Батерии
- biro
- Мнения: 2734
- Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
- Местоположение: Русе
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 100 пъти
Батерии
Сутрин никога не е имало висок добив от фец. Има моторизирани панели, насочващи се към слънцето. Те са скъпи и малко на брой у нас. Оптималноне насочването на статичните на югозапад. Най-висока ефективност волтаиците имат при перпендикулярно облъчване. Нямаш ли познати с фец да ти покажат онлайн данни от инвертора?
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED
- slowtraveler
- Мнения: 5617
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 265 пъти
- Получена благодарност: 273 пъти
Батерии
Не се излагай бе човек В сайта на ЕСО има ясна ДНЕВНА справка за междусистемните връзки - ясно се вижда какъв е общият енергиен баланс (а не моментен, който ако почакаш минути, ще видиш, че се променя понякога със стотици мегавати)..
И да - мой колега от университета и много близък приятел с когото всяка събота си пием утрешното кафе, от години работи в ЕСО по инфраструктурните проекти и 'електронното управление' Да, доста от ФЕЦ реват, защото понякога могат да произведат, но от ЕСО им казват 'намали, че системата ще падне'... И ако не предприемат действие - ЕСО директно ги отрязва...
Хората продължават да не могат да разберат, че 'зелената енергия' може да е много удобна (и в доста случаи - полезна), но не е такава, на която да може да разчита държава... Не може заводите да работят само когато има слънце или духа вятър. Или пък завода все пак да е работил, ама като се върнеш вкъщи - да ти е студено и без вода, щото 'слънцето се скрило' Или да си караш електричката само нощем, щото денем я зареждаш
Да, химическите батерии са хубаво нещо за ТРАНСПОРТ на енергия. Но и са доста 'мръсни' - екологическата полза не е такава, каквато я представят - че щели да оправят нещата...
И да - мислят разни батерии, при които им сменяш електролита, ама то това е като ДВГ - и там 'допълваш електролита' на бензиностанцията и преобразуваш химическата енергия в механична и електрическа
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- biro
- Мнения: 2734
- Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
- Местоположение: Русе
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 100 пъти
Батерии
Не се излагам. От години следя данните на ЕСО и приятел работи там. Освен това имам приятел собственик на ФЕЦ. Той пък изключва централата "за профилактика" петък слетобед до неделя вечер понеже има излишък и ЕСО няма къде да го реализира, а от доставчикът на енергия освен, че не му плащат, нито им я дава без пари, а му ВЗЕМАТ такса за всеки мегават, който произвежда. Той дължи 17-20лв на мегават за произведена от него енергия.
Щом като си толкова запознат, посочи дата, на която е имало отрицателен баланс (повече внос отколкото износ).
Щом като си толкова запознат, посочи дата, на която е имало отрицателен баланс (повече внос отколкото износ).
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED
-
- Мнения: 5181
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 10 пъти
- Получена благодарност: 96 пъти
Батерии
Да евтин е - лятото през деня (макар, конкретно днес да не чак толкова евтина, а утре ще бъде доста по-скъпа). Но годината не е само лято, има още три сезона. И ел енергията не е само за да зарежда автомобила ви Има и други приложения, къде по-насъщни за населението. (Относително евтина е у нас, защото още не са затворили тецовете ни, но това предстои. Тогава как ще "балансираме" )
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
-
- Мнения: 683
- Регистриран на: 23 Ное 2020 19:21
- Местоположение: Кюстендил
- Автомобил: Corolla ts
- Благодарил/а: 15 пъти
- Получена благодарност: 13 пъти
Батерии
Това е защото натоварва системата, а ние нямаме разтоварваща система. Енергията от слънцето е хубава , но е за домашно ползване. Това чудо на чудесата не е за енергийната система на една държава, аз имам 30 kw изградена мощност за моята къща. Които са ми достатъчни да съм енерго независим, разбира се със съдействието на 120kw батерии. Но идеята на слънчевата електро енергия е това.
Corolla ts 1.8 hybrid 2020
-
- Мнения: 683
- Регистриран на: 23 Ное 2020 19:21
- Местоположение: Кюстендил
- Автомобил: Corolla ts
- Благодарил/а: 15 пъти
- Получена благодарност: 13 пъти
Батерии
Не греша , той го спира с претекст авария защото пак би дължал неустойка. ЕСО разпорежда кой и кога да произвежда електро енергия, и винаги се обаждат да се спре дадена централа. Защото пренатоварването на системата гълта много пари на НЕК, която и в момента се опитват да фалират за да мине в частни ръце. Влезни и виж в борсата когато фотоволтаиците работят на максимално КПД колко е цената на електроенергията. Аз ще ти отговоря на нулева ставка, освен ако не си на някой бушон тирбушон от депутатците.
Corolla ts 1.8 hybrid 2020
- slowtraveler
- Мнения: 5617
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 265 пъти
- Получена благодарност: 273 пъти
Батерии
И аз имам такъв приятел - помолих го за 3-4 панела за да оправим малко енергията на едно летище, дето се захранва offline само със солари, и ми даде 90+
Повече го 'боли' таксата за консумирана електроенергия, която консумира трафопоста, през който 'изнася' произведената енергия Щото му изкупуват енергията за единици стотинки, а консумираната през нощта от трансформатора електроенергия я плаща по 'бизнес' тарифата Пък изключването на системата от превключвателя не е за препоръчване, защото превключвателя е много скъп, пък има силно ограничен брой разрешени цикли за включване и изключване преди задължително да бъде подменен...
А проблемът е точно балансирането - Mcl е абсолютно прав... В даден момент 'всички имат много произведен ток', ама няма такова потребление, което покачва честотата на мрежата. В следващият - има недостиг, ама няма откъде да дойде енергията.. И това се балансира от ТЕЦ, АЕЦ и ПАВЕЦ..
Относно анализа на информацията от ЕСО - отново твърдя, че не предоставяш коректно данните, които виждаш (даваш моментни, вместо усреднени за денонощие данни)...
ЕСО предоставя ежедневна/подневна информация какъв е бил внос/износ на електроенергия за всеки час от денонощието...
Като някои часове балансът е внос на енергия (т.е. недостиг в нашата мрежа), а в други - износ...
Тъй-като има и исторически данни - можеш да се убедиш, че последните дни усреднено за денонощие изнасяме около 1.1GW/h (не GWh/денонощие, а GW за час)... А Май месец, когато единият блок бе offline внасяхме около 800MW/h... Пак средно за денонощие... От което поне аз правя извода, че това е усредненият недостиг на енергия при изключен блок. (да, в даден час/минута може производството ни да е по-голямо от потреблението, но в друг - недостигът е бил много голям и от там се получава средният недостиг 800MW/h)..
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- slowtraveler
- Мнения: 5617
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 265 пъти
- Получена благодарност: 273 пъти
Батерии
Преди време спорихме с biro за производството на ток в България...
Вчера гледам възторжени възгласи по ТВ, че дори със спрян 6 блок на АЕЦ пак износът е бил двойно по-голям от вноса....
Може би сега е времето да проследим малко по-внимателно статистиката тези дни и да видим накъде отиват нещата...
За днес гледам е планиран внос с около 14ГВтч по-голям от износа... Т.е. в работен ден - среден недостиг около 600MW...
Вчера гледам възторжени възгласи по ТВ, че дори със спрян 6 блок на АЕЦ пак износът е бил двойно по-голям от вноса....
Може би сега е времето да проследим малко по-внимателно статистиката тези дни и да видим накъде отиват нещата...
За днес гледам е планиран внос с около 14ГВтч по-голям от износа... Т.е. в работен ден - среден недостиг около 600MW...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- slowtraveler
- Мнения: 5617
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 265 пъти
- Получена благодарност: 273 пъти
Батерии
Отново във връзка със спора с biro, и в потвърждение на моето предходно мнение и в противоречие с казаното от biro:
Според общодостъпна справка на ЕСО за междусистемните потоци, за последната седмицанещата са следните:
За денонощие 11.11.2024 в края на краищата сме внесли нето 26ГВтч енергия (общ внос 29ГВтч износ около3ГВтч..
