Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота
- peterhr
- Мнения: 599
- Регистриран на: 31 Яну 2007 12:24
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 10 пъти
- Обратна връзка:
Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота
Аз карам с монтиран Volt-метър, поради проблемни с предната кола. Реших, че ще го монтирам и в Королата.
След стартиране, зарежда няколко минути на около 14,2 - 14,3. След това (при топло време), зарежда единствено при спиране. Докато се ползва "моторна спирачка". При ускорение показва около 12,6.
При пускане на консуматор: фарове, нагревател задно стъкло или подобно - тогава напрежението не пада под 13,5V.
След стартиране, зарежда няколко минути на около 14,2 - 14,3. След това (при топло време), зарежда единствено при спиране. Докато се ползва "моторна спирачка". При ускорение показва около 12,6.
При пускане на консуматор: фарове, нагревател задно стъкло или подобно - тогава напрежението не пада под 13,5V.
Corolla E17, 2016г, 1.6 CVT
- slowtraveler
- Мнения: 5449
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 238 пъти
- Получена благодарност: 239 пъти
Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота
Това няма как да го разбереш... Разбираш идеята, но защо работи ТОЧНО по този начин, вероятно знаят само 'малка група съветски японски учени'
Още на времето рекламираха 'хибридна технология', която например при най-обикновен (нехибриден според общото разбиране) автомобил АКО акумулаторът е зареден над някакъв процент спираше заряда, и зареждаше акумулатора само когато ДВГ работи като моторна спирачка ... Та общо взето идеята ти е ясна - зарежда се само когато има излишък от енергия, или когато е силно разреден...
Така процедират повечето и в момента при хибридите - акумулатора го ползваш за стартиране на системите, и след това в реалност той не ти трябва - т.е. трябва само да го държиш в кондиция..
Как би го държал в кондиция? Ами дозареждаш го до ниво, което е устроило конструктора, и го оставяш 'на съхранение' - 'изключваш' го от заряда... Което си и наблюдавал...
Ако искаш да си направиш експеримент - изключи хибридната система и остави включени консуматори - фарове/радио и т.н. След няколко минути пробвай да стартираш системата - ако консуматорите са били повече - по-дълго време ще ти зарежда акумулатора пак докато си го докара до 'желаното ниво'.. А както са споменали колегите - 'желаното ниво' зависи и от различни фактори - на Джипа според температурата държеше напрежението някъде между 13.4 и 14.8V... Без значение от товара . Просто лятото като е топло бе ниската стойност, а зимата - високата...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 5132
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 10 пъти
- Получена благодарност: 92 пъти
Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота
А дали "го е изключил компютъра" или е измерено напрежението в нисковолтовата шина?
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- slowtraveler
- Мнения: 5449
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 238 пъти
- Получена благодарност: 239 пъти
Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота
Ами то си е едно и също... Смъкваш напрежението на нисковолтовата шина до напрежението на акумулатора, и ток спира да протича - все едно 'акумулатора е изключен' - няма обмен на ток
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- WoLF
- Мнения: 2950
- Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
- Местоположение: Стара Загора
- Благодарил/а: 379 пъти
- Получена благодарност: 167 пъти
Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота
Заинтересоваха ме последните мнения, ще ударя волтметър на клемите и на шината да видя дали не изказвам като факт лично мнение
-
- Мнения: 5132
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 10 пъти
- Получена благодарност: 92 пъти
Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота
и дори до по-ниско ниво, и акумулатора става източник.slowtraveler написа: ↑01 Окт 2024 16:43 Смъкваш напрежението на нисковолтовата шина до напрежението на акумулатора
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- BOz
- Мнения: 4445
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 4 пъти
- Получена благодарност: 160 пъти
Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота
Което никога не става.
Разход на хибрид->
Разход на дизелов автоматик ->
Разход на дизелов автоматик ->
-
- Мнения: 5132
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 10 пъти
- Получена благодарност: 92 пъти
Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота
Как не става. Човека го е измерил.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- slowtraveler
- Мнения: 5449
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 238 пъти
- Получена благодарност: 239 пъти
Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота
12.6 е напрежение на нормално зареден акумулатор... А и не знаем какъв е бил зарядът му в момента (ако е бил малко поразреден - дори това напрежение също би пораждало заряден ток, който да зарежда акумулаторчето)...
Това, което лично съм наблюдавал при дизелака бе, че особено лятото не съм виждал заряд над 75%... Дори след 6 часов извънградски път зарядът бе толкова...
Така, че съвсем не би ме учудило такив 'баластен' акумулатор съвсем да не го държат на 100% заряд точно с оглед дълговечността му..
Това, което лично съм наблюдавал при дизелака бе, че особено лятото не съм виждал заряд над 75%... Дори след 6 часов извънградски път зарядът бе толкова...
Така, че съвсем не би ме учудило такив 'баластен' акумулатор съвсем да не го държат на 100% заряд точно с оглед дълговечността му..
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- BOz
- Мнения: 4445
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 4 пъти
- Получена благодарност: 160 пъти
Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота
Измерено 12.2, поддържало 12.6. Както каза, човекът го е измерил.
Разход на хибрид->
Разход на дизелов автоматик ->
Разход на дизелов автоматик ->
-
- Мнения: 5132
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 10 пъти
- Получена благодарност: 92 пъти
Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота
Да, измерени 12.2 преди включване, след това включва системата, двг работи , напрежението е 14.4, като е заредил акумулаторчето (колко му трябва на малкото акумулаторче) - изключил се е двигателя, понижава напрежението до 12.6 ("12.7 В и повече е напрежението на зареден акумулатор") и така нисковолтовата шина консумира по-малко, както през инвертора от "заредената" батерия, така и от заредения акумулатор.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- BOz
- Мнения: 4445
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 4 пъти
- Получена благодарност: 160 пъти
Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота
Отново спекулативни, необосновани теории. За да заредиш 45Ач акумулатор при начален волтаж от 12.2 Волта, то ще са необходими около 4 часа, при 14.4 Волта входящо напрежение и около 0.075 Ома вътрешно съпротивление.
Така, че теорията ти за това, че щял да бъде зареден за няколко минути, защото било "малко акумулаторче", отново издиша.
Разход на хибрид->
Разход на дизелов автоматик ->
Разход на дизелов автоматик ->
-
- Мнения: 5132
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 10 пъти
- Получена благодарност: 92 пъти
Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота
Е измерването не е извършено с лабораторен прибор, а и 12.2 волта не е "разреден" акумулатор. Така, че приемете - колегата ви обори с показаните замери.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- BOz
- Мнения: 4445
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 4 пъти
- Получена благодарност: 160 пъти
Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота
Сподели при 12.2 Волта първоначално, колко време е необходимо акумулатора да дойде на 12.6 Волта, за да имаме нулево равенство - нито да се зарежда, нито да се разрежда, като му подадеш средно 14.4 Волта?
И кажи след 5-6 минути на какъв волтаж би трябвало да бъде (до каква степен ще бъде зареден)?
Разход на хибрид->
Разход на дизелов автоматик ->
Разход на дизелов автоматик ->
-
- Мнения: 5132
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 10 пъти
- Получена благодарност: 92 пъти
Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота
Не знам, не мога да спекулирам като вас с вътрешното съпротивление и с нивото му на заряд при 12.2 напрежение.
► Виж съдържание
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 гост