Страница 9 от 85
					
				Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
				Публикувано на: 04 Авг 2017 10:21
				от WoLF
				Гаси по време на движение/престой ако прецени, че няма нужда от работа на ДВГ-то в конкретния случай. Пали при ниски скорости или на място ако има нужда от зареждане на батерията или водача изисква повече динамика(съди по рязката промяна в положението на педала на газта), или скоростта и условията не позволяват поддържането на текущата скорост само с електрическа тяга... Ако се потегля бавно и ускорява бавно(наистина бавно) се кара само на ток!
С други думи, карал съм с 80 в електричен режим и с 15 само на бензин 

 Самия двигател няма стартер, а се стартира от трансмисията(електромотори/генератори) 

Колкото повече се възползваш от електрическата част(често ме е срам на паля колата на бащата за глупости и ниски скорости) толкова повече разхода ти ще е по-нисък от конвенционален автомобил с бензинов 1.5/1.8 двигател 

 Това с тази уговорка, че карането само на ток е един от най-неефективните начини за ползване на автомобила, т.к. това води до по-чести зареждания на батерията от ДВГ-то, а там има много загуби по трасето...
От тук идват и големите разлики в разхода на тези автомобили при различни стилове на каране и много материали как да изкараш максималното от наличието на електрическа част!
 
			 
			
					
				Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
				Публикувано на: 04 Авг 2017 11:17
				от biro
				ТТодоров, в скоростната кутия има 2 електромотора, които работят и като генератори. При подаване на напрежение от хибридната батерия на единия от тях се развърта коляновия вал и така пали двг. Няма стартер от типа, който познаваш при останалите автомобили.
			 
			
					
				Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
				Публикувано на: 14 Сеп 2017 23:00
				от vesodimov
				Ок, престраших се.
Няма да пускам специална тема.
В момента карам РАВ 4 - дизел. Скоро ще стане на 4 години. Догодина ще трябва да взимам важно решение - да го върна и да взема нова Тойота, или да продължа да си го карам. Автомобилът е перфектен и си ми върши прекрасна работа. Особено зимата е без грешка. Обаче ще трябва да реша. Все повече се заглеждам по хибридите и с интерес чета темите в този форум.
Ще бъда благодарен, ако ме посъветвате какво да направя. Автомобилът се кара предимно в града. За тези почти 4 г. съм преминал 58000 км. Грубо 50000 - градско и 8000 - извънградско.
Да го заменя ли за някакъв хибрид, или ... ?
			 
			
					
				Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
				Публикувано на: 14 Сеп 2017 23:32
				от WoLF
				Предимно града си плаче за хибрид  

  Харесал ли си кой размер?
 
			 
			
					
				Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
				Публикувано на: 18 Сеп 2017 07:56
				от vesodimov
				WoLF написа: Предимно града си плаче за хибрид  

  Харесал ли си кой размер?
 
Странно, но не получавам съобщения за отговори в темата.
Не, не съм ориентиран. Тия дни ще мина през представителя на Тойота в града и ще поразпитам. Мисля, че има и тестови автомобили. Ще покарам ...
 
			 
			
					
				Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
				Публикувано на: 18 Сеп 2017 09:55
				от WoLF
				Определено покарай, че по-добро от личното впечатление няма...
			 
			
					
				Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
				Публикувано на: 19 Сеп 2017 04:57
				от ivied
				slowtraveler написа: Преимуществото на хибрида си е комплекса от възможности, които предлага. Комфорт, здравина, икономия, евтина поддръжка... Който и от тези фактори да ти е приоритет - пак би избрал хибрид 

Затова и интереса към хибридите си е голям, като възпиращо е предимно цената..
 
 
  Вече не е цената възпиращ фактор, поне според мен...  В някои страни са съпоставими с тези на Вагините дори... За Тойота, ако говорим... За Лексъс, ами с Ауди... То пак Вагини де...
vesodimov написа: Ок, престраших се.
За тези почти 4 г. съм преминал 58000 км. Грубо 50000 - градско и 8000 - извънградско.
Да го заменя ли за някакъв хибрид, или ... ?
 
Определено - само съотношението 50:8 стига... А и съобразно качеството на дизела в БГ - отговора отново е в полза на хибрида. + Гаранцията + Многобройните класации за надеждност...
 
			 
			
					
				Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
				Публикувано на: 19 Сеп 2017 22:53
				от vesodimov
				Интересно ми е защо се пише, че хибридите са по-здрави и с по-евтина поддръжка ...
А относно качеството на дизела - ако не е дизел, ще е бензин. И качеството на бензина в България не е на ниво ...
			 
			
					
				Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
				Публикувано на: 19 Сеп 2017 23:31
				от WoLF
				По-здрави и по-евтини произлиза от частите на хибридната система, които в повечето случаи са необслужваеми, а останалите "нормални" части като спирачна система и двигател се обслужват по-рядко поради наличието на същата хибридна част... Както със всичко на този свят си има изключения и читави и несполучливи хибриди 

 
			 
			
					
				Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
				Публикувано на: 19 Сеп 2017 23:46
				от vesodimov
				WoLF написа: По-здрави и по-евтини произлиза от частите на хибридната система, които в повечето случаи са необслужваеми, а останалите "нормални" части като спирачна система и двигател се обслужват по-рядко поради наличието на същата хибридна част... Както със всичко на този свят си има изключения и читави и несполучливи хибриди 

 
Ясно. Мерси.
 
			 
			
					
				Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
				Публикувано на: 20 Сеп 2017 00:27
				от slowtraveler
				► Виж съдържание
vesodimov написа: А относно качеството на дизела - ако не е дизел, ще е бензин. И качеството на бензина в България не е на ниво ...
 
Не съм имал проблем нито с дизел, нито с бензин в БГ... И не съм усетил разлика в качествата на горивата из Европа, в сравнение с българските..
Затова приемам такива мнения повече като 'стандартно мрънкане' колко сме онеправдани 
  
 
			 
			
					
				Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
				Публикувано на: 20 Сеп 2017 20:24
				от Hursa
				► Виж съдържание
За съжаление, съвсем не „споделям” мнението на slowtraveler, по отношение на качеството на нашите горива.
Съвременния дизелов двигател е много по чувствителен към качествата на горивата и маслата, до колкото знам. (Дори по заявления на дилърите на тойота и не само.) Особено с днешните „еко” системи. До колкото разбирам, днешният дизелов двигател „изостана” и все повече изостава по надеждност (и дори по "пробег") от днешният бензинов двигател (макар, че и неговата надеждност е все по съмнителна и се снижава). Затова, мисля, сравнително опростения и облекчен по отношение на натоварването (и режимите на работа) бензинов ДВГ на хибрида допринася значително за общата му надеждност.
 
			 
			
					
				Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
				Публикувано на: 20 Сеп 2017 21:03
				от vesodimov
				Аз също имам своето негативно мнение за качеството на горивата в България, но виждам, че колегата е остър и гледам да избегна спора. Още повече, че е извън темата ...  

 
			 
			
					
				Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
				Публикувано на: 20 Сеп 2017 21:33
				от Hursa
				Не мисля, че е "много" извън темата. За България, по нечувствителния към качеството на горивата двигател на хибрида, според мен, му дава предимства при избора.  

 
			 
			
					
				Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
				Публикувано на: 20 Сеп 2017 21:37
				от vesodimov
				Hursa написа: ... по нечувствителния към качеството на горивата двигател на хибрида...
 
Интересно мнение. Поне за мен.