Присви ме сърцето като го прочетох това. А аз си мислех, че онзи ден съм направил нещо безразсъдно като градско в София за първи път си позволих да стигна със Зоето на зарядната станция под 10% (9% или оставащи 22 км, при които се появи и индикацията за нисък заряд на таблото). Костенурката още не съм я виждал, надявам се да не ми се и налага.
Електрически коли, но Не от TOYOTA
- Monster
- Мнения: 397
- Регистриран на: 09 Ное 2021 10:50
- Местоположение: Sofia
- Автомобил: Rav4 PHEV, Zoe ZE40
- Благодарил/а: 141 пъти
- Получена благодарност: 119 пъти
Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
- slowtraveler
- Мнения: 5617
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 265 пъти
- Получена благодарност: 273 пъти
Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
Точно затова говорихме онзи ден с жената... Бях настъпал доста колата, та показваше висок разходд, а при Кашкая пищялката за малко гориво прави някакви допълни сметки, а не е само по ниво на гориво..
Затова ако разходът ти е бил по-висок, ще ти 'светне' по-рано предупреждението за резерва...
Та след 500км резервоарът е вече към края и има 12-15 листра. Имаше народ на попътната бензиностанция, та казвам на жената, че ще заредя след ден, когато слизам към града, а тя да си ходи на работа (планиран пробег около 25-км)...
Особено в града ми се е случвало да карам и при показания на компютъра 0 (виждам, че стрелката на бензиномера все още се мърда насам натам с части от милиметъра - значи има още какво да се плацика)... И не съм се притеснявал..
Е да, ама жената заредила през деня, защото светнала лампата (при остатъчен пробег сигурно 120-130км), и станало страшно
Всеки си живее с бръмбарите в главата Поне тези са безопасни - лошо няма
Вероятно това е признак кой доколко премерен риск може да поеме
Затова ако разходът ти е бил по-висок, ще ти 'светне' по-рано предупреждението за резерва...
Та след 500км резервоарът е вече към края и има 12-15 листра. Имаше народ на попътната бензиностанция, та казвам на жената, че ще заредя след ден, когато слизам към града, а тя да си ходи на работа (планиран пробег около 25-км)...
Особено в града ми се е случвало да карам и при показания на компютъра 0 (виждам, че стрелката на бензиномера все още се мърда насам натам с части от милиметъра - значи има още какво да се плацика)... И не съм се притеснявал..
Е да, ама жената заредила през деня, защото светнала лампата (при остатъчен пробег сигурно 120-130км), и станало страшно
Всеки си живее с бръмбарите в главата Поне тези са безопасни - лошо няма
Вероятно това е признак кой доколко премерен риск може да поеме
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- Filbor
- Мнения: 1123
- Регистриран на: 16 Окт 2014 15:39
- Местоположение: Бургас - София
- Автомобил: Renault Zoe Intens 2021, R135
- Благодарил/а: 15 пъти
- Получена благодарност: 37 пъти
Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
В началото като взех колата и като падне под 50% и започваше и на мен да ми се свива сърцето: Имах навик от ДВГ-то да си пълня до горе като падне под 50%.
После:
И така постепенно се натрупва опит.
Предния път от Казанлък до София тръгнах с 93% пак по същия път: беше полунощ и около 0 градуса температура. Като се качих на магистралата беше 65%.
(Ако е лятото дори и 39 градуса няма проблем ще стигна до София на 15%-20% и ако се подлъжеш, че е същото - лошо). Но падне ли температурата под 15 градуса не е същото. Излиза, че високата температура е много по-добре. А борд компютъра ти дава данни на базата на миналото, а не на бъдещето въпреки, че си настроил навгиацията от къде ще минаваш.
И лека полека гледаш как разстоянието колко можеш да минеш се изравнява с разстоянието до крайно местоположение ... и да ти се свива сърцето (Тогава разбираш защо хора от електрички се връщат към ДВГ) И така предния път се наложи да се отбия да заредя до Ихтиман.
Този път като се качих на магистралата първо минах да видя и да дозаредя малко. Но имаше две коли зареждащи + една чакаща (неделя привечер) и само минах покрай тях и отпраших. После покрай зареждачката до Ихтиман - изпреварвах нещо и изпуснах отбивката . Казах си ще заредя в началото на София. След това имаше задръстване заради катастрофи и ме спасиха да не зареждам. Така стигнах до Цариградско на 7%. Оттам вече знаех, че до нас при такава температура (между 0 - 10 градуса) ще ми трябват още 5%. И така и стана
08.2014 - 11.2021
11.2021 - <Днес>
- ufer
- Мнения: 2772
- Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
- Благодарил/а: 23 пъти
- Получена благодарност: 66 пъти
Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
Преди много години имаше една поредица - "Търсачи на силни усещания"...
- max-2
- Мнения: 1980
- Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
- Местоположение: Пловдив
- Благодарил/а: 30 пъти
- Получена благодарност: 70 пъти
Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
Въже, камион да тегли електричката на директна, за да може да се зарежда докато я влачат. Както става при спускане.
Carina E 4AFE LB 1992
- BOz
- Мнения: 4500
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 4 пъти
- Получена благодарност: 180 пъти
Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
Затова вярвам в плъг-ин хибридите с разширен пробег. Вече започнаха да се появяват такива, а като гледам силно обмислят да преминават границата от по 300 км. на ток. Което си е доста добре.
Разход на хибрид->
Разход на дизелов автоматик ->
Разход на дизелов автоматик ->
-
- Мнения: 5179
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 10 пъти
- Получена благодарност: 96 пъти
- WoLF
- Мнения: 3118
- Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
- Местоположение: Стара Загора
- Благодарил/а: 447 пъти
- Получена благодарност: 204 пъти
Електрически коли, но Не от TOYOTA
Как да не е важно теглото. Всеки тон в собствено тегло е тон по-малко в полезен товар
- Filbor
- Мнения: 1123
- Регистриран на: 16 Окт 2014 15:39
- Местоположение: Бургас - София
- Автомобил: Renault Zoe Intens 2021, R135
- Благодарил/а: 15 пъти
- Получена благодарност: 37 пъти
-
- Мнения: 5179
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 10 пъти
- Получена благодарност: 96 пъти
Електрически коли, но Не от TOYOTA
Играещите карти бързо научават, че с контрите трябва да се внимава.
"Батериите са значително по-издръжливи отколкото официалните данни на производителите" - да не вярваме на производителите, които са разработвали батериите си, произвеждат ги, изпитват ги, които най-добре познават производството си, които са най-заинтересовани да не дават занижени показатели, а да вярваме на медия, като InsideEVs - зациклена на ел автомобилите, заинтересована за свиващата си популярност и на която се плаща за да повлияе на тенденциите към свиване пазара на ел автомобили. За поевтиняването на батериите четем от десетилетия, но до скоро цените им нарастваха. Дали сега цените им не падат, поради доскорошния им растеж - тъй като все повече и по-често четем - за сривове в продажбите на ел автомобили, за преразглеждане плановете на производителите по отношение на ел автомобилите, за преразглеждане политиките по отношение на ел автомобилите.
"Батериите са значително по-издръжливи отколкото официалните данни на производителите" - да не вярваме на производителите, които са разработвали батериите си, произвеждат ги, изпитват ги, които най-добре познават производството си, които са най-заинтересовани да не дават занижени показатели, а да вярваме на медия, като InsideEVs - зациклена на ел автомобилите, заинтересована за свиващата си популярност и на която се плаща за да повлияе на тенденциите към свиване пазара на ел автомобили. За поевтиняването на батериите четем от десетилетия, но до скоро цените им нарастваха. Дали сега цените им не падат, поради доскорошния им растеж - тъй като все повече и по-често четем - за сривове в продажбите на ел автомобили, за преразглеждане плановете на производителите по отношение на ел автомобилите, за преразглеждане политиките по отношение на ел автомобилите.
За кой е по-важен "всеки тон собствено тегло". За тира, където собственото тегло на влекача с платформата е около 15 тона, с товароносимост около 30 тона и допустима маса около 45 тона. Или за "лек автомобил", като плъгин приус 5, например - който при собствено тегло близо тон и шестстотин кила, има смешната товароносимост от 275 кг (по малко от 4 човека, а се води 5 местен), с допустима маса от 1845 кг. Или може би за bZ4X - който при собствено тегло от над 2 тона, има дори още по-малка товароносимост, с допустима маса от 2275 кг. За кои автомобили е по-нежелан всеки процент увеличено собствено тегло. Дали бихте предпочели да ползвате за транспорт - вместо един "тир", 4 много по-леки товарни автомобила, които при собствено тегло около 7 тона, носят товари до около 7 тона.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- WoLF
- Мнения: 3118
- Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
- Местоположение: Стара Загора
- Благодарил/а: 447 пъти
- Получена благодарност: 204 пъти
Електрически коли, но Не от TOYOTA
Едните се ползват за транспорт на товари с комерсиална цел, другите се ползват за лично удобство и всяка полезна допустимост е от значение. Накратко и за двата случая е много важно колко тежи батерията...
-
- Мнения: 5179
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 10 пъти
- Получена благодарност: 96 пъти
Електрически коли, но Не от TOYOTA
Безспорно е важно и за товарния автомобил. Но ако тези няколко тона в батерии допълнително тегло биха му спестили разходи - ще се примири и с абсурдно високата цена на такъв влекач. Но се оказва, че експлоатацията на такъв - ще му струва значително по-скъпо. В това е проблема според мен. А че за "леките автомобили" собственото теглото е много важно - го доказват примерите с плъгин приуса и bZ4X, не може на такива слаби платформи да натресеш такова тегло и после ползвателя да се тегли на кантара всеки път преди да се качи, за да не прекърши тези творения.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- Filbor
- Мнения: 1123
- Регистриран на: 16 Окт 2014 15:39
- Местоположение: Бургас - София
- Автомобил: Renault Zoe Intens 2021, R135
- Благодарил/а: 15 пъти
- Получена благодарност: 37 пъти
Електрически коли, но Не от TOYOTA
има следното:
https://pimktransport.bg/%d0%b2%d0%bb%d ... %83%d1%80/
Като навлязат в пътническите превози и ако с влака се стига по-бързо Бургас - София ще използвам тях вместо колата.
08.2014 - 11.2021
11.2021 - <Днес>
- WoLF
- Мнения: 3118
- Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
- Местоположение: Стара Загора
- Благодарил/а: 447 пъти
- Получена благодарност: 204 пъти
Електрически коли, но Не от TOYOTA
Ползват същата мрежа, така че очакванията са ми консервативни на този етап. Предполагам, поне качеството на услугата ще е по-високо...
-
- Мнения: 1211
- Регистриран на: 20 Яну 2010 19:43
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: служебен
- Благодарил/а: 222 пъти
- Получена благодарност: 60 пъти
Електрически коли, но Не от TOYOTA
Ако не греша, последно казаха, че реконструкциите целят максимални скорости на композициите от 110км/ч.
Което ако не беше трагично, щеше да е смешно!
Което ако не беше трагично, щеше да е смешно!
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 0 госта