skydiver's Toyota RAV4 XA20 2.0 VVTi 1AZ-FE

Специални проекти и ъпгрейди - AE86. Фотогалерии за фенове, тунинговани модели, рали шампионати, формула
Публикувай отговор
Аватар
max-2
Мнения: 1979
Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
Местоположение: Пловдив
Благодарил/а: 30 пъти
Получена  благодарност: 70 пъти

skydiver's Toyota RAV4 XA20 2.0 VVTi 1AZ-FE

Мнение от max-2 » 27 Сеп 2024 17:01

Имах предвид че няма натоварване странично от въртенето на вала. На натиск стъблото има само от изгорелите газове, но не и от пружината.
Carina E 4AFE LB 1992

Двигателист
Мнения: 511
Регистриран на: 13 Окт 2008 23:32
Местоположение: София
Автомобил: Avensis 3S-FE,RAV4 XA30 1AZ-FE
Благодарил/а: 19 пъти
Получена  благодарност: 45 пъти

skydiver's Toyota RAV4 XA20 2.0 VVTi 1AZ-FE

Мнение от Двигателист » 27 Сеп 2024 22:47

Стига сте го яли човека! 1AZ-FE е с хлабина на изпускателните 0.3-0.4 мм, така че всичко е точно, поне откъм хлабина. И 0.45 да е, нищо няма да се случи, за 5 стотни ще става въпрос, това е просто клапан, а не дизелова ГНП!
За шлайфането не мога да кажа нищо, защото нито знам каква е термообработката на "пънчето" на повдигача, нито знам на каква дълбочина е изпълнена. Лично аз бих сменил повдигач, за да съм сигурен, но също така, при каране на пропан-бутан ще подбера хлабината на горната граница.

Hursa
Мнения: 5176
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 10 пъти
Получена  благодарност: 96 пъти

skydiver's Toyota RAV4 XA20 2.0 VVTi 1AZ-FE

Мнение от Hursa » 01 Окт 2024 12:05

► Виж съдържание
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
max-2
Мнения: 1979
Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
Местоположение: Пловдив
Благодарил/а: 30 пъти
Получена  благодарност: 70 пъти

skydiver's Toyota RAV4 XA20 2.0 VVTi 1AZ-FE

Мнение от max-2 » 01 Окт 2024 14:59

Много дълго ми дойде.
Първо пъпката на чашката е плоска и контактува на цялата повърхност на клапана.
Второ радиалната хлабина на чашката е почти идентична с тази на клапана във водача. Чашката се върти заради това, че вала не я натиска точно в центъра.
Трето, клапана се върти заради пружината, така е
проектирана.
Carina E 4AFE LB 1992

Hursa
Мнения: 5176
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 10 пъти
Получена  благодарност: 96 пъти

skydiver's Toyota RAV4 XA20 2.0 VVTi 1AZ-FE

Мнение от Hursa » 02 Окт 2024 09:52

► Виж съдържание
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
skydiver
Мнения: 650
Регистриран на: 05 Май 2015 23:55
Местоположение: София
Автомобил: Rav4.2
Благодарил/а: 3 пъти
Получена  благодарност: 1 път

skydiver's Toyota RAV4 XA20 2.0 VVTi 1AZ-FE

Мнение от skydiver » 20 Окт 2024 18:21

Valve clearance (cold):
Intake 0.19 to 0.29 mm (0.007 to 0.011 in.)
Exhaust 0.30 to 0.40 mm (0.012 to 0.016 in.
Any car can get you where you need to go, a special car gets you there with a smile on your face...