На 12 - нетен внос 29+ГВтч (общ внос 31, износ 2ГВтч)...
на 13.11.2024 нетен внос ~25ГВтч....
Та така - моят извод е, че в момента (без да е застудяло чак толкова) грубо казано системата би била почти балансирана (на денонощна база), без никакъв запас, ако работят и двата блока на АЕЦ... Балансирана съвсем повърхностно, защото ако имаш излишък когато цената на тока е 0ст (или отрицателна), а имаш недостиг в часовете на най-скъпа електроенергия, това съвсем не е добре балансирана система ...
И в допълнение - единият блок на АЕЦ не работи, та затова в момента България е нетен вносител на ток - без много електромобили, и без прекалено голямо натоварване (пикът е около 5.5ГВт)..
Общо взето - това е същото както ситуацията с водата - последните 30+г не са изработени (или са били прекратявани поради политически причини) никакви базови инфраструктурни проекти - нито язовири, нито сериозни електропроизводствени мощности, които могат да се използват за 'стълб' на останалата енергосистема, и които да могат да поемат и балансират проблеми или особености на малките електропроизводители...
Според общодостъпна справка на ЕСО за междусистемните потоци, за последната седмицанещата са следните:
За денонощие 11.11.2024 в края на краищата сме внесли нето 26ГВтч енергия (общ внос 29ГВтч износ около3ГВтч..
На 12 - нетен внос 29+ГВтч (общ внос 31, износ 2ГВтч)...
на 13.11.2024 нетен внос ~25ГВтч....
Та така - моят извод е, че в момента (без да е застудяло чак толкова) грубо казано системата би била почти балансирана (на денонощна база), без никакъв запас, ако работят и двата блока на АЕЦ... Балансирана съвсем повърхностно, защото ако имаш излишък когато цената на тока е 0ст (или отрицателна), а имаш недостиг в часовете на най-скъпа електроенергия, това съвсем не е добре балансирана система ...
И в допълнение - единият блок на АЕЦ не работи, та затова в момента България е нетен вносител на ток - без много електромобили, и без прекалено голямо натоварване (пикът е около 5.5ГВт)..
Общо взето - това е същото както ситуацията с водата - последните 30+г не са изработени (или са били прекратявани поради политически причини) никакви базови инфраструктурни проекти - нито язовири, нито сериозни електропроизводствени мощности, които могат да се използват за 'стълб' на останалата енергосистема, и които да могат да поемат и балансират проблеми или особености на малките електропроизводители...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- biro
- Мнения: 2734
- Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
- Местоположение: Русе
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 100 пъти
Батерии
Това е моментно състояние. Важното е, че има ток в изобилие, има от къде да се внесе. Дай пример за август как е положението.
И аз мога да си произвеждам ток от слънчеви панели, но по-изгодно ми е да си го купувам.
Edit:
Реализиран товар за 11. Ноември е 119.2GWh
Вносът е 25% от нуждите при неработещ блок на АЕЦ и лоши метеорологични условия за ФЕЦ. Нищожен внос като цяло при условията за съответния ден.
Същите данни за 26. Август - внос 10.4GWh износ 25.3GWh. Получава се нетен износ 14.9GWh. За съответния ден не разполагам с инфо за реализирания товар и колко процента от произведената еленергия ни е била излишна и експортирана.
И аз мога да си произвеждам ток от слънчеви панели, но по-изгодно ми е да си го купувам.
Edit:
Сметката ми показва внос 30GWh и износ 3.6GWhslowtraveler написа: ↑14 Ное 2024 11:43 За денонощие 11.11.2024 в края на краищата сме внесли нето 26ГВтч енергия (общ внос 29ГВтч износ около3ГВтч..
Реализиран товар за 11. Ноември е 119.2GWh
Вносът е 25% от нуждите при неработещ блок на АЕЦ и лоши метеорологични условия за ФЕЦ. Нищожен внос като цяло при условията за съответния ден.
Същите данни за 26. Август - внос 10.4GWh износ 25.3GWh. Получава се нетен износ 14.9GWh. За съответния ден не разполагам с инфо за реализирания товар и колко процента от произведената еленергия ни е била излишна и експортирана.
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта