Обърни внимание на настройката на ГИ.
Не е ок да се пукат така клапаните, изминал съм много повече км на газ и клапаните са в перфектно състояние.
skydiver's Toyota RAV4 XA20 2.0 VVTi 1AZ-FE
- skydiver
- Мнения: 652
- Регистриран на: 05 Май 2015 23:55
- Местоположение: София
- Автомобил: Rav4.2
- Благодарил/а: 3 пъти
- Получена благодарност: 1 път
skydiver's Toyota RAV4 XA20 2.0 VVTi 1AZ-FE
Any car can get you where you need to go, a special car gets you there with a smile on your face...
-
- Мнения: 2
- Регистриран на: 06 Фев 2025 09:12
- Местоположение: Кюстендил
- Автомобил: Rav4/03 D4D & Rav4/08 2L vvti
skydiver's Toyota RAV4 XA20 2.0 VVTi 1AZ-FE
Благодаря за бързите отговори и ЛС.
Понеже съм нов потребител не мога да отговоря лично и затова пиша рамата тук: jtmbh31v505052241
И според мен проблема е в настройката на ГИ. Колата има инсталиран JLM valve saver kit, но със спукана тръба и явно е карана много време без това + беда смес.
След като я ремонтирам ще и правя настройка. ГИ е без връзка с OBD, дори няма връзка с О2. Може и да сменя ECUто само с опцияta за OBD. Модела е MP48.
Понеже съм нов потребител не мога да отговоря лично и затова пиша рамата тук: jtmbh31v505052241
И според мен проблема е в настройката на ГИ. Колата има инсталиран JLM valve saver kit, но със спукана тръба и явно е карана много време без това + беда смес.
След като я ремонтирам ще и правя настройка. ГИ е без връзка с OBD, дори няма връзка с О2. Може и да сменя ECUто само с опцияta за OBD. Модела е MP48.
-
- Мнения: 542
- Регистриран на: 13 Окт 2008 23:32
- Местоположение: София
- Автомобил: Avensis 3S-FE,RAV4 XA30 1AZ-FE
- Благодарил/а: 23 пъти
- Получена благодарност: 60 пъти
skydiver's Toyota RAV4 XA20 2.0 VVTi 1AZ-FE
nemanemoga,
Малко ще нацапам темата на skydiver, но може да ти е полезно.
Първо да попитам – този, нацепения клапан с каква хлабина беше, ако си я измерил?
За газовия инжекцион – хубавото на XA30, за разлика от предишнита RAV4 XA20 e, че кислородната сонда е AFS, което ти позволява да наблюдаваш гориво-въздушната смес относително точно, а не както при старите сонди, да имаш две стойности – бедна, или богата. По този начин настройката на газовата е по-лесна. Тоест освен софтуер за газовата ти трябва някакъв обд-интерфейс и може на телефон да наблюдаваш стойностите на ламбда сондата, къс и дълъг трим. И това е достатъчно за да настроиш уредбата. Освен това, според мен, след като не знаеш пробега на италианската уредба, колкото и да е качествена, е добре да смениш редуктор-изпарителя и дюзите. Особено внимание обърни на сместа в open-loop режим, когато няма ламбда контрол. Хубавото, както писах по-нагоре е, че с AFS сондата може да наблюдаваш сместа в този режим, когато тримовете нямат смисъл.
Иначе съвременните уредби използват най-често впръскаване на бензин едновременнно с пропан-бутан над определено натоварване и обороти, за да се избегне обедняване респ. проблеми с изпускателните клапани пък и намаляване на температурата, макар че с минимално добавяне на бензин не съм сигурен доколко ще се намали температурата, но това си е мое мнение. Но старите уредби не поддържат тази функция. Друг вариант е над определени обороти, примерно 3500-4000 да се преминава на бензин.
Малко ще нацапам темата на skydiver, но може да ти е полезно.
Първо да попитам – този, нацепения клапан с каква хлабина беше, ако си я измерил?
За газовия инжекцион – хубавото на XA30, за разлика от предишнита RAV4 XA20 e, че кислородната сонда е AFS, което ти позволява да наблюдаваш гориво-въздушната смес относително точно, а не както при старите сонди, да имаш две стойности – бедна, или богата. По този начин настройката на газовата е по-лесна. Тоест освен софтуер за газовата ти трябва някакъв обд-интерфейс и може на телефон да наблюдаваш стойностите на ламбда сондата, къс и дълъг трим. И това е достатъчно за да настроиш уредбата. Освен това, според мен, след като не знаеш пробега на италианската уредба, колкото и да е качествена, е добре да смениш редуктор-изпарителя и дюзите. Особено внимание обърни на сместа в open-loop режим, когато няма ламбда контрол. Хубавото, както писах по-нагоре е, че с AFS сондата може да наблюдаваш сместа в този режим, когато тримовете нямат смисъл.
Иначе съвременните уредби използват най-често впръскаване на бензин едновременнно с пропан-бутан над определено натоварване и обороти, за да се избегне обедняване респ. проблеми с изпускателните клапани пък и намаляване на температурата, макар че с минимално добавяне на бензин не съм сигурен доколко ще се намали температурата, но това си е мое мнение. Но старите уредби не поддържат тази функция. Друг вариант е над определени обороти, примерно 3500-4000 да се преминава на бензин.
-
- Мнения: 523
- Регистриран на: 19 Сеп 2019 17:24
- Местоположение: София
- Автомобил: Тойота,Митсубиши,Нисан,Лексус
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 96 пъти
skydiver's Toyota RAV4 XA20 2.0 VVTi 1AZ-FE
Като цяло най-вероятно просто клапана е дефектен. Ако колата е карана с бедна смес , което значи чек и грешка system too lean би трябвало да пострада най-малкото и другия изпускателен клапан, все пак са в един цилиндър...................
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 гост