
Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота
- vehement
- Мнения: 17
- Регистриран на: 06 Авг 2021 15:05
- Местоположение: град София
- Автомобил: '21 Corolla 1.8 Hybrid, Sedan
- Получена благодарност: 1 път
Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота
Следя темата с интерес, собственик съм на Corolla 2021-ва 1.8 HSD и до сега не съм имал проблем с акумулатора... и все се чудя да го сменя ли профилактично, щото вече 4-та година е колата и да не ме изненада... Някъде в тази тема мярнах мнение, че когато се кара на дълго (както аз имам по 1 курс на месец извънградско с поне 200 км), акумулаторът се зарежда хубаво и издържа по-дълго. Та продължавам да се чудя - да го сменя ли профилактично, или да карам на принципа "нещо като работи, не го пипаш"... Какво бихте ме посъветвали? 

- Митхат
- Мнения: 3854
- Регистриран на: 20 Апр 2015 21:00
- Местоположение: Кричим
- Автомобил: E38
- Благодарил/а: 47 пъти
- Получена благодарност: 138 пъти
Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота
По скоро ако се притеснявате,хвърлете едни кабели за подаване на ток .
- slowtraveler
- Мнения: 6284
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 359 пъти
- Получена благодарност: 394 пъти
Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота
Както при повечето въпроси тук - всичко е въпрос на поносимост към неизвестното... 'Рискът' колата да не запали...
Нищо не пречи да го смените профилактично... Нищо не пречи да не го смените докато работи... Нищо не пречи и да вземете кабели за подаване на ток или още по-добре - стартов пауър-банк (то съвсем не му трябва голям - предполагам и най-евтиният ще свърши работа)..
Ама това е въпрос на лично решение, а не 'съвет от форума'.
Нищо не пречи да го смените профилактично... Нищо не пречи да не го смените докато работи... Нищо не пречи и да вземете кабели за подаване на ток или още по-добре - стартов пауър-банк (то съвсем не му трябва голям - предполагам и най-евтиният ще свърши работа)..
Ама това е въпрос на лично решение, а не 'съвет от форума'.
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 12
- Регистриран на: 17 Май 2024 16:12
- Местоположение: Plovdiv
- Автомобил: Auris
- Благодарил/а: 4 пъти
- Получена благодарност: 2 пъти
Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота
Оригиналния го смених 11 годишен и то превантивно , още си го държа backup 

vehement написа: ↑08 Юни 2025 17:28 Следя темата с интерес, собственик съм на Corolla 2021-ва 1.8 HSD и до сега не съм имал проблем с акумулатора... и все се чудя да го сменя ли профилактично, щото вече 4-та година е колата и да не ме изненада... Някъде в тази тема мярнах мнение, че когато се кара на дълго (както аз имам по 1 курс на месец извънградско с поне 200 км), акумулаторът се зарежда хубаво и издържа по-дълго. Та продължавам да се чудя - да го сменя ли профилактично, или да карам на принципа "нещо като работи, не го пипаш"... Какво бихте ме посъветвали?![]()
-
- Мнения: 95
- Регистриран на: 02 Ное 2011 19:05
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 7 пъти
Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота
Има и вариант да минеш през читав сервиз или магазин за акумулатори и да ти измерят реалното състояние на твоя. Чрез т.нар. вилка или още по-добре - чрез електронни диагностични уреди за батерии.
Avensis 2.0 бензин 2004 Т25
Corolla 1.4 бензин 2006
RAV4 XA40 hybrid 11.2017
Corolla 1.4 бензин 2006
RAV4 XA40 hybrid 11.2017
- slowtraveler
- Мнения: 6284
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 359 пъти
- Получена благодарност: 394 пъти
Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота
Така е, но практиката ми показва, че често се хвърля акумулатор, който има МНОГО живот, защото той показвал например 70% и 'вече не става за нищо'... Последен пример -миналата седмица сменяха аумулатора на едната ми аларма.. Давало им сигнал , че батерията вече е заминала... Измериха я с добър уред (дори предложиха да ми измерят други големи акумулатори за UPS - около 70Ач) - 'ооо, понижен капацитет, щото те издържат 3-4г'... Батерията бе на една година и си я оставих резервна... UPS-ите ми работят със същите батерии над 10г, и все още държат няколко часа компютри, NVR, монитори.... Да, безспорно с намален капацитет, ама колко да е намален, щом ми вършат работа?



Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 5723
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 27 пъти
- Получена благодарност: 175 пъти
Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота
За съжаление не получавате "предупреждение" когато акумулатора е "за смяна". При "не хибриден" - започва да стартира по-трудно двг, има и сигнална лампа, при хибрида - просто в един момент не стартира системата.
До колкото може да се доверите на чуждия опит - по скоро проблема се проявява, когато шофирате много често в градска среда, в задръствания. Поне при мен бе така със стария аурис - всеки ден до работа и обратно в задръствания. (Това, че почивните пътувах на "дълги разстояния" не помага.) При королата - дори го има написано в книжката. От както спрях да пътувам с колата до работа и въпреки, че автомобила стои - королата понякога до 3 4 седмици (поне по два пъти в годината) без да се стартира, няма проблем, но колата е на три и половина години. Ауриса също няма проблем - жената пътува около два пъти в седмицата по 12 км (до родителите), отиване и връщане - а колата е на 13 години с акумулатор "искра" или нещо подобно - че като се наложи, не намерих по качествен тук - и така е вече около 5 години. А преди - сменях акумулатора на около 2 3 години, при това бяха "маркови", включително акумулатора с който бе купен автомобила (нов).
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- CyberTod
- Мнения: 19
- Регистриран на: 07 Апр 2025 09:30
- Местоположение: Велико Търново
- Автомобил: Toyota C-HR
- Благодарил/а: 7 пъти
- Получена благодарност: 2 пъти
Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота
Аз смених наскоро оригиналния акумулатор - Mutlu 44Ah на C-HR, на 3 години и половина е колата.
Но преди да я купя си е постояла доста, явно тогава е падал и сигурно от това е сдал багажа.
Една сутрин просто не стартира системата. Подадох си ток и стартира. След това работеше, но аз естествено му нямах вяра вече. Особено след като измерих след 2 дни стоене на място и показваше 11.8V
Все пак явно си има и доста консумация от работещи модули по колата. Все още ми е интересно например колко е консумацията на безключовото влизане и други постоянно работещи неща, но такава информация не намирам - нито в упътването, нито в интернет, където обясненията са крайно опростени до това как да си смениш акумулатора.
Новия акумулатор, Varta C30 55Ah, все още го проверявам от интерес. Днес сутринта показа 12.53V, а не над 12.6V за напълно зареден нов акумулатор, а онзи ден съм минал 500км, тоест гаранция е бил зареден напълно.
Но преди да я купя си е постояла доста, явно тогава е падал и сигурно от това е сдал багажа.
Една сутрин просто не стартира системата. Подадох си ток и стартира. След това работеше, но аз естествено му нямах вяра вече. Особено след като измерих след 2 дни стоене на място и показваше 11.8V
Все пак явно си има и доста консумация от работещи модули по колата. Все още ми е интересно например колко е консумацията на безключовото влизане и други постоянно работещи неща, но такава информация не намирам - нито в упътването, нито в интернет, където обясненията са крайно опростени до това как да си смениш акумулатора.
Новия акумулатор, Varta C30 55Ah, все още го проверявам от интерес. Днес сутринта показа 12.53V, а не над 12.6V за напълно зареден нов акумулатор, а онзи ден съм минал 500км, тоест гаранция е бил зареден напълно.
- WoLF
- Мнения: 3522
- Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
- Местоположение: Стара Загора
- Автомобил: Приус '07
- Благодарил/а: 744 пъти
- Получена благодарност: 284 пъти
Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота
Да, не го зарежда докрай почти никога. Причината не ми е ясна още, защо така са го направили. Т.е. не му ползваш целия капацитет почти никога.
Безключовото е фактор, че като имах проблем с паднал акумулатор, спирането на тази екстра ми освободи достатъчно консумация, че да "запаля" (представете си колко на ръба бяха нещата)...
Безключовото е фактор, че като имах проблем с паднал акумулатор, спирането на тази екстра ми освободи достатъчно консумация, че да "запаля" (представете си колко на ръба бяха нещата)...




