жестоки задръствания в големия град.Около 100 километра съм минал с градското или 3 моточаса.BOz написа:През уикенда заредих колата и ресетнах борда.Airfan написа:Някъде по-назад в тази тема мисля, че ВОz беше обяснил къде и как кара жена му, ама пусто не помня къде беше.
С леко оптимизиране на маршрута за сметка на километрите, борда показва вече около 8/100. За сега добре. Поне слезе от омагьосаното число 10+. biggrin.gif
Ще изчакам да се стабилизира показанието на средния разход, защото километрите са още малко и борда се влияе в големи граници - между 7.5 и 8.5.

Живота е като Чевермето - колкото повече те върти,толкова по-пекан ставаш....
- BOz
- Мнения: 4574
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 217 пъти
Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
100 километра при 3 моточаса, това прави средна скорост от 33.3км/ч. При тази средна скорост за градско аз свалям почти всеки дизел до показанието на извънградски разход.nowyaris написа:Ако се колебае между тези граници хич няма какво да изчакваш-направо я продавай и си карай дизела.От днес пак с БМВ 530 дизел на 589000 - Абтенау-центъра на Салцбург-Абтенау - 6,8 разход при максимум 100 на аутобана и жестоки задръствания в големия град.Около 100 километра съм минал с градското или 3 моточаса.BOz написа:През уикенда заредих колата и ресетнах борда.Airfan написа:Някъде по-назад в тази тема мисля, че ВОz беше обяснил къде и как кара жена му, ама пусто не помня къде беше.
С леко оптимизиране на маршрута за сметка на километрите, борда показва вече около 8/100. За сега добре. Поне слезе от омагьосаното число 10+. biggrin.gif
Ще изчакам да се стабилизира показанието на средния разход, защото километрите са още малко и борда се влияе в големи граници - между 7.5 и 8.5.
Този разход за това БМВ не е много за хвалене. Нормално. Аз ще го сваля под 6.

Така, че не вървиш. biggrin.gif
Последно промяна от BOz на 04 Дек 2014 14:12, променено общо 2 пъти.
Разход на електричарка -> 
Разход на хибрид ->
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на хибрид ->

Разход на дизелов автоматик ->

- Not_active_user_1
- Мнения: 1480
- Регистриран на: 16 Юни 2011 18:59
- Местоположение: Германия
Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
В подписа гледам 5,1/100, а в постовете 10+, 7,5-8,5/100...
В крайна сметка кой е кара таз кола? Един път уж жената, друг път уж колегата. Маршрута не стана ясен. Ама то това са подробности...
Значи при това сравнително топло за сезона време щом дава около 10/100 да очакваме при -10-20 гр. да дава 20+/100. biggrin.gif
В крайна сметка кой е кара таз кола? Един път уж жената, друг път уж колегата. Маршрута не стана ясен. Ама то това са подробности...
Значи при това сравнително топло за сезона време щом дава около 10/100 да очакваме при -10-20 гр. да дава 20+/100. biggrin.gif
-
- Мнения: 4507
- Регистриран на: 11 Фев 2009 16:17
- Местоположение: ЛИНЦ/АТ
- Получена благодарност: 2 пъти
Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
Няма ли в този форум кой да обясни на ... Prius3 че е абсолютно нередно и непрепоръчително да се репчи на всички за всичко.Оставам с впечатлението че Администрацията понякога наистина е доста мека,да не кажа друго.Сега как да разбирам изрази "не вървиш" - като обида или констатация за състоянието на опорно-двигателния ми апарат. Хлапашки изказвания неподплатени с нищо могат ли да бъдат основа за разумен и полезен спор/диалог. Аз споделям с колегите че при 80 километра аутобан с максимум 100 и 20 километра градско което ми отне само то 2 часа из Залцбург бордкомпа ми е показал 6,8.Някой дето не знам дали има Приус,ама шестак само е виждал - веднага плюе - можел под 6.Сега ако някой колега е свалял 6 цилиндров 230 коня под 6/100 изобщо някога нека също да пише,ама истината,не заради спора. 

