skydiver's Toyota RAV4 XA20 2.0 VVTi 1AZ-FE
- max-2
- Мнения: 1979
- Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
- Местоположение: Пловдив
- Благодарил/а: 30 пъти
- Получена благодарност: 70 пъти
skydiver's Toyota RAV4 XA20 2.0 VVTi 1AZ-FE
Имах предвид че няма натоварване странично от въртенето на вала. На натиск стъблото има само от изгорелите газове, но не и от пружината.
Carina E 4AFE LB 1992
-
- Мнения: 511
- Регистриран на: 13 Окт 2008 23:32
- Местоположение: София
- Автомобил: Avensis 3S-FE,RAV4 XA30 1AZ-FE
- Благодарил/а: 19 пъти
- Получена благодарност: 45 пъти
skydiver's Toyota RAV4 XA20 2.0 VVTi 1AZ-FE
Стига сте го яли човека! 1AZ-FE е с хлабина на изпускателните 0.3-0.4 мм, така че всичко е точно, поне откъм хлабина. И 0.45 да е, нищо няма да се случи, за 5 стотни ще става въпрос, това е просто клапан, а не дизелова ГНП!
За шлайфането не мога да кажа нищо, защото нито знам каква е термообработката на "пънчето" на повдигача, нито знам на каква дълбочина е изпълнена. Лично аз бих сменил повдигач, за да съм сигурен, но също така, при каране на пропан-бутан ще подбера хлабината на горната граница.
За шлайфането не мога да кажа нищо, защото нито знам каква е термообработката на "пънчето" на повдигача, нито знам на каква дълбочина е изпълнена. Лично аз бих сменил повдигач, за да съм сигурен, но също така, при каране на пропан-бутан ще подбера хлабината на горната граница.
-
- Мнения: 5176
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 10 пъти
- Получена благодарност: 96 пъти
skydiver's Toyota RAV4 XA20 2.0 VVTi 1AZ-FE
► Виж съдържание
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- max-2
- Мнения: 1979
- Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
- Местоположение: Пловдив
- Благодарил/а: 30 пъти
- Получена благодарност: 70 пъти
skydiver's Toyota RAV4 XA20 2.0 VVTi 1AZ-FE
Много дълго ми дойде.
Първо пъпката на чашката е плоска и контактува на цялата повърхност на клапана.
Второ радиалната хлабина на чашката е почти идентична с тази на клапана във водача. Чашката се върти заради това, че вала не я натиска точно в центъра.
Трето, клапана се върти заради пружината, така е
проектирана.
Първо пъпката на чашката е плоска и контактува на цялата повърхност на клапана.
Второ радиалната хлабина на чашката е почти идентична с тази на клапана във водача. Чашката се върти заради това, че вала не я натиска точно в центъра.
Трето, клапана се върти заради пружината, така е
проектирана.
Carina E 4AFE LB 1992
-
- Мнения: 5176
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 10 пъти
- Получена благодарност: 96 пъти
skydiver's Toyota RAV4 XA20 2.0 VVTi 1AZ-FE
► Виж съдържание
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- skydiver
- Мнения: 650
- Регистриран на: 05 Май 2015 23:55
- Местоположение: София
- Автомобил: Rav4.2
- Благодарил/а: 3 пъти
- Получена благодарност: 1 път
skydiver's Toyota RAV4 XA20 2.0 VVTi 1AZ-FE
Valve clearance (cold):
Intake 0.19 to 0.29 mm (0.007 to 0.011 in.)
Exhaust 0.30 to 0.40 mm (0.012 to 0.016 in.
Intake 0.19 to 0.29 mm (0.007 to 0.011 in.)
Exhaust 0.30 to 0.40 mm (0.012 to 0.016 in.
Any car can get you where you need to go, a special car gets you there with a smile on your face...
-
- Мнения: 511
- Регистриран на: 13 Окт 2008 23:32
- Местоположение: София
- Автомобил: Avensis 3S-FE,RAV4 XA30 1AZ-FE
- Благодарил/а: 19 пъти
- Получена благодарност: 45 пъти
skydiver's Toyota RAV4 XA20 2.0 VVTi 1AZ-FE
skydiver, знам че цитирам много старо мнение и не знам дали ще се сетиш, как е протекъл ремонта, но има нещо, което ме смущава. Когато освободиш веригата от разпределителните валове би трябвало разтоварения обтегач да изкочи докрай. После как го прибираш без да го свалиш? Защото ако остане напълно излязъл не виждам как ще монтираш зъбните колела, защото веригата ще е преопъната... Поправи ме, ако греша, или пропускам нещо.skydiver написа: ↑17 Сеп 2018 22:14 Бях споменал в друга тема, че след 120к км на газ изпускателните клапани доста се обяха "окопали" - на един от тях луфтът беше намалял до 0.12мм.
Ремонтът беше планиран иначе, но след като спрях Rav-ката от движение и изкарах една кола от неприкосновения запас, за три дни тя претърпя две щети( някой ще каже , че са просто леки ожулвания, но други ще ме разберат). Явно няма как , каквато и кола да взема , все св оказва широка за половинката ...
Това доведе до рязка промяна в плана - извърших ремонта сам.
Разглобих и извадих пуловете, шлайфахме ги, както е писано в дебелите книги и сглобих обратно.
Опитът ми с Нисански двигатели ми помогна и извърших ремонта, без да свалям обтегачи, странични капаци на двигател и т.н.
Мога определно да констатирам следното - 1AZ FE ( поне този ,който аз пипнах) е запазил доста от онова прословуто старо японско инженерно творчество. Масивна верига, зъбни колела, хубава отливка на валове, масивни пети, отливка на самата глава , липса на лагери на разпределителни валове!
Двигателят е доста чист, дори след повече от 200к км пробег. Следвашият ремонт ще е по-обстоен.
Превъртяхме на ръка до точно съвпадение на белези според service manual:
Какво ви е необходимо:
1."Гедоре" и гаечни ключове.
2. Динамометрични ключове 5-25Nm и един да "покрие" диапазона над 25Nm ( зъбно колело към изпускателен вал например)
3. Магнитен инструмент, за да извадите пуловете.
4. Гарнитура капак на двигателя.
5. Лаптоп/ таблет/ телефон, откъдето да следвате manual-a , както и самият service manual( имаме си тема за това)
6. Масло, с което да омаслите пуловете, преди монтажа( може и с break-in oil).
7. Малко търпение и внимание биха помогнали.
8. Правилна преценка на уменията .
Рапорт даден!
Едит: не твърдя, че това е най-правилния ремонт, при такъв вид проблем.Всеки взима решение на база на информацията , с която разполага.
Не съветвам да го правите, но идеята на форумите е да споделяме.
Та ако ви се налага да отложите правилния ремонт на главата поради ред причини - "кратката" версия ще свърши работа, особено когато (както в този случай) интервенцията по сваляне на обтегач е спестена.
Следващата пролет ще отворя , ще измеря отново и ще пиша.Предвид , че една цяла глава с валове е на цена под 800лв, не виждам място за притеснение.
Продължавам да твърдя, че тестът си заслужава.
- skydiver
- Мнения: 650
- Регистриран на: 05 Май 2015 23:55
- Местоположение: София
- Автомобил: Rav4.2
- Благодарил/а: 3 пъти
- Получена благодарност: 1 път
skydiver's Toyota RAV4 XA20 2.0 VVTi 1AZ-FE
Двигателист , не грешиш, нито пропускаш нещо.
Покрай хобито ми с основно един Нисански двигател (SR20 във всякаквите му перформанс варианти) съм си избработил едно дървено "клинче", което леко заклинвам в тясната част на ангренажната верига
Клинчето съм изработил от дървена материал с дебелина 12мм ,останалото съм начертал долу:
Засеците на клинчето ти трябват , за да монтираш нешо, с което да го издърпаш обратно, аз съм изпозвал "свински опашки".
Не твърдя, че това е най-умният/разумният начин, но на мен ми е вършил работа всеки път,когато се е налагало.
И да, винаги съществува процент риск нещо да се обърка.Успех!
Покрай хобито ми с основно един Нисански двигател (SR20 във всякаквите му перформанс варианти) съм си избработил едно дървено "клинче", което леко заклинвам в тясната част на ангренажната верига
Клинчето съм изработил от дървена материал с дебелина 12мм ,останалото съм начертал долу:
Засеците на клинчето ти трябват , за да монтираш нешо, с което да го издърпаш обратно, аз съм изпозвал "свински опашки".
Не твърдя, че това е най-умният/разумният начин, но на мен ми е вършил работа всеки път,когато се е налагало.
И да, винаги съществува процент риск нещо да се обърка.Успех!
Any car can get you where you need to go, a special car gets you there with a smile on your face...
-
- Мнения: 97
- Регистриран на: 24 Ное 2015 17:05
- Местоположение: Бургас
- Получена благодарност: 1 път
skydiver's Toyota RAV4 XA20 2.0 VVTi 1AZ-FE
Аз не съм вадил обтегача, но свалях само изпускателния разпределителен вал. Обтегнах веригата в задната част и застопорих коляновия вал и всмукателния разпределителен вал. Веригата отгоре остана хлабава и си свърших работата. Така че, ако се правят само изпускателните клапани, става и без сваляне на обтегача, който и без това се сваля много трудно. https://www.rav4world.com/threads/timin ... er.257026/
-
- Мнения: 511
- Регистриран на: 13 Окт 2008 23:32
- Местоположение: София
- Автомобил: Avensis 3S-FE,RAV4 XA30 1AZ-FE
- Благодарил/а: 19 пъти
- Получена благодарност: 45 пъти
-
- Мнения: 511
- Регистриран на: 13 Окт 2008 23:32
- Местоположение: София
- Автомобил: Avensis 3S-FE,RAV4 XA30 1AZ-FE
- Благодарил/а: 19 пъти
- Получена благодарност: 45 пъти
skydiver's Toyota RAV4 XA20 2.0 VVTi 1AZ-FE
skydiver, всъщност колко км си изминал след регулирането на хлабината през 2018-та и дали си правил контролно измерване оттогава.
- skydiver
- Мнения: 650
- Регистриран на: 05 Май 2015 23:55
- Местоположение: София
- Автомобил: Rav4.2
- Благодарил/а: 3 пъти
- Получена благодарност: 1 път
skydiver's Toyota RAV4 XA20 2.0 VVTi 1AZ-FE
Правил съм измервания и проверки на всеки грубо 20-25к км и няма видима промяна нито в цвят(посиняване), нито в износване на гърбици (меря с микрометър 0.001 мм), а луфтовете са 0.30/ 0.40.
На база на това стигам до заключението, че обработката на чашките вероятно е изцяло, а не повърхностно,като това не е ангажимент за достоверност.
На база на това стигам до заключението, че обработката на чашките вероятно е изцяло, а не повърхностно,като това не е ангажимент за достоверност.
Any car can get you where you need to go, a special car gets you there with a smile on your face...
- Akima
- Мнения: 7330
- Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Altezza
- Благодарил/а: 68 пъти
- Получена благодарност: 138 пъти
skydiver's Toyota RAV4 XA20 2.0 VVTi 1AZ-FE
За съжаление точната информация за обработка на лифтърите и тяхното тариране са търговска тайна на TMC.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 0 госта