Електрически коли, но Не от TOYOTA

Публикувай отговор
Аватар
mfandakov
Мнения: 3638
Регистриран на: 20 Апр 2015 21:00
Местоположение: Кричим
Автомобил: E38
Благодарил/а: 42 пъти
Получена  благодарност: 103 пъти

Електрически коли, но Не от TOYOTA

Мнение от mfandakov » 05 Яну 2025 16:29

Не разбирам този какво говори,но ..май чувам някакви думи близки към немския като billiger ,та си мисля че този псува.....Да са таковам в простата кратуна че купих . .евтин кабел от Ибей tooth.gif ...,защото май и Ибей чувам .

Аватар
slowtraveler
Мнения: 5788
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 282 пъти
Получена  благодарност: 299 пъти

Електрически коли, но Не от TOYOTA

Мнение от slowtraveler » 05 Яну 2025 21:03

Не смятам това за критичен проблем - дори един прост найлон отгоре би решил проблема :thumbsup:
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
iovkito
Мнения: 2971
Регистриран на: 24 Авг 2008 22:05
Местоположение: Добрич
Благодарил/а: 16 пъти
Получена  благодарност: 92 пъти

Електрически коли, но Не от TOYOTA

Мнение от iovkito » 05 Яну 2025 22:37

В Берлин заваля сняг. Пуснах подгрева на огледала, седалка и волан, батерията е спаднала с 200км при реално изминати 160. Повече от 55км/ч не съм вдигал. За плъг ин хибрид на тойота бих се замислил много, но VW не е моята кола.
Toyota Avensis T25 2.0 D4D 2007
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014

Аватар
mfandakov
Мнения: 3638
Регистриран на: 20 Апр 2015 21:00
Местоположение: Кричим
Автомобил: E38
Благодарил/а: 42 пъти
Получена  благодарност: 103 пъти

Електрически коли, но Не от TOYOTA

Мнение от mfandakov » 06 Яну 2025 07:34

Внимавай в берлинските тунели,че идват едни глоби с. ...6 км над допустимото направо в България на адрес. :D

Аватар
iovkito
Мнения: 2971
Регистриран на: 24 Авг 2008 22:05
Местоположение: Добрич
Благодарил/а: 16 пъти
Получена  благодарност: 92 пъти

Електрически коли, но Не от TOYOTA

Мнение от iovkito » 06 Яну 2025 10:34

Който е свикнал на рекета в България, тук няма какво да го уплаши. За 15г шофиране в Германия, глоба не съм получавал, само веднъж са ме проверявали по магистралата, защото бях с БГ регистрация.
Toyota Avensis T25 2.0 D4D 2007
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014

Аватар
zorbata
Мнения: 176
Регистриран на: 11 Юни 2024 19:15
Местоположение: София
Автомобил: RAV4 GR PHEV
Благодарил/а: 22 пъти
Получена  благодарност: 34 пъти

Електрически коли, но Не от TOYOTA

Мнение от zorbata » 06 Яну 2025 18:19

iovkito написа: 05 Яну 2025 22:37 За плъг ин хибрид на тойота бих се замислил много,
И при него сега пробега рязко пада при ползване на климатик и подгрев седалки и волан, а и при дистанционното загряване на купето, но какво от това - нали ми е гот wink.gif .
caryЦар

Аватар
slowtraveler
Мнения: 5788
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 282 пъти
Получена  благодарност: 299 пъти

Електрически коли, но Не от TOYOTA

Мнение от slowtraveler » 06 Яну 2025 20:02

zorbata написа: 06 Яну 2025 18:19 И при него сега пробега рязко пада при ползване на климатик и подгрев седалки и волан
Да, но няма да ти промени плановете - винаги може да запали ДВГ и да си продължиш, докато при електричка трябва да се съобразяваш :thumbsup:
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
Monster
Мнения: 405
Регистриран на: 09 Ное 2021 10:50
Местоположение: Sofia
Автомобил: Rav4 PHEV, Zoe ZE40
Благодарил/а: 145 пъти
Получена  благодарност: 119 пъти

