Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота

Публикувай отговор
Аватар
slowtraveler
Мнения: 6454
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 382 пъти
Получена  благодарност: 411 пъти

Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота

Мнение от slowtraveler » 14 Авг 2025 09:55

Не бих го свалял, а просто бих анализирал начина на експлоатация... Какво товари акумулаторчето извън 'необходимото'? При хибридната система няма значение колко кратки са разстоянията, а кога и колко го товариш без да е пуснато 'зареждането' (стартирана хибридната система)..
Дали не са пуснати 'фарове за изпращане до вкъщи'... Дали не си 'играя' по менютата или слушам радио при спряна хибридна система... Дали стоя по-дълго в автомобила след като съм спрял и изгасил автомобила (той не заспива веднага в този случай)...
Дали държа дълго време отворен багажника (и му свети лампата) и т.н. и т.н...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

planetarydrive
Мнения: 116
Регистриран на: 21 Яну 2021 18:19
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Camry
Благодарил/а: 1 път
Получена  благодарност: 24 пъти

Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота

Мнение от planetarydrive » 14 Авг 2025 10:54

Никакъв проблем няма да се свали и зареди акумулатора. През зимата 1-2 пъти зареждам на Камри, като винаги откачам клемата. Малка част от настройките се губят-часовник и нещо незначително. Бих избягвал зареждане при включен акумулатор.11.9 се определя като гранично напрежение за разреден акумулатор. Интересна информация имаше в едно от последните видеа на проф. Кели от weber auto. Беше измерил стартов ток на акумулатора при новия Приус -около 40 ампера. Все си мисля, че ниското потребление създава проблеми. Скоро пътувах в чужбина и сложих резервен акумулатор в багажника за всеки случай.Електолитът беше доста разреден преди зареждане, но след зареждане почти не се повиши гъстотата. Вече е на 5 години.

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6454
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 382 пъти
Получена  благодарност: 411 пъти

Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота

Мнение от slowtraveler » 14 Авг 2025 11:53

Относно зареждането при включен акумулатор - избягваш загубите на настройки, като голяма част от тях остават 'скрити за потребителя' - като запомнени стойности по ДВГ и хибридна система и т.н.
С едно добро зарядно няма никакъв проблем да се зарежда акумулатора докато е включен в автомобила...
Но в случая неслучайно наблегнах на начина на експлоатация - там е разковничето.... При правилна употреба не би трябвало да се налага въобще да го дозареждаш, независимо на какви дистанции употребяваш автомобила...
40А стартов ток не е нещо страшно, но предполагам в реалност е доста по-малък...
Защото доста хора бъркат стартовият ток (от високоволтовата батерия на МГ1) с този при стартиране на хибридната система от 12V :) Гледам и AI 'е убеден' в това, че 12V батерия се зарежда от MG1 :)
Освен това - ако е много топло, е нормално зарядната система да намали зарядното напрежение (аз също съм виждал такова напрежение на големия дизелак лятото)...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
flammen
Мнения: 119
Регистриран на: 04 Фев 2014 19:05
Местоположение: София
Благодарил/а: 3 пъти
Получена  благодарност: 16 пъти

Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота

Мнение от flammen » 14 Авг 2025 12:22

Няма никакъв смисъл от зареждане на акумулатора при хибрида. При шофиране приоритет е икономията, а не зареждането - по време на движение електрониката държи акумулатора на 12.1 волта. Дори и да е зареден както си знаем от обикновените автомобили, електрониката ще го свали веднага на 12 волта. При други режими имаме зареждане както си знаем ние. По четири дена за по 20 км си е ок. За да нямаш никога проблеми с акумулатора, винаги дръж колата в режим “ready”.
Corolla E15 2.0 D4D
Lexus LBX

stangenov
Мнения: 31
Регистриран на: 12 Окт 2024 17:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 5 пъти
Получена  благодарност: 8 пъти

Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота

Мнение от stangenov » 14 Авг 2025 12:24

Повечето глупости са спрени. Опцията седалката да се мести при пускане и спиране на системата, изпращане до вкъщи и всякакви глупости от този род. Единствено, матричните фарове при отключване, прожектират два кръга които се съединяват. Винаги излизам от колата веднага след като изгася хибридната система и я паля възможно най-бързо. Единственото нещо което съм сложил в колата след като я купия януари е аларма на Пандора с неин си GSM модул и сим карта. Ама колко пък да харчат два модула. Ще следя какво се случва тея дни и най-много да разкача акумулатора за да го заредя в къщи на някакво уж хубаво зарядно на Бош.

