
Нова корола крос скърцане при натискане ма спирачка
- memorex
- Мнения: 965
- Регистриран на: 17 Фев 2021 21:29
- Местоположение: Varna
- Автомобил: avatar
- Благодарил/а: 70 пъти
- Получена благодарност: 54 пъти
Нова корола крос скърцане при натискане ма спирачка
Без да спекулирам по темата ,но по спомен оригиналните с които дойде равчето бяха Texstar. 

"Великите умове обсъждат идеи, средните умове обсъждат събития, малките умове обсъждат хората."
'Without data, you’re just another person with an opinion', W. Edwards Deming
'Without data, you’re just another person with an opinion', W. Edwards Deming
- nov
- Мнения: 1070
- Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
- Местоположение: Bulgaria
- Автомобил: XA30 3ZR-FAE,B6304T4
- Благодарил/а: 49 пъти
- Получена благодарност: 34 пъти
Нова корола крос скърцане при натискане ма спирачка
Което само по себе си предполага някакъв контрол на тия части (вероятно го има , но занижен), европейски са 100% защото на кутията брандирана с логото на Лексъс /Тойота стоеше надписа Made in Romania.
точно в десетката, за цена..................и то ниска..............ще си замълча тактично.Двигателист написа: ↑03 Фев 2025 13:53 или по-точно местни за региона, което вероятно води до по-ниски разходи, респективно цена.
Явно е точно това идеята.
Така четейки, много близо до истината, но пък специално за накладки не би трябвало да правят разлика за гаранционен/извънгаранционен автомобил, или се предполага, че никой чалнат, като мен няма да иде в Тойота да си купува " ОЕМ " накладки за 13 годишния си кош, за в чужбина съм почти сигурен, че е така. И именно от това мислене изхождат, просто да "оберат" и тая клиентела ако я има.
NO PAIN, NO GAIN!
-
- Мнения: 5458
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 16 пъти
- Получена благодарност: 145 пъти
Нова корола крос скърцане при натискане ма спирачка
Има нещо по съществено от накладките по отношение на създавания шум. Затова едни и същи накладки в едни спирачни апарати, при съпоставими условия могат да създават "скърцане", а в други - не. (Разбира се - конструкцията, размерите и материалите на "дисковете" имат не по-малко значение от накладките, в случая - за създаване или "липса" на "скърцане".)slowtraveler написа: ↑03 Фев 2025 11:24 Като всяко едно от горните действия може да промени резонансната честота и да доведе до свирене на спирачките...
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- zorbata
- Мнения: 214
- Регистриран на: 11 Юни 2024 19:15
- Местоположение: София
- Автомобил: RAV4 GR PHEV
- Благодарил/а: 29 пъти
- Получена благодарност: 40 пъти
Нова корола крос скърцане при натискане ма спирачка
Предполагам е нещо като по хранителните вериги - много производители опаковат продукцията си с фирмена марка на съответната верига. Работил съм в предприятие което правеше така, съответно цената беше по-ниска и не се наблягаше толкова на качеството и то не на продукта, а на качеството на материалите които се влагаха.Двигателист написа: ↑03 Фев 2025 13:53 Оптифит не е точно марка, а търговска линия на евтини части, които Тойота продава като оригинални.
На мен лично "гресирането" на накладките ми е помагало за спиране на скърцането. Може да е изолиран случай, понеже от тогава го правя редовно(поне веднъж годишно).
caryЦар
- slowtraveler
- Мнения: 5894
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 293 пъти
- Получена благодарност: 315 пъти
Нова корола крос скърцане при натискане ма спирачка
Резонансната честота зависи от различни фактори както споменахме


Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- zorbata
- Мнения: 214
- Регистриран на: 11 Юни 2024 19:15
- Местоположение: София
- Автомобил: RAV4 GR PHEV
- Благодарил/а: 29 пъти
- Получена благодарност: 40 пъти
Нова корола крос скърцане при натискане ма спирачка
Уф колко издребнявате.
При маса 0.400 кг.(нови са около толкова за този модел) ще "свири" с 10Hz(например), а при маса 0.350 кг. ще е с 30Hz. И при двата случая ще свири.
caryЦар
- slowtraveler
- Мнения: 5894
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 293 пъти
- Получена благодарност: 315 пъти
Нова корола крос скърцане при натискане ма спирачка
Не съм съгласен - предполагам няма съмнения у колегите, че свиренето е поради резонанс...
Това, че един камертон ще 'свири' (резонира) например с 440Хц не значи, че въобще ще чуеш звук 420Хц от него...
Това са особеностите на резонанса - 'свиренето' (вибрациите и т.н.) - мръдне ли честотата на външното въздействие малко от резонансната честота - звукът/вибрациите затихва и изчезва... Не искам да навлизам в издребняване, но всеки, занимавал се с радиотехника знае как се настройваха радиоапаратите в миналото и защо 'чуваш' само радиостанцията на конкретната честота (подсказка - стига ти само бобина/антена и кондензатор, резониращи ТОЧНО на тази честота
)
Доста колеги са го усещали този ефект - или 'странно дрънчене' на двигателя точно при определени обороти ( например 2200об/мин), или пък вибрации на волана при 110км/ч заради разбалансирана гума...
А двигателят, гумата, автомобила са си останали същите извън този диапазон, ама ефектът си го усетил точно в резонансната частота на механичното изделие
(на някои двигатели има 'червена линия' на оборотомера - обороти, в които по инструкция въобще не трябва да се задържаш, а само можеш да преминеш през тях. Като над тях и под тях двигателя си е спокоен... Ама в резонанса - може да го потрошиш


Това, че един камертон ще 'свири' (резонира) например с 440Хц не значи, че въобще ще чуеш звук 420Хц от него...
Това са особеностите на резонанса - 'свиренето' (вибрациите и т.н.) - мръдне ли честотата на външното въздействие малко от резонансната честота - звукът/вибрациите затихва и изчезва... Не искам да навлизам в издребняване, но всеки, занимавал се с радиотехника знае как се настройваха радиоапаратите в миналото и защо 'чуваш' само радиостанцията на конкретната честота (подсказка - стига ти само бобина/антена и кондензатор, резониращи ТОЧНО на тази честота


Доста колеги са го усещали този ефект - или 'странно дрънчене' на двигателя точно при определени обороти ( например 2200об/мин), или пък вибрации на волана при 110км/ч заради разбалансирана гума...

А двигателят, гумата, автомобила са си останали същите извън този диапазон, ама ефектът си го усетил точно в резонансната частота на механичното изделие

(на някои двигатели има 'червена линия' на оборотомера - обороти, в които по инструкция въобще не трябва да се задържаш, а само можеш да преминеш през тях. Като над тях и под тях двигателя си е спокоен... Ама в резонанса - може да го потрошиш

Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 5458
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 16 пъти
- Получена благодарност: 145 пъти
Нова корола крос скърцане при натискане ма спирачка
Дали трептенето на накладките ще се погаси достатъчно зависи от "коравината" на супортите, от тяхната структура, размери, маса (особено за предните, които са с по-голямо натоварване обикновено, както и затова, че са в пъти по-дебели дисковете и е по голям диаметъра им), от хлабините в тях, от гнездата за накладките, колко "равномерно" ги "притиска" към диска, от демпферите, които погасяват трептенето и дали е използвана "смазка", от нейната консистенция, ако е използвана. А това е по решения на конструктора и от качеството на изработка (и сглобка

Струната свири, ако я монтирате на китара. Ако я вържете за добре конструиран супорт - няма да свири.

Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- slowtraveler
- Мнения: 5894
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 293 пъти
- Получена благодарност: 315 пъти
Нова корола крос скърцане при натискане ма спирачка
► Виж съдържание
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 5458
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 16 пъти
- Получена благодарност: 145 пъти
Нова корола крос скърцане при натискане ма спирачка
► Виж съдържание
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- gimara
- Мнения: 1632
- Регистриран на: 27 Фев 2014 18:56
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: Verso 1.8/CVT, 2016
- Благодарил/а: 42 пъти
- Получена благодарност: 85 пъти
Нова корола крос скърцане при натискане ма спирачка
Интересно четиво - https://www.ferodo.com/bg-bg/blog/avoid ... rakes.html. Слагайте по един честотомер в колата.
Toyota Manuals/Сервизни ръководства/Ръководство на потребителя
Toyota Corolla Verso 1.8/2008 >> Toyota Verso 1.8,CVT/2016
Toyota Corolla Verso 1.8/2008 >> Toyota Verso 1.8,CVT/2016

- slowtraveler
- Мнения: 5894
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 293 пъти
- Получена благодарност: 315 пъти
Нова корола крос скърцане при натискане ма спирачка
На цялата съвкупна система и нейни отделни компоненти... Статията на Феродо, цитирана от gimara добре систематизира казаното по темата...
Все едно да кажеш, че китарата е сложен агрегат




Не разглеждайте едностранно резонанса и вибрациите... Когато ти дрънчи ауспуха при определени обороти, това заради ауспуха ли е или заради двигателя

Така и е при спирачките - не само накладките, но и дисковете, а и целият апарат и дори цялото окачване (и температура и т.н.) внасят своя дан и може да промени резонансните честоти и хармониците им..

Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 5458
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 16 пъти
- Получена благодарност: 145 пъти
Нова корола крос скърцане при натискане ма спирачка
Вижте графиката - резонанса, ако го има е в тесен диапазон от честоти. Т. е. само при определено съчетание от фактори може да се получи - като малко изменение на който и да е - ще се излезе от резонанса. В случая - натискаме спирачките, скоростта и оборотите на колелата намаляват - ако има резонанс, в един момент се появява скърцане и в следващия "изчезва" - защото ъгловата скорост на дисковете вече е по-ниска и съчетанието е друго, резонансната област е премината. А те си скърцат продължително време в процеса на спиране. И пак - конструктора не трябва да допуска подобни резонанси. Вижте как зависи от "коефициента на затихване" на вибрациите в случая. Т. е. - ако конструктора въведе демпфер или трудновибриращ елемент, поне за честоти, около резонанса, (стабилен, "корав" супорт например, с демпфирани хлабини - значително съпротивление) в някой от елементите на системата - няма да има резонанс (или поне може да бъде много "тихо" скърцането и никой няма да го чуе
- с незначително повишение на амплитудата в областта на резонанса).
Все пак, както е написано "Съдържанието, съдържащо се в тази статия, е само за развлекателни, информационни и рекламни цели ...".
Защо скърца и как да се борим със скърцането на конкретен автомобил, за който евентуално купуваме "Феродо" накладки, а не "как да си конструираме не скърцащ" такъв. 

Все пак, както е написано "Съдържанието, съдържащо се в тази статия, е само за развлекателни, информационни и рекламни цели ...".


Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- slowtraveler
- Мнения: 5894
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 293 пъти
- Получена благодарност: 315 пъти
Нова корола крос скърцане при натискане ма спирачка
Разбира се, че резонансът е в тесен диапазон на основната честота (и значително по-малък интензитет на хармониците)... Но погрешно тълкуваш, че скоростта или оборотите на автомобила са определящи за звука...Hursa написа: ↑04 Фев 2025 21:04 В случая - натискаме спирачките, скоростта и оборотите на колелата намаляват - ако има резонанс, в един момент се появява скърцане и в следващия "изчезва" - защото ъгловата скорост на дисковете вече е по-ниска и съчетанието е друго, резонансната област е премината. А те си скърцат продължително време в процеса на спиране.
Все едно да тълкуваш, че ако движиш по-бързо лъка на цигулката, избраният тон ще се промени

И да - напълно е вероятно при по-висока скорост инициатора вече да е изместил дотолкова честотата, че да не се получи резонанс и да не пищят спирачките

Но това са наистина доста странични въпроси... Основното поне за мен е избор на комплект диск/накладки и правилното им разработване (последният път разработването отне около 10-15 минути внимателно шофиране без трафик - за да мога да направя няколко по-интензивни намалявания на скоростта от около 40км/ч без да спирам...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 5458
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 16 пъти
- Получена благодарност: 145 пъти
Нова корола крос скърцане при натискане ма спирачка
А кое, кое е силата създаваща вибрациите - триенето между диска и накладките. В случая диска не е съвсем струна - вижте масата му спрямо струната, както и формата, опората му (- бързо ще затихнат колебанията на конкретна честота). Ако ударим камбаната леко - тя ако въобще зазвъни - ще звъни тихо.
Но нека е така - вибрира на конкретна честота. Ако накладката не продължи да вибрира на същата (близка или малко по-ниска) честота - няма резонанс. Трием струната с лъка - струната вибрира. Спираме да "трием" (водим лъка много бавно) - но не отделяме лъка (не отпускаме педала на спирачките) - ще погасим вибрациите и.
Надявам се, че няма цигулари тук
- да ми се смеят.
Но нека е така - вибрира на конкретна честота. Ако накладката не продължи да вибрира на същата (близка или малко по-ниска) честота - няма резонанс. Трием струната с лъка - струната вибрира. Спираме да "трием" (водим лъка много бавно) - но не отделяме лъка (не отпускаме педала на спирачките) - ще погасим вибрациите и.
Надявам се, че няма цигулари тук

Последно промяна от Hursa на 04 Фев 2025 22:04, променено общо 1 път.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта