Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота
- slowtraveler
- Мнения: 6454
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 382 пъти
- Получена благодарност: 411 пъти
Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота
Не бих го свалял, а просто бих анализирал начина на експлоатация... Какво товари акумулаторчето извън 'необходимото'? При хибридната система няма значение колко кратки са разстоянията, а кога и колко го товариш без да е пуснато 'зареждането' (стартирана хибридната система)..
Дали не са пуснати 'фарове за изпращане до вкъщи'... Дали не си 'играя' по менютата или слушам радио при спряна хибридна система... Дали стоя по-дълго в автомобила след като съм спрял и изгасил автомобила (той не заспива веднага в този случай)...
Дали държа дълго време отворен багажника (и му свети лампата) и т.н. и т.н...
Дали не са пуснати 'фарове за изпращане до вкъщи'... Дали не си 'играя' по менютата или слушам радио при спряна хибридна система... Дали стоя по-дълго в автомобила след като съм спрял и изгасил автомобила (той не заспива веднага в този случай)...
Дали държа дълго време отворен багажника (и му свети лампата) и т.н. и т.н...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 116
- Регистриран на: 21 Яну 2021 18:19
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: Camry
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 24 пъти
Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота
Никакъв проблем няма да се свали и зареди акумулатора. През зимата 1-2 пъти зареждам на Камри, като винаги откачам клемата. Малка част от настройките се губят-часовник и нещо незначително. Бих избягвал зареждане при включен акумулатор.11.9 се определя като гранично напрежение за разреден акумулатор. Интересна информация имаше в едно от последните видеа на проф. Кели от weber auto. Беше измерил стартов ток на акумулатора при новия Приус -около 40 ампера. Все си мисля, че ниското потребление създава проблеми. Скоро пътувах в чужбина и сложих резервен акумулатор в багажника за всеки случай.Електолитът беше доста разреден преди зареждане, но след зареждане почти не се повиши гъстотата. Вече е на 5 години.
- slowtraveler
- Мнения: 6454
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 382 пъти
- Получена благодарност: 411 пъти
Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота
Относно зареждането при включен акумулатор - избягваш загубите на настройки, като голяма част от тях остават 'скрити за потребителя' - като запомнени стойности по ДВГ и хибридна система и т.н.
С едно добро зарядно няма никакъв проблем да се зарежда акумулатора докато е включен в автомобила...
Но в случая неслучайно наблегнах на начина на експлоатация - там е разковничето.... При правилна употреба не би трябвало да се налага въобще да го дозареждаш, независимо на какви дистанции употребяваш автомобила...
40А стартов ток не е нещо страшно, но предполагам в реалност е доста по-малък...
Защото доста хора бъркат стартовият ток (от високоволтовата батерия на МГ1) с този при стартиране на хибридната система от 12V
Гледам и AI 'е убеден' в това, че 12V батерия се зарежда от MG1 
Освен това - ако е много топло, е нормално зарядната система да намали зарядното напрежение (аз също съм виждал такова напрежение на големия дизелак лятото)...
С едно добро зарядно няма никакъв проблем да се зарежда акумулатора докато е включен в автомобила...
Но в случая неслучайно наблегнах на начина на експлоатация - там е разковничето.... При правилна употреба не би трябвало да се налага въобще да го дозареждаш, независимо на какви дистанции употребяваш автомобила...
40А стартов ток не е нещо страшно, но предполагам в реалност е доста по-малък...
Защото доста хора бъркат стартовият ток (от високоволтовата батерия на МГ1) с този при стартиране на хибридната система от 12V