Живота е като Чевермето - колкото повече те върти,толкова по-пекан ставаш....
- slowtraveler
- Мнения: 6296
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 360 пъти
- Получена благодарност: 395 пъти
Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
BOz, коментирано е, че е прекалено повърхностно да се смята по този начин...BOz написа:....
100 километра при 3 моточаса, това прави средна скорост от 33.3км/ч. При тази средна скорост за градско аз свалям почти всеки дизел до показанието на извънградски разход.....
Колко би изгорил автомобила ти и каква би била средната ти скорост ако си изминал 70км със 200км/ч (например среден разход за участъка 13-14л/100км), след което си попаднал в трафик и си изминал следващите 30км със скорост 10км/ч(среден разход 10-12л/100км)...
И дали е същото като разход както ако изминеш 100км с 30км/ч?
П.С. моя шестак дизелак 250к.с./2.5 тона съм го смъквал под 7л/100км за кратки участъци извън града при внимателно каране (е, дават му извънградски 6.5л, ама би било тегаво да достигна такъв разход. С не толкова внимателно каране е под 8л, стига да не се кача на магистрала

А приуса си е икономичен ако се ползва по предназначение и отчитайки особеностите му...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- BOz
- Мнения: 4574
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 217 пъти
Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
Лек дизелов автомобил и 300 коня си пада под 6 спокойно. Дори под 5 може да се свали.slowtraveler написа:BOz, коментирано е, че е прекалено повърхностно да се смята по този начин...BOz написа:....
100 километра при 3 моточаса, това прави средна скорост от 33.3км/ч. При тази средна скорост за градско аз свалям почти всеки дизел до показанието на извънградски разход.....
Колко би изгорил автомобила ти и каква би била средната ти скорост ако си изминал 70км със 200км/ч (например среден разход за участъка 13-14л/100км), след което си попаднал в трафик и си изминал следващите 30км със скорост 10км/ч(среден разход 10-12л/100км)...
И дали е същото като разход както ако изминеш 100км с 30км/ч?
П.С. моя шестак дизелак 250к.с./2.5 тона съм го смъквал под 7л/100км за кратки участъци извън града при внимателно каране (е, дават му извънградски 6.5л, ама би било тегаво да достигна такъв разход. С не толкова внимателно каране е под 8л, стига да не се кача на магистрала... Според мен за дизелов лек автомобил дори 250к.с. е достижим разход под 6л/100км...
А приуса си е икономичен ако се ползва по предназначение и отчитайки особеностите му...
В случая колегата е споменал, че на извънградското е карал с не повече от 100км/ч, нали? Ако не го е споменал да се съглася с теб, но в случая не мога да се съглася.
И да, Приуса е икономичен автомобил. Аз не го отричам това. Но и не пречи в даден маршрут да си гори 10/100 като нищо, очевидно.
Само където някой "несъобразителен" не може да се сети да пита какъв разход дава дизелов автомобил по този маршрут, а само си мълви, че това не е възможно.

Разход на електричарка -> 
Разход на хибрид ->
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на хибрид ->

Разход на дизелов автоматик ->

- Not_active_user_1
- Мнения: 1480
- Регистриран на: 16 Юни 2011 18:59
- Местоположение: Германия
Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
При споменатия режим на работа до 100 км/ч, П3 е с разход около 3/100.BOz написа:...
В случая колегата е споменал, че на извънградското е карал с не повече от 100км/ч, нали? Ако не го е споменал да се съглася с теб, но в случая не мога да се съглася.
И да, Приуса е икономичен автомобил. Аз не го отричам това. Но и не пречи в даден маршрут да си гори 10/100 като нищо, очевидно.
Само където някой "несъобразителен" не може да се сети да пита какъв разход дава дизелов автомобил по този маршрут, а само си мълви, че това не е възможно.
Някой „несъобразителен“ попита няколко пъти за маршрута, но отговор йок. Пак питам?

