Това е форум за да се коментират проблеми, решения и т.н., така, че пускам описанието, което е ЗА МОЯТА КОЛА. Мисля, че инженерите от Тойота са по наясно от нас.Относно превключването на скорости, да объркал съм се четох за доста кутии и го написах по инерция.
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
-
- Мнения: 317
- Регистриран на: 17 Авг 2014 08:38
- Местоположение: Асеновград
- Благодарил/а: 3 пъти
- Получена благодарност: 9 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
- Прикачени файлове
-
- Тойота Ярис Хибрид 2012---
- 20250527_111927.jpg (416.29 KiB) Преглеждано 1205 пъти
-
- 1.jpg (701.92 KiB) Преглеждано 1205 пъти
-
- 2.jpg (820.91 KiB) Преглеждано 1205 пъти
-
- 3.jpg (723.02 KiB) Преглеждано 1205 пъти
-
- 4.jpg (757.53 KiB) Преглеждано 1205 пъти
Toyota Rav4 XA30 2008, 2.2 D4D 136hp /No DPF и Toyota Yaris 1.5 Hybrid 2013
-
- Мнения: 5729
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 27 пъти
- Получена благодарност: 175 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Защо се прави по този начин смяната на маслото в автоматичните трансмисии и при вариаторите - защото при сливане на старото масло голяма част от него остава в механизмите, които автоматично превключват, в хидравличното задействане на тези механизми, в хидравличния управляващ блок, дори в помпата и в хидротрансформатора. В случая - няма такива механизми, защо е нужно. За промиване на единичен планетарен механизъм и евентуално на маслената помпа - но едва ли.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
-
- Мнения: 317
- Регистриран на: 17 Авг 2014 08:38
- Местоположение: Асеновград
- Благодарил/а: 3 пъти
- Получена благодарност: 9 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Колега така е, то е ясно как се прави на автоматичните, но се питах и аз защо е нужно точно тук, и затова пуснах запитването?Не съм чувал да е нужно промиване на СВТ както е описано тук, вероятно защото е хибрид и има някакъв смисъл.
Toyota Rav4 XA30 2008, 2.2 D4D 136hp /No DPF и Toyota Yaris 1.5 Hybrid 2013
-
- Мнения: 12
- Регистриран на: 17 Май 2024 16:12
- Местоположение: Plovdiv
- Автомобил: Auris
- Благодарил/а: 4 пъти
- Получена благодарност: 2 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Аз вярвам само на тоя човек
Мисля и аз да сменям скоро , само да си намеря удобен подемник.
Питал съм в Тойота - не се сменяло, нямало определен интервал.
Колкото до Haynes manual-a , малко ми се струва че предобрят.
Според тва дето го пишат си приготви 10л масло.

Мисля и аз да сменям скоро , само да си намеря удобен подемник.
Питал съм в Тойота - не се сменяло, нямало определен интервал.
Колкото до Haynes manual-a , малко ми се струва че предобрят.
Според тва дето го пишат си приготви 10л масло.
- WoLF
- Мнения: 3527
- Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
- Местоположение: Стара Загора
- Автомобил: Приус '07
- Благодарил/а: 749 пъти
- Получена благодарност: 286 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Хибридите не са със CVT, а с eCVT. Огромна разлика...
Около 150к е хубаво да го смениш...
Около 150к е хубаво да го смениш...
Последно промяна от WoLF на 27 Май 2025 16:26, променено общо 1 път.



-
- Мнения: 5729
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 27 пъти
- Получена благодарност: 175 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Сигурни ли сте в базата. Дали тойота биха написали cvt вместо е-cvt. Да не е взето описанието за вариатор. Но и едва ли ще навреди, просто ще направите процедурата два пъти и ще платите за двойно количество масло. Няма фини механизми, поне до колкото знам. Една "планетарка", подобно на диференциала, но за по-малък въртящ момент и един редуктор към мг2 (също планетарен).
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- BOz
- Мнения: 4585
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 219 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Значи четенето не е било за твоята кола. Нали това ти казвам. Че това, което си написал, не е за твоята кола. Значи си написал нещо грешно, което не си го разбрал (да кажем си се объркал).
И точно защото работим с техническа литература от Тойота, затова ти казвам, че няма смисъл да пускаш като доказателство разни писания, защото, както се видя, описанието, което беше дал не го пише в инструкцията.
Значи следващ инструкцията, не превключваш безсмислено "скорости" и това е.

