1.8 140 коня или 2,0 197 коня
-
- Мнения: 10
- Регистриран на: 02 Яну 2025 11:28
- Местоположение: Sofia
- Автомобил: Auris
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 1 път
1.8 140 коня или 2,0 197 коня
Чудейки се каква кола да избера, забелязах, че тези два варианта живеят всъщност в повечето предлагани в момента модели
1.8 140 коня / 2,0 197 коня
- Корола Крос
- Корола Хечбек/Седан
- CH-R
Това пето поколение хибриди предполагам са добри. Може ли да кажете кое е по-надежно да не се разваля.
Ясно, че едното е по-бързично. Верно ли е, че 1,8 е хибридът от предишния приус, който реално във времето се е доказал като надежден /да не се разваля/
Вариантът 2.0 също толкова надежден ли е във времето?
Благодаря!
1.8 140 коня / 2,0 197 коня
- Корола Крос
- Корола Хечбек/Седан
- CH-R
Това пето поколение хибриди предполагам са добри. Може ли да кажете кое е по-надежно да не се разваля.
Ясно, че едното е по-бързично. Верно ли е, че 1,8 е хибридът от предишния приус, който реално във времето се е доказал като надежден /да не се разваля/
Вариантът 2.0 също толкова надежден ли е във времето?
Благодаря!
-
- Мнения: 9
- Регистриран на: 20 Сеп 2023 18:03
- Местоположение: Nederlands
- Автомобил: е210 2.0 hybrid
- Получена благодарност: 3 пъти
1.8 140 коня или 2,0 197 коня
Зависи какво ти трябва , аз съм с 2ка 2019 184 коня, почти не ги използвам тия коне понеже карам основно магистрали в Нидерландия. Мисля, че извънградско разхода е минимален в полза на 1.8, аз бих взел 1.8 - направих си кефа с 2ката първите няколко месеца и сега няма никаква тръпка, а за мен 140 коня са напълно адекватни за нормално каране. Отделно си карам семейството почти винаги с мен. От към надеждност , на 135к км съм и няма никакви грижи , според мене може да изкара 300к км без проблеми тая кола, само хибридната батерия не знам дали ще издържи, но поне в щатите ги рециклират за 1000$ та не е болка.
-
- Мнения: 5291
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 13 пъти
- Получена благодарност: 113 пъти
1.8 140 коня или 2,0 197 коня
По-бърз не е по-мощния Автомобилите и с двете системи са ограничени до максимална скорост от 180 км/ч според производителя - ограничението се налага за да се защити един от елементите (на хибридната система). Дали 2.0 е "толкова надежден" - още не може да се твърди, все пак 1.8 двигателя се ползва значително по отдавна, в хибридните системи от трето, четвърто поколения и сега в това, което нарекоха "пето", като още в трето поколение се инсталира не само в приус, но и в по-продавания в Европа аурис. 2.0 е по-нов, което не означава задължително по-добър. Относително по натоварен е двигателя, 1.8 е сравнително по "дефорсиран". 2.0 е със "смесено" подаване на гориво - директно впръскване в цилиндрите и с предкамерно впръскване - което също не предполага по-голяма надеждност. 2.0 е с по дълъг работен ход, същевременно е и доста по-високооборотен. Така че, вероятно 2.0 отстъпва по надеждност на 1.8 двигателя. (Все пак аз съм предпочел и сега бих предпочел по-мощния - което не означава, че съм направил и бих направил "правилния" избор. )
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
-
- Мнения: 36
- Регистриран на: 08 Авг 2023 23:08
- Местоположение: София
- Автомобил: Toyota Corolla Cross 2,0 FWD
- Благодарил/а: 59 пъти
- Получена благодарност: 12 пъти
1.8 140 коня или 2,0 197 коня
Да защитя малко надеждността на 2.0. Това което облекчава работата му особено в ниски обороти е по-мощния електромотор, като софтуера е направен така, че да го натоварва по-малко за сметка на електромотора. Освен това вторият комплект инжектори преди всмукателните клапани ги поддържат чисти и нагара се натрупва по-бавно и по-малко, отколкото при чистото директно впръскване.