Можеш и за дизеловият автомобил да кажеш, ако искаш колко харчи на същото трасе.
-
- Мнения: 4507
- Регистриран на: 11 Фев 2009 16:17
- Местоположение: ЛИНЦ/АТ
- Получена благодарност: 2 пъти
Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
В града имах в 10 сутринта 2 часа за 20 километра в режим "5 метра караш - 5 минути чакаш". Нали говорим за среден разход на един автомобил,а не за 100 километра по аутобан със скорост 100 км/час. Няма как да се свали такова добиче под 6 средно,а и колата не е никак нова и е над 5оо хиляди,въпреки че мотора е много добър.Карал съм и близо година Е350 дизелов форматик в Германия на 11 месеца.И там така - Щутгарт-Флоренция 7,5/100.С обиколки на забележителностите където ги имаше.На магистрала са евтини големите,ама на градско.... .Затова предложих на колегата ако НАИСТИНА Приуса дава 10 по добре да го смени за Е350. biggrin.gif
Живота е като Чевермето - колкото повече те върти,толкова по-пекан ставаш....
- ffsolutions
- Мнения: 261
- Регистриран на: 07 Фев 2014 07:45
- Местоположение: София
Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
В моите очи, колкото повече караш един хибрид в града, толкова по-икономичен ще бъде. Ако имаш много каране по магистрали, обаче, тогава автомобилът не е толкова ефективен, просто защото бензиновяит агрегат работи постоянно. Това е, не е висша математика.
Ако имаш един аутобан на месец-два и въртиш ежедневно 30-40-50 км. градско, ами карай хибрид, ще ти дойде най-евтино по всяка вероятност. Колкото повече извънградско караш, толкова повече дизелът се приближава по "икономичност" до хибрида. Хибридната технология е хубаво нещо, не случайно нашите Тойоти вървят в тази посока, а не инвестират в разработването на дизели. Но и дизелът е една изключително икономична технология.
Ако имаш един аутобан на месец-два и въртиш ежедневно 30-40-50 км. градско, ами карай хибрид, ще ти дойде най-евтино по всяка вероятност. Колкото повече извънградско караш, толкова повече дизелът се приближава по "икономичност" до хибрида. Хибридната технология е хубаво нещо, не случайно нашите Тойоти вървят в тази посока, а не инвестират в разработването на дизели. Но и дизелът е една изключително икономична технология.

2005 Toyota Avensis T25 Estate - 2.0, 1CD-FTV powerplant
"Щастието ни зависи от нас самите."
- Аристотел
"Щастието ни зависи от нас самите."
- Аристотел
-
- Мнения: 5723
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 27 пъти
- Получена благодарност: 175 пъти
Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
И аз да си начеша пръстите
.
Не е необходимо човек да е математик и за да хвърли един поглед на пътната карта на Германия примерно. Страна с най-развита пътна мрежа и може би най-много магистрали в Европа. Само един поглед е достатъчен да види, че може би над 90% от пътната мрежа се състои от „междуградски” пътища, преобладаващи 10 и повече пъти над магистралите и това при условие, че изключим третокласните пътища, който ги имат и там. И ако разликата между междуградски и градски път е голяма, долу горе толкова голяма е и между междуградския и магистралата. Ако завойте на магистралата може спокойно да се вземат със 140 150, то междуградските в повечето случай трябва да падне под 90, дори под 50 60. Относителния брой на завойте по един междуградски маршрут също е на порядък повече. Ако магистралата е относително равна, то междуградския има много повече изкачвания и спускания. Ако магистралите заобикалят селищата, междуградските пътища в повечето случаи минават през селищата. Не е необходимо и човек да е физик за да знае първи закон на Нютон, приравняващ равномерното праволинейно движение на състоянието на покой. И макар, че движението на автомобила е много далече от условията в закона, никой не е отменил действието му. И ако проследим моментния си разход ще видим, че една много голяма част от средния ни разход отива в борба именно с този закон - за ускорения и загуби при забавяне. Хибрида използва поне част от тази енергия.
Който е карал трабант вероятно знае, че 27 кс са достатъчни да караш със 120, проблема идва когато искаш динамика от автомобила (или да изкачиш някой по голям баир
). Цялата голяма мощност на съвременните автомобили е най-вече и преди всичко да ги направи динамични.
Бензиновия двигател наистина е по неикономичен от дизела, разликата става много по голяма когато двигателите са в преходни режими и се натоварват над икономичния си режим. Сравнете разхода на бензинов и дизелов двигател при 90 и при 140.
При приус са взели мерки да го направят икономичен бензиновия двигател в един относително тесен режим от натоварвания. Работи и по приближение на цикъла на Аткинсън, което му добавя сравнително голям процент икономичност, но пак си остава бензинов двигател, дори в някой режими относителното влошаването на икономичността му е по голямо от на обикновен бензинов. С това се бори хибридната система и вариаторната трансмисия сглаждайки преходните режими. Но при шофиране на магистралата с висока скорост двигателя на приус минава в мощностен режим излизайки от икономичната си зона, трансмисията при висока скорост допълнително сваля икономичността. И затова ако гледаме, че приус е относително неикономичен сравнен с дизела при висока скорост на магистралата това не значи, че е неикономичен на междуградските пътища.
И да не забравяме, че има и други хибриди. Пежо запазва предимствата на дизела добавяйки предимствата на хибрида в дизеловия си хибрид. Ел автомобила, без да е „хибрид” има предимствата от акумулирането на енергията при забавяне.
Сорри, голямо чесане падна
.

