Страница 9 от 9

Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота

Публикувано на: 08 Юни 2025 17:28
от vehement
Следя темата с интерес, собственик съм на Corolla 2021-ва 1.8 HSD и до сега не съм имал проблем с акумулатора... и все се чудя да го сменя ли профилактично, щото вече 4-та година е колата и да не ме изненада... Някъде в тази тема мярнах мнение, че когато се кара на дълго (както аз имам по 1 курс на месец извънградско с поне 200 км), акумулаторът се зарежда хубаво и издържа по-дълго. Та продължавам да се чудя - да го сменя ли профилактично, или да карам на принципа "нещо като работи, не го пипаш"... Какво бихте ме посъветвали? ermm.gif

Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота

Публикувано на: 08 Юни 2025 17:34
от Митхат
По скоро ако се притеснявате,хвърлете едни кабели за подаване на ток .

Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота

Публикувано на: 09 Юни 2025 04:17
от slowtraveler
Както при повечето въпроси тук - всичко е въпрос на поносимост към неизвестното... 'Рискът' колата да не запали...
Нищо не пречи да го смените профилактично... Нищо не пречи да не го смените докато работи... Нищо не пречи и да вземете кабели за подаване на ток или още по-добре - стартов пауър-банк (то съвсем не му трябва голям - предполагам и най-евтиният ще свърши работа)..
Ама това е въпрос на лично решение, а не 'съвет от форума'.

Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота

Публикувано на: 09 Юни 2025 11:01
от pavlan
Оригиналния го смених 11 годишен и то превантивно , още си го държа backup :)
vehement написа: 08 Юни 2025 17:28 Следя темата с интерес, собственик съм на Corolla 2021-ва 1.8 HSD и до сега не съм имал проблем с акумулатора... и все се чудя да го сменя ли профилактично, щото вече 4-та година е колата и да не ме изненада... Някъде в тази тема мярнах мнение, че когато се кара на дълго (както аз имам по 1 курс на месец извънградско с поне 200 км), акумулаторът се зарежда хубаво и издържа по-дълго. Та продължавам да се чудя - да го сменя ли профилактично, или да карам на принципа "нещо като работи, не го пипаш"... Какво бихте ме посъветвали? ermm.gif

Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота

Публикувано на: 09 Юни 2025 14:03
от nikolas3
Има и вариант да минеш през читав сервиз или магазин за акумулатори и да ти измерят реалното състояние на твоя. Чрез т.нар. вилка или още по-добре - чрез електронни диагностични уреди за батерии.

Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота

Публикувано на: 09 Юни 2025 14:27
от slowtraveler
Така е, но практиката ми показва, че често се хвърля акумулатор, който има МНОГО живот, защото той показвал например 70% и 'вече не става за нищо'... Последен пример -миналата седмица сменяха аумулатора на едната ми аларма.. Давало им сигнал , че батерията вече е заминала... Измериха я с добър уред (дори предложиха да ми измерят други големи акумулатори за UPS - около 70Ач) - 'ооо, понижен капацитет, щото те издържат 3-4г'... Батерията бе на една година и си я оставих резервна... UPS-ите ми работят със същите батерии над 10г, и все още държат няколко часа компютри, NVR, монитори.... Да, безспорно с намален капацитет, ама колко да е намален, щом ми вършат работа? :thumbsup: tooth.gif

Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота

Публикувано на: 09 Юни 2025 14:53
от Hursa
За съжаление не получавате "предупреждение" когато акумулатора е "за смяна". При "не хибриден" - започва да стартира по-трудно двг, има и сигнална лампа, при хибрида - просто в един момент не стартира системата.
vehement написа: 08 Юни 2025 17:28Някъде в тази тема мярнах мнение, че когато се кара на дълго (както аз имам по 1 курс на месец извънградско с поне 200 км), акумулаторът се зарежда хубаво и издържа по-дълго.
До колкото може да се доверите на чуждия опит - по скоро проблема се проявява, когато шофирате много често в градска среда, в задръствания. Поне при мен бе така със стария аурис - всеки ден до работа и обратно в задръствания. (Това, че почивните пътувах на "дълги разстояния" не помага.) При королата - дори го има написано в книжката. От както спрях да пътувам с колата до работа и въпреки, че автомобила стои - королата понякога до 3 4 седмици (поне по два пъти в годината) без да се стартира, няма проблем, но колата е на три и половина години. Ауриса също няма проблем - жената пътува около два пъти в седмицата по 12 км (до родителите), отиване и връщане - а колата е на 13 години с акумулатор "искра" или нещо подобно - че като се наложи, не намерих по качествен тук - и така е вече около 5 години. А преди - сменях акумулатора на около 2 3 години, при това бяха "маркови", включително акумулатора с който бе купен автомобила (нов).

Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота

Публикувано на: 09 Юни 2025 15:52
от CyberTod
Аз смених наскоро оригиналния акумулатор - Mutlu 44Ah на C-HR, на 3 години и половина е колата.
Но преди да я купя си е постояла доста, явно тогава е падал и сигурно от това е сдал багажа.
Една сутрин просто не стартира системата. Подадох си ток и стартира. След това работеше, но аз естествено му нямах вяра вече. Особено след като измерих след 2 дни стоене на място и показваше 11.8V
Все пак явно си има и доста консумация от работещи модули по колата. Все още ми е интересно например колко е консумацията на безключовото влизане и други постоянно работещи неща, но такава информация не намирам - нито в упътването, нито в интернет, където обясненията са крайно опростени до това как да си смениш акумулатора.
Новия акумулатор, Varta C30 55Ah, все още го проверявам от интерес. Днес сутринта показа 12.53V, а не над 12.6V за напълно зареден нов акумулатор, а онзи ден съм минал 500км, тоест гаранция е бил зареден напълно.

Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота

Публикувано на: 09 Юни 2025 16:02
от WoLF
Да, не го зарежда докрай почти никога. Причината не ми е ясна още, защо така са го направили. Т.е. не му ползваш целия капацитет почти никога.
Безключовото е фактор, че като имах проблем с паднал акумулатор, спирането на тази екстра ми освободи достатъчно консумация, че да "запаля" (представете си колко на ръба бяха нещата)... tooth.gif

Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота

Публикувано на: 09 Юни 2025 16:08
от CyberTod
Ако не го зарежда напълно ми звучи като начин за удължаване на живота. Както го прави с хибридната батерия. И както всяка друга батерия има по-дълъг живот, ако не се държи постоянно напълно заредена.
Нямам проблем да си изключа безключовото влизане, особено ако знам че няма да ползвам автомобила поне 1-2 дена. Но лошото е, че са го направили като една опция - с него се изключва и безключовото запалване, а даже не ми се рискува да трябва да запалвам с докосване на ключа до бутона, предполагам че така трябва да запаля в този случай.
В книжката пише, че след известен период остава само сензора до шофьорската врата, но това става след 5 дни и не е достъпно за промяна. И все още не знам как се прехвърля информацията за изминатите пътувания към приложението - през bluetooth и телефона ми или по някакъв начин си ползва картата за извънредни обаждания за тази цел, тоест с модула за мобилни данни, който остава ли и той активен да черпи енергия?

Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота

Публикувано на: 09 Юни 2025 19:22
от biro
Проблемът е във фабрично монтирания боклук с марка мутлу. На моя c-hr акумулатора умря 3г и 3 месеца след покупката. Отидох до магазина да напазарувам за половин час и навръщане не пожела да стартира.
Сложих варта 44Ah и вече 4 и половина години си е перфектен.

Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота

Публикувано на: 09 Юни 2025 19:45
от batececo
biro написа: 09 Юни 2025 19:22 боклук с марка мутлу
А пък бях изключително доволен, само че не на хибрид, а на чиста бензинка, може би има значение.

Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота

Публикувано на: 10 Юни 2025 22:45
от Enwor
WoLF написа: 09 Юни 2025 16:02 ...освободи достатъчно консумация, че да "запаля" (представете си колко на ръба бяха нещата)... tooth.gif
Аз последния път като палих за работа (преди да ми писне и да го сменя), влизах през пасажерската врата да не активира помпата и палих на габарити. А и огледалата на ръчно, че и те нали с вратата...

А иначе индикация има, просто постфактум я осъзнах - като се приближа до колата не палеше вътре плафона или много бавно.

Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота

Публикувано на: 11 Юни 2025 15:35
от ufer
Преди 2-3 години исках да си купя прехвалените Мутлу. Оказа се, че в магазина предлаганите акумулатори са били произведени 10 години преди това... ohmy.gif Мерси! Или някой им ги е пробута, като на профани, или умишлено са купили евтина залежала стока за раята... worthy.gif