Все пак това е теория, а критерий за истината е само практиката.
Иначе, да, и аз съм предпочел 2.0. Просто ускорението наистина кефи и стойността му 0-100 е под 8 сек.
- peterhr
- Мнения: 621
- Регистриран на: 31 Яну 2007 12:24
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 21 пъти
- Обратна връзка:
1.8 140 коня или 2,0 197 коня
За много хора, това е важно. Запас от мощност никога не е излишен. При сравнително еднакви други показатели, аз бих избрал по-мощния вариант.
Предишната ми кола беше доста по-мощна и изпреварванията бяха много лесни, без аз да мисля много, без да чакам много дълги прави. Сега ми се налага да се съобразявам с много неща. Когато реално избирах кола, сравнението беше между много големи крайности и нямаше как да заложа отново на по-мощен вариант.
Имам познати, които усещат, само по усет 1 секунда разлика в ускорението, т.е. хващат разлика само по начина на возене и усещане в колата - дали е 5сек или 6 сек до 100.
Предишната ми кола беше доста по-мощна и изпреварванията бяха много лесни, без аз да мисля много, без да чакам много дълги прави. Сега ми се налага да се съобразявам с много неща. Когато реално избирах кола, сравнението беше между много големи крайности и нямаше как да заложа отново на по-мощен вариант.
Имам познати, които усещат, само по усет 1 секунда разлика в ускорението, т.е. хващат разлика само по начина на возене и усещане в колата - дали е 5сек или 6 сек до 100.
Corolla E17, 2016г, 1.6 CVT
- WoLF
- Мнения: 3224
- Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
- Местоположение: Стара Загора
- Благодарил/а: 515 пъти
- Получена благодарност: 219 пъти
1.8 140 коня или 2,0 197 коня
Точно това е - не е по-бърза при равни другите неща. Въпроса е дали е за сметка на нещо важно за конкретния купувач или не
- peterhr
- Мнения: 621
- Регистриран на: 31 Яну 2007 12:24
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 21 пъти
- Обратна връзка:
1.8 140 коня или 2,0 197 коня
До 100км/ч - 3 секунди не е малка разлика (при равни други условия). Доускорението също е няколко секунди разлика.
Corolla E17, 2016г, 1.6 CVT
- WoLF
- Мнения: 3224
- Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
- Местоположение: Стара Загора
- Благодарил/а: 515 пъти
- Получена благодарност: 219 пъти
1.8 140 коня или 2,0 197 коня
Не съм се изразил достатъчно точно.
това в скобите не е изпълнено, разликите обаче може да не са важни за някои, а за други да са
-
- Мнения: 36
- Регистриран на: 08 Авг 2023 23:08
- Местоположение: София
- Автомобил: Toyota Corolla Cross 2,0 FWD
- Благодарил/а: 59 пъти
- Получена благодарност: 12 пъти
1.8 140 коня или 2,0 197 коня
Hursa, напълно съм съгласен с обясненията като имам само малко допълнение. При ускорението от място, както и при доускоренията кефа от електромотора МГ2 идва не просто от по-високата му мощност, а и от по-високия въртящ момент, който идва веднага /практически малко над нулевите обороти/. И да, батерията е малка и бързо свършва и това което си описал е точно за извънградското каране, когато ДВГ трябва и да движи колата и чрез МГ1 да зарежда батерията, обаче в големия град, където карам ежедневно батерията рекуперира при всяко спиране, което разбира се не е достатъчно но двигателната карта е направена така, че ДВГ да зарежда чрез инвертора и МГ1 батерията. От това идват "неадекватната" работа като обороти на ДВГ, която смущава мнозина.
Малък оф топик: на Хондата ми е направено същото като идея за оптимално задвижване от двата енергийни източника макар и с друга механична схема. Там няма планетарен редуктор, но има съединител, управляван от компа, който се зацепва за задвижване на колелата, когато скоростта е достатъчно висока за да могат оборотите на ДВГ да са достатъчни за да генерират въртящ момент, който по това време да движи колата. Това се налага защото също няма скоростна кутия за смяна на предавателното отношение и трансмисията също е кръстена е-CVT, защото предава тягата без прекъсване, въпреки, че не е вариатор нито пък има постоянно зацепване през планетарен механизъм.
Малко дълго става, извинявам се.
Малък оф топик: на Хондата ми е направено същото като идея за оптимално задвижване от двата енергийни източника макар и с друга механична схема. Там няма планетарен редуктор, но има съединител, управляван от компа, който се зацепва за задвижване на колелата, когато скоростта е достатъчно висока за да могат оборотите на ДВГ да са достатъчни за да генерират въртящ момент, който по това време да движи колата. Това се налага защото също няма скоростна кутия за смяна на предавателното отношение и трансмисията също е кръстена е-CVT, защото предава тягата без прекъсване, въпреки, че не е вариатор нито пък има постоянно зацепване през планетарен механизъм.
Малко дълго става, извинявам се.
-
- Мнения: 5291
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 13 пъти
- Получена благодарност: 113 пъти
1.8 140 коня или 2,0 197 коня
Да се вглеждаме във високия въртящ момент, без да се разглежда трансмисията е заблуждаващо (особено е заблуждаващо при еднакъв тип електромотори). Вижте при второ поколение - електромотора е с 400 Нм въртящ момент. При електромотора е важно и до какви обороти може да поддържа високия си въртящ момент, особено в случаи, като при хибридите на тойота (и електроавтомобилите) - когато той е включен към трансмисията посредством относителни силно понижаващ редуктор - така диапазона от скорости, за които той може да даде максималния си въртящ момент силно се съкращава. (Има интересен момент при развъртането на синхронен мотор от "0" оборота, за съжаление трудно се намира информация и се съмнявам, че си го обяснявам правилно. Ако има електроинженери - да пишат. ) И да - имах предвид продължително движение с относително постоянна и относително невисока скорост (а не шофиране със спирания, регенериране при спиранията и последващи ускорения). Тогава подпомагане на двг не е необходимо и е безпредметно, защото ще изчерпи заряда и в последствие трябва да се зареди. Още повече, ако сравняваме хибридите с 1.8 и 2.0 двг - при еднаква ниска скорост по-големия в случая има по-голям запас по-мощност и така дори по-малко би се нуждал от подпомагане.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- aalexieff
- Мнения: 23
- Регистриран на: 23 Юни 2019 19:43
- Местоположение: Павликени
- Автомобил: Toyota Avensis, Т27, III Wagon
1.8 140 коня или 2,0 197 коня
Здравейте,
Върви ми една мисъл да заменя Авенсис III Вагон 2,2 и Мицубиши Колт VI 1,5 със Корола туринг спорт и като чета в Ауто-Дата Нет има разлика във технологията на батериите. 1,8 (140) е със Литиево-йонна (Li-Ion) батерия а 2,0 (196) е с Никел-метал хидридна (NiMH). По прицип Литиево-йонните батерии са по добри, може и да бъркам.
Моля за коментар, защото съм се насочил към 2,0?
Върви ми една мисъл да заменя Авенсис III Вагон 2,2 и Мицубиши Колт VI 1,5 със Корола туринг спорт и като чета в Ауто-Дата Нет има разлика във технологията на батериите. 1,8 (140) е със Литиево-йонна (Li-Ion) батерия а 2,0 (196) е с Никел-метал хидридна (NiMH). По прицип Литиево-йонните батерии са по добри, може и да бъркам.
Моля за коментар, защото съм се насочил към 2,0?
AlAleksiev
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 1 гост