Аватар
batececo
Мнения: 632
Регистриран на: 24 Фев 2014 12:52
Местоположение: София
Благодарил/а: 384 пъти
Получена  благодарност: 17 пъти

Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота

Мнение от batececo » 14 Авг 2025 12:46

Аз бих си взел от тези джъмп стартери, на нова кола да дозареждаш акумулатора някакси не ми изглежда нормално.
stangenov написа: 14 Авг 2025 09:37 тока е 11.9 волта
Токът се мери в ампери, а напрежението във волтове.

Hursa
Мнения: 5841
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 33 пъти
Получена  благодарност: 194 пъти

Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота

Мнение от Hursa » 14 Авг 2025 14:13

flammen написа: 14 Авг 2025 12:22по време на движение електрониката държи акумулатора на 12.1 волта
Ако е така, то действително няма смисъл от зареждане. Но и означава, че системата поддържа акумулатора на много нисък заряд - под 40, дори под 30%. Това само по себе си би му съкратило живота (ако действително е така).
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

stangenov
Мнения: 31
Регистриран на: 12 Окт 2024 17:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 5 пъти
Получена  благодарност: 8 пъти

Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота

Мнение от stangenov » 14 Авг 2025 15:17

От това което виждам от показанията на алармата, след като запаля хибридната система и тръгна, първо зарежда на 12.8 и после скача на 13.7 - 13.8 волта. Спрях алармата (има мейнтенънс мод) да видя дали ще има подобрение.

planetarydrive
Мнения: 116
Регистриран на: 21 Яну 2021 18:19
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Camry
Благодарил/а: 1 път
Получена  благодарност: 24 пъти

Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота

Мнение от planetarydrive » 14 Авг 2025 15:34

Около 40 ампера е токът при натискане на синия бутон power от 12в акумулатор. Професорът така казва. Всъщност е значително по-малко от стартиране на обикновен двг.

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6454
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 382 пъти
Получена  благодарност: 411 пъти

Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота

Мнение от slowtraveler » 14 Авг 2025 15:42

Не съм измервал - вероятно е пиков ток (а професор май по онези краища е длъжност, а не титла :) ) ...
То в реалност може и да е дори повече докато зареди някой кондензатор, но това е кратковременен процес, траещ вероятно няколко милисекунди... Т.е. - практически не отнемащи от капацитета...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

planetarydrive
Мнения: 116
Регистриран на: 21 Яну 2021 18:19
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Camry
Благодарил/а: 1 път
Получена  благодарност: 24 пъти

Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота

Мнение от planetarydrive » 14 Авг 2025 15:54

Май само в Италия е тово двусмислие с титлите, заради езика. В повечето държави професорът си е като нашенския. Със сигурност в мед. среди в немскоговорящите е подобно на нас. Мисля ,че и отвъд океана е така. Но това не е важно. Няма по-авторитетна и достъпна информация за хибридите от Weber auto и не само за Тойота.

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6454
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 382 пъти
Получена  благодарност: 411 пъти

Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота

Мнение от slowtraveler » 14 Авг 2025 16:20

planetarydrive написа: 14 Авг 2025 15:54 Мисля ,че и отвъд океана е така
Приятел го назначиха в Станфорд за професор веднага след завършване на висше образование... Та той разказваше - не съм проверявал :thumbsup:
Относно 'авторитета' - не съм гледал/чел конкретната информация, но е възможно просто да не е тълкувана както трябва... Казват ли колко дълго време черпи 40А при старт ? :whistle:
Ако направим груба сметка 40А/(1-2)сек то стартът черпи от порядъка на 10-20мАч, което пък е нормалната ПОСТОЯННА консумация на една обикновена аларма...
Затова и продължавам да смятам, че основното е начинът на експлоатация... Защото едно радио с лекота може да подмине 5А консумация, и ако го слушаш 12 минути да ти източи 1Ач - порядъкът е различен:)
Да не говорим за обикновените крушки tooth.gif
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 4 госта