Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота

Аватар
peterhr
Мнения: 599
Регистриран на: 31 Яну 2007 12:24
Местоположение: София
Благодарил/а: 1 път
Получена  благодарност: 10 пъти
Обратна връзка:

Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота

Мнение от peterhr » 30 Сеп 2024 14:53

Аз карам с монтиран Volt-метър, поради проблемни с предната кола. Реших, че ще го монтирам и в Королата.
След стартиране, зарежда няколко минути на около 14,2 - 14,3. След това (при топло време), зарежда единствено при спиране. Докато се ползва "моторна спирачка". При ускорение показва около 12,6.
При пускане на консуматор: фарове, нагревател задно стъкло или подобно - тогава напрежението не пада под 13,5V.
Corolla E17, 2016г, 1.6 CVT

Аватар
slowtraveler
Мнения: 5449
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 238 пъти
Получена  благодарност: 239 пъти

Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота

Мнение от slowtraveler » 30 Сеп 2024 15:32

FearSoft написа: 30 Сеп 2024 14:43 Аз, докато не разбера нещо защо работи по определен начин (и защо точно по този начин)
Това няма как да го разбереш... Разбираш идеята, но защо работи ТОЧНО по този начин, вероятно знаят само 'малка група съветски японски учени' :)
Още на времето рекламираха 'хибридна технология', която например при най-обикновен (нехибриден според общото разбиране) автомобил АКО акумулаторът е зареден над някакъв процент спираше заряда, и зареждаше акумулатора само когато ДВГ работи като моторна спирачка ... Та общо взето идеята ти е ясна - зарежда се само когато има излишък от енергия, или когато е силно разреден...
Така процедират повечето и в момента при хибридите - акумулатора го ползваш за стартиране на системите, и след това в реалност той не ти трябва - т.е. трябва само да го държиш в кондиция..
Как би го държал в кондиция? Ами дозареждаш го до ниво, което е устроило конструктора, и го оставяш 'на съхранение' - 'изключваш' го от заряда... Което си и наблюдавал...
Ако искаш да си направиш експеримент - изключи хибридната система и остави включени консуматори - фарове/радио и т.н. След няколко минути пробвай да стартираш системата - ако консуматорите са били повече - по-дълго време ще ти зарежда акумулатора пак докато си го докара до 'желаното ниво'.. А както са споменали колегите - 'желаното ниво' зависи и от различни фактори - на Джипа според температурата държеше напрежението някъде между 13.4 и 14.8V... Без значение от товара . Просто лятото като е топло бе ниската стойност, а зимата - високата...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Hursa
Мнения: 5132
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 10 пъти
Получена  благодарност: 92 пъти

Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота

Мнение от Hursa » 01 Окт 2024 12:13

А дали "го е изключил компютъра" или е измерено напрежението в нисковолтовата шина? smile.gif
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
slowtraveler
Мнения: 5449
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 238 пъти
Получена  благодарност: 239 пъти

Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота

Мнение от slowtraveler » 01 Окт 2024 16:43

Ами то си е едно и също... Смъкваш напрежението на нисковолтовата шина до напрежението на акумулатора, и ток спира да протича - все едно 'акумулатора е изключен' - няма обмен на ток tooth.gif
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
WoLF
Мнения: 2950
Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
Местоположение: Стара Загора
Благодарил/а: 379 пъти
Получена  благодарност: 167 пъти

Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота

Мнение от WoLF » 01 Окт 2024 19:39

Заинтересоваха ме последните мнения, ще ударя волтметър на клемите и на шината да видя дали не изказвам като факт лично мнение tooth.gif
ИзображениеИзображениеИзображение

Hursa
Мнения: 5132
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 10 пъти
Получена  благодарност: 92 пъти

Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота

Мнение от Hursa » 01 Окт 2024 21:38

slowtraveler написа: 01 Окт 2024 16:43 Смъкваш напрежението на нисковолтовата шина до напрежението на акумулатора
и дори до по-ниско ниво, и акумулатора става източник.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
BOz
Мнения: 4445
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 4 пъти
Получена  благодарност: 160 пъти

Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота

Мнение от BOz » 01 Окт 2024 22:14

Hursa написа: 01 Окт 2024 21:38 и дори до по-ниско ниво, и акумулатора става източник.
Което никога не става. ppp.gif
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Hursa
Мнения: 5132
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 10 пъти
Получена  благодарност: 92 пъти

Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота

Мнение от Hursa » 02 Окт 2024 09:05

Как не става. Човека го е измерил. smile.gif
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
slowtraveler
Мнения: 5449
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 238 пъти
Получена  благодарност: 239 пъти

Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота

Мнение от slowtraveler » 02 Окт 2024 09:39

12.6 е напрежение на нормално зареден акумулатор... А и не знаем какъв е бил зарядът му в момента (ако е бил малко поразреден - дори това напрежение също би пораждало заряден ток, който да зарежда акумулаторчето)...
Това, което лично съм наблюдавал при дизелака бе, че особено лятото не съм виждал заряд над 75%... Дори след 6 часов извънградски път зарядът бе толкова...
Така, че съвсем не би ме учудило такив 'баластен' акумулатор съвсем да не го държат на 100% заряд точно с оглед дълговечността му..
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
BOz
Мнения: 4445
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 4 пъти
Получена  благодарност: 160 пъти

Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота

Мнение от BOz » 02 Окт 2024 10:38

Hursa написа: 02 Окт 2024 09:05 Как не става. Човека го е измерил.
Измерено 12.2, поддържало 12.6. Както каза, човекът го е измерил. tooth.gif
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Hursa
Мнения: 5132
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 10 пъти
Получена  благодарност: 92 пъти

Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота

Мнение от Hursa » 02 Окт 2024 11:28

Да, измерени 12.2 преди включване, след това включва системата, двг работи smile.gif, напрежението е 14.4, като е заредил акумулаторчето (колко му трябва на малкото акумулаторче) - изключил се е двигателя, понижава напрежението до 12.6 ("12.7 В и повече е напрежението на зареден акумулатор") и така нисковолтовата шина консумира по-малко, както през инвертора от "заредената" батерия, така и от заредения акумулатор. smile.gif
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
BOz
Мнения: 4445
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 4 пъти
Получена  благодарност: 160 пъти

Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота

Мнение от BOz » 02 Окт 2024 11:56

Hursa написа: 02 Окт 2024 11:28 напрежението е 14.4, като е заредил акумулаторчето
Отново спекулативни, необосновани теории. За да заредиш 45Ач акумулатор при начален волтаж от 12.2 Волта, то ще са необходими около 4 часа, при 14.4 Волта входящо напрежение и около 0.075 Ома вътрешно съпротивление.
Така, че теорията ти за това, че щял да бъде зареден за няколко минути, защото било "малко акумулаторче", отново издиша. ppp.gif
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Hursa
Мнения: 5132
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 10 пъти
Получена  благодарност: 92 пъти

Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота

Мнение от Hursa » 02 Окт 2024 11:58

Е измерването не е извършено с лабораторен прибор, а и 12.2 волта не е "разреден" акумулатор. Така, че приемете - колегата ви обори с показаните замери. smile.gif
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
BOz
Мнения: 4445
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 4 пъти
Получена  благодарност: 160 пъти

Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота

Мнение от BOz » 02 Окт 2024 12:01

Сподели при 12.2 Волта първоначално, колко време е необходимо акумулатора да дойде на 12.6 Волта, за да имаме нулево равенство - нито да се зарежда, нито да се разрежда, като му подадеш средно 14.4 Волта?
FearSoft написа: 30 Сеп 2024 12:43 и после, след каране 5-6 минути зарядът стои на 12,6V!
И кажи след 5-6 минути на какъв волтаж би трябвало да бъде (до каква степен ще бъде зареден)?
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Hursa
Мнения: 5132
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 10 пъти
Получена  благодарност: 92 пъти

Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота

Мнение от Hursa » 02 Окт 2024 12:12

Не знам, не мога да спекулирам като вас с вътрешното съпротивление и с нивото му на заряд при 12.2 напрежение. smile.gif
► Виж съдържание
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 гост