Страница 84 от 84

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувано на: 27 Май 2025 11:43
от geniya
BOz написа: 25 Май 2025 15:09 Няма смисъл да пускаш описанието. Не е за твоята кола. Ако си чел нещо и си го разбрал, тогава пишещия не е знаел какво пише.
Това е форум за да се коментират проблеми, решения и т.н., така, че пускам описанието, което е ЗА МОЯТА КОЛА. Мисля, че инженерите от Тойота са по наясно от нас.Относно превключването на скорости, да объркал съм се четох за доста кутии и го написах по инерция.

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувано на: 27 Май 2025 12:51
от Hursa
Защо се прави по този начин смяната на маслото в автоматичните трансмисии и при вариаторите - защото при сливане на старото масло голяма част от него остава в механизмите, които автоматично превключват, в хидравличното задействане на тези механизми, в хидравличния управляващ блок, дори в помпата и в хидротрансформатора. В случая - няма такива механизми, защо е нужно. За промиване на единичен планетарен механизъм и евентуално на маслената помпа - но едва ли.

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувано на: 27 Май 2025 15:43
от geniya
Колега така е, то е ясно как се прави на автоматичните, но се питах и аз защо е нужно точно тук, и затова пуснах запитването?Не съм чувал да е нужно промиване на СВТ както е описано тук, вероятно защото е хибрид и има някакъв смисъл.

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувано на: 27 Май 2025 16:22
от pavlan
Аз вярвам само на тоя човек :)
Мисля и аз да сменям скоро , само да си намеря удобен подемник.
Питал съм в Тойота - не се сменяло, нямало определен интервал.
Колкото до Haynes manual-a , малко ми се струва че предобрят.
Според тва дето го пишат си приготви 10л масло.

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувано на: 27 Май 2025 16:25
от WoLF
Хибридите не са със CVT, а с eCVT. Огромна разлика...
Около 150к е хубаво да го смениш...

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувано на: 27 Май 2025 16:26
от Hursa
Сигурни ли сте в базата. Дали тойота биха написали cvt вместо е-cvt. Да не е взето описанието за вариатор. Но и едва ли ще навреди, просто ще направите процедурата два пъти и ще платите за двойно количество масло. Няма фини механизми, поне до колкото знам. Една "планетарка", подобно на диференциала, но за по-малък въртящ момент и един редуктор към мг2 (също планетарен).

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувано на: 27 Май 2025 16:40
от BOz
geniya написа: 27 Май 2025 11:43 което е ЗА МОЯТА КОЛА. Мисля, че инженерите от Тойота са по наясно от нас.Относно превключването на скорости, да объркал съм се
Значи четенето не е било за твоята кола. Нали това ти казвам. Че това, което си написал, не е за твоята кола. Значи си написал нещо грешно, което не си го разбрал (да кажем си се объркал).
И точно защото работим с техническа литература от Тойота, затова ти казвам, че няма смисъл да пускаш като доказателство разни писания, защото, както се видя, описанието, което беше дал не го пише в инструкцията.
Значи следващ инструкцията, не превключваш безсмислено "скорости" и това е. :thumbsup:

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувано на: 27 Май 2025 17:11
от geniya
Hursa написа: 27 Май 2025 16:26 Сигурни ли сте в базата. Дали тойота биха написали cvt вместо е-cvt. Да не е взето описанието за вариатор. Но и едва ли ще навреди, просто ще направите процедурата два пъти и ще платите за двойно количество масло. Няма фини механизми, поне до колкото знам. Една "планетарка", подобно на диференциала, но за по-малък въртящ момент и един редуктор към мг2 (също планетарен).
Няма как да съм сигурен в мануала на Хайнес.Мисля, че кутията е свт, а не е-свт и е само този вариант за този модел. Последно 3.3литра ли ? На първата снимка съм снимал, че е за ярис хибрид.

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувано на: 27 Май 2025 17:34
от Hursa
За хибрида е e-cvt. И като устройство се различават принципно. Но маслото, което сте написали - не е за вариатор. Поне за королата и ауриса хибриди е това (ATF WS). Количеството - трябва да видите в книжката към автомобила (за королата, с двулитровия - пише, че е 3,8 л).