Проблем при спиране
- Ивайло Димов
- Мнения: 1507
- Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
- Местоположение: Шумен
- Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
- Благодарил/а: 158 пъти
- Получена благодарност: 153 пъти
Проблем при спиране
Ако ще сменяш дискове ,сменяш и накладките ...никой уважаващ себе си мастер няма ти сложи стари накладки на нови дискове.Особено пък ако едното колело е задържало ,тва че си ги карал само неколко дена не значи че вече не са износени неравномерно .В последствие ще е същото " биене " и с новите дискове и ще псуваш .Стъпките са ясни ,сваля са апарата ,супорта ,чисти се главината от ръжда ,водачите се преглеждат ,проверява се за луфт лагера на главината .И чак след като всичко е проверено ,почистено и смазано (ако се препоръчва от производителя) се поставят нови дискове и накладки .
Тоя феномен " крив" диск го има в митологиятя .Само ,че никой не обяснява как се измята чугун 25 мм .Лош ,неправилен монтаж води до неравнометно износване да диска и накладките то създава вибрации.
Тоя феномен " крив" диск го има в митологиятя .Само ,че никой не обяснява как се измята чугун 25 мм .Лош ,неправилен монтаж води до неравнометно износване да диска и накладките то създава вибрации.
- nov
- Мнения: 1053
- Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
- Местоположение: Bulgaria
- Автомобил: XA30 3ZR-FAE,B6304T4
- Благодарил/а: 45 пъти
- Получена благодарност: 34 пъти
Проблем при спиране
Най-вероятно си прав, прослушах няколко майсторяги, явно на никой не му се занимава с тая работа и проверявам оферти за нови спирачни предни апарати 2 броя, питах и за оригинални в Тойота , но.............няма да са от там , знам как бият криви дискове, според мен проблемите не са в диска, ще сменям ред по ред и ще хвърчат едни излишни $, но искам тоя проблем да го махна.
NO PAIN, NO GAIN!
- WoLF
- Мнения: 3224
- Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
- Местоположение: Стара Загора
- Благодарил/а: 514 пъти
- Получена благодарност: 219 пъти
Проблем при спиране
Под крив диск има няколко проблема с еднаква симптоматика:
1)Непочистена главина преди монтажа и от там неприлепнал добре диск ("биенето" се усеща от момента на монтирането на диска);
2)Скоростно охлаждане на силно загрят диск (интензивно спиране и минаване през ледена локва, например), което води до деформация в диска (пак ефекта е моментален);
3)Неравномерно износване на диска поради множество фактори (тук "биенето" започва плавно и се увеличава до смяна на диска с накладките).
Димов тук е прав - така си нагласям нещата, че при смяна на диск да са и накладките за смяна. Не искам да ме е яд, че сменям накладки с ресурс. Нов диск със стари накладки силно не препоръчвам
1)Непочистена главина преди монтажа и от там неприлепнал добре диск ("биенето" се усеща от момента на монтирането на диска);
2)Скоростно охлаждане на силно загрят диск (интензивно спиране и минаване през ледена локва, например), което води до деформация в диска (пак ефекта е моментален);
3)Неравномерно износване на диска поради множество фактори (тук "биенето" започва плавно и се увеличава до смяна на диска с накладките).
Димов тук е прав - така си нагласям нещата, че при смяна на диск да са и накладките за смяна. Не искам да ме е яд, че сменям накладки с ресурс. Нов диск със стари накладки силно не препоръчвам
- nov
- Мнения: 1053
- Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
- Местоположение: Bulgaria
- Автомобил: XA30 3ZR-FAE,B6304T4
- Благодарил/а: 45 пъти
- Получена благодарност: 34 пъти
Проблем при спиране
Да, това го знам, че с нови дискове, задължително и нови накладки.
NO PAIN, NO GAIN!
- Ивайло Димов
- Мнения: 1507
- Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
- Местоположение: Шумен
- Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
- Благодарил/а: 158 пъти
- Получена благодарност: 153 пъти
Проблем при спиране
Има фирми предлагат опция да дадеш стар апарат ,а те ти продават оригинален рециклиран с гаранция .Не им се занимава на мастерите щото отнема доста време и е пипкава работа.Преди години има проблеми със задни апарати на Реното ,няква луксозна модификация беше с 1.8 моно но пък с металик-хамелон боя ,шибедах ,задни дискови спирачки .Моите беха лоши и търсих от морга ,бая ровене падна докато намеря кола ,която не беха свалени .Човека излезе съвестен и коректен и ми ги прати с прясно отрезани маркучлета и апарата беше пълен с течност .Така 5-6 години я карах и грижи не съм имал ,отиде в Метарекс с идеален ДВГ и спирачки . Та опцията морга съществува в твоя случай ,но само ако наистина апарата е проблема .Докато не се диагностицира нема нужда да търсиш балтон за копчето ти .
