slowtraveler написа:LEXUS написа:....И независимо дали му е свършил токът , или не Приус ускорява за същите секунди.
Това не е точно така, но мениджмънта на автомобила позволява практически да няма 'свършването на тока' ако се мери 0-100км/ч...
Изключително трудно е да се създадат условия едновременно и да няма ток, и автомобила да е спрял.
Просто при смъкване нивото на батерията, при намаляването на скоростта при спиране ДВГ ще е останал да работи за да вдигне нивото. И при спиране не трябва да ползваш спирачка/генератора за да не я дозарежда. В края на краищата се искат батерията да даде ток само 10-11 секунди (prius 3 не ускорява ли до 100км/ч за 10.9сек?)...
Предполагам, че ако мъчиш автомобила на EV режим по плавно нагорнище, и спреш без спирачки точно когато батерията е празна, може да се направи опит за ускорение 0-100, като в известен диапазон от време колата да е само на ДВГ, и да няма какво да смуче от батерията... Т.е. да е под 100к.с..
При максимални режими там е ясно - там можеш да изцедиш батерията и да получиш 'куц' автомобил докато не отпуснеш газта за определено време...
Макар и от скоро да карам Приус, вече го играх този номер, без да искам.
Просто като види достатъчно баир колата, като привърши батерията, то оставаш само на ДВГ.
Ей в този момент колата няма нищо общо като поведение спрямо стандарното си поведение, когато я караш по равен път.
Ама колегата се мъчи да обясни, че разбираш ли имаш толкова мощ в този автомобил, че не е истина и не е редно да се сравнява с по-нискомощен такъв дизелов еквивалент.
С тази разлика, че ако тръгнат да се сравняват мощностите на двата типа двигатели, то Приуса ще издържи между нулевия и първия километър на магистралата. След това останалите 400 километра до морето са без значение за неговата невероятна мощност, която направо иначе ти чупи гърба.
Дори колегата сам е дал разхода на двата автомобила - при дизела 4.99 а при Приуса 5.02. А бе както и да го гледам, някак си не мога да видя, че Приуса е по-икономичен. Все пак знам, че 4,99 е по-малко число от 5.02, въпреки, че се мъчат да ни убедят твърдо, че приуса бил по-икономичен. Минах 2-ри клас и успях да не се подлъжа.
А най-ме кефи да видя компактния клас, където би бил най-икономичния хибрид правен някога от Тойота:
http://www.spritmonitor.de/en/overview/ ... owerunit=2
Какво имаме? 4,76/100 среден разход.
Сега да погледнем най-икономичната дизелова въшка с автоматична скоростна кутия:
http://www.spritmonitor.de/en/overview/ ... owerunit=2
Какво имаме? 3,54/100 среден разход.
Това прави над 1/3 по-икономичен дизеловия двигател от най-икономичния хибрид на Тойота.
33% по-икономичен. Тойота я чакат столетия докато успее с бензинов хибриден двигател да направи такъв разход, както някой са постигнали преди десетилетие с дизелов.