Освен това - ако е много топло, е нормално зарядната система да намали зарядното напрежение (аз също съм виждал такова напрежение на големия дизелак лятото)...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- flammen
- Мнения: 119
- Регистриран на: 04 Фев 2014 19:05
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 3 пъти
- Получена благодарност: 16 пъти
Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота
Няма никакъв смисъл от зареждане на акумулатора при хибрида. При шофиране приоритет е икономията, а не зареждането - по време на движение електрониката държи акумулатора на 12.1 волта. Дори и да е зареден както си знаем от обикновените автомобили, електрониката ще го свали веднага на 12 волта. При други режими имаме зареждане както си знаем ние. По четири дена за по 20 км си е ок. За да нямаш никога проблеми с акумулатора, винаги дръж колата в режим “ready”.
Corolla E15 2.0 D4D
Lexus LBX
Lexus LBX
-
- Мнения: 31
- Регистриран на: 12 Окт 2024 17:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 5 пъти
- Получена благодарност: 8 пъти
Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота
Повечето глупости са спрени. Опцията седалката да се мести при пускане и спиране на системата, изпращане до вкъщи и всякакви глупости от този род. Единствено, матричните фарове при отключване, прожектират два кръга които се съединяват. Винаги излизам от колата веднага след като изгася хибридната система и я паля възможно най-бързо. Единственото нещо което съм сложил в колата след като я купия януари е аларма на Пандора с неин си GSM модул и сим карта. Ама колко пък да харчат два модула. Ще следя какво се случва тея дни и най-много да разкача акумулатора за да го заредя в къщи на някакво уж хубаво зарядно на Бош.
- batececo
- Мнения: 632
- Регистриран на: 24 Фев 2014 12:52
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 384 пъти
- Получена благодарност: 17 пъти
Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота
Аз бих си взел от тези джъмп стартери, на нова кола да дозареждаш акумулатора някакси не ми изглежда нормално.
Токът се мери в ампери, а напрежението във волтове.
-
- Мнения: 5841
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 33 пъти
- Получена благодарност: 194 пъти
Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота
Ако е така, то действително няма смисъл от зареждане. Но и означава, че системата поддържа акумулатора на много нисък заряд - под 40, дори под 30%. Това само по себе си би му съкратило живота (ако действително е така).
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
-
- Мнения: 31
- Регистриран на: 12 Окт 2024 17:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 5 пъти
- Получена благодарност: 8 пъти
Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота
От това което виждам от показанията на алармата, след като запаля хибридната система и тръгна, първо зарежда на 12.8 и после скача на 13.7 - 13.8 волта. Спрях алармата (има мейнтенънс мод) да видя дали ще има подобрение.
-
- Мнения: 116
- Регистриран на: 21 Яну 2021 18:19
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: Camry
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 24 пъти
Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота
Около 40 ампера е токът при натискане на синия бутон power от 12в акумулатор. Професорът така казва. Всъщност е значително по-малко от стартиране на обикновен двг.
- slowtraveler
- Мнения: 6454
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 382 пъти
- Получена благодарност: 411 пъти
Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота
Не съм измервал - вероятно е пиков ток (а професор май по онези краища е длъжност, а не титла
) ...
То в реалност може и да е дори повече докато зареди някой кондензатор, но това е кратковременен процес, траещ вероятно няколко милисекунди... Т.е. - практически не отнемащи от капацитета...

То в реалност може и да е дори повече докато зареди някой кондензатор, но това е кратковременен процес, траещ вероятно няколко милисекунди... Т.е. - практически не отнемащи от капацитета...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 116
- Регистриран на: 21 Яну 2021 18:19
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: Camry
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 24 пъти
Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота
Май само в Италия е тово двусмислие с титлите, заради езика. В повечето държави професорът си е като нашенския. Със сигурност в мед. среди в немскоговорящите е подобно на нас. Мисля ,че и отвъд океана е така. Но това не е важно. Няма по-авторитетна и достъпна информация за хибридите от Weber auto и не само за Тойота.
- slowtraveler
- Мнения: 6454
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 382 пъти
- Получена благодарност: 411 пъти
Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота
Приятел го назначиха в Станфорд за професор веднага след завършване на висше образование... Та той разказваше - не съм проверявал

Относно 'авторитета' - не съм гледал/чел конкретната информация, но е възможно просто да не е тълкувана както трябва... Казват ли колко дълго време черпи 40А при старт ?

Ако направим груба сметка 40А/(1-2)сек то стартът черпи от порядъка на 10-20мАч, което пък е нормалната ПОСТОЯННА консумация на една обикновена аларма...
Затова и продължавам да смятам, че основното е начинът на експлоатация... Защото едно радио с лекота може да подмине 5А консумация, и ако го слушаш 12 минути да ти източи 1Ач - порядъкът е различен:)
Да не говорим за обикновените крушки

Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 гост