- nov
- Мнения: 1053
- Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
- Местоположение: Bulgaria
- Автомобил: XA30 3ZR-FAE,B6304T4
- Благодарил/а: 45 пъти
- Получена благодарност: 34 пъти
Проблем при спиране
Така е, сега запазих час за сервиз за другата седмица, та се надявам да се произнесат, благодаря на всички за съветите и насоките.
NO PAIN, NO GAIN!
- Ивайло Димов
- Мнения: 1507
- Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
- Местоположение: Шумен
- Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
- Благодарил/а: 158 пъти
- Получена благодарност: 153 пъти
Проблем при спиране
Винаги търси и второ мнение ,все пак става дума за спирачки и сериозни суми .Много мастери предпочитат ситуацията plug and play ,сменят без да търсят коренът на проблема .Ясно е ,че всеки си цени трудът и времето но когато иде реч за спирачна система трябва да се подхожда много задълбочено и отговорно .Не случайно маса доставчици на авточасти отказват да покриват гаранция по дефектна стока когато е монтирана в гаража на Бат Гошо ,а той е с 8-ми клас и няма де юре право нищо освен да ти измие колата .Може да е много добър механик ,но е извън закона и правилата за сервизна дейност.
П.П В Израел е строго забранено всякакви МПС да се рвмонтират извън оторизирани сервизи ,без значение дали са официални дилърски или малки тип гараж .Хората трябва да са с нужното образование и сервиза да е регистриран като такъв .А не пункт за смяна на масла но пък между другото и поправят коли .
П.П В Израел е строго забранено всякакви МПС да се рвмонтират извън оторизирани сервизи ,без значение дали са официални дилърски или малки тип гараж .Хората трябва да са с нужното образование и сервиза да е регистриран като такъв .А не пункт за смяна на масла но пък между другото и поправят коли .
- zorbata
- Мнения: 176
- Регистриран на: 11 Юни 2024 19:15
- Местоположение: София
- Автомобил: RAV4 GR PHEV
- Благодарил/а: 22 пъти
- Получена благодарност: 34 пъти
Проблем при спиране
Обикновено на две смени на накладки се сменява диска(за предните), но зависи и как използваш спирачките. Виж какъв е размера(дебелина) на нов диск и премери твоя - не знам за Тойота, но има марки където допуска е 1 мм.
Възможно е при смяната на течността някакъв "боклук" от системата да е останал в сп. апарат и да ти създава проблема със задържането.
caryЦар
-
- Мнения: 91
- Регистриран на: 01 Фев 2021 10:26
- Местоположение: България
- Автомобил: corolla e21 1.2t хечбек
- Получена благодарност: 6 пъти
Проблем при спиране
Освен водачите, погледнахте ли и улеите където се монтират накладките?
С времето там се трупа ръжда и ги притиска. Махат се неръждаемите пластини, почиства се и се смазва.
С времето там се трупа ръжда и ги притиска. Махат се неръждаемите пластини, почиства се и се смазва.
- nov
- Мнения: 1053
- Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
- Местоположение: Bulgaria
- Автомобил: XA30 3ZR-FAE,B6304T4
- Благодарил/а: 45 пъти
- Получена благодарност: 34 пъти
Проблем при спиране
Проблема е отпреди смяната на течността, няма ищо общо с нея, няма промяна в симптомите преди и след смяната и.zorbata написа: ↑06 Яну 2025 18:02Обикновено на две смени на накладки се сменява диска(за предните), но зависи и как използваш спирачките. Виж какъв е размера(дебелина) на нов диск и премери твоя - не знам за Тойота, но има марки където допуска е 1 мм.
Възможно е при смяната на течността някакъв "боклук" от системата да е останал в сп. апарат и да ти създава проблема със задържането.
Не, този майстор при който сменях беше много посредствен и трябваше и да му вися на главата.
NO PAIN, NO GAIN!
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта