Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
- biro
- Мнения: 2821
- Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
- Местоположение: Русе
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 123 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Мнение от biro » 30 Юни 2022 09:30
biro
-
- Мнения: 5723
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 27 пъти
- Получена благодарност: 175 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Мнение от Hursa » 30 Юни 2022 13:40
А и повечето от нас, предполагам, включват ситемата и потеглят веднага (в ел режим) и едва в последствие, вече при движещ се автомобил се стартира ДВГ.
Hursa
Lwerewolf
-
- Мнения: 5723
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 27 пъти
- Получена благодарност: 175 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Мнение от Hursa » 30 Юни 2022 16:29
Всъщност последния дебат "тръгна" от тук.Ивайло Петров написа: ↑29 Юни 2022 00:47 всъщност ако батерията даде фира колата ще може ли да върви или ще даде критична грешка и ще спре или ще влезе във авариен режим.

И отговора май е - зависи до колко е дала "фира" батерията. Ако е тотална, а и доста преди "тотална" вероятно ще даде грешка и ни ще "тръгне", ни ще се опитва да стартира. Същото вероятно ще се случи, ако "даде фира", който и да е от основните елементи на хибридната система на тойота, а те са много

Успокоението е (за мен) - че всички основни елементи на хибридната система са с надеждност, много над средната. И не защото са тойота.
пс Всъщност „всички основни елементи на хибридната система са с надеждност, много над средната” (като средно за елементи при автомобили) - си е изхвърляне. Например батериите – макар да мисля, че са с надеждност „над средната” - не считам, че е с „много”. Двигателите – те са от относително надеждните елементи и считам, че при хибридите на тойота те са с надеждност над средната (като за двигатели при съвременни автомобили). Атмосферни, със сравнително умерена мощност, дори „дефорсирани” (на фона на силно форсираните съвременни двигатели с относително малък обем), с не малки работни обеми, работещи в относително по-благоприятни режими (като средно, при сравнение), облекчени, не задвижващи директно много от съпътстващите двигателите системи. Но все пак съвсем не могат да се сравнят по надеждност с електромотор, особено, когато са с опростената конструкция на синхронните двигатели с „перманентни” магнити.
Hursa
- BOz
- Мнения: 4577
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 217 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Мнение от BOz » 30 Юни 2022 18:37
Недопустимо, ама е факт.
Или при твоята система е изчистено това, в което се съмнявам.


Разход на хибрид ->

Разход на дизелов автоматик ->

BOz
- biro
- Мнения: 2821
- Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
- Местоположение: Русе
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 123 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Мнение от biro » 30 Юни 2022 19:06
biro
-
- Мнения: 536
- Регистриран на: 09 Юли 2018 04:07
- Местоположение: София
- Автомобил: gws191l 08, zze121 03, aw11 86
- Получена благодарност: 5 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Мнение от Lwerewolf » 30 Юни 2022 22:51
Lwerewolf
Krachunov
- BOz
- Мнения: 4577
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 217 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Мнение от BOz » 01 Юли 2022 01:41
Колко пък да е описано...
Със сигурност и на П3 е така. И при теб ще е така. Просто механично кутията има "зъби", в които се заключва и ако попаднеш между два зъба, няма как да не се премести.
Поиграх си да я наместя в такава позиция и готово - колата тръгва при палене на ДВГ-то.

Разход на хибрид ->

Разход на дизелов автоматик ->

BOz
- biro
- Мнения: 2821
- Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
- Местоположение: Русе
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 123 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Мнение от biro » 01 Юли 2022 07:15

А на Р дори и под наклон когато палеца е между 2 зъба също не се разклаща ако отпусна педала на спирачката, защото ползвам автоматична ръчна спирачка.
biro
- slowtraveler
- Мнения: 6305
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 360 пъти
- Получена благодарност: 395 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Мнение от slowtraveler » 01 Юли 2022 08:57
Трансмисията винаги има някакви луфтове, така, че въпросът с 'поклащания' смятам че е безсмислен...
При палене на ДВГ усилията при хибрида сигурно са над 2кВт (изхождайки от факта, че електромотора на стартера на обикновен автомобил е около 1200-1400Вт, и развърта ДВГ до около 200-500об/мин, а тук мисля го развърта до 1200об/мин)... Което безусловно би внесло дискомфорт с добавяне или изваждане на това усилие към общата сметка...
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
biro
- BOz
- Мнения: 4577
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 217 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Мнение от BOz » 01 Юли 2022 13:03
Тогава просто не споделяй, че няма как да стане колата да се премести, защото ползваш колата в определни условия (може да си я подпираш и на стената в гаража, твой избор), което обаче не е валидно за техническото изпълнение и действие/реакция на системата.
И това палене/въртящ момент се усеща в движение, ама много леко и трябва много да си познаваш колата и да имаш чувство. Въобще не говорим за какъвто и да е дискомофрт, защото огромен процент от шофьорите няма да го усетят въобще. Да кажем 4-5 пъти по-леко в сравнение с усещането, когато колата минава от регенерация към триещи спирачки.slowtraveler написа: ↑01 Юли 2022 08:57 Което безусловно би внесло дискомфорт с добавяне или изваждане на това усилие към общата сметка...

Разход на хибрид ->

Разход на дизелов автоматик ->

BOz
- biro
- Мнения: 2821
- Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
- Местоположение: Русе
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 123 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Мнение от biro » 01 Юли 2022 13:28
Няма как да не споделям, защото не се мести на P и стартиране на ДВГ. Това с ръчната го споменах, че е ситуация лоста на Р без значение дали стартира ДВГ.
biro
-
- Мнения: 536
- Регистриран на: 09 Юли 2018 04:07
- Местоположение: София
- Автомобил: gws191l 08, zze121 03, aw11 86
- Получена благодарност: 5 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Мнение от Lwerewolf » 01 Юли 2022 13:41
Пречка е, когато между спирачната система и ДВГ/MG2 имаш поне един редуктор, диференциал и полуоски - бая мегдан за хлоп/троп/луфт. Допълнително MG2 се контролира от същото нещо, което контролира MG1. Към ABS/VSC/TRC ECU-то се минава първо през CAN.
Lwerewolf
Обратно към “Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)”
- Всичко за TOYOTA
- ↳ Общи теми
- ↳ Клубни срещи
- ↳ Toyota Мания
- Технически въпроси
- ↳ Общи технически въпроси
- ↳ Двигатели
- ↳ Газови уредби
- ↳ Електрическа система, навигация, музика
- ↳ Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)
- ↳ Трансмисия
- ↳ Спирачна система
- ↳ Окачване
- ↳ Интериор/екстериор
- Електрически автомобили
- ↳ Общи разсъждения
- ↳ Електрически автомобили Тойота
- ↳ Зарядни станции
- LEXUS
- ↳ Общи теми
- ↳ Технически въпроси
- Отдел Subaru
- ↳ Subaru + MX5
- Пазар, магазини и услуги
- ↳ Купува части
- ↳ Продава части
- ↳ Купува / Продава автомобил
- ↳ Сервизи / Магазини / Услуги
- ↳ Черен списък на некоректни търговци и сервизи
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 гост