Предишните, които се появиха бяха:
https://electripglobal.com/bg
В началото бяха безплатни. Тогава веднъж зареждах на DC станция, но по някое време стана нещо и зареждането спря. Като се пробвах пак, ме известиха, че ако продължа да опитвам ще ме таксуват наказателно. Казах си безплатно е няма да се оплаквам ... и тръгнах.
После станаха платени. Тогава на една тяхна AC 22 kW бях сложил да зареждам. Понеже бях наблизо и след малко минах да видя как е. Е, зареждането пак беше спряло и се отказах.
Писах им мейл дали проблемът е при тях или в колата, но никой не ми отговори. И така повече не съм ги използвал.
Зарядна инфраструктура
- Filbor
- Мнения: 1123
- Регистриран на: 16 Окт 2014 15:39
- Местоположение: Бургас - София
- Автомобил: Renault Zoe Intens 2021, R135
- Благодарил/а: 15 пъти
- Получена благодарност: 37 пъти
- biro
- Мнения: 2735
- Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
- Местоположение: Русе
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 100 пъти
Зарядна инфраструктура
От електрип съм много доволен. От гига чарджър не. На повечето им АС станции колата ми не зарежда. Веднъж се срещнах с управителя и главния техник, обикаляхме зарядни станции в града и те не разбраха какъв е проблема. Намерихме 1 тяхна станция, на която зарежда, на одтаналите не.
Тръгва комуникация и след малко колата отказва. Интересното е, че след такъв тест и в гаража ми отказва да зарежда през следващия 1 час.
Тръгва комуникация и след малко колата отказва. Интересното е, че след такъв тест и в гаража ми отказва да зарежда през следващия 1 час.
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED
- ufer
- Мнения: 2789
- Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
- Благодарил/а: 23 пъти
- Получена благодарност: 66 пъти
Зарядна инфраструктура
Много стачкуват тези зарядни станции... Бях се запалил да си купувам електричка, но се разколебах. Ще чакам да преминат детските болести...
- Monster
- Мнения: 397
- Регистриран на: 09 Ное 2021 10:50
- Местоположение: Sofia
- Автомобил: Rav4 PHEV, Zoe ZE40
- Благодарил/а: 141 пъти
- Получена благодарност: 119 пъти
Зарядна инфраструктура
Интересно - аз при Electrip никога не съм имал проблеми. Ползвах ги стабилно докато бяха безплатни и веднъж при платената им версия. С Гигачарджър имах периоди, в които зареждането на Равката прекъсваше на всеки 1-2 kwh, но успявах да го продължавам от приложението им без да съм до колата. Един ден просто отказа да зарежда, но в последствие се оказа, че оригиналният кабел на Равката нещо се е повредил - вероятно поради чести огъвания при зареждане "през място", както понякога ми се налага в моя офис. Така и не намерих време да го закарам до EV Point или подобно място, за да го ремонтират. В този ред на мисли ако някой знае друго подходящо място за ремонт на кабели (предполагам някоя жичка се е извадила от буксата при конектора), ще съм благодарен да сподели.
Иначе новите станции на Електрохолд изглеждат обещаващи - тепърва са излезли, а вече са си добра бройка и то на удобни за мен локации (както в София, така и в страната, визирайки най-вече северозападна България). Бързо ще задминат Гигачарджър по брой станции, тъй като разполагат с доста сериозен ресурс. Остава да се надяваме да задържат тази приемлива цена.
Иначе новите станции на Електрохолд изглеждат обещаващи - тепърва са излезли, а вече са си добра бройка и то на удобни за мен локации (както в София, така и в страната, визирайки най-вече северозападна България). Бързо ще задминат Гигачарджър по брой станции, тъй като разполагат с доста сериозен ресурс. Остава да се надяваме да задържат тази приемлива цена.
- Filbor
- Мнения: 1123
- Регистриран на: 16 Окт 2014 15:39
- Местоположение: Бургас - София
- Автомобил: Renault Zoe Intens 2021, R135
- Благодарил/а: 15 пъти
- Получена благодарност: 37 пъти
Зарядна инфраструктура
Аз винаги съм имал проблем на AC 22 kW. Като се оплаках в представителството, че след известно време спира, когато зареждам на 22 kW AC те не откриха проблем. И казаха проблемът е в зареждачките . Е, да, ама аз съм виждал други Зоета да зареждат на същите места без проблем.
08.2014 - 11.2021
11.2021 - <Днес>
- Monster
- Мнения: 397
- Регистриран на: 09 Ное 2021 10:50
- Местоположение: Sofia
- Автомобил: Rav4 PHEV, Zoe ZE40
- Благодарил/а: 141 пъти
- Получена благодарност: 119 пъти
Зарядна инфраструктура
Аз не съм имал проблем със Зоето и неговото AC зареждане и за щастие - тъй като моето Зое няма DC порт. Истината е, че аз почти не съм ползвал публични зарядни станции с него (освен ако не броим за публична тази в офиса ми), тъй като пробегът му към момента ми е бил достатъчен да пътувам само с домашно/офисно зареждане. На практика мисля, че точно два пъти съм ползвал публични зарядни - веднъж зарядната на eCars в Лом и веднъж ползвах една станция на EVN в Пловдив. И така за последните 16-17 хиляди км, които изминах с тази кола.
- Monster
- Мнения: 397
- Регистриран на: 09 Ное 2021 10:50
- Местоположение: Sofia
- Автомобил: Rav4 PHEV, Zoe ZE40
- Благодарил/а: 141 пъти
- Получена благодарност: 119 пъти
Зарядна инфраструктура
Днес заредих на една от новите зарядни станции на Electrocharge и мога да споделя, че "изживяването" ми хареса . Ето и причините:Filbor написа: ↑13 Ное 2024 15:07 Нов доставчик:
https://automedia.investor.bg/a/2-novin ... -balgariya
https://electrocharge.bg/bg/#%D0%9F%D1% ... 0%B8%D0%B5
- Приложението им изглежда базирано на платформата на българската фирма Ampeco, както и не малко други приложения на други зарядни мрежи, които ползвам. Това го виждам като голям плюс тъй като платформата е добре изпитана, регистрацията става супер лесно, плащането също, географската картата е изключително лесна за манипулиране (за разлика например от тази при Gigacharger, където толкова много забива, че ми отнема минути да скрола на локация, която искам), на живо в картата можеш да видиш дали станцията е заета в момента (в червено) или е свободна (в зелено) и също така на живо можеш да си проследяваш как се случва текущото ти зареждане (скорост в kW, заредено количество в kwh, изхарчени до момента пари, изминало време на зареждане и тн.).
- Скоростта на зареждане при Равката беше 7.2 kw, което е топ скорост за съответната кола. На други станции съм виждал стойности и под 6 kw, а онзи ден на една уж 22 kw станция на Gigacharger, при същите температури като днешните, колата зареждаше с едва 4.3 kw, което си е значителен процент надолу спрямо постигнатата при Electrocharge мощност.
- Станцията имаше собствен кабел. Отново огромен плюс, особено в днешния дъжд, където вероятно щях да се откажа да зареждам ако трябваше да вадя моя кабел от багажника и да го калям.
- Станцията беше инсталирана върху стената на един трафопост. Нормално - предвид че зарядната мрежа е реално на Електрохолд, което е и дружеството поддържащо електроразпределителната мрежа в района, част от която е и съответния трафопост. Тук виждам голям потенциал за бързо разрастване на въпросната зарядна мрежа, ако на всеки трафопост (грубо казано) монтират по една зарядна станция. Мисля че тази идея я бях чел преди време в едно предвидливо мнение на slowtraveler. Цената от 38 ст/квтч според мен е изгодна, както за зареждащите, така и за продаващия услугата в случая, тъй като битовите потребители по същото време купуват тока на 25 стотинки, докато зареждащите колите си хора, използващи свободната мощност в съответния трафопост, купуват тока с 50% отгоре.
И един минус да добавя - нямаше маркирано паркомясто до станцията, а мисля че е редно да сложат едно зелено правоъгълниче, за да могат и по-недосетливите да се сетят да не спират там без да зареждат. Според мен си беше късмет, че точно до станцията нямаше паркирала кола.
И все пак предвид многото изброени плюсове - поздравления за реализацията от страна на Електрохолд! Надявам скоро да разрастнат значително зарядната си мрежа и да запазят справедливи цени за AC зареждането. За DC е ясно, че трябва да са по-високи, тъй като инфраструктурата е по-скъпа, плащаш си за услугата да зареждаш с голяма скорост, а и трябва да има един вид наказателна такса за това, че консумираш такова голямо количество ток за кратък период от време.
И понеже споменах Gigacharger - виждам в приложението им съобщение, че ще изкарват ново приложение и ще се опитат да мигрират старите акаунти към него. Знам, че са малък екип и сами ми пишат целия софтуер, та им стискам палци да са успели да отстранят голяма част от недостатъците си в старото приложение, един от които безспорно е бавно реагиращата географска карта.
-
- Мнения: 8
- Регистриран на: 15 Мар 2021 18:54
- Местоположение: София
- Автомобил: RAV4 Plug-in Hybrid
- Получена благодарност: 1 път
Зарядна инфраструктура
Цената на Electrocharge вече е 42 стотинки, промоцията на 38 ст е била до края на ноември.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 0 госта