Разход на електричарка -> 
Разход на хибрид ->
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на хибрид ->

Разход на дизелов автоматик ->

-
- Мнения: 317
- Регистриран на: 17 Авг 2014 08:38
- Местоположение: Асеновград
- Благодарил/а: 3 пъти
- Получена благодарност: 9 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Няма как да съм сигурен в мануала на Хайнес.Мисля, че кутията е свт, а не е-свт и е само този вариант за този модел. Последно 3.3литра ли ? На първата снимка съм снимал, че е за ярис хибрид.Hursa написа: ↑27 Май 2025 16:26 Сигурни ли сте в базата. Дали тойота биха написали cvt вместо е-cvt. Да не е взето описанието за вариатор. Но и едва ли ще навреди, просто ще направите процедурата два пъти и ще платите за двойно количество масло. Няма фини механизми, поне до колкото знам. Една "планетарка", подобно на диференциала, но за по-малък въртящ момент и един редуктор към мг2 (също планетарен).
Toyota Rav4 XA30 2008, 2.2 D4D 136hp /No DPF и Toyota Yaris 1.5 Hybrid 2013
-
- Мнения: 5729
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 27 пъти
- Получена благодарност: 175 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
За хибрида е e-cvt. И като устройство се различават принципно. Но маслото, което сте написали - не е за вариатор. Поне за королата и ауриса хибриди е това (ATF WS). Количеството - трябва да видите в книжката към автомобила (за королата, с двулитровия - пише, че е 3,8 л).
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- BOz
- Мнения: 4585
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 219 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
За съжаление да споделя, че пуснах обява за Приуса и веднага го купиха. Мъчно малко ми стана, но това е положението. Дори нямах време да я публикувам във форума, защото щяхте да ми се скарате - забранени линкове към външни сайтове.
Като абсолютно краен резултат да споделя, че общата цена на притежаване на въпросния автомобил за 11 години ми е излязъл на точно 40 стотинки на километър.
Средния му разход за това време беше 5.19/100.
Топ 3 на разходите:
1. За гориво - 28%.
2. За застраховки 22%.
3. Покупна цена (включва продажбата) 12%.
Като пример за цената на придвижване на 2-те ми предишни коли:
1. Опел Инсигниа - 80 стотинки на километър.
2. БМВ 330хд - 67 стотинки на километър.
Дали Приуса си заслужава като притежание - определено да. Аз не съм притежавал автомобил, който да предостави такава ниска обща цена на придвижване.

Като абсолютно краен резултат да споделя, че общата цена на притежаване на въпросния автомобил за 11 години ми е излязъл на точно 40 стотинки на километър.
Средния му разход за това време беше 5.19/100.
Топ 3 на разходите:
1. За гориво - 28%.
2. За застраховки 22%.
3. Покупна цена (включва продажбата) 12%.
Като пример за цената на придвижване на 2-те ми предишни коли:
1. Опел Инсигниа - 80 стотинки на километър.
2. БМВ 330хд - 67 стотинки на километър.
Дали Приуса си заслужава като притежание - определено да. Аз не съм притежавал автомобил, който да предостави такава ниска обща цена на придвижване.
Разход на електричарка -> 
Разход на хибрид ->
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на хибрид ->

Разход на дизелов автоматик ->

- slowtraveler
- Мнения: 6319
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 363 пъти
- Получена благодарност: 396 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Ще е интересно да се види статистиката на електричката след някоя друга година
Ако не се лъжа последният ми автомобил бе със обща цена над 2лв/км 


Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта