Страница 9 от 9
Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота
Публикувано на: 08 Юни 2025 17:28
от vehement
Следя темата с интерес, собственик съм на Corolla 2021-ва 1.8 HSD и до сега не съм имал проблем с акумулатора... и все се чудя да го сменя ли профилактично, щото вече 4-та година е колата и да не ме изненада... Някъде в тази тема мярнах мнение, че когато се кара на дълго (както аз имам по 1 курс на месец извънградско с поне 200 км), акумулаторът се зарежда хубаво и издържа по-дълго. Та продължавам да се чудя - да го сменя ли профилактично, или да карам на принципа "нещо като работи, не го пипаш"... Какво бихте ме посъветвали?

Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота
Публикувано на: 08 Юни 2025 17:34
от Митхат
По скоро ако се притеснявате,хвърлете едни кабели за подаване на ток .
Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота
Публикувано на: 09 Юни 2025 04:17
от slowtraveler
Както при повечето въпроси тук - всичко е въпрос на поносимост към неизвестното... 'Рискът' колата да не запали...
Нищо не пречи да го смените профилактично... Нищо не пречи да не го смените докато работи... Нищо не пречи и да вземете кабели за подаване на ток или още по-добре - стартов пауър-банк (то съвсем не му трябва голям - предполагам и най-евтиният ще свърши работа)..
Ама това е въпрос на лично решение, а не 'съвет от форума'.
Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота
Публикувано на: 09 Юни 2025 11:01
от pavlan
Оригиналния го смених 11 годишен и то превантивно , още си го държа backup
vehement написа: ↑08 Юни 2025 17:28
Следя темата с интерес, собственик съм на Corolla 2021-ва 1.8 HSD и до сега не съм имал проблем с акумулатора... и все се чудя да го сменя ли профилактично, щото вече 4-та година е колата и да не ме изненада... Някъде в тази тема мярнах мнение, че когато се кара на дълго (както аз имам по 1 курс на месец извънградско с поне 200 км), акумулаторът се зарежда хубаво и издържа по-дълго. Та продължавам да се чудя - да го сменя ли профилактично, или да карам на принципа "нещо като работи, не го пипаш"... Какво бихте ме посъветвали?
Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота
Публикувано на: 09 Юни 2025 14:03
от nikolas3
Има и вариант да минеш през читав сервиз или магазин за акумулатори и да ти измерят реалното състояние на твоя. Чрез т.нар. вилка или още по-добре - чрез електронни диагностични уреди за батерии.
Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота
Публикувано на: 09 Юни 2025 14:27
от slowtraveler
Така е, но практиката ми показва, че често се хвърля акумулатор, който има МНОГО живот, защото той показвал например 70% и 'вече не става за нищо'... Последен пример -миналата седмица сменяха аумулатора на едната ми аларма.. Давало им сигнал , че батерията вече е заминала... Измериха я с добър уред (дори предложиха да ми измерят други големи акумулатори за UPS - около 70Ач) - 'ооо, понижен капацитет, щото те издържат 3-4г'... Батерията бе на една година и си я оставих резервна... UPS-ите ми работят със същите батерии над 10г, и все още държат няколко часа компютри, NVR, монитори.... Да, безспорно с намален капацитет, ама колко да е намален, щом ми вършат работа?

Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота
Публикувано на: 09 Юни 2025 14:53
от Hursa
За съжаление не получавате "предупреждение" когато акумулатора е "за смяна". При "не хибриден" - започва да стартира по-трудно двг, има и сигнална лампа, при хибрида - просто в един момент не стартира системата.
vehement написа: ↑08 Юни 2025 17:28Някъде в тази тема мярнах мнение, че когато се кара на дълго (както аз имам по 1 курс на месец извънградско с поне 200 км), акумулаторът се зарежда хубаво и издържа по-дълго.
До колкото може да се доверите на чуждия опит - по скоро проблема се проявява, когато шофирате много често в градска среда, в задръствания. Поне при мен бе така със стария аурис - всеки ден до работа и обратно в задръствания. (Това, че почивните пътувах на "дълги разстояния" не помага.) При королата - дори го има написано в книжката. От както спрях да пътувам с колата до работа и въпреки, че автомобила стои - королата понякога до 3 4 седмици (поне по два пъти в годината) без да се стартира, няма проблем, но колата е на три и половина години. Ауриса също няма проблем - жената пътува около два пъти в седмицата по 12 км (до родителите), отиване и връщане - а колата е на 13 години с акумулатор "искра" или нещо подобно - че като се наложи, не намерих по качествен тук - и така е вече около 5 години. А преди - сменях акумулатора на около 2 3 години, при това бяха "маркови", включително акумулатора с който бе купен автомобила (нов).
Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота
Публикувано на: 09 Юни 2025 15:52
от CyberTod
Аз смених наскоро оригиналния акумулатор - Mutlu 44Ah на C-HR, на 3 години и половина е колата.
Но преди да я купя си е постояла доста, явно тогава е падал и сигурно от това е сдал багажа.
Една сутрин просто не стартира системата. Подадох си ток и стартира. След това работеше, но аз естествено му нямах вяра вече. Особено след като измерих след 2 дни стоене на място и показваше 11.8V
Все пак явно си има и доста консумация от работещи модули по колата. Все още ми е интересно например колко е консумацията на безключовото влизане и други постоянно работещи неща, но такава информация не намирам - нито в упътването, нито в интернет, където обясненията са крайно опростени до това как да си смениш акумулатора.
Новия акумулатор, Varta C30 55Ah, все още го проверявам от интерес. Днес сутринта показа 12.53V, а не над 12.6V за напълно зареден нов акумулатор, а онзи ден съм минал 500км, тоест гаранция е бил зареден напълно.
Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота
Публикувано на: 09 Юни 2025 16:02
от WoLF
Да, не го зарежда докрай почти никога. Причината не ми е ясна още, защо така са го направили. Т.е. не му ползваш целия капацитет почти никога.
Безключовото е фактор, че като имах проблем с паднал акумулатор, спирането на тази екстра ми освободи достатъчно консумация, че да "запаля" (представете си колко на ръба бяха нещата)...

Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота
Публикувано на: 09 Юни 2025 16:08
от CyberTod
Ако не го зарежда напълно ми звучи като начин за удължаване на живота. Както го прави с хибридната батерия. И както всяка друга батерия има по-дълъг живот, ако не се държи постоянно напълно заредена.
Нямам проблем да си изключа безключовото влизане, особено ако знам че няма да ползвам автомобила поне 1-2 дена. Но лошото е, че са го направили като една опция - с него се изключва и безключовото запалване, а даже не ми се рискува да трябва да запалвам с докосване на ключа до бутона, предполагам че така трябва да запаля в този случай.
В книжката пише, че след известен период остава само сензора до шофьорската врата, но това става след 5 дни и не е достъпно за промяна. И все още не знам как се прехвърля информацията за изминатите пътувания към приложението - през bluetooth и телефона ми или по някакъв начин си ползва картата за извънредни обаждания за тази цел, тоест с модула за мобилни данни, който остава ли и той активен да черпи енергия?
Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота
Публикувано на: 09 Юни 2025 19:22
от biro
Проблемът е във фабрично монтирания боклук с марка мутлу. На моя c-hr акумулатора умря 3г и 3 месеца след покупката. Отидох до магазина да напазарувам за половин час и навръщане не пожела да стартира.
Сложих варта 44Ah и вече 4 и половина години си е перфектен.
Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота
Публикувано на: 09 Юни 2025 19:45
от batececo
biro написа: ↑09 Юни 2025 19:22
боклук с марка мутлу
А пък бях
изключително доволен, само че
не на хибрид, а на чиста бензинка, може би има значение.
Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота
Публикувано на: 10 Юни 2025 22:45
от Enwor
WoLF написа: ↑09 Юни 2025 16:02
...освободи достатъчно консумация, че да "запаля" (представете си колко на ръба бяха нещата)...
Аз последния път като палих за работа (преди да ми писне и да го сменя), влизах през пасажерската врата да не активира помпата и палих на габарити. А и огледалата на ръчно, че и те нали с вратата...
А иначе индикация има, просто постфактум я осъзнах - като се приближа до колата не палеше вътре плафона или много бавно.
Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота
Публикувано на: 11 Юни 2025 15:35
от ufer
Преди 2-3 години исках да си купя прехвалените Мутлу. Оказа се, че в магазина предлаганите акумулатори са били произведени 10 години преди това...

Мерси! Или някой им ги е пробута, като на профани, или умишлено са купили евтина залежала стока за раята...
