Прекъсвач

Аватар
mapamop
Мнения: 5541
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 177 пъти
Получена  благодарност: 677 пъти

Прекъсвач

Мнение от mapamop » 14 Окт 2025 15:53

dracunculus написа: 14 Окт 2025 15:01 Странно е, ако някой в успял да го надъни до 210кмч, това ще да значи реални 200 :whistle: Освен, ако в новите генераци не са променили нещо, което не е отбелязано в официалния каталог. Което не би ме учудило за Тойота, не веднъж ми се е случвало да откривам несъответствия
Побвай да спреш климатик и каквото може като едри електрически консуматори, или такива които зависят от оборотите на двигателя. В книжката са написали максималната скорост когато са ти включени климатик на охлаждане, всички видове фарове, отопление на седалките, подгреви по стъклата и каквото още да има да плюска ток на едро. Спреш ли ги - разтоварваш мотора/системата от доста сериозен товар и остава място "за правене на забавни глупости".
Дъртия Авенсис като му спра климатика, карам на къси светлини и не съм пуснал нищо освен радиото, постига скорости по GPS над това което пише в книжката в раздела за хомологацията. Обаче на магистрално каране на равен терен, пусна ли дълги, халогени за мъгла, климатик или подгревите на седалките - мотора се спъва сериозно, и май даже не успяваше да достигне това което пише като скорост в хомологационните данни. Или ако я постигне е "със 300 зора в рамките на същият работен ден, малко преди да ти омалее крака от натискане".
Реалната скорост може да си я видите на диагностика със някой закачен ЕЛМ327 примерно. Това което виждате "го криви" километража над 20-30 км/ч скорост, но на диагностика си показва реалната скорост на движение (че и я мери доста точно, съпоставено със GPS и тия радарните скоростомерните табла).
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Тц...тц...тц...

dracunculus
Мнения: 1544
Регистриран на: 06 Мар 2011 23:14
Местоположение: Deutschland (Rosenheim am Inn)
Благодарил/а: 214 пъти
Получена  благодарност: 127 пъти

Прекъсвач

Мнение от dracunculus » 14 Окт 2025 15:59

Аз под реална скорост разбирам тази по GPS. На Лексуса каквото и да направя скоростта остава константно на 210 по километраж, дори когато е по нанадолнище с пълна газ. НЕ вдига повече, въпреки, че в такъв случай ДВГ е на ок. 2000 об. само. И това си е заради ел. двигателя. Виж с Авенсиса съм си правил експерименти с изключване на фарове, климатик и т.н., ами вдига 210-215, но с мноооого зор. Даже по нанадолнище го докарва до 230, което си е опасно с тая кола. Но тази разлика с Лексуса идва от това, че Авенсиса няма ограничител (активен), а си го ограничава мощността.
PS. Като цяло цялостната тенденция е все повече коли да се ограничават, с изключение на подчертано спортните модели. Даже някои, като Волво, отдавна ограничиха всички модели. И реално това го намирам за ок.
Последно промяна от dracunculus на 14 Окт 2025 16:20, променено общо 1 път.
Toyota Corolla 1,6 Valvematic 2012 Luna Navi-> ех
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line

Hursa
Мнения: 5983
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 39 пъти
Получена  благодарност: 204 пъти

Прекъсвач

Мнение от Hursa » 14 Окт 2025 15:59

В случая ограниченията са явно заради мг2, така че не би помогнало изключването на консуматори. Королата поддържи 189 км/ч (по километраж) на около 3500 об/мин (ако е относително "наравно"), при максимална мощност достигана при 6000, дори под оборотите, при които достига максималния въртящ момент, т. е. запаса е доста голям.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
mapamop
Мнения: 5541
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 177 пъти
Получена  благодарност: 677 пъти

Прекъсвач

Мнение от mapamop » 14 Окт 2025 19:08

Hursa написа: 14 Окт 2025 15:59 няма ограничител (активен)
Реално има - скоростната кутия. Има и ограничител на самия двигател на оборотите - над някакво ниво на оборотите ще ти спре подаването на горивото, за да не смелиш двигателя "в червената зона". Така че ако се опиташ на по-ниска предавка да го цедиш, ще те среже ограничителя на оборотите на двигателя (ECM-а предполагам я има тая логика). На максималната предавка - предполагам че предавателното число толкова позволява да се ускориш, отделно че и мотора вече няма да е в зоната на високата си мощност и "омалява да търчи като луд". Сигурно има и още куп фактори.
Това за чистия бензин.
За хубрида идея нямам как е организирана цялата система.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Тц...тц...тц...

Hursa
Мнения: 5983
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 39 пъти
Получена  благодарност: 204 пъти

Прекъсвач

Мнение от Hursa » 14 Окт 2025 20:20

► Виж съдържание
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6591
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 396 пъти
Получена  благодарност: 430 пъти

Прекъсвач

Мнение от slowtraveler » 15 Окт 2025 09:52

Hursa написа: 14 Окт 2025 20:20 Не мисля, че при задействане на ограничителя - "спира подаването на гориво". Твърде грубо би се усетило и според мен е опасно
При хибрида - електрониката ограничава отдадената мощност и въпросът е решен...
При ДВГ по спомен най-често директно се отрязва запалването, защото е 'още по-грубо' и моментално, отколкото отрязването на горивото tooth.gif
Затова и достигането на ограничителя на оборотите ДВГ се усещат толкова рязко - и на автомобила, и на мотоциклета...
Ограничителят по скорост е друга работа - там няма толкова голяма динамика в оборотите и напълно вероятно при малкото автомобили с чист ДВГ с такъв ограничител по скорост (по-скоро немски изключения) да е решен с ограничаване на горивото...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Hursa
Мнения: 5983
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 39 пъти
Получена  благодарност: 204 пъти

Прекъсвач

Мнение от Hursa » 15 Окт 2025 10:26

При съвременното ниво на автоматичните регулиращи системи на двг (както и съвременните горивни системи с доста точно дозиране) - не е необходимо да става така (поне според мен). И все пак - смятам, че е опасно така да се реализира - с прекъсване подаването на гориво и запалване. Вярно, че това се използва при "моторната спирачка", отдавна и при бензиновите двигатели. Но в случая, може да се е стигнало до такова повишаване на оборотите в критична ситуация. Например при изпреварване, при това от обикновен шофьор, не от автопилот - и тази моментна внезапна загуба да го обърка, да доведе до груби грешки. Просто да не е съобразил или дори опитен шофьор - след превключване може да получи по-голяма мощност, но при самото превключване ще загуби теглителна сила за кратко, а ситуацията да е критична, да си заслужава да рискуваш повреда на двигателя, дори разрушаването му. Все пак и ограничението не се задава за установените критични обороти, а за до определена степен по-ниски, със запас. Така, че превишаването им, ако е кратковременно и ограничено, докато автоматиката ги овладее (без много груба намеса) - да е допустимо.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 гост