- CyberTod
- Мнения: 19
- Регистриран на: 07 Апр 2025 09:30
- Местоположение: Велико Търново
- Автомобил: Toyota C-HR
- Благодарил/а: 7 пъти
- Получена благодарност: 2 пъти
Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота
Ако не го зарежда напълно ми звучи като начин за удължаване на живота. Както го прави с хибридната батерия. И както всяка друга батерия има по-дълъг живот, ако не се държи постоянно напълно заредена.
Нямам проблем да си изключа безключовото влизане, особено ако знам че няма да ползвам автомобила поне 1-2 дена. Но лошото е, че са го направили като една опция - с него се изключва и безключовото запалване, а даже не ми се рискува да трябва да запалвам с докосване на ключа до бутона, предполагам че така трябва да запаля в този случай.
В книжката пише, че след известен период остава само сензора до шофьорската врата, но това става след 5 дни и не е достъпно за промяна. И все още не знам как се прехвърля информацията за изминатите пътувания към приложението - през bluetooth и телефона ми или по някакъв начин си ползва картата за извънредни обаждания за тази цел, тоест с модула за мобилни данни, който остава ли и той активен да черпи енергия?
Нямам проблем да си изключа безключовото влизане, особено ако знам че няма да ползвам автомобила поне 1-2 дена. Но лошото е, че са го направили като една опция - с него се изключва и безключовото запалване, а даже не ми се рискува да трябва да запалвам с докосване на ключа до бутона, предполагам че така трябва да запаля в този случай.
В книжката пише, че след известен период остава само сензора до шофьорската врата, но това става след 5 дни и не е достъпно за промяна. И все още не знам как се прехвърля информацията за изминатите пътувания към приложението - през bluetooth и телефона ми или по някакъв начин си ползва картата за извънредни обаждания за тази цел, тоест с модула за мобилни данни, който остава ли и той активен да черпи енергия?
- biro
- Мнения: 2812
- Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
- Местоположение: Русе
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 123 пъти
Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота
Проблемът е във фабрично монтирания боклук с марка мутлу. На моя c-hr акумулатора умря 3г и 3 месеца след покупката. Отидох до магазина да напазарувам за половин час и навръщане не пожела да стартира.
Сложих варта 44Ah и вече 4 и половина години си е перфектен.
Сложих варта 44Ah и вече 4 и половина години си е перфектен.
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED
- batececo
- Мнения: 623
- Регистриран на: 24 Фев 2014 12:52
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 375 пъти
- Получена благодарност: 14 пъти
Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота
А пък бях изключително доволен, само че не на хибрид, а на чиста бензинка, може би има значение.
-
- Мнения: 181
- Регистриран на: 19 Мар 2017 22:18
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 4 пъти
- Получена благодарност: 9 пъти
Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота
Аз последния път като палих за работа (преди да ми писне и да го сменя), влизах през пасажерската врата да не активира помпата и палих на габарити. А и огледалата на ръчно, че и те нали с вратата...
А иначе индикация има, просто постфактум я осъзнах - като се приближа до колата не палеше вътре плафона или много бавно.
Corolla 2005 1.6 VVTi 3zz-fe | hatch, SOL
Corolla 2020 Sedan 1.8 Hybrid
Corolla 2020 Sedan 1.8 Hybrid
- ufer
- Мнения: 2821
- Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 77 пъти
Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота
Преди 2-3 години исках да си купя прехвалените Мутлу. Оказа се, че в магазина предлаганите акумулатори са били произведени 10 години преди това...
Мерси! Или някой им ги е пробута, като на профани, или умишлено са купили евтина залежала стока за раята... 


Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 гост