Двигателист
Мнения: 511
Регистриран на: 13 Окт 2008 23:32
Местоположение: София
Автомобил: Avensis 3S-FE,RAV4 XA30 1AZ-FE
Благодарил/а: 19 пъти
Получена  благодарност: 45 пъти

skydiver's Toyota RAV4 XA20 2.0 VVTi 1AZ-FE

Мнение от Двигателист » 07 Ное 2024 23:08

skydiver написа: 17 Сеп 2018 22:14 Бях споменал в друга тема, че след 120к км на газ изпускателните клапани доста се обяха "окопали" - на един от тях луфтът беше намалял до 0.12мм.
Ремонтът беше планиран иначе, но след като спрях Rav-ката от движение и изкарах една кола от неприкосновения запас, за три дни тя претърпя две щети( някой ще каже , че са просто леки ожулвания, но други ще ме разберат). Явно няма как , каквато и кола да взема , все св оказва широка за половинката tooth.gif ...
Това доведе до рязка промяна в плана - извърших ремонта сам.
Разглобих и извадих пуловете, шлайфахме ги, както е писано в дебелите книги и сглобих обратно.
Опитът ми с Нисански двигатели ми помогна и извърших ремонта, без да свалям обтегачи, странични капаци на двигател и т.н.
Мога определно да констатирам следното - 1AZ FE ( поне този ,който аз пипнах) е запазил доста от онова прословуто старо японско инженерно творчество. Масивна верига, зъбни колела, хубава отливка на валове, масивни пети, отливка на самата глава , липса на лагери на разпределителни валове!
Двигателят е доста чист, дори след повече от 200к км пробег. Следвашият ремонт ще е по-обстоен.
Превъртяхме на ръка до точно съвпадение на белези според service manual:

Какво ви е необходимо:
1."Гедоре" и гаечни ключове.
2. Динамометрични ключове 5-25Nm и един да "покрие" диапазона над 25Nm ( зъбно колело към изпускателен вал например)
3. Магнитен инструмент, за да извадите пуловете.
4. Гарнитура капак на двигателя.
5. Лаптоп/ таблет/ телефон, откъдето да следвате manual-a , както и самият service manual( имаме си тема за това)
6. Масло, с което да омаслите пуловете, преди монтажа( може и с break-in oil).
7. Малко търпение и внимание биха помогнали.
8. Правилна преценка на уменията .

Рапорт даден!

Едит: не твърдя, че това е най-правилния ремонт, при такъв вид проблем.Всеки взима решение на база на информацията , с която разполага.
Не съветвам да го правите, но идеята на форумите е да споделяме.
Та ако ви се налага да отложите правилния ремонт на главата поради ред причини - "кратката" версия ще свърши работа, особено когато (както в този случай) интервенцията по сваляне на обтегач е спестена.
Следващата пролет ще отворя , ще измеря отново и ще пиша.Предвид , че една цяла глава с валове е на цена под 800лв, не виждам място за притеснение.
Продължавам да твърдя, че тестът си заслужава.
skydiver, знам че цитирам много старо мнение и не знам дали ще се сетиш, как е протекъл ремонта, но има нещо, което ме смущава. Когато освободиш веригата от разпределителните валове би трябвало разтоварения обтегач да изкочи докрай. После как го прибираш без да го свалиш? Защото ако остане напълно излязъл не виждам как ще монтираш зъбните колела, защото веригата ще е преопъната... Поправи ме, ако греша, или пропускам нещо.

Аватар
skydiver
Мнения: 650
Регистриран на: 05 Май 2015 23:55
Местоположение: София
Автомобил: Rav4.2
Благодарил/а: 3 пъти
Получена  благодарност: 1 път

skydiver's Toyota RAV4 XA20 2.0 VVTi 1AZ-FE

Мнение от skydiver » 08 Ное 2024 00:22

Двигателист , не грешиш, нито пропускаш нещо.
Покрай хобито ми с основно един Нисански двигател (SR20 във всякаквите му перформанс варианти) съм си избработил едно дървено "клинче", което леко заклинвам в тясната част на ангренажната верига
Изображение
Клинчето съм изработил от дървена материал с дебелина 12мм ,останалото съм начертал долу:
Изображение
Засеците на клинчето ти трябват , за да монтираш нешо, с което да го издърпаш обратно, аз съм изпозвал "свински опашки".
Не твърдя, че това е най-умният/разумният начин, но на мен ми е вършил работа всеки път,когато се е налагало.
И да, винаги съществува процент риск нещо да се обърка.Успех!
Any car can get you where you need to go, a special car gets you there with a smile on your face...

AlexPP
Мнения: 97
Регистриран на: 24 Ное 2015 17:05
Местоположение: Бургас
Получена  благодарност: 1 път

skydiver's Toyota RAV4 XA20 2.0 VVTi 1AZ-FE

Мнение от AlexPP » 08 Ное 2024 16:59

Аз не съм вадил обтегача, но свалях само изпускателния разпределителен вал. Обтегнах веригата в задната част и застопорих коляновия вал и всмукателния разпределителен вал. Веригата отгоре остана хлабава и си свърших работата. Така че, ако се правят само изпускателните клапани, става и без сваляне на обтегача, който и без това се сваля много трудно. https://www.rav4world.com/threads/timin ... er.257026/

Двигателист
Мнения: 511
Регистриран на: 13 Окт 2008 23:32
Местоположение: София
Автомобил: Avensis 3S-FE,RAV4 XA30 1AZ-FE
Благодарил/а: 19 пъти
Получена  благодарност: 45 пъти

skydiver's Toyota RAV4 XA20 2.0 VVTi 1AZ-FE

Мнение от Двигателист » 08 Ное 2024 20:03

skydiver написа: 08 Ное 2024 00:22 Двигателист , не грешиш, нито пропускаш нещо.
Покрай хобито ми с основно един Нисански двигател (SR20 във всякаквите му перформанс варианти) съм си избработил едно дървено "клинче", което леко заклинвам в тясната част на ангренажната верига
................
Много хитро, наистина! Не бях срещал такъв метод.

Двигателист
Мнения: 511
Регистриран на: 13 Окт 2008 23:32
Местоположение: София
Автомобил: Avensis 3S-FE,RAV4 XA30 1AZ-FE
Благодарил/а: 19 пъти
Получена  благодарност: 45 пъти

skydiver's Toyota RAV4 XA20 2.0 VVTi 1AZ-FE

Мнение от Двигателист » 13 Ное 2024 20:10

skydiver, всъщност колко км си изминал след регулирането на хлабината през 2018-та и дали си правил контролно измерване оттогава.

Аватар
skydiver
Мнения: 650
Регистриран на: 05 Май 2015 23:55
Местоположение: София
Автомобил: Rav4.2
Благодарил/а: 3 пъти
Получена  благодарност: 1 път

skydiver's Toyota RAV4 XA20 2.0 VVTi 1AZ-FE

Мнение от skydiver » 13 Ное 2024 21:14

Правил съм измервания и проверки на всеки грубо 20-25к км и няма видима промяна нито в цвят(посиняване), нито в износване на гърбици (меря с микрометър 0.001 мм), а луфтовете са 0.30/ 0.40.
На база на това стигам до заключението, че обработката на чашките вероятно е изцяло, а не повърхностно,като това не е ангажимент за достоверност.
Any car can get you where you need to go, a special car gets you there with a smile on your face...

Аватар
Akima
Мнения: 7330
Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
Местоположение: Варна
Автомобил: Altezza
Благодарил/а: 68 пъти
Получена  благодарност: 138 пъти

skydiver's Toyota RAV4 XA20 2.0 VVTi 1AZ-FE

Мнение от Akima » 13 Ное 2024 23:32

За съжаление точната информация за обработка на лифтърите и тяхното тариране са търговска тайна на TMC.
Тържеството на разума се състои в това да живееш в мир с тези,които нямат разум.
Изображение
Непрочетените книги умеят да си отмъщават.
Особено добре това се отдава на "Наказателен кодекс" и "Ръководство за употреба на верижен трион".

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 0 госта