Електрически коли, но Не от TOYOTA

Мнение от Monster » 07 Яну 2025 11:29

От опит мога да кажа, че подгревът на стъклата, волана и седалките напрактика не намалят пробега на колата. Изразходеното количество ток е пренебрежимо, но пък се ползва максимално ефективно, затопляйки целенасочено само критичните места в колата, нуждаещи се от тази топлина - стъклата, за да не се замъгляват, а воланът и седалките, за да е топло на ръцете, кръста и още няколко други важни за комфорта на шофьора/шофьорката атрибута. tongue.gif Радвам се, че Равката ми поддържа въпросните подгреви, тъй като това прави възможно да си я ползвам за ежедневните цели през зимата само с 1 зареждане, без да се налага да правя междинни зареждания през деня, които правех предните зими, когато си ползвах активно парното на колата. В същото време леко съжалявам, че конкретно моето Зое му липсват въпросните подгреви, но пък тъй като го купувах втора ръка нямах много избор и заложих на по-важния в случая критерии - добра сервизна история (масово другите Зоета, които гледах, имаха някаква история, свързана с катастрофа), пък екстрите останаха леко на втори план (макар че пак доста време отделих да намеря Зое с парктроник и камера за назад, за удобство на жена ми). И все пак Зоето има значително по-голяма батерия от Равката и за градските цели, при положение че няма подгрев, си ползвам отдалеченото подгряване, което стопля купето за около 5-10 минути преди да се кача в колата, когато съм я държал паркирана навън в студа. Пък вече като тръгна - с еко режима на климатика успява да се поддържа приемлива температура и приемлив разход на ток. Това е за градски нужди. За извънградски - не мисля, че бих ползвал Зоето зимата за извънградски разходки на повече от 100 км от София. Основната причина е, че ако лятото се зарежда бързо (на бавни зарядни около 22 kW), то зимата зареждането често пада значително (до към 11 kw, a понякога дори до към 7 kW, което реално е скоростта на зареждане на Равката). Просто тази конкретна кола си е мислена за градска електричка - моето Зое няма DC порт, няма подгрев на батерията, а когато температурите са под нулата няма как студената батерия да се зарежда с обичайните за не-зимните сезони скорости. Е до Лом (на около 170 км) бих могъл да отида, при положение, че няма да бързам да се върна същия ден и ще си зареждам колата ~4-5 часа в гаража ми там, но на дълъг път, където трябва да правя межнинни зареждания с часове през зимата - това не бих си го причинил. С това не отписвам всички електрички - има такива, които си имат подгрев на батерията и бързо зареждане и през зимата, та с тях може да стане по-приемливо пътуването. И все пак май още няма такива, които зимата ще минат София-Варна без да се планира едно 20-30 минутно спиране за зареждане, което в крайна сметка не е голяма работа. Виж София-Бургас ако трябва да се правят 2 такива спирания (заради скоростта) или 1 спиране, но каране по магистралата с едва 100 км/ч - това вече не е моето нещо.

Аватар
Filbor
Мнения: 1128
Регистриран на: 16 Окт 2014 15:39
Местоположение: Бургас - София
Автомобил: Renault Zoe Intens 2021, R135
Благодарил/а: 15 пъти
Получена  благодарност: 41 пъти

Електрически коли, но Не от TOYOTA

Мнение от Filbor » 09 Яну 2025 19:11

Filbor написа: 19 Окт 2024 12:15 поръчали са и акумулатор, защото нямаха наличен, който по ръководство се сменя на всеки три години
Смяна на акумулатор на Зое:
Прикачени файлове
Смяна на акумулатор.JPG
Смяна на акумулатор.JPG (46.41 KiB) Преглеждано 1296 пъти
08.2014 - 11.2021 11.2021 - <Днес>

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 гост