Не е необходимо човек да е математик и за да хвърли един поглед на пътната карта на Германия примерно. Страна с най-развита пътна мрежа и може би най-много магистрали в Европа. Само един поглед е достатъчен да види, че може би над 90% от пътната мрежа се състои от „междуградски” пътища, преобладаващи 10 и повече пъти над магистралите и това при условие, че изключим третокласните пътища, който ги имат и там. И ако разликата между междуградски и градски път е голяма, долу горе толкова голяма е и между междуградския и магистралата. Ако завойте на магистралата може спокойно да се вземат със 140 150, то междуградските в повечето случай трябва да падне под 90, дори под 50 60. Относителния брой на завойте по един междуградски маршрут също е на порядък повече. Ако магистралата е относително равна, то междуградския има много повече изкачвания и спускания. Ако магистралите заобикалят селищата, междуградските пътища в повечето случаи минават през селищата. Не е необходимо и човек да е физик за да знае първи закон на Нютон, приравняващ равномерното праволинейно движение на състоянието на покой. И макар, че движението на автомобила е много далече от условията в закона, никой не е отменил действието му. И ако проследим моментния си разход ще видим, че една много голяма част от средния ни разход отива в борба именно с този закон - за ускорения и загуби при забавяне. Хибрида използва поне част от тази енергия.
Който е карал трабант вероятно знае, че 27 кс са достатъчни да караш със 120, проблема идва когато искаш динамика от автомобила (или да изкачиш някой по голям баир

Бензиновия двигател наистина е по неикономичен от дизела, разликата става много по голяма когато двигателите са в преходни режими и се натоварват над икономичния си режим. Сравнете разхода на бензинов и дизелов двигател при 90 и при 140.
При приус са взели мерки да го направят икономичен бензиновия двигател в един относително тесен режим от натоварвания. Работи и по приближение на цикъла на Аткинсън, което му добавя сравнително голям процент икономичност, но пак си остава бензинов двигател, дори в някой режими относителното влошаването на икономичността му е по голямо от на обикновен бензинов. С това се бори хибридната система и вариаторната трансмисия сглаждайки преходните режими. Но при шофиране на магистралата с висока скорост двигателя на приус минава в мощностен режим излизайки от икономичната си зона, трансмисията при висока скорост допълнително сваля икономичността. И затова ако гледаме, че приус е относително неикономичен сравнен с дизела при висока скорост на магистралата това не значи, че е неикономичен на междуградските пътища.
И да не забравяме, че има и други хибриди. Пежо запазва предимствата на дизела добавяйки предимствата на хибрида в дизеловия си хибрид. Ел автомобила, без да е „хибрид” има предимствата от акумулирането на енергията при забавяне.
Сорри, голямо чесане падна

Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- Not_active_user_1
- Мнения: 1480
- Регистриран на: 16 Юни 2011 18:59
- Местоположение: Германия
Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
Така е!ffsolutions написа:В моите очи, колкото повече караш един хибрид в града, толкова по-икономичен ще бъде. Ако имаш много каране по магистрали, обаче, тогава автомобилът не е толкова ефективен, просто защото бензиновяит агрегат работи постоянно. Това е, не е висша математика.
Ако имаш един аутобан на месец-два и въртиш ежедневно 30-40-50 км. градско, ами карай хибрид, ще ти дойде най-евтино по всяка вероятност. Колкото повече извънградско караш, толкова повече дизелът се приближава по "икономичност" до хибрида. Хибридната технология е хубаво нещо, не случайно нашите Тойоти вървят в тази посока, а не инвестират в разработването на дизели. Но и дизелът е една изключително икономична технология.

Само за извънградското не съм съвсем съгласен. Ако е извънградско без магистрала, хибрида (Приус имам предвид) е също доста икономичен и се постигат по-ниски разходи отколкото само в града. На магистрала зависи от скоростта. Ако се кара със 120-130 км/ч до 140-150 при изпреварвания с дизелите нещата са на кантар. При по-високите скорости дизела има преимущество. Така, че всеки сам може да си направи сметката, как и къде кара и да разбере, кое ще му е по-изгодно. Като говорим за изгодно, обаче да не забравяме, че разходите не са само гориво. То е само част от общите. Там вече няма дизел, който да се опре на хибридите, които имат най-евтината поддръжка.
Все пак да не изместваме темата дизел срещу хибрид. И двете имат + и -.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 1 гост